Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 November 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev til AntiSilver:
RogueAgent (øverst side 33) skrev:
Den har vi vist også vendt før - det er ikke specielt befordrende for en saglig debat at konkludere at folk, der ikke ser verden som du, nødvendigvis må have et problem. Jeg vil give dig ret i at ikke alle indlæg i denne tråd har været lige on topic, men flere har faktisk kommet med seriøse indlæg, som du med ovenstående efter min mening skærer over een kam uden overhovedet at kommentere dem, og det er ikke engang i NÆRHEDEN af seriøst.

Jeg ved ikke hvad du har foretaget dig de sidste halvanden uge, og det er mig også uendeligt ligegyldigt. Men at affeje de sidste 5-6 siders debat på den arrogante måde viser med al ønskelig tydelighed at du på intet tidspunkt har været reelt interesseret i debat, men ene og alene at pådutte andre din mening som værende den endegyldige sandhed.

@Antisilver: Jeg overvejer at nedlægge mit brugernavn i protest mod din adfærd.

Husk at nyde musikken.

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 November 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Bårp-bårp og godaften i tråden 

Det er åbenbart et højeksplosivt emne, dette her 

Nuvelda, jeg har en idé om, hvorfor dette dims virker, og jeg tror egentlig godt, at nogle af dem, som Mr. AS kalder for tekfisnikummer også godt ved det

På den anden side kan der jo også være tale om et lokalt fænomen, der ikke nødvendigvis har noget at gøre med, hvad man "ønsker" at høre. Så jeg har skam tænkt mig at prøve dimset et andet sted, osse. Det kunne jo have noget med den lokale forsyning at gøre, da vi allerede ved, at den langt fra er ens fra sted til sted.

I ventetiden kunne nogle af dem med den hårde kritik så passende komme med en videnskabelig forklaring på, hvor skidtet ikke skulle virke. Det andet wrøwl dér er der nemli' ingen, der kan bruge til noget, ikke engang kritikerne selv

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 November 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg er _også_ optaget af årsagssammenhænge - men det har indtil nu tilsyneladende fuldstændig forbigået dig at det slet ikke er det jeg taler om.

Well..jeg er ikke tankelæser, men hvis du har et problem med en, der tillægger sin sanser førsteret og mener at det sansede ikke skal underlægges en teori(for teoriens skyld), så har du læst ret.

Jeg er iøvrigt selv ganske videnskabeligt orienteret i al almindelighed, men ift. dette tweak og andre tweaks indenfor hifi virker det på mig som om, at der ikke altid kan erhverves egentlig kausalitet og det lever jeg med og ihukommer altid at være tro ift. mine sanseindtryk.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 November 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Nuvelda, jeg har en idé om, hvorfor dette dims virker, og jeg tror egentlig godt, at nogle af dem, som Mr. AS kalder for tekfisnikummer også godt ved det

På den anden side kan der jo også være tale om et lokalt fænomen, der ikke nødvendigvis har noget at gøre med, hvad man "ønsker" at høre. Så jeg har skam tænkt mig at prøve dimset et andet sted, osse. Det kunne jo have noget med den lokale forsyning at gøre, da vi allerede ved, at den langt fra er ens fra sted til sted.

I ventetiden kunne nogle af dem med den hårde kritik så passende komme med en videnskabelig forklaring på, hvor skidtet ikke skulle virke. Det andet wrøwl dér er der nemli' ingen, der kan bruge til noget, ikke engang kritikerne selv

Se..det kunne være en forklaring at der er lokale forsyningsforhold på spil, men jeg har da prøvet tweaket et andet sted i landet, hvor det også virkede, men kan naturligvis ikke afvise din hypotese på baggrund af blot 2 tilfælde med samme resultat

og ja..det virker højeksplosivt...men det var vel hvad man kunne forvente (tøvede faktisk med at lave tråden af selvsamme årsag)

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 06 November 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Well..jeg er ikke tankelæser, men hvis du har et problem med en, der tillægger sin sanser førsteret og mener at det sansede ikke skal underlægges en teori(for teoriens skyld), så har du læst ret.

Jeg er iøvrigt selv ganske videnskabeligt orienteret i al almindelighed, men ift. dette tweak og andre tweaks indenfor hifi virker det på mig som om, at der ikke altid kan erhverves egentlig kausalitet og det lever jeg med og ihukommer altid at være tro ift. mne sanseindtryk.

Du behøver ikke være tankelæser - du skal blot læse hvad jeg skriver. Du er for min skyld velkommen til at have al den tiltro til dine egne sanseindtryk som du vil. Men derfra og så til at forvente at ALLE ANDRE uden diskussion accepterer dine selvoplevne sanseindtryk som "fakta" og empirisk uimodsigelig sandhed, der er altså temmelig langt.

Der er (ifølge nogen) kun een for hvem det gælder at hans ord er lig sandhed. Ham kan du læse om i Bibelen.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 November 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Jeg er iøvrigt selv ganske videnskabeligt orienteret i al almindelighed, men ift. dette tweak og andre tweaks indenfor hifi virker det på mig som om, at der ikke altid kan erhverves egentlig kausalitet og det lever jeg med og ihukommer altid at være tro ift. mne sanseindtryk.

Du behøver ikke være tankelæser - du skal blot læse hvad jeg skriver. Du er for min skyld velkommen til at have al den tiltro til dine egne sanseindtryk som du vil. Men derfra og så til at forvente at ALLE ANDRE uden diskussion accepterer dine selvoplevne sanseindtryk som "fakta" og empirisk uimodsigelig sandhed, der er altså temmelig langt.

Der er (ifølge nogen) kun een for hvem det gælder at hans ord er lig sandhed. Ham kan du læse om i Bibelen.

Den, du omtaler i bibelen har jeg gjort op med for længe siden, da denne netop var eksponent for at underordne sansernes fuldenydelse under moralske kodekser og dermed reelt blev altødelæggende for sanseapparatet om den enkelte inkorporerede denne i Bibelen omtalt sandhed.

Så det er jeg ligesom kommet udover. Og er naturligvis heller ikke medlem af den sekt, der betaler til dyrkelsen af denne i bibelen omtalte via skattesystemet.

Følgelig gør man sig bedst ved at tillægge eget sanseapparat sandhed.Længere er den ikke. Men der er nok stadig mange, der tvivler på direkte sansninger og denne debat her har bestemt ikke hjulpet til med at fjerne , at nogle hævder at man bør være skeptisk ift. egne sansninger. Sidstnævnte tager jeg  fuldstændig afstand fra og jeg tvivler ærligt talt på, at de, der mener dette nogensinde kan finde fælles fodslaw med mig og andre, der ikke vil høre tale om, at sansninger baseret på lang erfaring skulle være forkerte.

Så vi kommer ikke længere...vi må blot konstatere at vi er enige om at være uenige...(men jeg synes stadig alle tvivlerne skulle give dette her et lyt af og til)

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Jeg går ud fra at du spørger hvorFOR skidtet ikke skulle virke - eller misforstår jeg spørgsmålet..?

Det mener jeg efterhånden er forsøgt besvaret en del gange på de sidste sider. Antisilvers argument har hele tiden været at det krævede et ualmindeligt toptunet anlæg at aftaste den mikroskopiske forskel som dette tweak skulle give. (Det gør det selvfølgelig også nemmere at afvise dem der ikke hører noget som værende ejere af et mindre end kompromisløst anlæg...)

Jeg forsøgte så for nogen sider siden at komme med et bud på hvad der sker med spændingen når sikringen bliver poleret. Jeg ved ikke om det er det der sker, men jeg mener ikke at nogen endnu har afvist det som usansynligt.

Men efter et par følgende kommentarer fra andre debattører om egenskaberne i de komponenter som rent faktisk gør brug af den strøm der kommer frem via sikringsskabet, så er jeg (og det har jeg heller ikke set afvist af andre) nået frem til at HVIS der rent faktisk opstod ujævnheder i spændingen som den illustrerede, så ville det med stor sansynlighed være MINDRE hørbart jo bedre kvalitet strømforsyning osv har, da et af deres primære formål er at omsætte den meget ujævne strøm som den bliver forsynet med (langt mere ujævn end f.eks. forskellen mellem en poleret og en snavset sikring) til noget så jævnt at det rent faktisk kan bruges til hifi.

Jeg vil ikke afvise at det virker - det tyder dit eget semi-videnskabelige forsøg jo på, men jeg er igen på aldeles bar bund mht hvorfor det skulle virke. Efter min mening er det væsentligt nemmere at forklare hvorfor det IKKE virker.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 07 November 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal debatten køre helt her ud hvor beskyldninger og person fnidder mm. forpæster luften! ??

Har man IKKE selv prøvet tweaket der er tale om her? kan og bør man IKKE udtale sig.

Hvis man ikke kan høre det? så kan det have en masse forklaringer.

Enten VIRKER det bare ikke! og er ren indbildning, eller også er ens anlæge for godt eller for dårligt til at kunne vise forskellene, eller også er ens hørelse ikke god nok!?

Hvad forklaringen så end er, har ingen ret til at påstulere noget som helst af dette over for nogen!..  for det kan man slet ikke aføre da man ikke kender omstændigheder til bunds!..

Det drejer sig om at man enten kan høre det eller ej, for de der ikke kan, så kan man bare konstater dette!.. for de der mener at kunne høre forskellen? GODT FOR DEM!..

Jeg VED at mit udstyr er meget tæt på så afslørende og forskels visende som man kan opnå, og forskellen på dets evner her ligger meget få % under selv det mest vanvittig dyre grej!.. (dette er fact der er afprøvet og sammenlignet!..  skal jeg have de sidst % med koster det i flere hundrede tusinde kr. klassen.. og er urealistisk for mi vedkommende og langt de fleste her inde tillige.) så dette gider jeg slet ikke at spekulere i eller forsvare eller argumentere ydderligere for! belive it og not!? i don't give a f**k!...  I KNOW! og det er nok!..   der afsløres med kæmpe tydlighed forskelle mellem kondensatore, modstande, endda spoler og kabelføring, bøsninger samt stik ja selv lodninger og om det er sølv tin eller ej!...

Hvad angår mine øre? så kan de også høre forskelle på før omtalte flueknæpperi og derfor tiltag jeg derfor IKKE betegner som VooDoo og eller Snake Oil!..

Så det grej og de øre jeg har er  meget klart istand til at afsløre om et tweak eller tiltag ef en og anden art virker eller ej!?..

Ellere retter virker under her givende forhold, for intet tweak af den art vi her snakker om, (net releteret) kan vel siges at virke lige godt eller måske overhoved universelt, her til spiller alt for mange faktore og omstændigheder ind.

Hos mig kan jeg ikke høre noget ved polering eller ændrig af ting så som sikringer.

At det så heller ikke giver effekt hos en del andre med lige så gode anlæg og øre men andre forhold og omstændigheder, giver jo bare lidt stof til eftertanke, men jeg vil da stadig ikke afskrive dette som generel hokus pokus!.. (der er jo de der mener at kunne høre det og endda med knap så avencerede anlæg mm. hvordan det hænger sammen skal jeg ikke sætte mig til dommer HER over!.. men kun i mit stille sind drage mine konklutioner.. om disse er rigtige eller ej?  tjaaaa... hvem skal afgøre det så??  så fred med det!!)

Personligt tror jeg at det er ren indbildning! men skal ikke med 100% sikkerhed kunne slå dette fast!..  SÅ indbilsk er jeg IKKE! (i modsætning til ande)

Jeg kan som sagt kun sige at det er prøvet og virker IKKE! hos mig og andre jeg kender der har øre og grej der kan afsløre om en flue har fløjet hend over højtalerkablerne i nattens løb! (næsten!)

Hvad grunden så er? tjaaa som sagt jeg har mine tanker, men vil ellers lade det stå pbent og op til den enkelte..

Men jeg siger det igen! istedet for at skændes! PRØV tweaket selv! det koster kun lidt tid.. kan du høre det??  så fint! du har vundet lidt forbedring (uanset om det er indbildning eller reelt?) hvis ikke? så har du ik tabt noget ved at prøve... (andet end at nu VIDE at det er noget pjat og ikke virker... FOR DIG!)

SÅ!!!.. kære venner! hvorfor skændes!????

Have some FUN!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 November 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Hvis nu det skulle vise sig, at fænomenet skal tillægges lokale forsyningsforhold..så kunne konklusionen jo endnu engang være, at vi blev uenige om, hvis lokale forsyning, der var bedst, altså den, der kunne vise forskelle eller den, der ikke kan...igen skruen uden ende

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:

det der personfnidder deltager jeg ikke i

Jeg har slettet der hvor det gik over stregen, men du har altså lige kaldt dem der ikke høre forskel for nogle, ja hvad var det nu du skrev... bob bob, så du burde nok også lige slappe af en tur inden du deltager yderligere i tråden.

Det er ok at være uenige, men det skal foregå på en saglig og ordentlig facon. Ellers er den her tråd ikke længere.

Ja. Jeg mener, at nogle hører bedre end andre. Det er der intet forkert i at mene. Ligeledes mener jeg, at nogle anlæg ikke evner at vise forskelle i tilstrækkelig grad. Det er der heller intet forkert i at mene.

Således har jeg ikke, andet i overordnede termer, gjort rede for, hvad jeg mener er korrekt, nemlig, at der findes nogle (ingen navns nævnelse) , der ikke hører (har lært at høre og lytte) godt nok endsige har et system, der befordrer en anvendelse af disse ikke opdyrkede (og skjulte) talenter for at lytte mere indgående end det, den store grå masse gør.

Og det bliver jeg ved med at mene- overordnet set.

Det har INTET med hvad du mener at gøre, det er måden du skriver på jeg som moderator beder dig om lige at klappe hesten. Klap den. Længere er den ikke.

nåh..men så må jeg komme med den lange forklaring hver gang for ikke at blive misforstået..

Som moderator kan jeg fortælle dig at det ikke handler om at blive misforstået i den her tråd. Vi er nu på side 34 og der er en klar A gruppe der mener der ikke er forskel og en B gruppe der mener der er. Længere er den ikke.

Skal der udveksles synspunkter mellem de to grupper skal det foregå på en saglig og ordenlig facon, og ikke med den ordlyd du brugte da du vendte tilbage til tråden. Så kræver det den "lange forklaring" må du skrive den og undgå ytringer som f.eks. disse

Mr.Antisilver skrev:

folks mere eller mindre forsmåede konklusioner

Mr.Antisilver skrev:

Nej ..problemet er, at vi skal finde os i diverse vanvittige beskyldninger fra de, der enten ikke kan høre(eller ikke vil) eller ikke har et ordentligt anlæg

Mr.Antisilver skrev:

høre det braleri fra de typer her..der ikke fatter nogetsomhelst

Mr.Antisilver skrev:

der laller det ene absurde intellektualiserede "argument" af efter det andet..problemer...med enten deres hørelse eller deres anlæg.

Retningslinierne er lige for alle, så du bedes efterleve dem.

Mht. at lukke tråden undgår jeg det helst da der jo sagtens kan skabes en saglig og venlig debat blot retningslinierne følges.

Som forum deltager er jeg personlig ked ad at være beskylt for at være dårligt hørende, eller ikke at eje et godt sammensat anlæg blot fordi jeg ikke kan høre en forskel. Der mener jeg at du som hifi entausiast drager en konklusion baseret på din hørelse, hvilket du har din fulde ret til, mens du ikke har ret til at fortælle mig hvad jeg burde høre, eller om jeg har forstand på at sammesætte et godt anlæg.

Det eneste jeg er sikker på når jeg lytter, er at jeg hører det jeg hører. Hvad andre gør? ja det kan være lidt lige meget, for sandheden er en særdeles oplevet ting ved hifi. Det du siger er at din sandhed også gælder for os andre, hvilket bestemt ikke er tilfældet jf. den subjektive tilgang til hifi.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 November 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Zorglub skrev:
Mr.Antisilver skrev:

det der personfnidder deltager jeg ikke i

Jeg har slettet der hvor det gik over stregen, men du har altså lige kaldt dem der ikke høre forskel for nogle, ja hvad var det nu du skrev... bob bob, så du burde nok også lige slappe af en tur inden du deltager yderligere i tråden.

Det er ok at være uenige, men det skal foregå på en saglig og ordentlig facon. Ellers er den her tråd ikke længere.

Ja. Jeg mener, at nogle hører bedre end andre. Det er der intet forkert i at mene. Ligeledes mener jeg, at nogle anlæg ikke evner at vise forskelle i tilstrækkelig grad. Det er der heller intet forkert i at mene.

Således har jeg ikke, andet i overordnede termer, gjort rede for, hvad jeg mener er korrekt, nemlig, at der findes nogle (ingen navns nævnelse) , der ikke hører (har lært at høre og lytte) godt nok endsige har et system, der befordrer en anvendelse af disse ikke opdyrkede (og skjulte) talenter for at lytte mere indgående end det, den store grå masse gør.

Og det bliver jeg ved med at mene- overordnet set.

Det har INTET med hvad du mener at gøre, det er måden du skriver på jeg som moderator beder dig om lige at klappe hesten. Klap den. Længere er den ikke.

nåh..men så må jeg komme med den lange forklaring hver gang for ikke at blive misforstået..

Som moderator kan jeg fortælle dig at det ikke handler om at blive misforstået i den her tråd. Vi er nu på side 34 og der er en klar A gruppe der mener der ikke er forskel og en B gruppe der mener der er. Længere er den ikke.

Skal der udveksles synspunkter mellem de to grupper skal det foregå på en saglig og ordenlig facon, og ikke med den ordlyd du brugte da du vendte tilbage til tråden. Så kræver det den "lange forklaring" må du skrive den og undgå ytringer som f.eks. disse

Mr.Antisilver skrev:

folks mere eller mindre forsmåede konklusioner

Mr.Antisilver skrev:

Nej ..problemet er, at vi skal finde os i diverse vanvittige beskyldninger fra de, der enten ikke kan høre(eller ikke vil) eller ikke har et ordentligt anlæg

Mr.Antisilver skrev:

høre det braleri fra de typer her..der ikke fatter nogetsomhelst

Mr.Antisilver skrev:

der laller det ene absurde intellektualiserede "argument" af efter det andet..problemer...med enten deres hørelse eller deres anlæg.

Retningslinierne er lige for alle, så du bedes efterleve dem.

Mht. at lukke tråden undgår jeg det helst da der jo sagtens kan skabes en saglig og venlig debat blot retningslinierne følges.

Som forum deltager er jeg personlig ked ad at være beskylt for at være dårligt hørende, eller ikke at eje et godt sammensat anlæg blot fordi jeg ikke kan høre en forskel. Der mener jeg at du som hifi entausiast drager en konklusion baseret på din hørelse, hvilket du har din fulde ret til, mens du ikke har ret til at fortælle mig hvad jeg burde høre, eller om jeg har forstand på at sammesætte et godt anlæg.

Det eneste jeg er sikker på når jeg lytter, er at jeg hører det jeg hører. Hvad andre gør? ja det kan være lidt lige meget, for sandheden er en særdeles oplevet ting ved hifi. Det du siger er at din sandhed også gælder for os andre, hvilket bestemt ikke er tilfældet jf. den subjektive tilgang til hifi.

Jeg skrev også i forbindelse med disse udsagn, at jeg ønskede at skære ind til benet, bl.a- som en konsekvens af adskilliges totalt pinlige forsøg på i starten af tråden på at latterliggøre min indsigt (der nok er forstumet nu, hvor de af os, der kan høre, verificere mine indsigter) og på senerehen i tråden at køre i tomgang ved at gå uden om den varme grød.

Der er ufattelig mange, der forsøgte at "kloge sig" i denne her tråd uden overhovedet at gide at gøre sig forsøget. Det anser jeg som braleri..i mit univers kan intet manes i jorden uden eget eksperiment og i det lys kommer visse s udsagn til at fremstå som braleri.

At jeg kalder visse folks konkusioner for forsmåede skyldes de utallige forsøg på at latterliggøre mine indsigter. Folk må gøre nøjagtig hvad de vil, men må regne med, at qua at jeg er et vidende menneske, vil de få svar på tiltale ift. disse mildt sagt groteske forsøg på latterliggørelse, der netop er den forsmåedes sprog.

Jeger på ingen måde interesseret i personfnidder, men  at forestille sig, at den ikke fremkommer i en så kontroversiel tråd som denne er naivt. Men det er åbenbart langt mere legitimt at latterliggøre uden der gribes ind end at kalde en spade for en spade. Det skal jeg meget beklage, da det jo viser en hel del om, hvor lidt finger, der er på pulsen.

Jeg afslutter tråden for mit vedkommende og retter en tak til ghammel og suhr, der åbenbart er ligeså priviligeret som jeg udi evnen at lytte og dygtigheden til at sammensætte anlæg, der viser forskelle.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Efter min mening har moderatorgruppen svigtet ansvaret....tråden skulle have været lukket for længe siden. 34 sider stort set ureflekteret snik snak med en dårlig tone om noget som blot er mudderkastning. Jeg tror min anskuelse af moderatorgruppen kan næsten samlignes med en flok smagsdommere. Hvorfor lege med Zorglub - Luk tråden søde moderator.

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 07 November 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
...i mit univers kan intet manes i jorden uden eget eksperiment...

Så var det da svært hurtigt du afviste at maling på havelågen skulle gøre en forskel...

Jeg synes bestemt ikke den pointe var så latterlig som du gør den til. Der er et par gange i denne tråd blevet spurgt hvor grænsen går for hvor "langt ude" et potentielt tweak skal være for at man kan afvise det som klart ubrugeligt. Havelågen var tydeligvis for langt ude - men hvor ER grænsen så i dit univers, hvis det virkelig er sådan skruet sammen at intet kan afvises uden at have prøvet det selv..?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 07 November 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Jeg skrev også i forbindelse med disse udsagn, at jeg ønskede at skære ind til benet, bl.a- som en konsekvens af adskilliges totalt pinlige forsøg på i starten af tråden på at latterliggøre min indsigt (der nok er forstumet nu, hvor de af os, der kan høre, verificere mine indsigter)

Se nu konkluderer du igen, at kun de, der er enige med dig, er istand til at høre. Jeg kunne med lige så stor ret konkludere, at kun de, der indbilder sig ting, giver dig ret. Du må acceptere, at du ikke sidder med den ubetingede sandhed, men kun med din egen opfattelse af Verden.

Mr.Antisilver skrev:
 og på senerehen i tråden at køre i tomgang ved at gå uden om den varme grød.

Der er ufattelig mange, der forsøgte at "kloge sig" i denne her tråd uden overhovedet at gide at gøre sig forsøget. Det anser jeg som braleri..i mit univers kan intet manes i jorden uden eget eksperiment og i det lys kommer visse s udsagn til at fremstå som braleri.

At jeg kalder visse folks konkusioner for forsmåede skyldes de utallige forsøg på at latterliggøre mine indsigter.

Og hvordan dokumenterer du så, at din indsigt er større end de øvrige debatørers?
Udfra det læste, er jeg ikke imponeret over din indsigt, der hovedsageligt baseres på subjektive indtryk.

Mr.Antisilver skrev:

Folk må gøre nøjagtig hvad de vil, men må regne med, at qua at jeg er et vidende menneske, vil de få svar på tiltale ift. disse mildt sagt groteske forsøg på latterliggørelse, der netop er den forsmåedes sprog.

Jeger på ingen måde interesseret i personfnidder, men  at forestille sig, at den ikke fremkommer i en så kontroversiel tråd som denne er naivt. Men det er åbenbart langt mere legitimt at latterliggøre uden der gribes ind end at kalde en spade for en spade. Det skal jeg meget beklage, da det jo viser en hel del om, hvor lidt finger, der er på pulsen.

Skal vi kalde en spade for en spade - må konklusionen være enten:

1. Du tror selv på at du sidder med "den evige sandhed" og at dit ord og holdning er mere værd end alle andres. Du ignorere og latterliggører alle andre, der med fornuftige ord og argumenter tilbageviser dine påstande.

eller
  2. Du er en Troll.

Jeg er pt. mest tilbøjelig til at tro det sidste - og håber for din egen skyld, at det er tilfældet.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Linien har været til at emnet har kunnet debateres både for og imod, så hvis ovenstående er din holdning efter at have deltaget som debatør på lige fod med resten af hifi4all, så mener jeg at du bør grundigt, ja enddog meget grundigt læse retningslinierne samt tænk før du taler inden du poster næste gang.

Syntes bare det er brand ærgerligt at der ikke kan debatteres ordentligt og at det er så svært at forstå at det er vejen frem, naivt eller ej.

Tråden lukkes og jeg er blevet en erfaring rigere, håber alle der har læst den også er blevet det. Både omkring selve tweaket og det at føre en ordentlig debat.

Vi ses i den næste tråd....

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 34
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes