Forfatter |
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
..... Første ultrakorte lydindtryk kommer her  Jeg må sige at jeg endnu engang er blevet overrasket over hvor meget vellyd Tandberg kunne presse ud af grejet...Det er og bliver verdensklasse  SM første lytteindtryk: Det er første gang jeg i dag stifter bekendtskab med denne voldsomme, gigantiske og i særdeleshed fuldstændig ligeglad over for noget så ondsvagt som WAF  - og tak gudskelov for det! højtaler. De spiller så naturligt behageligt og med en dybde der gør det fedt at spille sine plader igennem igen. Med mine TL3520 blev jeg overrasket over den fantastiske lyd de kunne give fra sig, men disse er endnu bedre. Jeg høre anslag på en en kontrabas i Eric Clapton unplugged som jeg ikke før havde hørt. Jeg høre fejl fra musikanten som jeg heller ikke havde hørt før. Bassen i Dire Straits Communique er nu et bærende element i musikken og det er sådan jeg vil have det! Et andet (+) og som blev trådmandens SM ende  er at de kan spille meget højt. Nu spiller jeg normalt ikke højt, men det føles som om T SM er helt lige glad med hvor mange Watt man smækker efter dem   MVH Roky
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak  De vil blive behandlet mindst ligeså godt som tidligere ejer behandlede dem  - Nøj hvor er de bare fede
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hold da helt fest Roky  det er sgu bare så sejt et billed  din TR 2080' og cd afspiller  skal bare være med oven på TL 3520', på det næste billed upload fra dig  Stort tillykke med guld klumperne, og velkommen i klubben   Hvis du har svært ved at have dem stående inde i lokalet, så må du gøre som i studierne,  byg dem ind i vægen  det skulle samtidigt give 5 Hz dybere bas
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nok arrangere et sammenklippet billede en dag...  Mange tak  De er forrygende de kasser! Nu må jeg hellere slukke pc'en og nyde det det drejer sig om; MUSIKKEN    Måske jeg skulle overveje at bygge dem...... 
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du siger bare til, hvis jeg skal hjælpe med et sammenklippet "Tandberg-setup" 
Det samme her. Lytte til mine nyindkøbte CD'er  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fedt Zakken- og ja der blev lyttet meget til musik igår.... Jeg har lidt problemer med at se hvad der står på den reklame som Tante har genpostet  - Kunne du sende mig en PM hvor jeg kan se hvad der står...HVIS du har en bedre version  .....Eneste småt jeg kan tyde er prisen på de SM
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Roky skrev for ca tre uger siden på side 156: 'Mangler bare nogle Tandberg HT, men behøver vidt ikke gentage mig ang. pladsen' og 'Jeg savler over SM men de er vidst lidt uden for rækkevide' og endnu et lille citat: 'Hvis bare vi havde et stort opbevaringsrum hvor de kunne stå i en periode og en gang i mellem blive sat til for at holde liv i membranerne'...... Her tre uger senere sidder Roky med både et sæt Tandberg TL3520 OG et sæt Tandberg Studio Monitor's,endda på originale fødder og hjul Der er ALTID plads til go' og tung lyd!
Roky:Det er dælme godt gået,det der!! Stort tillykke med dine nye klenodier Du har næsten fået en 'helt ny' pladesamling(cd-samling),da ALT hvad der er på skiverne bliver gengivet på smukkeste vis i de Studio Monitor's.Lige meget hvor godt et sæt TL3520 spiller,så leverer de bare ikke helt som Studio Monitor's gør(ikke at jeg savner noget som helst i mine TL3520'er,men jeg ved jo godt at de ikke leverer helt som Studio Monitor's).Og Studio Monitor's gør det konsekvent,både ved lav og ved høj volume. I min egen lille verden,så er Tandberg Studio Monitor's de mest vellydende højttalere jeg selv har haft fornøjelsen af at lægge ører til Det er enestående verdensklasse.....men det ved du jo godt nu Hvordan med din far,kan han høre at Trapez'erne ikke helt kan det samme som dine ny-erhvervelser?
|
|
|
Du har så sandelig ret i at jeg har svoret at der ikke var plads til de enorme SM'er.......  Og det vilde er jo som du selv skriver at jeg nu indenfor 3 uger har fået de måske 2 bedste Tandberghøjtalere som er produceret  - Det kunne ingen forudse og det har slet ikke været planen.....   Man skal aldrig sige aldrig men jeg tror simpelthen ikke jeg kommer til bedre lyd foreløbigt medmindre jeg vinder i lotto:Tandberg er og bliver verdensklasse. Efter min omrokering i værelset var det lige pludseligt muligt at placere kæmpehøjtalere på mit 7,75 kvm "store" værelse. Prøv lige at afmærk i jeres stue etc. og se hvor meget det er (2,78*2,87 meter)  - Jeg har jo også seng, skrivebord, skab og væghængt bogreol. Der er dæleme ikke meget plads, men det gør ikke noget så længe jeg kan sidde i sweetspot så er det helt ok  Nogle udefrakomne synes sikkert jeg er vanvittig, men jeg har altså ikke store højtalere for at kunne spillende hamrende højt, men fordi jeg går op i god lyd    I dag da jeg vågnede skulle jeg lige blinke en ekstra gang, for at bekræfte at jeg virkelig havde SM stående på mit værelse- Hold fast hvor er de store og flotte  I går lyttede jeg til musik i over 8 timer  og det vilde var at jeg ikke blev træt i ørene overhovedet  Ofte blev jeg nødt til at skrue lidt ned, for de spiller bare bedre og bedre jo mere man træder på pedalen  - Men det har i jo erfaret  Jeg tror vidstnok slet ikke det er nødvendigt at nævne Trapezerne i denne sammenhæng, de kan godt gå hjem og lægge sig. Når de står ved siden af hinanden(til andre Trapez ejere   ) er Trapez højtalerne som ellers er en temmelig velvoksen HT ligepludselig MEGET lille  Der er en herhjemme som godt ved/lidt i det skjulte   at trapezerne altså ikke kan følge med Tandberg   Og til sidst tak
|
Til top |
|
|
Farfar Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky < nå er den gamle blevet lidt småtavs ? ....pas nu på han ikke bruger ufine tricks, for han kan jo det der med at skifte komponenter og sååårn, og bliver han rigtig meget misundelig bør du næppe indlevere dine Studio Monitors til reparation hos ham 
Må godt nok sige dit rum er lille, og hvordan F**den kan du ha' alt det derinde....sweetspot...hænger du så i en lysekrone for ikke at optage for meget gulvplads ? ...nej spøg til side fedt at du har fået det hele til at være der Håber du fortsat nyder, nyder, nyder....og så husk li' i ordentlig tid i seng i aften 
Mashuro (+tante) < Du spurgte til 2000-serien vs. 3000-serien og omkring lyd og parring. Det er kun ørerne og det lydidealbillede jeg vurderer udfra. For at simplificere det lidt kan man måske tale om 2 væsentlige lydbilleder, nemlig det lidt mørke men varme fra TB (især 2000-serien), og det lydbillede som gælder idag altså lidt lysere og MÅSKE med lidt flere detaljer. Efter min opfattelse ligger 3000-serien der imellem. At Studio Monitors går hamrende godt i spænd med både 2000 og 3000 er jeg ikke spor i tvivl om. Et af mine allerbedste øjeblikke rent lydmæssigt var faktisk da tante, Gråskæg og jeg hørte på 4 SM'ere samtidig...på 3000-serien . Efter min opfattelse går begge serier meget dybt og lige dybt i bassen, men diskant og detaljerigdom er bedre i 3000-serien efter min mening. Jeres opfattelse af, at SM passer bedst til TB er vi helt enige om, men dermed ikke sagt at SM ikke kan bruges til andet . Jeg mener det væsentlige er at lytte sig frem uanset hvad man parrer. Derudfra har jeg valgt, hvilket TB der skulle blive, og hvilket der skulle videre. Her skal så heller ikke (længere ) være lager....et sæt ordentlig vellyd, som bruges til dagligt, må være nok. Nu er vi her på stedet nok også lidt kræsne, så valgene kan vel være svære ? .....mit sidste valg går på højttalerne efter at have prøvet B&O M-100, 2 sæt SM, Pioneer HPM-1100 og p.t B&W DM3000. Hørte på et nyt par i onsdags og igen idag, og når de kommer imorgen forhåbentlig, skulle det gerne være slut med overvejelser et godt stykke tid fremover ......bare ikke spørg HVORLÆNGE 
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en dag så kommer der et 360 billede så i kan se det hehe. Faktisk er mit sweetspot bedre end aldrig før. Med en lukket højtaler (Tak Tandberg  ) kan jeg placere højtalerne næsten helt ude til siden- næsten  Højtalerne er faktisk placeret så jeg sidder i en ligesidet trekant hvor alle siderne er 2 meter lange  - Så helt skidt er det faktisk ikke  Når vi nu snakker op tweaks og reparationer havde jeg lige delefiltret ude til eftersyn. Det hele så ok ud inden i den ene SM men i den anden sad nogle af komponenterne lidt løse afbilledet (har lige lånt Guldtuborgs fine billede)  (Mener den ene af de tre røde spoler var lilla enten helt ude til højre eller venstre, men er ikke sikker) Ikke nok med at de sad løst (på aksen) så kunne nogle af dem ligefrem dreje rundt  Men jeg fortvivler ikke. De spiller rent ud sagt F*****g godt  - Mere ros bliver helt sikkert delt ud  Modstandene: De viste efter en genmåling stadigt lidt for høje værdier(udover de + - 10 %) men dette er almindeligt med ældre komponenter.Kondensatorerne som andre med held har udskiftet  så ikke ud til at fejle noget, så de bliver hvor de er indtil videre=Der skal være plads til opgrades. Og de spiller jo helt fantastisk så....
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Nu har 2-mas, sludret om de B&W DM3000' i et væk, uden at præsentere et nærbilled af dem  så her kommer der et, ok 2-mas   De er fra 1985-86  Roky skrev: Jeg fik en professionel til at måle efter  (jeg turde godt lade ham gøre det  ) og de kunne godt trænge til at blive udskiftet. Hvad måltes og trænger til udskiftning  det er da kun de grå kondensatorer, som med alderen slides (på det delfilter). Resten af komponenterne, vil enten fungere eller være brændt af (ingen hul igennem)
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det var "Cementmodstandene" som havde en højere modstand (afbilledet i højre hjørne). Slettet-andre målinger er foretaget. De måler stadigt væk en smule for meget- Men bliver ikke skiftet alligevel.Alt slides jo en smule, men det kan også være at det er det der giver god lyd.
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i stuen! I har vel set at der er en Tandberg 4025 cdafspiller til salg i DBA ? Den ser da ret lækker ud!
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland < har set den, men må lige korrigere lidt....det er en 40 35....men tak for henvisningen
|
Til top |
|
|