Emne: Hvordan hjælper vi nye unge entusiaster ? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen i tråden
Nu vil jeg da ikke bestemme hvordan en tråd udvikler sig, da det jo altid er resultatet af de, der skriver i den. Men jeg blev da forbavset da jeg så, at sproget kom i spil.
Til det er der vel bare det at sige, at sproget udvikler sig fra generation til generation. Os, der var unge i 70erne husker vel tydelig sprogbrugen i sen50erne.
Der vil altid være forskel fra generation til generation mht. sproget og vi bør have forståelse herfor , både den ene og den anden vej.
Det med avataren var måske en lidt for underlig ide, da den blev opfattet forkert.Det var jo ikke meningen, at de unge, der gjorde opmærksom på deres alder, skulle brændemærkes som unge umodne og bla bla. Det var skam et oprigtigt forsøg på at finde ud af, hvad vi i fællesskab kan gøre for at hjælpe hinanden besdt muligt.
Men jeg synes da bare I skal fortsætte debatten. Måske kommer der noget godt ud af den 
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Hej med dig
Jeg mener bestemt ikke at man skal sætte alle over én kam, sådan fungerer det heldigvis ikke. De fleste uanset alder, som kommer herinde kan godt finde ud af at holde en ordentlig tone. Når jeg skriver "ordentlig tone", så tænker jeg bestemt ikke på om der er et komma eller en stavefejl i et indlæg. Som du selv skriver, er det ikke en afhandling der skal skrives herinde og det er jeg helt enig med dig i, samtidig med at man ikke skal forvente at alle skriver et dansk uden fejl overhovedet..Der er også folk som feks er ordblinde, og dem skal der naturligvis også være plads til, helt bestemt. Det som jeg synes er en skam er, de mennesker som ikke kan finde ud af at formulerere sig i en hyggelig og rar tone. Dem er der desværre nogle af, som "farer i flint" hvis en diskussion spidser til, og kalder folk både det ene og det andet bare fordi der enten er noget som de ikke forstår eller er uenig i. Den slags synes jeg vi skal se om der kan blive sat en dæmper for. Men samtidig tror jeg også at det er vigtigt for sitets fremtid, at vi ikke får det gjort til et "nørd site" ved at bruge en masse "smarte" ord som mange ikke forstår i iveren for at "vise hvad vi ved og kan", så jeg tror at det er en ballancegang fra begge sider der skal til.
- Samtidig er jeg nok endnu ikke så "grå og kedelig" at der for min skyld ikke må smides lidt humor ind i de forskellige indlæg, inden at "mods" dømmer : Den slags er ikke tilhørende hér eller "den slags har intet med sitets ærinde at gøre!.
Michael |
|
|
Du har ret, og jeg er bestemt enig. Jeg tog bare det med SMS-sprog til mig. Det har jeg virkelig ikke lyst til at have siddende på mig  __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Hej igen i tråden
Nu vil jeg da ikke bestemme hvordan en tråd udvikler sig, da det jo altid er resultatet af de, der skriver i den. Men jeg blev da forbavset da jeg så, at sproget kom i spil.
Til det er der vel bare det at sige, at sproget udvikler sig fra generation til generation. Os, der var unge i 70erne husker vel tydelig sprogbrugen i sen50erne.
Der vil altid være forskel fra generation til generation mht. sproget og vi bør have forståelse herfor , både den ene og den anden vej.
Det med avataren var måske en lidt for underlig ide, da den blev opfattet forkert.Det var jo ikke meningen, at de unge, der gjorde opmærksom på deres alder, skulle brændemærkes som unge umodne og bla bla. Det var skam et oprigtigt forsøg på at finde ud af, hvad vi i fællesskab kan gøre for at hjælpe hinanden besdt muligt.
Men jeg synes da bare I skal fortsætte debatten. Måske kommer der noget godt ud af den 
|
|
|
Hej alle.
Jeg er ikke ude på at fordømme en hel generation. Som jeg skrev, så er der også nogle tilsyneladende lidt ældre personer, som kunne være bedre til at moderere hhv. sprogbruget (tonen) og grammatikken. Det er heller ikke de ordblinde jeg skyder på, det er derimod sjuskehovederne.
Som Mogens (antisilver) skriver skal der være plads til en vis sprogudvikling, men jeg synes godt man kan gøre sig lidt umage på flere måder ("synke spyttet") inden man basker løs i tastaturet. Man skal huske, at det man poster herinde er med til at tegne ens "karakter" for andre brugere.
Det forpligter trods alt en smule at være bruger herinde.
mvh Allan
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Hej igen i tråden
|
|
|
Er du en ny bruger, der kalder sig antisilver. Eller er du den gamle, hvor jeg pludselig er enig med dig på mange punkter. 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men for at vende tilbage til emnet, så har jeg da (forsøgt?) at hjælpe flere brugere herinde, unge som gamle.
Ikke at jeg er ekspert, men nogle erfaringer har man da.
Jeg synes også generelt spørgerne får hjælp, men det forudsætter et veldefineret og artigt spørgsmål, længere er den ikke, for så KOMMER hjælpen også.
mvh
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej  Jeg må sige jeg næsten blev målløs da jeg så emnet! Nu er jeg selv en klægt på 16, bliver 17 nu her den 19. oktober... Jeg har selv haft problemet med manglende forståelse af de forskellige "ting", "måle enheder" eller hvad vi nu skal kalde det. Jeg har dog gjort det at jeg har haft læst, læst og læst, og er på den måde kommet frem til en stor viden inde på dette område. Men hvis vi unge (eller andre unge) kan finde ud af at holde en rigtig tone tror jeg det hjælper. Jeg tror så også man skal prøve at gøre dem klar over at det ikke er nogen skam, at spørge om en forklaring. Det kunne jeg godt selv have haft brugt da jeg startede op. Grunden til jeg ikke har haft "reklameret" med min alder er, at jeg tror at folk ligesom undervudere mange af os seriøse "unge hi-fi nørder" og derfor ikke vil høre på f.eks. mine erfaringer. Min bøn er at man husker på det ikke er alle unge, der er Bilka eller CV tilhængere, men at der også findes unge der bruger 10-15000kr. på en afspiller, og bruger alt sin fritid på at få en best mulig lydende anlæg, og derfor også har erfaringer andre måske kan bruge.  Jeg håber på at man vil kunne snakke som lige mennesker, for så bliver det sjoves for alle parter! Men nu håber jeg ikke det går over i hifigalleri.dk, så hvis vi både kan få nye ind, men samtig kan have spændende, saftige og seriøse indlæg her inde, tror jeg vi kan lave det til et super sted for alle!  - Noget helt andet, er lige et spørgsmål. Er det bare mig der kun kan logge på godt hver 20. gang jeg prøver at logge på? Eller har i også det problem? MVH. Henrik Nymand
|
Til top |
|
|
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan hjælpe nybegyndere, unge som gamle, ved at møde folk hvor de er og vær tålmodig. Forstå spørgsmålet og kom med ideer (ikke automatsvar a' la' "køb en brugt Dali ht og en gl. NAD forstærker). Jeg syntes mange er tålmodige og hjælpsomme og kommer med gode ideer til "nykomlingerne".
Så syntes jeg at netop intersessen for HiFi og surround kan samle folk uanset alder. Det er faktisk fedt ! ! ! Jeg er en gl. røver på 45 (selvom jeg ikke syntes det kan passe) - og jeg kan stadig begejstres som da jeg var 18 når jeg hører en god plade eller lytter til et godt anlæg. Jeg har lært at lytte og skabe min egen mening ud fra mine erfaringer gennem årene. Har holdt pauser og er vendt tilbage.
HiFi bliver man ikke færdig med og musik er en livslang passion for de fleste der læser og skriver her. __________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik og velkommen
Du skal bare spørge, så må vi prøve at hjælpe.
Jeg tror dine logon problemer skyldes dine internetindstillinger eller firewall. Ellers prøv at kontakte "redaktøren".
mvh Allan
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Copman Jo tak! Der kommer nok nogle på et tidspunkt  Mit største problem lige nu er om det skal være en Eichmann eller Supra´s den største stikdåse der skal bruges til mit Eichmann netkabel, som jeg har fået lavet et lille indlæg til, men det ser ikke ud til der er så mange der har erfaringer med dette...  Jeg vil i øvrigt få lavet en profil med billeder og beskrivelse af mit sæt up i starten af næste år, når jeg lige har fået fladskærmen, DVP-NS9100ES afspilleren og de nye højttalere hjem. De burde snart være her  Men nu kommer afspilleren vist snart... Jeg vil da lige prøve at se om det er mit internet, der er noget galt med. Jeg har også skrevet en besked til dem... Tusind tak for hjælpen! Så kan det være jeg snart kan komme til at skrive her hver dag hehe  Kunne det måske være en ide, at få lavet et stort galleri her inde? Lidt i stilen med hifi-musik.dk? MVH. Henrik
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Der findes et galleri, det hedder bare "mit stereo" eller "mit surround" udstyr. Billedupload er vistnok noget besværligt, men tror nok der arbejdes på det.
Vi glæder os til at se dit grej en dag
mvh Allan
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Drenge
Omkring omgangstonen herinde, så synes jeg faktisk at den er rimelig pæn.. Det er selvfølgelig altid nogle der er lidt mere "aggresive" end andre, men sådan vil det vel altid være..Altså jeg startede på mit Hifi da jeg var 13( er 17 idag), og selvom det ikke er så lang tid siden jeg har været herinde på Hifi, så har jeg da lært en del, og det er jo kanont fedt!..Altså især nogle af Proffer herinde, synes jeg er meget fleksible til at give deres mening, og deres holdning til tingene, på en meget konstruktiv måde, og det er da dejligt for nogle som os "unge" der ikke har tilbragt så mange år herinde..
Men det med unge og Bilka, der er nok en hel masse unge der er uvidende overfor hvad de køber. Jeg har selv købt noget i Metro, og nej noget skidt noget, det er sgu dårlig kvalitet, det finder man hurtigt ud af, efter man hører noget ordenligt Hifi.... Unge og Watt..hehe Ja den har vi vel alle faldet for på et tidspunkt, jo flere watt, jo højere kan det spille og jo bedre lyder det, ja man bliver jo klogere med tiden, og finder hurtigt ud af, at det nødvendigvis ikke hænger sammen... Men bare fordi man er ung, betyder det jo ikke at man ikke har styr på Hifi'et, det synes jeg lige de "gamle" skal huske på!...
mvh Henrik - tak for hjælpen til dem der i hvert fald har hjulpet mig!..
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan en gammel knark med et afslappet forhold til naturlove, linolieindsmurt cdafspillerbundplade samt et uomtvisteligt bevis for, at der er hørbar forskel for, om effekttrinet får suppe fra kul-, atomkraftværk, hydrodam eller vindmøller, lære en ung påvirkelig person, der knap nok er blevet voksen og har sluppet avisruten om musik, hifi og vellyd?
Ikke ret meget. Den gamle generation er ganske nyttig igennem barndommen og kan til tider komme med gode råd i teenagerårene. Men når fuglen først er fløjet fra reden er det definitivt slut. De gamle er konservative, kedelige, har et underligt sprog, underlig musiksmag, underlige værdier, underligt forhold til eforiserende stoffer og i nogle tilfælde på grænsen til det psykotiske hvad angår deres hobby.
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes man skulle lave nogle flere kluber/foreninger ala Viborg hifi klub. I Århus var der en. Det behøver ikke være en ny udstyrs lydning hver aften. En tale sammen aften kunne give meget.
|
Til top |
|
|
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Så jeg håber at man fra mods side vil se på denne tråd og feks dele advarsler ud med hård hånd så stedet ikke skal ende med at blive ødelagt."
??
ord er fattige - meninger kan være guld,og ifølge beskæftigelsesministren er formidlingen ikke optimal!
at beskrive lyd pr ord vil altid være at formidle en illusion!
at svare konkret på direkte spørgsmål er en ting! men at beskrive indtrykkene fra svært tilgængelige anlæg af mere eksotisk art - forudsætter modtageren har et sammenligningsgrundlag.
alene ud fra det sidstnævnte,syntes jeg det er helt ok vi ældre melder pas!
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
Jeg synes man skulle lave nogle flere kluber/foreninger ala Viborg hifi klub. I Århus var der en. Det behøver ikke være en ny udstyrs lydning hver aften. En tale sammen aften kunne give meget. |
|
|
Jeg synes det kunne være et meget spændende tiltag hvis det lod sig gøre, som du selv er inde på har der været en i Århus, men den er vist lagt død så vidt jeg ved, men jeg ved ikke hvorfor. Men det kunne da være sjovt om man kunne starte noget op igen.
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
FHWac skrev:
Jeg synes man skulle lave nogle flere kluber/foreninger ala Viborg hifi klub. I Århus var der en. Det behøver ikke være en ny udstyrs lydning hver aften. En tale sammen aften kunne give meget. |
|
|
Jeg synes det kunne være et meget spændende tiltag hvis det lod sig gøre, som du selv er inde på har der været en i Århus, men den er vist lagt død så vidt jeg ved, men jeg ved ikke hvorfor. Men det kunne da være sjovt om man kunne starte noget op igen.
|
|
|
Er vi nogle stykker, Der kunne tænke sig at starte en klub i Århus igen?
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det er ikke meget tid jeg har desværre, men jeg vil sige det sådan, at hvis det ender med at der kommer noget op og stå, så melder jeg mig gerne. Har bare ikke tiden til at lave opsøgende arbejde m.v for tiden.
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rattanhuset: Så er vi da to. Det er da en start
|
Til top |
|
|
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
copman skrev:
Joeh, jeg er enig med jer begge.
Når det er sagt, så vil jeg også godt bede om, at nogle af de nye "unge" (nogle er betydeligt ældre, men opfører sig som teenies) lærer at formulere sig i noget andet sprog end det de bruger på arto.dk.
Endelig: Så lær dog at bruge(r) NUTIDS "r" OG NAVNEMÅDE korrekt. Det er dovent og slapt at se på. 
mvh
|
|
|
Sjovt nok så har jeg lagt mærke til det samme, samtidig med at det kan "p***e mig af" når folk ikke kan finde ud af at bruge ordet "JEG" som fejl "Jeg synes" i stedet for bare "Synes". Det synes jeg er ret irriterende, men det er der nok ikke så meget at gøre ved. De unge har deres helt eget "sprog" og selvom jeg ikke er fyldt 40 endnu så forstår jeg det ikke.
|
|
|
Herregud, skal der virkelig ikke mere til for at irritere typer som jer? Folk må da ha lov at skrive som de vil. Jeg er sikker på at alle forstår meningen med det der skrives! Og så kan det vel ydermere være ligegyldigt, om en hovedtelefon kaldes for en ørebøffe, eller en pladespiller for en plov. Hvem har sagt medlemmerne skal være politiske korrekte? Jeg er sikker på, at vi "gamle" heller ikke altid talte som vore onkler håbede på, da vi var unge. Iøvrigt var det her jo slet ikke det Mr. Antisilver spurgte om i trådens begyndelse. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
waggy skrev:
rattanhuset skrev:
copman skrev:
Joeh, jeg er enig med jer begge.
Når det er sagt, så vil jeg også godt bede om, at nogle af de nye "unge" (nogle er betydeligt ældre, men opfører sig som teenies) lærer at formulere sig i noget andet sprog end det de bruger på arto.dk.
Endelig: Så lær dog at bruge(r) NUTIDS "r" OG NAVNEMÅDE korrekt. Det er dovent og slapt at se på. 
mvh
|
|
|
Sjovt nok så har jeg lagt mærke til det samme, samtidig med at det kan "p***e mig af" når folk ikke kan finde ud af at bruge ordet "JEG" som fejl "Jeg synes" i stedet for bare "Synes". Det synes jeg er ret irriterende, men det er der nok ikke så meget at gøre ved. De unge har deres helt eget "sprog" og selvom jeg ikke er fyldt 40 endnu så forstår jeg det ikke.
|
|
|
Herregud, skal der virkelig ikke mere til for at irritere typer som jer? Folk må da ha lov at skrive som de vil. Jeg er sikker på at alle forstår meningen med det der skrives! Og så kan det vel ydermere være ligegyldigt, om en hovedtelefon kaldes for en ørebøffe, eller en pladespiller for en plov. Hvem har sagt medlemmerne skal være politiske korrekte? Jeg er sikker på, at vi "gamle" heller ikke altid talte som vore onkler håbede på, da vi var unge. Iøvrigt var det her jo slet ikke det Mr. Antisilver spurgte om i trådens begyndelse. |
|
|
Jeg er enig. Selv om det irriterer mig gevaldigt at se stavefejl, så skal man ikke bedømme folk på deres skriftlige kunnen. Det er da for overfladisk og har ingen relevans med tråden hér! Sådan er der også nogle, som kritiserer folks indretning, rod, osv... på "se mit udstyr"-siden, i stedet for at fokusere på folks hi-fi.  Sitet hedder jo hifi4all, og ikke bedrebolig4all eller retstavning4all.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|