Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Alt om Technics SL-1210 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 07 April 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
Martin_Kbh skrev:
Ja ja...det er en ny og ubrugt arm.

3009 har jeg i flere versioner med et utal af forskellige kontravægte; har du besluttet på en DL-103'er
? Den oprindelige arm spiller helt fint med DL-103..ville nok selv vælge DL-160 til denne.

Næ, jeg har ikke besluttet mig til en DL-103. Men det er jo en klassiker, og også til at få fat i til menneskepenge . Der er nu også ganske mange interessante MM pickup´er at vælge imellem, så lad os se hvad det ender med.

Indtil videre vil jeg gerne bibeholde automatikken, så ingen SME i denne omgang. Hvis armen viser sig at være lidt mistænkelig, på den brugte 1210´er jeg har tænkt mig at købe, så kontakter jeg dig.

Ja kontakt mig endeligt hvis der er bøf med armen - jeg vil blive overrasket da de er ret hårdføre.

Vedr. MM så kig lige på Nagaoka's PU'er. De er ikke så kendte, men alle der har en..anbefaler den. Jeg har selv 300'eren og den spiller superfedt. Se mere her... http://www.musonic.co.uk/cartridges-nagaoka-c-4_22.html

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 April 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

"Du vil gerne beholde automatikken" OK?

...Øhmm...der er altså ingen automatik i armen...du er vist blevet vildledt...alt er rent håndkraft.

Armen kan det samme som mange andre arme...lige bortset fra en meget brugervenlig VTA-indstilling (se punkt 79) som f.eks. Rega RB300 mangler, men ellers ingen automatik.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 April 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

"Du vil gerne beholde automatikken" OK?

...�hmm...der er alts� ingen automatik i armen...du er vist blevet vildledt...alt er rent h�ndkraft.

Armen kan det samme som mange andre arme...lige bortset fra en meget brugervenlig VTA-indstilling (se punkt 79) som f.eks. Rega RB300 mangler, men ellers ingen automatik.

Nåda..det er vist mig der løber med halv vind så . Troede faktisk den var fuldautomatisk. Men set i bagklogskabens lys, er det nok heller ikke så smart til en DJ maskine .

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Killingbeans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Puha, det er næsten lidt slemt, at der er så mange måder man kan opgradere SL-1200/1210'eren på.. i hvert fald for min økonomi 

Oprindeligt skulle jeg bare have mig en alm. SL-1210MK2 med en alm. Concorde pick-up, men nu er det så også blevet til:

• Cardas ledninger til tonearmen
  • Van Damme phono-kabel
  • Herbie's Way Excellent II måtte
  • Ortofon Stylus 40

Jeg er også på vej til at købe mig et Timestep leje (hvis ellers jeg kan få svar på den mail, jeg har sendt). Desuden er jeg ved at være lidt tændt på KAB dæmpekaret. Jeg var lidt skeptisk i starten, men efter at have læst at selv DJ's finder det nyttigt (http://www.kabusa.com/DJDONOVAN.htm) kan jeg godt se, at der må være noget om snakken. Jeg ville nok få en hel del mere HiFi ud af dyret, hvis jeg brugte en ekstern PSU og monterede en bedre tonearm med en MC pick-up af en slags. Men det ville bare få dens udseende til at ændre sig for meget fra det 80'er battlecruiser look, jeg så godt kan lide. Jeg ved det... jeg indgår nogle mærkelige kompromiser

Til top Vis Killingbeans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Killingbeans Besøg Killingbeans's Websted

Killingbeans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 April 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Og så fik jeg forsøgt at få proppet noget Cardas i tonearmen på min MK2. Det gik dog gruelig galt, og det på trods af at jeg har arbejdet med elektronikreparation de sidste 4 år  Jeg vil ikke ligefrem sige, at headshell connector'en er beregnet på at skulle kunne få skiftet ledninger. Puha, et mareridt! Jeg vil ikke anbefale andre at begive sig ud i den slags, medmindre de har en gammel smadret tonearm, de kan øve sig på først..

Så nu har jeg en M5G arm på vej med posten

Jeg fik også afbestilt min Stylus 40 og fik bestilt en Stylus 30 i stedet. Så vidt jeg kan forstå er 40 modellen bedst til nye vinyler (?), og dem har jeg ikke mange af i samlingen, desværre. Nu er jeg desuden 100% tændt på at få hevet et dæmpekar hjem. Hvis der nogen, som er friske på at starte en ny omgang fællesindkøb, hopper jeg gerne med på vognen.

Til top Vis Killingbeans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Killingbeans Besøg Killingbeans's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 42
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes