| Forfatter |
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
|
Det var ikke for at fornærme NEEPPER.
Og undskyld hvis jeg har trådt på nogle.
|
|
|
Jeg kan af gode grunde ikke svare på Neepers vegne, da jeg ikke kender ham, men jeg blev lidt irriteret da jeg læste dit og andres bud på prisen. For mig virkede det mere som om at Neepers produkt skulle nedgøres end at komme med et reelt bud på hvad højtalerne skal koste. Og det synes jeg ikke var fair overfor Neeper. Tværtimod synes jeg at man skal være glad for at der kommer endnu en dansk spiller på markedet, og ønske ham held og lykke.
Men når det er sagt, så er det jo rene gætterier vi kommer med og hvis man mener at 20K er den rigtige pris så fint med mig. Så længe man går efter bolden og íkke manden.
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gætter på en million!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
| Jeg gætter på en million! |
|
|
Hej Jakob!
Det var da det mest fornuftige bud jeg har hørt indtil videre!
Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på... Når de første 25 sæt er solgt, så behøver jeg aldrig mere at lave noget... 
Der skal da nok være nogen der ville købe dem til den pris, alene på grund af prisen, så er det bare hvordan man finder frem til de folk... Hvis man da bare kunne få en kopi af f. eks Ferrari's kunde kartotek...
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
... Hvis man da bare kunne få en kopi af f. eks Ferrari's kunde kartotek...
|
|
|
Du sender bare en PB 
Kan du antyde, om din pris blir mere i retning af 50 end 100 K?
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lige det, Neeper! Bliver den for billig, så duer den jo ikke, er der mange som synes.
Så hellere for dyr til de fleste, så er den på et niveau hvor den er en drøm og den er i gruppe med andre hel- eller halvuopnåelige ting og sager. Ferrarier og den slags ting.
Du skal jo osse have dine penge igen og have lyst og råd til at lave en Mk.II!
Det bliver spændende at se hvordan du vil sælge den, direkte-til-dig eller via forhandlernet.
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor blive ved med at gætte priser? vent og se til Neeper har fået samlet den første serie og han selv har fået det fulde overblik over det, så kommer der såmænd nok en pris.
Og det endelige spørgsmål til den tid må jo så være op til den enkelte om prisen er interessant i forhold til den lyd den enkelte lytter oplever.
Personligt syntes jeg det er rigtig fedt at der er endnu en dansker der gider bruge en masse tid og kræfter på at lave noget nyt lyd, og jeg glæder mig til at høre når de er færdige.
Mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par små detaljer mere:

Frontstof... Rammen er ændret flere gange for at få det til at du' visuelt:

Clarity Cap SA series (Det er noget der dur!):

Det med at gøre produktet færdigt og salgs klart, er virkelige noget der tager tid...
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skide flot, utrolig forarbejdning  .
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Det er jo lige det, Neeper! Bliver den for billig, så duer den jo ikke, er der mange som synes.
Så hellere for dyr til de fleste, så er den på et niveau hvor den er en drøm og den er i gruppe med andre hel- eller halvuopnåelige ting og sager. Ferrarier og den slags ting.
Det bliver spændende at se hvordan du vil sælge den, direkte-til-dig eller via forhandlernet.
|
|
|
Hvorfor lave en MK II hvis den er lavet rigtig første gang.
Det er måske for at rede den hjem som andre gør ved -40% eller -50% salget ? og så op igen. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|

Det med at gøre produktet færdigt og salgs klart, er virkelige noget der tager tid...
|
|
|
Ja, og det kræver virkelig en ordentlig omgang guf! 
Spøg til side - det ser godt nok "fornuftigt" ud! 
|
| Til top |
|
| |
Jensfl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert, lækkert, det bliver noget af et "Statement"-produkt. Og jeg kan se den interne kabling er lagt på bordet
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert noget OT - men Neeper - hvad er historien bag det navn
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Sikkert noget OT - men Neeper - hvad er historien bag det navn |
|
|
Don't ask! Mit navn (helt seriøst!) er ved at blive ændret til:
Kim Neeper Rasmussen
For så slipper jeg nemlig for at folk fra hele verden hele tiden stiller det spørgsmål...
Her er lige en 3D split speaker af hvordan det vil blive samlet ovre ved Hornslet:

Som det kan ses, så bliver alt samlet i smig...
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
Det er måske for at rede den hjem som andre gør ved -40% eller -50% salget ? og så op igen. |
|
|
Jeg synes da tit man ser mkII osv. dukke op efter en periode. Og det er vel også fair, at man med tiden får finpudset og vidreudviklet sit produkt. Som Neeper selv skriver tager det tid at udvikle. Har Vienna ikke også vidreudviklet/finpudset deres højttaler med tiden? Bl.a Mahler? Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Guldkysten
Nej, jeg har ikke været forbi den numerologimaskine... Jeg kan se at jeg i følge den skulle hedde Olfert Gustenberg, så jeg tror bare jeg beholder det jeg har... :)
Den rigtige historie er ikke særlig spændende... Tilbage i 1998 tror jeg nok det var, var der nogle alu fælge der hed Neeper (og et eller andet bagefter) som blev kåret til årets fælg... Jeg synes at navnet lød meget cool, og har siden dengang brugt det alias alt muligt...
Da jeg så besluttede mig for at starte det her op, så skulle jeg jo finde på et navn... Jeg kunne (og kan) rigtig godt li' navnet Neeper...
Dog var der jo det 'problem' at jeg har skrevet herinde under Neeper navnet siden starten af 2003, og har da deltaget i nogle højlydte debatter, og ikke altid udtalt mig lige diplomatisk... Men på den anden side så har jeg ikke skrevet noget jeg ikke står ved, omend jeg måske ikke ville have kommet med disse udtalelser som branchemedlem.
Jeg undersøgte det, og Neeper var faktisk ikke fælge mærket, med derimod en serie de har...
Det eneste der mindede om Neeper var Beeper, Keeper og noget andet jeg ikke lige kan huske, og de gjorde ikke indsigelser mod mit Neeper Acoustics.
Neeper er oprindeligt et amerikansk efternavn, og stammer tilbage fra 1600 tallet..
Der er faktisk noget man kalder en Neeper frekvens, men der er noget der beskriver noget med sample frekvensen på et PCM system i forhold til øvre grænsefrekvens.. Heller ikke nogen god historie...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nok erkende at efter de billeder der, ja jeg blev sgu noget våd i trussen ;)
Hvis lyden kan hamle op med det umiddelbare indtryk af kvalitet som jeg har af det ydre - ja så vil jeg være villig til at strække mig vidt, for at få et sæt hjem i stuen.
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Neeper Dejligt at se det skrider fremad. Det alu ser rigtigt flot ud. Håber ikke at det betyder, at dine højttalere bliver lige så uopnåelige som en alu Audi A8, S8 og R8 er for mig  . Du har tidligere skrevet at du har supplerende højttalere til et surround system i tankerne. Hvad med en storebror med 8" enheder? Jeg kunne godt forestille mig at en større udgave af din super fine Perfection One, ville blive et hit over there (America)
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
Det er måske for at rede den hjem som andre gør ved -40% eller -50% salget ? og så op igen. |
|
|
Hvilke mærker er det du tænker på her, jensen?
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
Det er måske for at rede den hjem som andre gør ved -40% eller -50% salget ? og så op igen.
|
|
|
Jeg synes da tit man ser mkII osv. dukke op efter en periode. Og det er vel også fair, at man med tiden får finpudset og vidreudviklet sit produkt. Som Neeper selv skriver tager det tid at udvikle. Har Vienna ikke også vidreudviklet/finpudset deres højttaler med tiden? Bl.a Mahler?
Mvh.
|
|
|
Jo men aldrig en MKII , kun en update som jeg havde bedt om sammen med US.
Men at tænke på en MKII før den er ude , er det ikke lidt ?.
Og hvorfor skal der snakket om en MKII når den ikke første ikke er kommet ud endnu ?.
At nolge laver opdatet næsten med det samme er ders probelm.
Nepper det ser ..... godt ud. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |