| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis lyden kan matche looket (og du kan lave dem i sort), så har du med sikkerhed én potentiel køber mere!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo kunst, hold da kæft hvor er de flotte . Jeg tror det er den flotteste og mest stilrene speaker jeg til dato har set.....
Hvis den så lyder ligeså godt som den ser ud.....WOW __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor fuldendt den er. er ikke noget jeg ved, har ikke hørt den, men den er i alle tilfælde rigtig pæn, nærmest flot
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig, at det er nogen meget flotte højttalere 
Og så er det jo ikke så ofte man ser højttalere med dobbelt sportsudstødning 
Det bliver spændende at følge dit projekt fremover, og jeg er helt sikkert også en af dem der håber at kunne høre dem en dag. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Neeper
Har du planer om en lille 2-vejs og en center i samme serie? Jeg kunne godt forestille mig at man næsten var nødt til at kunne lave en komplet surround løsning for at kunne sælge i dag?!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk flot Neeper .. glæder mig til at høre dem. Kender jo enhederne fra andre projekter, så nu får vi høre, hvad du har fået ud af dem. Ingen tvivl om at SS enhederne er gode, men det må jo være noget nær højttalerfabrikat nr. 1000 med disse enheder. Går man efter det perfekte, er der meget andet som kunne komme på tale (men dyrt).
Kun et sæt højttalerterminaler .. tror du ikke på bi-wiring?
Et andet (nok mindre) problem er den måde højttalerterminalerne er lukket inde på. Anvender man andet end WBT spader eller eller en eller anden slags bananstik er det helt umuligt at få dem på. F.eks. kan de stakler der har NLE's højttalerkabler med gafler godt give op. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Først vil jeg lige sige tak til alle, for den helt igennem fantastisk flotte feedback. Jeg har aldrig før i mit liv set så meget positiv feedback på noget som helst!
Dog skal i vide, at udsalgsprisen stiger med 1000 kroner stykket, for hvert positiv indlæg... Ej, jeg er som sagt ved at overveje hvordan jeg vil gøre dette, og muligvis komme der en særdeles positiv overraskelse til jer.
Til janils:
Ja, mange bruger Scan Speak, og det er ikke uden grund. Selvfølgelig kan man altid finde nogle enheder som er dyrere, men jeg mener ikke man kan få noget der spiller bedre. Hvis jeg gjorde det, så sad der noget andet i. Desuden er bas/mellemtonen en OEM version lavet til mig. Diskanten bliver anvendt i højttalere op til millionkroners klassen, så den kunne jeg ikke lige finde noget at forbedre ved.
Nej, jeg gider ikke bi-wiring. Man kan nogle gange opleve lidt mere åbenhed ved første lyt, men det er på bekostning af sammenhængen. Hvis folk vil lege med kabler, så køb et dobbelt så dyrt kabel. Det er min erfaring, at et dobbelt så godt kabel, er bedre end to der er halvt så gode. Og bi-amping på en 2 1/2 vejs højttaler mener jeg heller ikke giver nogen mening. Her skal man op i en stor 3 vejs før der er nogen mening med dette.
Og til Svend P:
Ja, som nævnt tidligere, så er der baghøjttalere, center og subwoofer på tegnebrættet. Men da de naturligvis skal være lige så gennemførte som den første her, så kommer der til at gå noget tid før de er færdige.
jdg1: Lyden skal nok blive i orden, og de vil kunne laves i en hvilken som helst finish. Først vil de komme i en Alpi finer kaldet "Namibia Rift" som er noget sandfarvet meget stilet noget. Og en Alpi Rose Burl, som er en Alpi hen af noget Rosewood. En mat hvid, og nok også sort pianolak vil også blivet lavet i første serie.
Dog skal bemærkes at dem med Alpi finer ikke kommer i pianolakering. Piano lakering er jo nærmest indbegrebet med Kina, da det kan laves til en billig penge derude. Endvidere så er pianolakering rigtig godt til at pifte et kedeligt design op med, men her bliver det nærmest for meget af det gode.
Dog tror jeg godt den kan bære en sort pianolakering, men det er noget der koster penge i DK. Faktisk er det lige så dyrt som Hornslet kabinettet, men så er det også i steinway finish, og kan slet ikke sammenlignes med den ujævne lakering de laver i Kina.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim Neeper
Flotte højttalere, hvis lyden er i samme klasse, så er det fantastisk. Jeg tror det vil være en fordel for dig hvis de laves i sort pianofinish også. Det kan fruerne godt lide. Min kan ihvertfald.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva hulen har damerne at skulle have sagt??
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke andet at sige end FANTASTISK. Har sjældent set en højttalere der er så flot og når man læser om den får man virkelig følsen af at det er af ypperste kvalitet. Og det tror jeg da også det er!
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor så meget snak om sort pianolak....meget bedre med Ferrarirød  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Hva hulen har damerne at skulle have sagt?? |
|
|
Hos mig har hun 97% at skulle have sagt.  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
| Jeg tror det vil være en fordel for dig hvis de laves i sort pianofinish.
vh. Henrik
|
|
|
Er det "meget snak om sort pianofinish.? __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tomlen op på umiddelbar fremtoning!  Som de andre håber jeg de spiller som de ser ud. PS Nej tak til sort.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Hva hulen har damerne at skulle have sagt?? |
|
|
Ja, ser du....så er det ofte dem der sidder på Finansministeriet i husholdningerne så en høj WAF-faktor er således et must hvis man skal gøre sig forhåbninger om sådan et sæt småpebrede speakers  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Først vil jeg lige sige tak til alle, for den helt igennem fantastisk flotte feedback. Jeg har aldrig før i mit liv set så meget positiv feedback på noget som helst!
Det er fordu du har ramt bulls eye i første hug på designet - det er bare kanon
|
|
|
Hvad kaldes du den sorte nærmest Alpi-finish som vi ser på billederne ? Her blegner Dali's Alpi-finish godt noget så eftertrykkeligt ved siden af __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Hvorfor så meget snak om sort pianolak....meget bedre med Ferrarirød
|
|
|
Jaaaa tak!!
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du gal den er flot. Der er virkelig kælet for deteljerne. Er meget spændt på hordan lyden er og ikke mindst prisen...
Stort tillykke herfra.... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig i det er en smuk form. Den skal fremhæves, men ikke ved hjælp af billige tricks som pianolak, det er jo ikke lakken der i sig selv er interessant. Formen skal fremhæves og det gør man ved at dæmpe lakkens skinnende effekt og ved ens farver, dvs væk med træ/finer. Så bliver den skulpturel og enkel og ses dermed mere og tydeligere end når der er en masse "larm" på.
Det er jo ikke blot en firkantet kasse, som de fleste andre uinteressante kabinetter er, så du behøves ikke klistre den ind.
SKulle den kunne fåes i en trævariant, mener jeg den bør leveres i en vokset behandling, hvor man reelt er i kontakt med træet og ser det uden lak og glimmer.
Hvis ideen er at være anderledes, så skal den vel være det hele vejen igennem?
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Neeper skrev:
|
Det er fordu du har ramt bulls eye i første hug på designet - det er bare kanon
|
|
|
Hvad kaldes du den sorte nærmest Alpi-finish som vi ser på billederne ? Her blegner Dali's Alpi-finish godt noget så eftertrykkeligt ved siden af
|
|
|
Hej Acer
Lige på det punkt har jeg nu ikke været så innovativ. Jeg fik bare oplyst hvilken finer den danske Alpi distributør havde leveret til Ludvigsen... :) For B&W har tidligere brugt den på deres Nautilus serie... B&W kaldt den for "Grey Tiger Eye".
Men det er blandt andet her, jeg fandt ud af Kina ikke dur til noget. I den første sending jeg fik leveret, var der også et sæt med i denne finish... Allerførst så de meget pæne ud, men nu er de helt blegnet. Det ligner næsmest der er et røgslør under lakken. Alpi finer er såkaldt "Engineered wood" og skal porre opfyldes ved at valse lakken ind i træet undet stort tryk. Men da de i Kina lægger fineren på til sidst, er det umuligt at udføre denne procces. Hornslet lægger fineren på MDF pladerne som det aller første, inden pladerne overhovedet skæres ud. Herefter køres de gennem en CNC slibe maskine, og derefter gennem nogle store valser som trykker lakken ned i fineren. Herefter hærdes lakken i et "solarie" på vidst nok 400.000 Watt UV lys, som svarer til at højttaleren har stået i solen i en måned.
Hvorfor jeg startede ud med at gå hele vejen til Kina, når verdens bedste kabinetleverandør ligger i Jylland, må være en brist oven i mit hovede :)
Meget dyre lærepenge, men det er også om at sige stop mens legen er god. Det positive ved det er, at det endelige produkt bliver langt bedre end jeg nogensinde havede turdet drømme om, da jeg løbende har forbedret på designet. Når jeg ser hvad jeg startede ud med at tegne... Ja, det er nærmest komisk grimt sammenlignet med slut resultatet.
Til en start vil jeg faktisk ikke producere nogen af disse "Grey Tiger Eye", da den skal have pianolakering for at se godt ud, og det koster som sagt lige så meget som hele Hornslet kabinettet at få lavet dette i DK. De første Alpi "Rose Burl" jeg laver, minder i åretegning om "Dali Euphonia Alpi" men er meget mere hen mod det røde... En Euphonia Alpi ser i sammenligning helt falmet ud.
Den sandfarvet Alpi Namibia Rift jeg laver, tror jeg godt kunne gå hen og blive trend sættende. Den er fantastisk flot, men man skal se den IRL for at forstå det...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |