Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
| Fakta :
Poleringen virker og det vil den fortsætte med at gøre uanset mængden af teknimukingeinørers indlæg i denne tråd. Ingeniører har det med at være så begrænset af deres vidensgrundlag, at de ikke VIL fatte, at de ikke sidder inde med facitlisten.
Facitlisten erhverves derimod ved erfaringsdannelse og det var hvad jeg oprindeligt opfordrede til. |
|
|
And here we go again... Hør nu - een persons personlige meninger og holdninger er ikke og vil aldrig blive "fakta" alene baseret på samme persons udsagn, uanset hvor mange gang de bliver gentaget.
Mr.Antisilver skrev:
| Jeg er faktisk ved at være godt og grundigt træt af at høre det braleri fra de typer her..der ikke fatter nogetsomhelst om, hvad det at skabe et system, der kan og evner at vise forskelle...(handler om) hvilket ethvert seriøst system burde kunne. |
|
|
Så det er generelt bare uacceptabelt ikke at ville give dig ubetinget ret, eller..?
Mr.Antisilver skrev:
| Så i virkeligheden har de, der laller det ene absurde intellektualiserede "argument" af efter det andet..problemer...med enten deres hørelse eller deres anlæg. |
|
|
Igen - absurd alene fordi det fraviger fra DIN mening?
Mr.Antisilver skrev:
| De, der ikke vil prøve dette (eller har prøvet uden resultat) har et problem. Og det er sagens kerne, som naturligvis ikke er rart at skulle fyre af, men jeg gør det alligevel, selvom jeg mener det er god latin ikke at kritisere andres evne til at lytte og dygtighed til at sammensætte et hifi anlæg,. der er i stand til at vise forskelle.
Problemet er i virkeligheden ikke de af os, der sagtens kan høre virkningen af dette fremragende tweak. Nej ..problemet er, at vi skal finde os i diverse vanvittige beskyldninger fra de, der enten ikke kan høre(eller ikke vil) eller ikke har et ordentligt anlæg. |
|
|
Den har vi vist også vendt før - det er ikke specielt befordrende for en saglig debat at konkludere at folk, der ikke ser verden som du, nødvendigvis må have et problem. Jeg vil give dig ret i at ikke alle indlæg i denne tråd har været lige on topic, men flere har faktisk kommet med seriøse indlæg, som du med ovenstående efter min mening skærer over een kam uden overhovedet at kommentere dem, og det er ikke engang i NÆRHEDEN af seriøst.
Jeg ved ikke hvad du har foretaget dig de sidste halvanden uge, og det er mig også uendeligt ligegyldigt. Men at affeje de sidste 5-6 siders debat på den arrogante måde viser med al ønskelig tydelighed at du på intet tidspunkt har været reelt interesseret i debat, men ene og alene at pådutte andre din mening som værende den endegyldige sandhed.
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
det der personfnidder deltager jeg ikke i
|
|
|
Jeg har slettet der hvor det gik over stregen, men du har altså lige kaldt dem der ikke høre forskel for nogle, ja hvad var det nu du skrev... bob bob, så du burde nok også lige slappe af en tur inden du deltager yderligere i tråden.
Det er ok at være uenige, men det skal foregå på en saglig og ordentlig facon. Ellers er den her tråd ikke længere.
|
|
|
Ja. Jeg mener, at nogle hører bedre end andre. Det er der intet forkert i at mene. Ligeledes mener jeg, at nogle anlæg ikke evner at vise forskelle i tilstrækkelig grad. Det er der heller intet forkert i at mene.
Således har jeg ikke, andet i overordnede termer, gjort rede for, hvad jeg mener er korrekt, nemlig, at der findes nogle (ingen navns nævnelse) , der ikke hører (har lært at høre og lytte) godt nok endsige har et system, der befordrer en anvendelse af disse ikke opdyrkede (og skjulte) talenter for at lytte mere indgående end det, den store grå masse gør.
Og det bliver jeg ved med at mene- overordnet set.
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu du er lidt grovkornet i din retorik. Mit problem er at han ikke er i stand til at modargumenterer når man kommer med bare lidt teknisk tyngde i sin argumentation. Det ender hele tiden op med, at alle der ved noget om teknik må have dårlig hørelse eller også er det anlæget den er gal med.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Hej Mogens,
Hvad er egentlig din uddannelse?
Og, har du prøvet at male havelågen?  |
|
|
Nådada, er jeg blevet blacklistet.....
Du kunne vel ikke være god at svare på min spørgsmål?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Mr.Antisilver skrev:
| Fakta :
Poleringen virker og det vil den fortsætte med at gøre uanset mængden af teknimukingeinørers indlæg i denne tråd. Ingeniører har det med at være så begrænset af deres vidensgrundlag, at de ikke VIL fatte, at de ikke sidder inde med facitlisten.
Facitlisten erhverves derimod ved erfaringsdannelse og det var hvad jeg oprindeligt opfordrede til. |
|
|
And here we go again... Hør nu - een persons personlige meninger og holdninger er ikke og vil aldrig blive "fakta" alene baseret på samme persons udsagn, uanset hvor mange gang de bliver gentaget.
Mr.Antisilver skrev:
| Jeg er faktisk ved at være godt og grundigt træt af at høre det braleri fra de typer her..der ikke fatter nogetsomhelst om, hvad det at skabe et system, der kan og evner at vise forskelle...(handler om) hvilket ethvert seriøst system burde kunne. |
|
|
Så det er generelt bare uacceptabelt ikke at ville give dig ubetinget ret, eller..?
Mr.Antisilver skrev:
| Så i virkeligheden har de, der laller det ene absurde intellektualiserede "argument" af efter det andet..problemer...med enten deres hørelse eller deres anlæg. |
|
|
Igen - absurd alene fordi det fraviger fra DIN mening?
Mr.Antisilver skrev:
| De, der ikke vil prøve dette (eller har prøvet uden resultat) har et problem. Og det er sagens kerne, som naturligvis ikke er rart at skulle fyre af, men jeg gør det alligevel, selvom jeg mener det er god latin ikke at kritisere andres evne til at lytte og dygtighed til at sammensætte et hifi anlæg,. der er i stand til at vise forskelle.
Problemet er i virkeligheden ikke de af os, der sagtens kan høre virkningen af dette fremragende tweak. Nej ..problemet er, at vi skal finde os i diverse vanvittige beskyldninger fra de, der enten ikke kan høre(eller ikke vil) eller ikke har et ordentligt anlæg. |
|
|
Den har vi vist også vendt før - det er ikke specielt befordrende for en saglig debat at konkludere at folk, der ikke ser verden som du, nødvendigvis må have et problem. Jeg vil give dig ret i at ikke alle indlæg i denne tråd har været lige on topic, men flere har faktisk kommet med seriøse indlæg, som du med ovenstående efter min mening skærer over een kam uden overhovedet at kommentere dem, og det er ikke engang i NÆRHEDEN af seriøst.
Jeg ved ikke hvad du har foretaget dig de sidste halvanden uge, og det er mig også uendeligt ligegyldigt. Men at affeje de sidste 5-6 siders debat på den arrogante måde viser med al ønskelig tydelighed at du på intet tidspunkt har været reelt interesseret i debat, men ene og alene at pådutte andre din mening som værende den endegyldige sandhed.
|
|
|
Det er udtryk for den allerhøjeste seriøsitet at stå fast på, hvad jeg og andre har hørt med vore sansers fulde brug. At give disse indtryk førsteret og tilbagevise intellektualisreende teknikumfis er nøjagtig hvad jeg mener er seriøst, særligt når jeg ved, jeg har ret. (det skal dog bemærkes, at jeg godt ved, at emnet kan virke kontroversielt, og jeg havde også mine overvejleser om jeg overhovedet skulle publicere det, men idag er jeg glad for, at jeg gjorde det)
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
Jeg har slettet der hvor det gik over stregen, men du har altså lige kaldt dem der ikke høre forskel for nogle, ja hvad var det nu du skrev... bob bob, så du burde nok også lige slappe af en tur inden du deltager yderligere i tråden.
Det er ok at være uenige, men det skal foregå på en saglig og ordentlig facon. Ellers er den her tråd ikke længere.
|
|
|
Ja. Jeg mener, at nogle hører bedre end andre. Det er der intet forkert i at mene. Ligeledes mener jeg, at nogle anlæg ikke evner at vise forskelle i tilstrækkelig grad. Det er der heller intet forkert i at mene.
Således har jeg ikke, andet i overordnede termer, gjort rede for, hvad jeg mener er korrekt, nemlig, at der findes nogle (ingen navns nævnelse) , der ikke hører (har lært at høre og lytte) godt nok endsige har et system, der befordrer en anvendelse af disse ikke opdyrkede (og skjulte) talenter for at lytte mere indgående end det, den store grå masse gør.
|
|
|

Og så har jyder fordomme overfor københavnerer

Mogens du du er jantelovens banemand 
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Og det bliver jeg ved med at mene- overordnet set. |
|
|
Det har INTET med hvad du mener at gøre, det er måden du skriver på jeg som moderator beder dig om lige at klappe hesten. Klap den. Længere er den ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det har INTET med hvad du mener at gøre, det er måden du skriver på jeg som moderator beder dig om lige at klappe hesten. Klap den. Længere er den ikke.
|
|
|
nåh..men så må jeg komme med den lange forklaring hver gang for ikke at blive misforstået..
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anti Silver...
Det er da en fasinerende tråd du har fået startet her. Efter at have set 33 sider omkring tweek´et polerer sikringer, så kan jeg ikke have det godt med Tarups 13´s anklage om at jeg skulle kede mig !
Mvh
Bradford
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|
|
Til din orientering, så er jeg ikke tilhænger ag janteloven, men derimod tilhænger af, at man må krybe før man kan gå og ligeledes lære at lytte førend den perfekte illusion viser sig hjemme i stuen...( hvordan i alverden kan man blive misforstået så meget=)
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Antisilver/Mogens
Jeg ville så gerne have at forhodt dig til den saglige argumentation i stedet for al den varme luft. Kom nu lidt frisk. Kom med en god forklaring på hvorfor du mener det virker.
Mvh
Lasse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
|
Hej Anti Silver...
Det er da en fasinerende tråd du har fået startet her. Efter at have set 33 sider omkring tweek´et polerer sikringer, så kan jeg ikke have det godt med Tarups 13´s anklage om at jeg skulle kede mig !
Mvh
Bradford
|
|
|
heh..hvor stod det at læse ?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
| Det er udtryk for den allerhøjeste seriøsitet at stå fast på, hvad jeg og andre har hørt med vore sansers fulde brug. At give disse indtryk førsteret og tilbagevise intellektualisreende teknikumfis er nøjagtig hvad jeg mener er seriøst, særligt når jeg ved, jeg har ret. (det skal dog bemærkes, at jeg godt ved, at emnet kan virke kontroversielt, og jeg havde også mine overvejleser om jeg overhovedet skulle publicere det, men idag er jeg glad for, at jeg gjorde det) |
|
|
Jeg har ikke noget problem med at du står fast på din overbevisning om at du hører forskellen når du polerer dine sikringer.
Men jeg har et stort problem med at modstridende meninger bliver afvist som intellektualiserende teknikumfis alene fordi du er uenig, og ikke fordi du har et modargument. Mit ovenstående indlæg havde intet at gøre med hvorvidt emnet er kontroversielt eller ej, men alene din manglende evne til at deltage i en saglig debat.
@Zorglub - for min skyld kan du godt lukke denne tråd når du har tid, mon ikke den efterhånden har overlevet sig selv, godt og vel endda..?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
|
Kære Antisilver/Mogens
Jeg ville så gerne have at forhodt dig til den saglige argumentation i stedet for al den varme luft. Kom nu lidt frisk. Kom med en god forklaring på hvorfor du mener det virker.
Mvh
Lasse
|
|
|
Forklaringen er, som jeg har fortalt om utallige gange, den, at jeg hører den hver dag. Og at jeg aldrig kunne "gå" tilbage til beskidte sikringer igen, da der simpelthen mangler detaljeformidling m.fl. (læs blot hvad jeg initialt skrev i denne tråd)
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Gonzo skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|
|
Til din orientering, så er jeg ikke tilhænger ag janteloven, men derimod tilhænger af, at man må krybe før man kan gå og ligeledes lære at lytte førend den perfekte illusion viser sig hjemme i stuen...( hvordan i alverden kan man blive misforstået så meget=)
|
|
|
Det er forgår i din stue er da vist en illusion 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Mr.Antisilver skrev:
| Det er udtryk for den allerhøjeste seriøsitet at stå fast på, hvad jeg og andre har hørt med vore sansers fulde brug. At give disse indtryk førsteret og tilbagevise intellektualisreende teknikumfis er nøjagtig hvad jeg mener er seriøst, særligt når jeg ved, jeg har ret. (det skal dog bemærkes, at jeg godt ved, at emnet kan virke kontroversielt, og jeg havde også mine overvejleser om jeg overhovedet skulle publicere det, men idag er jeg glad for, at jeg gjorde det) |
|
|
Jeg har ikke noget problem med at du står fast på din overbevisning om at du hører forskellen når du polerer dine sikringer.
Men jeg har et stort problem med at modstridende meninger bliver afvist som intellektualiserende teknikumfis alene fordi du er uenig, og ikke fordi du har et modargument. Mit ovenstående indlæg havde intet at gøre med hvorvidt emnet er kontroversielt eller ej, men alene din manglende evne til at deltage i en saglig debat.
@Zorglub - for min skyld kan du godt lukke denne tråd når du har tid, mon ikke den efterhånden har overlevet sig selv, godt og vel endda..?
|
|
|
Se..jeg er ikke så optaget af, hvori forklaringen er, som at formidle det glade budskab..at man kan få bedre lyd ved dette her.
Jeg er således i princippet bedøvende ligeglad med kausaliteten her, men ikke i lydforbedringen, jeg dagligt nyder ..og det var pointen..få bedre lyd..og nyd det!
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Gonzo skrev:
|
Kære Antisilver/Mogens
Mvh
Lasse
|
|
|
Forklaringen er, som jeg har fortalt om utallige gange, den, at jeg hører den hver dag. Og at jeg aldrig kunne "gå" tilbage til beskidte sikringer igen, da der simpelthen mangler detaljeformidling m.fl. (læs blot hvad jeg initialt skrev i denne tråd)
|
|
|
Det er da ikke en forklaring på noget som helst. Det er da bare din subjektive oplevelse. Det er en ommer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Gonzo skrev:
|
Kære Antisilver/Mogens
Mvh
Lasse
|
|
|
|
|
|
Det er da ikke en forklaring på noget som helst. Det er da bare din subjektive oplevelse. Det er en ommer |
|
|
Beklager.Det er ikke en Om'er..Det er kommet for at blive at sikringspolere sammen med øvrige virksomme tweaks
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
|
@rogueagent
har jeg forstået dig ret deri, at du er yderst optaget af årsagssammenhænge?
Jeg skal da tilføje, at jeg da gerne ser, at der findes en valid forklaring på, hvorfor dette tweak virker så helt fantastisk, men jeg er ikke i stand til teoretisk at fremkomme med kausaliteten heri, og det tror jeg faktisk ikke, der er nogen, der pt. kan. Men hvis dette lykkedes vil det egentlig være en gave for mig om der kom en forklaring...så arbejd blot videre med det. For mit eget vedkommende er jeg dog alene interesseret i, at det har løftet mit system ikke uvæsentligt og det er for mig det vigtigste..
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er _også_ optaget af årsagssammenhænge - men det har indtil nu tilsyneladende fuldstændig forbigået dig at det slet ikke er det jeg taler om.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|