| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
|
Bjarne < 3080'eren er mig bekendt en kombi af 3031A og 3012A, og sikkert ganske god meeeeeen....den pris ville nok ikke engang en sulten skandinav æde ....med lidt tålmodighed kunne man nok få 3031 og 3012A separat for 5000,-...
Var på sviptur hos Guld Tuborg forleden...med hans navn burde besøget have varet noget længere. Der var ingen Tuborg men guldLYD var der MASSER af. Fik hørt Studio Monitors trukket af vintage Marantz reciever og dertilhørende cd og rillefræser. UHA det var godt, og en tog derfra med mange gode lydoplevelser og ekstra lærdom om betydningen af dæmpning i lytterummet. Det Guld Tuborg har fået sat sammen, ER VIRKLIG FREMRAGENDE . Fin monsterparade du har sat op der Guld Tuborg....pas på nordmændene ikke ser den slags fotos . Takker for gæstfriheden NB:tager IKKE til Lyngby næste gang ....håber ikke du får eftervirkninger af en halv times ventetid udenfor
Mathias + Roky << den kombi i taler om med HPM'ere og en vintage forstærker kan faktisk være RIGTIG god. Har jo selv hørt HPM-1100 på TR-2075, 2080 og 3026+3038, og uanset hvad kommer der vellyd ud af de sammensætninger. Har godt nok aldrig hørt HPM-110, men både Seansmiller og jeg har jo meget positive erfaringer med HPM-serien.
Roky << pøj pøj med fisketuren imorgen, pyt med 49 cm ørreder.....ville det ikke være bedre, hvis du fik 43 cm. Tandberg på krogen igen ? 
Brutalis << den der 3011 tuner er bare SUPER...husker stadig den "forvandling" der skete da den kom indenfor døren...begrebet at "høre radio" blev li'som pludselig noget helt andet, og det er det stadig 
Tante << sjovt at se dine gamle fotos . Der er vist gået meget tandberggrej og Tandbergviden ud og ind af Casa Tandberg det sidste halvandet år . Fantastisk du ALTID kan knytte en eller anden historie eller detalje til et hvilket som helst Tandberg apparat . Har du fået hooket 2045 op ? Håber i får en god aften hos Tunghør.....den del der KAN tåle offentliggørelse hører vi gerne om 
Xray << lækre kasser der ....den slags laves jo ikke mere. Mon ikke en af de lidt mindre TB-forstærkere er kram for de hifi system'er ?
Fortsat god weekend til alle her på dette herlige sted.
|
|
|
Hvordan kan det dog være, at du valgte at sælge dine fine HPM-1100?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias << kort fortalt....bas og diskant er fremragende i HPM-1100, men synes at mellemtone var en tand for tilbagetrukket. Ham der købte dem, har også videresolgt dem af samme grund. De står nu til salg for 2,5 gange den pris jeg solgte dem til
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Mathias << kort fortalt....bas og diskant er fremragende i HPM-1100, men synes at mellemtone var en tand for tilbagetrukket. Ham der købte dem, har også videresolgt dem af samme grund. De står nu til salg for 2,5 gange den pris jeg solgte dem til  |
|
|
Mon ikke det er lige omvendt; det er bassen der er alt for fremtrædende 
Må man spørge om, hvad du fik for dem?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg har siddet og kigget lidt i 'arkivet'.Her er et billede af hvordan det så ud for ca halvandet år siden:
Og nu:
|
|
|
Tante: Der er helt bestemt blev skiftet et par ting eller ti! ud siden skal jeg love for, plus/minus et par store SM kasser som vi ikke skal tale mere om. Jeg synes nu altså at du mangler at få skiftet racket, (eller stereobænken som det jo hed i vores unge dage)  ud med et ditto i Rio palisander for at matche din flotte TR2075'er. Tunghør: Hvis du er kommet online derhjemme igen, så et stort velkommen hjem herfra.  I anledning af at jeg meget snart kalder The Unfab Five sammen igen i min simple hybel, så vil jeg lige smide et opdateret mugshot op, ikke mindst til skræk og advarsel for andre som har en (u)sund interesse for vellyd.  Pga. bredden af det store format vil jeg for ikke at smadre sidelayoutet linke til billedet i fuld størrelse her:
The Unusual Suspects, The Movie. - En dramadokumentar? Preview:  Den årvågne beskuer vil nok bemærke detaljen i Tante Berg's ansigt...??? Yes, det er pt. verdens eneste par Tandberg øjenbryn... i ægte Rio-palisander! Krenzler, Tunghør, Tante og Mashuro: Jeg glæder mig til at ser jer alle sammen snart igen til en hyggelig aften (jeg håber at glæden er gengældt efter ovenstående omgang).  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot sag den der´, Guldtuborg! Seansmiller - Jeg glæder mig også til en musikaften med "the unfab five"  . Og rigtig meget til at høre den Sansui der..  Var hos Tanten i går, og vi havde en hyggelig aften, med masser af musik, og Tandberg selvfølgelig  Edit: så fik jeg også lige tjekket dit link Seansmiller. Det er sgu' for sjovt!! 
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu topklasse seansmiller!  Intet mindre.
Og sagnet taler sandt: Mellemhjulere knuser al modstand!  (or not).
Glæder mig til lytteaftenen. Er spændt på at høre Pioneer HPM sammen med KT88 rør.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Krenzler. Ja og så kan folk jo sidde og gætte på hvad der er sandt, og hvad der ikke er sandt.  Og det ER meget muligt at Mellemhjul knuser al modstand... Især hvis man bruger dem som kastestjerner.  Gad vide hvad der er blevet af vores vært her på siden? Var aftenen SÅ hård, Tante?
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah, lidt hård var den da  - men jeg gætter nu på at han er ude i det for een gang ikke blæsende vejr..
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
ER det her et par Tandberg højttalere? på dba.dk. Og i så fald, hvilken model?

Og tak tak... Det er jo altid godt at kunne uddele et par billige grin (på bekostning af os alle 5). 
|
|
|
Det ligner nok mest TL 5020' som har fået et ekstra frontplade og noget maling. 
4 - 8 ohm, 12", 8 ohm, type HT 130, 5", 8 ohm, type HT 129, 2x 1" dome, 4 ohm, type HT 150, 700 Hz og 3500 Hz,
35 Hz - 22 kHz, 65 x 37 x 28 cm, 50 L, 17,3 kg
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spottet Tuborg
Den er SA**E blevet flot den Marantz receiver....og har jo konstateret hvad den kan præstere 
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så der er altså tale om et par kasser som en gør-det-selv-mand på et tidspunkt har haft fingre i. Til prisen burde de vel være interessante nok, om ikke andet så til reservedelebrug? Mon ikke de efterhånden er blevet gaflet? Det er ellers flot arbejde på den Marantz receiver Guldtuborg.  Har du oliebehandlet den efter bejsningen?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg: Hold fast hvor er den Marantz blevet endnu mere lækker at se på efter smukkeseringen  Har du fået monteret de nye skilte?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
uvurderligt - intet andet end uvurderligt denne tråd er klart den bedste på hifi4all - en 100% feel good tråd uden at der er gået bubber i den - thumbs up til Tante og hans kumpaner og ikke at forglemmer til dig Seansmiller for denne fine movie teaser __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have r-l-b.  Jeg ved ikke hvad jeg hyggede mig mest over; at iklæde Tanten i Tandbergs nationalfarver, (blå og rød= TR2075, hvad havde du regnet med) og så lige de der Rio-palisander øjenbryn, (og selvfølgelig alle de andre mere eller mindre latterlige detaljer på os alle fem) eller om det var at sidde og forfatte personkarakteristika til hver især, hvilket mere eller mindre skrev sig selv.  Jeg er helt enig med dig i at dette er hifi4all's bedste og hyggeligste tråd, uden sidestykke.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahahaha  Seansmiller,du har begået en geni-streg!  Og jeg har fået øjenbryn i Rio-palisander......  Du har en go' sans for detaljerne  Tak for grinet  Herlig måde at starte denne korte uge på  .....'Mangel på Tandberg er et tegn på svaghed'....hahahaha  Super!!
Jeg er ikke afvisende mht et 'nyt' rack til mit lille Tandberg setup....det ku' da godt være at jeg skulle begynde at kigge efter et vintage-reolsystem,enten i teak eller palisander  Men allerførst skal der males i min stue....det trænger,gør det!
Og jo,det var altså for hårdt igår.Jeg gik i seng med hønsene,som man siger.Man er jo ikke 17 år længere,selvom jeg nogle gange stadig tror det
De højttalere som Seansmiller linker til og som Guldtuborg har reseachet lidt på må være et par TL5020.Men hvad i alverden der er lavet ved dem,er noget mystisk,synes jeg.... Guldtuborg har nok ret i at der er sat en ekstra plade på foran.Men det gør det da ekstra svært at komme ind til enhedderne,med den plade på?Det tangerer hærværk,det der...
Iøvrigt flot arbejde,Guldtuborg,med den Marantz  Jeg antager at den spiller rigtigt godt,når nu du har shinet den sådan op,korrekt?Er den i liga med TR2080?
R-l-b:Jeg er enig med dig i at denne tråd er 100% 'feel good'.Jeg er ikke helt sikker på hvordan det er nået hertil,andet end at det må være takket være alle de yderst behagelige mennesker der skriver her.Om det er emnet(Tandberg) der dikterer tonen,eller hvad det er,skal jeg ikke kunne sige,men det er svært hyggeligt her i tråden  Og så er det selvfølgelig ikke uvæsentligt,at folk er begejstrede for deres Tandberg-grej,hvad enten det er top-grej,eller bare en mindre reciever.Der er begejstring så det er til at ta' og føle på!
Tunghør:Det var rigtigt godt at ses igen  Du overgav dig ikke 100% til TL3520.Det kommer,bare rolig.Det tager et par dage at vænne sig til nye højttalere  Når du har været her et par gange,så skal du bare se(høre)!
X-ray:De er rigtigt flotte,de Hifi System 15 du fik dig der  Spændende om de er intakte(jeg krydser fingre!)
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|