Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 21:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Sveske:Takker Du skal 'bare' være back-up så.Jeg sætter igang pronto med at få gang i det radioprogram.Skal lige nørkle lidt med en ledning og finde et bånd

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Optagelse 1 er igang på kasettebånd(Tandberg TCD300 fra 1972-1974- en-ejers da jeg købte den) Tak for hjælpen

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Se her hos Alternativ Audio. Der er et link i indlæg nummer 2. Podcasten åbnes bare med iTunes. Jeg sidder og lytter nu.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er igang med optagelse nummer 2.Tænkte at jeg ville bruge dette bånd på de to 30 minutters udsendelser.Det er 30 min pr side

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Sveske:Takker Du skal 'bare' være back-up så.Jeg sætter igang pronto med at få gang i det radioprogram.Skal lige nørkle lidt med en ledning og finde et bånd

Har du fået det med podcast til at virke så?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:
Tante < det er et sæt B&W....der står Tandberg på det meste, der står ved siden af

OK, så 15" måtte vige pladsen for et sæt B & W' du bliver nød til at komme med nogle nær-billeder, så vi kan se enhederne de ser jo ret så seje ud i det sort-look

Sådanne nogle B & W' , kan godt lide at blive sat op på  spikes og sten god fornøjelse med dem
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Så er det vist på tide at komme på ret køl med de højtallere
Se her
De er sørme pæne,hva? lækker fod der er kommet på

Farfar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Et par billeder af mine Monitors:

Jeg har skiftet kondensatorerne med hjælp fra Kranzbergs glimrende vejledning, og det lader umiddelbart til at have løst problemet med, at venstre højttaler spillede for lavt. Jeg brugte de billige fra Bennic. Jeg ved ikke helt, om jeg tror på, at de dyrere modeller giver bedre lyd. Jeg kan self. ikke være sikker uden at prøve, men det er et dyrt eksperiment, synes jeg.

Efter at have drejet og flyttet på kasserne flere gange, har jeg fundet frem til, at en let vinkling indad giver det bedste stereoperspektiv og, at en let vinkling bagud giver et klarere lydbillede. Jeg har set, at flere af jer har standere eller noget der ligner, så det må blive mit næste tweak
Til top Vis Farfar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Farfar

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Farfar < det ser rigtig godt ud, og tillykke med tweaket....Kranzberg er jo ikke lærer for ingenting . Du er inde på noget af det rigtige med den vinkling  . Tandbergs originale fødder var ca. 30cm høje, så måske du skal tweake lidt højde

Står der et modelnr. bagpå dine monitors ?

Hvad udstyr har du iøvrigt til at spille "kongerne" op med ? Kan ane lidt guf..

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Mashuro: De er godtnok flotte Men jeg er nu selv helt godt tilfreds

Nogen der ved om de fødder er originale Lækre er de som sagt

Fafar: Wow de er lækre Det hele er lækkert
Er de ikke riopalisander de Studio Monitors

Hvad kostede de "bedre" kondensatorer sådan cirka?

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Farfar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

2-mas: Jamen så er der jo ingen vej udenom, jeg må have dem op! De har vel ikke lavet de fødder til pynt .

Der er modelnumre, ja. Den venstre har 001161, og den højre 001317, og de bliver spillet op af en Vincent sp-331 som får signalet fra en Denon dcd-1450 cd-afspiller via en amc 1100 forforstærker. Om man kan kalde det "guf", må vel komme an på den enkeltes vurdering

Farfar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Mashuro: De er godtnok flotte Men jeg er nu selv helt godt tilfredsNogen der ved om de fødder er originale Lækre er de som sagtFafar: Wow de er lækre Det hele er lækkertEr de ikke riopalisander de Studio MonitorsHvad kostede de "bedre" kondensatorer sådan cirka?

Takker De er palisander, men om det er rio... ? Pas! De billigste af de bedre kondensatorer løb op i ca. 500-600 kroner.

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Hallo i Tandberg-tråden  Så fik jeg også skiftet kondensatorer i mine Tandberg Studio Monitor's delfiltre  Det er ret simpelt og tog mig en lille hygge-time

Her er det gamle delfilter...                                                  

Og sådan ser filtret ud efter der er kommet nye kondensatorer i til mellem tone og bas, kondensatoren til diskanten er ikke udskiftet den til høje på 4,7 uF Det bliver spændende at nær-lytte  de Studio Monitors  efter denne upgrade, som jeg har tænkt på i det sidste halve års tid   

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Farfar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hvilke satte du i, og hvordan med lyden?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

2-mas: Du har sat B&W-højttalere på dit Tandberg.Det er der som sådan ikke noget galt med....men du 'misser' Tandberg-lyden Selvom alle dine kilder er Tandberg.Det er fordi højttalere betyder så meget for lyden(andet steds på dette glimrende site er der gradueringer af højttalere og kilder,hvor højttalere så klart er dem der 'dirigerer' lyden.Så det er faktisk ikke så godt,det dér,2-mas På den anden side,så er det jo ørerne der vurderer om kombinatinen giver en god synergi og gør den det,så er det bare fedt! Men jeg har mine begrundede tvivl om hvorvidt Tandberg spiller bedre med andet end Tandberg.For bedre højttalere har jeg aldrig selv hørt

Farfar:Flotte kasser du har der Jeg havde dem selv i et år.De sparker r*v!! Jeg solgte dem og fik TL3520 i stedet for,da jeg let kommer til at spille LIDT for entusiast-højt De er som 2-mas siger,født med en 31,5 cm høj fod,og så med hjul på(+5 cm).Så de skal op i højden.Jeg gætter på at du har S T O R bas i din stue?Mht serienumre,så er dine to forskellige.Det går på årerne i træet.Mine var også forskellige i serienummer,og meget forskellige i 'ornamenteringen' i finéren,til trods for at der kun var to numres forskel.Lyden var dog lige i skabet!! Og det er den også i TL3520 Op i højden med dem.Det vil gøre underværker.Mine egne startede på gulvet og det var meget skidt

Guldtuborg:Flotte billeder du smider! Selv jeg kan være med når du har smidt et af dine flotte og skarpe nærbilleder Og så skal jeg lige sige at du er og bliver en pilfinger og en tweaker!

Jeg har været på mit nye job i et par måneder nu,og ikke én kollega er i tvivl om hvad jeg har af fritidsbeskæftigelse..... Det er skideskægt. Og jeg er ved at ha' styr på musik-og lyd-'t**serne' derude Det er ret fedt.Altid en go' stemning når man sludrer om musik og grej Jeg er på fabrik,hvilket lyder r*vsygt,men det er det ikke.Fabrikken 'minder' mig om Tandberg's fabrikker(selvom jeg ikke har set dem,men jeg har dog læst om dem).Det er nok ikke for resten af mit liv,men jeg snuser til 'fabriks-livet' og kan bedre leve mig ind i hvordan det måtte ha' været på en af Tandberg-fabrikkerne Der er måske nogle her der synes at det er at trække den lidt lovligt langt,men det er faktisk sådan jeg har det med det.Jeg er glad og fro,med Tandberg på hjernen...... Det er nok lidt atypisk tror jeg

Fede tider,ik'?

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at smile når jeg læser om dine oplevelser med dit arbejde VS Tandberg fabrikkerne Jeg er sikker på at det var et sandt paradis at arbejde der

At have sådan en mand som Chef ville godt nok slå det meste
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Tante: Går din chef på "fabrikken" også rundt og hilser på ALLE medarbejdere hver dag?
Hvis dette er tilfældet så ..

Jeg vil tilslutte mig din betragtning ang andre højtallere på Tandberg.
Vi har jo hørt det med Seansmillers Sansui-kæmpe og der vandt TR 2075 som sagt.
TR 2075 på hans JBL var heller ikke heldigt - så konklusionen må være at de altså skal parres. Ihvertfald når vi snakker 2xxx serien og Studio Monitors. Nu har jeg som sagt ikke hørt 3xxx serien og det kan da godt være at de er mere "parrings" venlige , kan vi få lidt betragninger derom?

Farfar: Jeg mener helt bestemt også at du vil få yderligere vellyd når og hvis du hæve de kronjuveleler.
Mine monitors har stativ OG hjul på - det lyder helt fint og så er de nemmere at vinkle og rykke på
Hvordan oplever du lyden på dem? Har du prøvet andet udstyr på dem?
Jeg har haft en Mark Levinson effekt og en Densen forforstærker på og da Tanten og Tunghør kom forbi en dag skete der ting og sager
Vi satte en lille klejn TR 1055 og vi kunne med det samme høre at synergien var tilstede. Ud med Levinson og Densen og ind med en lidt større Tandberg Reciver.
At jeg så også vandt noget på det visuelle er jo bare fint
Hvad kom først? Dine monitors eller Vincent osv?

ps: her vi set denne side? den er ny for mig

Og så et fint billede sakset fra en entusiast her fra tråden

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jeg er på fabrik, hvilket lyder r*vsygt,men det er det ikke. ....  Det er nok lidt atypisk tror jeg
  Nogle af de mest røvsyge jobs "på papiret" jeg har haft gennem tiden har vist sig at være de fedeste på grund af arbejdsmilø og sjove kolleger - fx. da jeg gik nattevagt for securitas en gang i 80erne - jeg havde dræberruten - den længste overhovedet - med de mest spooky steder kombineret med flest trapper etc. men der var plads til at jeg kunne mødes med de andre vægtere et par gange i løbet af natten i den nu hedengangne "kronebanken" s chefkantine på gammletorv i kbh. Så spillede vi mousel og fik en lille en - kronebanken have ikke noget i mod det - de betalte for en vægter men havde nogle gange 6 "gratis" - så skiftedes vi til at liste af og vride en nøgl her og der og så tilbage i varmen. Jeg blev lært op af "skindergades McCloud - en lille gal halvungars ex-bokser som havde han muligheden for det opsøgte en hver tænkelig konflikt - jeg deriomod gik altid langt væk fra et sted med indbrud og ringede det ind til centralen istedet - jobbet holdt ikke mere end to et halvt år så gik det for meget ud over studierne, men mens jeg kunne klare det havde jeg da en hyre der var noget sjovere en su - og ikke meget mindre end jeg idag an skrabe hjem som selvstændig - så nyd bare dit arbejde så længe du kan gå smilende på arbejde om morgen og gå glad hjem til kærreste og anlæg om eftermiddagen

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hvordan retter man knapperne på sådan et loppefund? Eller skal de sidde lidt "sjovt"?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Det ser da bare ud som om "FM" er valgt... ikk
Hvad har du fundet?

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne