| Forfatter |
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
Det er jo lige det, Neeper! Bliver den for billig, så duer den jo ikke, er der mange som synes.
Så hellere for dyr til de fleste, så er den på et niveau hvor den er en drøm og den er i gruppe med andre hel- eller halvuopnåelige ting og sager. Ferrarier og den slags ting.
Du skal jo osse have dine penge igen og have lyst og råd til at lave en Mk.II!
Det bliver spændende at se hvordan du vil sælge den, direkte-til-dig eller via forhandlernet.
|
|
|
Hvorfor lave en MK II hvis den er lavet rigtig første gang.
Det er måske for at rede den hjem som andre gør ved -40% eller -50% salget ? og så op igen.
|
|
|
Jeg synes da tit man ser mkII osv. dukke op efter en periode. Og det er vel også fair, at man med tiden får finpudset og vidreudviklet sit produkt. Som Neeper selv skriver tager det tid at udvikle. Har Vienna ikke også vidreudviklet/finpudset deres højttaler med tiden? Bl.a Mahler?
Mvh.
|
|
|
Jo men aldrig en MKII , kun en update som jeg havde bedt om sammen med US.
Men at tænke på en MKII før den er ude , er det ikke lidt ?.
Og hvorfor skal der snakket om en MKII når den ikke første ikke er kommet ud endnu ?.
At nolge laver opdatet næsten med det samme er ders probelm.
Nepper det ser ..... godt ud. |
|
|
Nej, jeg kan godt følge dig i at mkII ikke kommer sådan lige med det samme, og da slet ikke før produktet er sendt på gaden. Men jeg kan ikke se den store forskel på update og mkII. Det er vist mere et spørgsmål om fortolkning af begreberne. Mvh
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Hej Neeper
Dejligt at se det skrider fremad. Det alu ser rigtigt flot ud. Håber ikke at det betyder, at dine højttalere bliver lige så uopnåelige som en alu Audi A8, S8 og R8 er for mig .
Du har tidligere skrevet at du har supplerende højttalere til et surround system i tankerne. Hvad med en storebror med 8" enheder?
Jeg kunne godt forestille mig at en større udgave af din super fine Perfection One, ville blive et hit over there (America)
|
|
|
Er det sådan noget som det her du tænker på?:

Den er slet ikke færdig designet... Jeg har flere andre der minder om den... Alle propotioner skal ændres, og der skal alu fronter og fod på... Jeg har dog nu et billede i mit hoved af hvordan den skal se ud... Hvis den nogensinde bliver en realitet, så bliver den dyr, kan jeg godt afsløre..
Der sidder også 4 x 8" inde i kabinettet (isobarik) da den ellers bliver alt for stor... Der kommer til at gå lang lang tid før den er en realitet, men hvis jeg ikke går på røven, så er det sådanne produkter der vil komme i fremtiden...
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kameraet faldt ned mens dette billede blev taget med lang lukketid:

Det ser jo meget skægt ud, men jeg må heller skaffe lidt hjælp til billederne af de endelige højttalere... 
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper Wooowww - jeg havde kun tænkt på 2 x 8" i hver, men...... noget i den stil eller måske en anelse mindre, tror jeg helt sikkert kunne blive et hit over there. Fortæl mig venligst hvor stor sådan en smuk fætter vil blive og hvor stort rummet skal være. Kan jo lige så godt være forberedt når der skal bygges et nyt hus om et par år  . Neeper - keep up the good work. ---- og jeg håber virkelig at det vil gå godt for dig, så vi andre kan få glæde af din kreativitet i mange år endnu. NB: Der er ikke sket de store opdateringer her på Hifi4All den seneste tid, så nu håber jeg virkelig at I har fået taget jeg sammen til at lave det eftertragtede savle-humør-ikon.
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Audi A3 skrev:
Hej Neeper
Dejligt at se det skrider fremad. Det alu ser rigtigt flot ud. Håber ikke at det betyder, at dine højttalere bliver lige så uopnåelige som en alu Audi A8, S8 og R8 er for mig .
Du har tidligere skrevet at du har supplerende højttalere til et surround system i tankerne. Hvad med en storebror med 8" enheder?
Jeg kunne godt forestille mig at en større udgave af din super fine Perfection One, ville blive et hit over there (America)
|
|
|
Er det sådan noget som det her du tænker på?:

Den er slet ikke færdig designet... Jeg har flere andre der minder om den... Alle propotioner skal ændres, og der skal alu fronter og fod på... Jeg har dog nu et billede i mit hoved af hvordan den skal se ud... Hvis den nogensinde bliver en realitet, så bliver den dyr, kan jeg godt afsløre..
Der sidder også 4 x 8" inde i kabinettet (isobarik) da den ellers bliver alt for stor... Der kommer til at gå lang lang tid før den er en realitet, men hvis jeg ikke går på røven, så er det sådanne produkter der vil komme i fremtiden... |
|
|
Ja, det bliver da en udfordring bare at strikke delefiltret sammen. Hvorvidt er du kommet med filtret i den nuværende højttaler? Mvjh.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Kameraet faldt ned mens dette billede blev taget med lang lukketid:

Det ser jo meget skægt ud, men jeg må heller skaffe lidt hjælp til billederne af de endelige højttalere...  |
|
|
 om ikke andet kan det vel bruges som en indgangsvinkel på Neeper's futuriske design. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi, den ligner en propel til et ældre fly!  Der sker altså noget træls noget med alle højttalere når de kommer over en vis størrelse. Og mange eksisterende designs som eks EBEN lavede osse en mega HT der ligner det koncept du viser her, Kim. Andre store HT ere ligner en kampvogn ( jeg er nok afskåret fra at fortælle hvilke mærker, da jeg er underlagt voldsom censur som brrrmedlem, så vi kalder dem de unævnelige). Kun elektrostater er stadig luftige (!!) selv i stor størrelse.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
Det er jo lige det, Neeper! Bliver den for billig, så duer den jo ikke, er der mange som synes.
Så hellere for dyr til de fleste, så er den på et niveau hvor den er en drøm og den er i gruppe med andre hel- eller halvuopnåelige ting og sager. Ferrarier og den slags ting.
Det bliver spændende at se hvordan du vil sælge den, direkte-til-dig eller via forhandlernet.
|
|
|
Det er måske for at rede den hjem som andre gør ved -40% eller -50% salget ? og så op igen.
|
|
|
Jeg synes da tit man ser mkII osv. dukke op efter en periode. Og det er vel også fair, at man med tiden får finpudset og vidreudviklet sit produkt. Som Neeper selv skriver tager det tid at udvikle. Har Vienna ikke også vidreudviklet/finpudset deres højttaler med tiden? Bl.a Mahler?
Mvh.
|
|
|
Og hvorfor skal der snakket om en MKII når den ikke første ikke er kommet ud endnu ?.
Nepper det ser ..... godt ud.
|
|
|
Nej, jeg kan godt følge dig i at mkII ikke kommer sådan lige med det samme, og da slet ikke før produktet er sendt på gaden. Men jeg kan ikke se den store forskel på update og mkII. Det er vist mere et spørgsmål om fortolkning af begreberne.
Mvh
|
|
|
En MK II er en ny model , en update er noget man kan få lavet på den model man har , der er sgu stor forskel.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rytmik
Filteret er næsten klar.. Det skal jo trimmes ind efter Hornslet kabinettet, men det er kun komponent værdier... Det bliver lidt voldsomt.. Der kommer 23 komponenter i...
Så filter layout er lavet, og de er på vej...
Der kommer til at se sådan her ud (sådan cirka):

For bare at få lidt følsomhed ud af disse små enheder, så skal DC modstanden på serie spolerne være meget meget lav... Så luftspolerne til bas/mellemtonen er med 2 mm tråd... Jeg tror den luftspole på 1.2 mH vejer ca. 1 Kg...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|

Dine første højttalere er smadre flotte men lige dem der er lidt grimme. Efter min mening skal der arbejdes MEGET mere med designet.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Nej, jeg kan godt følge dig i at mkII ikke kommer sådan lige med det samme, og da slet ikke før produktet er sendt på gaden. Men jeg kan ikke se den store forskel på update og mkII. Det er vist mere et spørgsmål om fortolkning af begreberne.
Mvh
|
|
|
En MK II er en ny model , en update er noget man kan få lavet på den model man har , der er sgu stor forskel.
|
|
|
Ordkløver....Begge dele smager af "fisk". Det er sgu´ette altid, der er den store forskel....Det er der set masser af eksempler på. Mvjh.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hi-Sonny-Fi
Som sagt, de er slet ikke færdige! De skal nok blive pæne... Hvis du så grund designet jeg lavede på 'Perfection One' for over et år siden, så er jeg også ret sikker på du ikke ville kunne li' dem...
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh
|
|
|
|
|
|
Ordkløver....Begge dele smager af "fisk". Det er sgu´ette altid, der er den store forskel....
Mvjh.
|
|
|
Er der ?
Nogle laver en opdate og tilbyder den ud til kunder på dem de har.
Andre laver bare en MKII hvor man så skal skifte højttaler.
Der er jo en stor forskel i kr og tabte penge.
Nå ikke mere om det i denne gode tråd.
Gerne flere fotos af den store model du tænker på nepper
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Hvis den ligger på 22000 pr. stk. bliver den da bestemt heller ikke standard i alle hjem. Husk nu lige på langt de flestes ikke er så entusiastiske som os  |
|
|
Tænkte nu mere på normalt i os hifi nørders hjem hehe  
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Her er lige en 3D split speaker af hvordan det vil blive samlet ovre ved Hornslet:

|
|
|
Skal der ikke laves kamre i højttaleren? Tænker på normalt er den jo delt op mellem bas og diskant?
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Diskanten har jo sit eget kammer, og da det er en 2 1/2 vejs, med 2 ens bas/mellemtone enheder, så er det klart bedst at benytte et stort kabinet... Enhederne arbejder jo ens i basområdet. Det sænker frekvensen på evt. stående bølger, og man har meget større mulighed for at justere lyden ind med akustisk dæmpning.
Endvidere så er en 15W "fejl konstrueret". Den er jo extremt blødt ophængt, og den lineære spider sidder ikke ret langt fra kantophænget for at give udluftning under spideren... Peak to peak X-max er 20 mm, og hvis enheden ikke bliver belastet symmetrisk rent akustisk, så vil den begynde at flekse omkring et par hundrede Hz, og vil gå ind og skrabe på i svingspole gabet ved store lydtryk..
Så hvis der sad en plade lige mellem de to enheder, så ville højttaleren ikke performe optimalt...
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
Rytmik skrev:
MC955 skrev:
kontrast skrev:
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh
|
|
|
|
|
|
Ordkløver....Begge dele smager af "fisk". Det er sgu´ette altid, der er den store forskel....
Mvjh.
|
|
|
Er der ?
Nogle laver en opdate og tilbyder den ud til kunder på dem de har.
Andre laver bare en MKII hvor man så skal skifte højttaler.
Der er jo en stor forskel i kr og tabte penge.
Nå ikke mere om det i denne gode tråd.
Gerne flere fotos af den store model du tænker på nepper
|
|
|
ok, jeg tænkte nok-sådan mere generelt, og ikke kun på højttaler. Mvjh.
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Lige et par små detaljer mere:

|
|
|
Hey! det ser superfedt ud! -men hvis jeg lige skal komme med lidt kritik, så skulle det være det font du bruger til dit navn - "neeper acoustics".. der er lidt tegneserie over det og det synes jeg er synd for et produkt der tilsyneladende rammer en målgruppe der vil have noget seriøst og luksuriøst. tjeck de dyre mærker inden for forskellige vare for at få lidt inspirarion, og "lån" et font. 
mvh.
Adamfelix __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Adamfelix
Jeg kan nu ellers godt li' den skrifttype... Men som med så meget andet, så er der nok 1000 forskellige meninger om det...
Det er ikke noget jeg har planer om at lave om, sådan lige forløbig.. Logo'et er graveret ind i 50 færdige forplader, så......
Ser det så slemt ud?:

|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... altså alt er jo pænt fræset i alu ..
Ej, jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg forbinder bare ikke det font med high-end stuff udover brian-ting til biler... men det er måske der hvor din reference er, nu hvor du snakkede om alufælge..
Men altså håber ikke jeg træder dig over tærene, jeg ville bare give mit input til dit ellers fine produkt! 
Held og lykke! -og fedt du skriver herinde det er modigt!
ps. Er der en god akustisk grund til alubaffel eller er det kun for useendets skyld?
mvh.
Adamfelix __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
| Til top |
|
| |