| Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Rytmik skrev:
heltedellen skrev:
| jeg ku nu stadig tænke mig at vide hvor meget min pung skal bløde før et sådanne ht sæt står i mit hjem stja |
|
|
Jae, og holder designet i længden....?
Mvh.
|
|
|
Hej...
Ja, prisen kender jeg desværre ikke 100 % endnu, og hvorvidt designet holder i længden, ja det kan jeg ikke svare på... Men hvordan skal det forstås Troels? Hvad har om designet holder i længden med prisen at gøre..?
Men jeg kan da godt forstå den udmending... Du har jo nok også fået fortalt en lille historie af din gode ven Lars Goller, angående tilblivelsen af dette design...
Og jeg må desværre skuffe dig. Selvom Lars var helt fjollet med dette design, så gør det, det altså ikke til hans. Jeg er træt af at høre disse historier, da det er 100 % løgn. Jeg synes det er sørgeligt, og jeg er utroligt skuffet over det.
Jeg har 100 % selv lavet alt i dette design. Intet, absolut intet, end ikke et forslag, eller en lille ide, er kommet fra Lars.
Mvh Kim
|
|
|
Jeg tilslutter mig de folk! Der mener det et heldigt design du har ramt.
Måske du er lidt tidligt ude, hvis der stadig ikke kan gives beder prisindikationer, så længe efter presse omtaler des lige..??
Jeg har nu heller ikke bemærket historier..!? og omkring Goller kan jeg ikke genkende hans stil med historier, med det sagt! Må man jo huske på, at han er en dreven mand indenfor højttaler industrien, og som mange årring udviklings mand, har han jo set 1000 vis af prototyper og tegninger..!? så det ”måske” tænkeligt at han har set noget der minder om dit.
Men hvorom alting!? Så kommer de jo som NEEPER så kan alt andet vel være lige meget.
Jeg håber du kommer til at sælge mange, for der er sku` frække.
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Jensfl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
Jeg gætter på en pris.
8000,- for enhederne
1800,- for delefiltret
3500 &n bsp;fo r kabinet ( min. 50 stk. ved Hornslet )
385 ,_ i Timen & nbsp; ( 20 Timer )
Mit gæt med rabet og bonusordninger og hvad ved jeg.
21500;- for et sæt
|
|
|
Hmm, jeg skal egentlig ikke gøre mig klog på hvad enheder osv. koster - det aner jeg intet om, men 3500 for et sæt danskproducerede kabinetter i den sandsynligvis vanskelige form, og med super finish? mon ikke det er vel optimistisk, ligesom jeg kan forstå der er nogle aluelementer såsom fod og frontbaffel? Og glemmer du ikke at der er udviklingsomkostninger der skal dækkes? og så er der jo også lige momsen, der skal på til sidst  Kunne godt være bange for de kommer en del over din pris.
Men jeg håber da også de kommer til at koste nærmere 10 end 50 tusind - så har jeg jo også en chance
|
| Til top |
|
| |
Inka Udelukket fra forum

Tidligere niklasthedolphi
Bruger siden: 25 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensfl skrev:
jørstad skrev:
Jeg gætter på en pris.
8000,- for enhederne
1800,- for delefiltret
3500 &a mp;n bsp;fo r kabinet ( min. 50 stk. ved Hornslet )
385 ,_ i Timen & amp; nbsp; ( 20 Timer )
21500;- for et sæt
|
|
|
Hmm, jeg skal egentlig ikke gøre mig klog på hvad enheder osv. koster - det aner jeg intet om, men 3500 for et sæt danskproducerede kabinetter i den sandsynligvis vanskelige form, og med super finish? mon ikke det er vel optimistisk, ligesom jeg kan forstå der er nogle aluelementer såsom fod og frontbaffel? Og glemmer du ikke at der er udviklingsomkostninger der skal dækkes? og så er der jo også lige momsen, der skal på til sidst Kunne godt være bange for de kommer en del over din pris.
Men jeg håber da også de kommer til at koste nærmere 10 end 50 tusind - så har jeg jo også en chance
|
|
|
Det er muligt at de sniger sig op over 20 kilo men man skal tænke på at producenten også ønsker at sælge og han ved da godt at hvis de prissættes meget højere så er der ingen købere. "dolph"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inka skrev:
heltedellen skrev:
| jeg ku nu stadig tænke mig at vide hvor meget min pung skal bløde før et sådanne ht sæt står i mit hjem stja |
|
|
Mon ikke du skal regne med at du skal bløde 15 kilo sættet, for de er jo flotte."dolph" |
|
|
Hmmm, hvor har man set din underskrift før, du er sgu da for ynkelig når man tænker på hvor meget du har svinet hifi4all til, og så komme krybende tilbage under et andet navn. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså hvis jeres prisgæt holder stik (er dog bange for det er en smule for optimistisk) - men hvis de kan holde sig under 30.000 for sættet, så er de pr. automatik røget ind på listen over sæt der skal lyttes til når der skal udskiftet speakere.
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rent gæt fra min side siger ca. 50K.
Med Hornslet kabinetter, alufronter, SS Revelator enheder og et formodentligt påkostet delefilter er de nævnte 20K helt hen i vejret hvis du spørger mig, og vel egentligt en provokation overfor Neeper og hans kundskaber.
Jeg kender ikke til nogen anden gulvhøjtaler der med de materialer sælges for 20K, ja endsige under 50K. En umiddelbar sammenligning med GamuT L5 (66K), SA-7K (66K) og Xavian XN360 (60K), som bruger samme enheder, viser at vi nok desværre skal forvente 50K og muligvis over.
Som sagt mener jeg at de der skriver 20K ikke er helt med på hvad det er Neeper har gang i, men jeg ville da stå forrest i køen hvis den pris holder
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blander mig lige i prissætningen...
Hvis Kim også ønsker at sælge igennem en forhandler kommer der også en stor avance, så 57.900,- ville være et bud, men nok lidt for lavt sat  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skal jo også selv tjene på det for alt det arbejde han har lagt i dem.
Så et gæt fra mig siger: 50 - 70.000. syntes jeg virker meget realistisk.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
|
Jeg gætter på en pris.
8000,- for enhederne
1800,- for delefiltret
3500 for kabinet ( min. 50 stk. ved Hornslet )
385 ,_ i Timen & amp; nbsp; ( 20 Timer )
21500;- for et sæt
|
|
|
Hej jørstad
Ellers et skægt regnestykke du har stillet op der... Der er ingen af de tal du nævner som er i nærheden af hvad tingene koster... Nogle ting er meget meget dyrere, og nogle af tingene er meget billigere...
Men noget helt andet er: Hvis man addere de tal du har skrevet, så giver det 21.000,-
Og du mener så, at jeg vil sælge dem til 21.500,-...? Og 'score' en fortjeneste på 500,- lidt over 2 %
I dit regnestykke mangler også 25 Kg rå aluminium som bliver fræset og drejet ud til 60 alu dele... Ikke ligefrem gratis... Faktisk indeholder at sæt af disse højttalere, aluminium for flere penge end de fleste High End højttalere har enheder for... Og en halv million kroner er gået til ren udvikling, plus at jeg ikke har fået løn i et helt år... At sælge til den pris du nævner vil give en negetiv avance, og dermed ville jeg dø inden den første produktion var solgt...
Det normale High End producenter gør, er at gange kostprisen på produktet med 6 eller 7 og derefter har man udsalgsprisen... Hvorfor nu det..? Det lyder da voldsomt? Ja, det er det da også.. Men selv med de avancer, så er der jo faktisk ikke rigtig nogen af dem som tjener penge. Salget er meget begrænset, og der er mange om at 'dele kagen'.
Som et andet branchemedlem så rigtigt skriver tidligere i tråden, så havner udsalgsprisen på over 100.000,- hvis jeg skal gennem traditionelle distributører og forhandlere, med et produkt der har så høj en kostpris som disse har... Jeg tror ikke der findes nogen højttalere i denne størrelse, som er dyrere at fremstille end disse er... Men for mig, er det det hele værd.
Inden alle løber skrigende væk, så kan jeg da berolige med at det kommer de slet ikke til at koste...
Jeg skal jo også lige i gang, så der vil komme en favorabel introduktions pris. Dog kan det nok ikke undgås at prisen med tiden vil stige en del, på grund at pres fra distributører i udlandet.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber på så lav en pris som muligt, så flere af os får mulighed for at købe dem...... tror at du vil score kassen hvis de prissættes i den lave ende __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes folk skulle droppe deres smålighed omkring prissætning.....højttalerne kommer til at koste det de nu engang koster....derefter må det være op til folk selv at vurdere om pris vs. kvalitet stemmer overens....såre simpelt __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lad os nu se , håber den lyder lige så godt som den ser ud , så må man jo afgøre om prisen står mål med resten
Mvh Clouseau
__________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig virkelig til at lytte til disse fantastiske skønheder!!! Tusind gange tillykke med disse og håber virkelig du får vind i sejlene/kabinetterne fremover!!!
Hehe hvis dette "sindsyge" gæt på 22000kr. skulle holde, ser vi da ikke flere skønheder her fra Men jeg skulle i hvert fald nok være den første køber!!!
Men skynd dig at få en pris, så vi kan se hvor meget vi skal slagte pungen for hehe 
Ellers kan måske være så heldig at købe en sæt af dine demo modeller??? hehe 
MVH. Henrik
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
... man må sige at skambud på under 50K for et sæt kun kan opfattes som et forsøg på at nedgøre produktet. 
Check priser på f.eks. Gamut, Proac, Dali mm. så står det lysende klart at man ikke få højttalere med denne bestykning, design og finish til 10K stykket ...
Jeg må sige at det hører til blandt de flotteste speakers jeg har set ... men jeg har desværre ikke lyttet til dem ... så om de er 100K værd det kan jeg ikke sige.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må tage hatten af for Neeper. Du ønskes held og lykke med dit værk. 
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke engang 22000kr. er nok for EN med de enheder, det kabinet, den finich og det arbejder der er lagt i den! Denne højttaler skal ikke være en standard i alle hjem, det skal være sådan en man sældent ser og derfor er en drøm for de fleste
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den ligger på 22000 pr. stk. bliver den da bestemt heller ikke standard i alle hjem. Husk nu lige på langt de flestes ikke er så entusiastiske som os  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg syntes nu også at 22 k er et latterligt bud ....hvis de kostede så lidt ville jeg slet ikke rode med hjemmebyg.som også nemt kommer deroppad i pris ...neeper jeg håber ikke at du blev alt for fornærmet over hans latterlige bud
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen behøver jo også kun at stige ren officielt i forhold til udlandet
Hejsa
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke for at fornærme NEEPPER.
Og undskyld hvis jeg har trådt på nogle.
Selvføglelig skal der ligges moms og fortjeneste til.
mit gæt er 52500,_
|
| Til top |
|
| |