Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Dæmpe-ulden var kun ude for at kunne komme til. Kantophæng er tip-top.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Har ikke selv haft fornøjelsen ved at kigge ind i sådan en fætter, derfor det dumme spørgsmål  . Dobbelttjekkede lige 
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

En god dag idag. Der er blevet kigget på Hifi System 15 - som havde svag mellemtone og diskant. En fejl på delefilter - 48 uF defekt. Den var gammel og havde mistet pusten. Resten af kondensatorerne var fine - værdier checket. Lytter lidt på dem nu - og jo - dem skal jeg nok blive glade for! Uha - de lyder lovende!  I får et stemnings-billed med ønsket om en God Påske

X-ray:Det ser rigtigt godt ud,det der Umiddelbart ser det hele ret 'mint' ud,derinde.Jeg vil tro at din TA300 M vil spille rigtigt godt på dine Hifi System 15,ligesom din TR1000 nok også vil gøre(de er begge 35 Watt i 4 Ohm).Jeg vil rigtigt gerne høre dine Hifi System 15 en dag ved lejlighed,når du har fået sat det hele sammen og har tid til det Jeg skal nok lave et bånd til dig,til din TCD300 Vi bliver også nødt til at høre din TA300 M med en mikrofon på(TM4)

Jeg har som sagt fået ca 300 vinyl-singler af en kammerat.Jeg har taget det som jeg selv synes var interessant(ca en tredjedel) og resten kan vennerne plukke i alt det de orker Jeg har så optaget tre bånd til kammeraten,fra det som jeg har beholdt.Og det er foregået gennem TR2075.Og her kommer der lige et lille,surt opstød:Jeg kunne godt undvære det justerbare indgangssignal på pladespilleren!! Det må ikke være for højt,og ikke for lavt.Men man har ikke en chance for at se hvor højt eller lavt man har skruet potmetret!
Hvis indgangssignalet er lavt,så skal der skrues tilsvarende højere op på båndoptageren,skulle man tro.....men det resulterer hurtigt i at optagelsen overstyres Dette ved man ikke før man hører det færdige resultat.
Hvis indgangssignalet er højt,så skruer man tilsvarende ned for optagestyrken,men med det resultat at optagelsen bliver for lav.... Jeg forstår mig ikke på de potmetre på bagsiden af TR2075.De er fine nok til at indstille alle kilder til samme afspillestyrke,men det er noget 'tricky' noget når man vil optage bånd.
Jeg kan selvfølgelig bare optage gennem Huldra 10,men det kan da ikke være meningen?Jeg kan godt optage gennem TR2075.Det tager bare noget tid at finde den rette styrke på indgangssignalet fra pladespilleren.Jeg er simpelthen nødt til at optage lidt,og så afspille det og tjekke at det er nogenlunde som på pladen(og ikke over/understyret).Det er bare irriterende.Ikke mindst fordi jeg normalt har skruet helt op for pladespillerindgangen,da pladespilleren jo spiller noget lavere end hhv cd og båndoptager.Samme problematik gør sig selvfølgelig gældende ved optagelse fra cd og pc.
Det var lige et lille småsurt opstød over TR2075,som ellers bare imponerer

2-mas:Stadig glad for dine B&W'er?Du er vist den der har haft flest af de helt store højttalere igennem din stue på kortest tid Nu er du vel i mål?Smukt ser det i hvert fald ud:

De er lidt nogle kyllinger ovre i England.Disse Fasett'er sendes ikke,på grund af vægten,som sælger skriver!

Auktionen er her! Hvad er det med de englændere?Og hvis de endelig sender,så koster det en formue! 'Køb nu'-prisen på de Fasett'er er ellers iorden

Go' Påske!

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Var heldig at finde en forholdsvis pæn Huldra 9 i går  Helt gratis..

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har modtaget et spionfoto:

(det er derfor at det er så småt,men det er altså et komplet Tandberg-setup,på nær højttalerne )

MathiasFB:Tillykke med vellyden

Helt og aldeles 'off topic'! : )

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jo tak  Ledningen er som sædvanligt "cuttet", men det bliver spændende hvad der sker, når jeg får sat liv i Huldra'en

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Dem må 2-mas fortælle lidt mere om

Mathias: Tillykke med den- Håber du får liv i den.

Tante: Lidt surt at der er tricky problemer med at overspille fra plade til bånd.
Tak skæbne det er stort det fly

Jeg undrer mig over at ingen har valgt at snuppe dette vidunderlige og særdeles velformede Tandberg TV på DBA

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Roky:Det hedder godt nok Tandberg,men det har ingenting at gøre med det rigtige Tandberg!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Påskehej i tråden

Er det ikke bare så fedt med fridage, godt grej og god musik ?  ....næsten ingen telefoner der ringer . Tante...ikke helt spion  men fik lige ca. 100 lp'er fra "vor tid" gratis...U2, Abba, ELO....så arbejder meget with cover....not under cover

På grejfronten er der også lidt nyt undervejs....B & W'erne til uha pris, er på vej ud til fordel for nogle gamle IMF højttalere fra ca. '80 til 500 kr. . Har fået sættet og det spiller bare.....SÅ VINTAGE ....nogen her der kender det gamle L... ? . De ses nok endnu sjældnere til salg end SM. Desværre er de malet hvide, så på et tidspunkt skal der slibes og pudses, så de forhåbentlig igen kan komme til at ligne det de er....et originalt sæt.

Har endnu et sæt lidt større hjemmebyggede (kunne købes både som DIY og færdige) IMF'ere på vej fra Brønshøj....spændende om de så også SPILLER en anelse bedre.

Har også i 14 dage testen en Xindak RØRpre...og sorry.....Tandberg 3038A taber klart, men 3038A anses også for den "svageste" af TB forforstærkerne. Har ellers været fint tilfreds med den, men der skete altså MEGET da rørpre'en blev spændt for.

Sådan ser her ud lige nu:

og disse IMF RSPM mk VII på vej :

Roky < sjlældent set så grimt et fjernsyn  

Xray < Flotte højttalere du har fået fat i der....hvordan er lyden ? Du er jo en roderøv , så vil du ha' en defekt men pæn Sølvsuper 12 til fragtpris at operere lidt på ?

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

PIIIIIIIIIIIIIIFT PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIFT  

Værsgo : http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54311350

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Så er brugermanualen over TR2075(tr2075-om) klar til fri download: Tandberg database Den kan nok interessere en eller to lykkelige ejere af TR2075 Og så er den på norsk,så alle her til lands kan være med

2-mas:Jeg har ingen anelse om hvad det er for nogle nye kasser du nu har raget til dig Du kan jo betrække dem med det der vinyl,som fås i byggemarkeder.Så skal du bare vælge 'træsort' Hvad så,spiller dine nye kasser så bedre end både B&W og Tandberg Studio Monitor's?Eller er det mere det der med at forandring fryder? Tillykke med dem,i hvert fald.Gad vide hvor du havner,med alle de udskiftninger....

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Tante: Hehe faktisk havde vi da jeg var lille et rigtigt Tandberg TV....før eller siden ender du alligevel med Tandberg.

Vi havde det i meget lang tid, og der blev repareret på det i tide og utide. Det havde en del dårligdomme,og til sidst kunne det ikke mere

Prøver at finde ud af hvad model det var

2-mas: Det ser lækkert ud det du har stående

Sjovt med de fasett'er for der er jo et par på norsk qxl der er noget for ikke at sige meget dyrere til salg- tilmed også i sort

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Roky < der er heller ingen, der har budt på de fasett'er ....ved ikke om nordmændene har brugt pengene på en påskesnaps

Tante < de IMF'ere har den lyd jeg kan li, vintagelyd, ro, musikalitet og dyyyyb bas helt ned til 17-20 hz . De har måske ikke samme detaljerigdom som B&W (især) og SM'erne, men det er en ekstrem behagelig lyd at høre på. Endelig facinerer det også lidt at man kan få vellyd for 500kr, og så dropper for 11.000kr B&W ....kan være det ender med god lyd til småpenge (DET kender du vel?  )  OG penge tilbage på kontoen . Tak for "vinylrådet", men det kunne være lidt sjovere om de kunne føres tilbage til det originale udseende, så forsigtig slibning skal testes !

Fortsat god påske til alle her

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

2-mas: Det tror jeg du har helt ret i

Så har jeg fundet vores Tandberg TV. Godt der var en der kunne huske modelnummeret

CTV 2-4-123

Bemærk at det vi havde var i Palisander

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:
til fordel for nogle gamle IMF højttalere fra ca. '80 til 500 kr. . Har fået sættet og det spiller bare.....SÅ VINTAGE ....nogen her der kender det gamle L... ? .
og disse IMF RSPM mk VII på vej :

Damn! 500,-kr?

Læs om IMF her. Blev vel senere til TDL?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Roky < de fjernsyn du henviser til, bli'r da pænere for hver gang....glemmer ikke det 14" du linkede til længere oppe . Husker dog også de gamle Tandberg fjernsyn, som det i har haft, fra den gang man var genert og ikke havde fået noget på den  xxxxx  endnu

krenzler < tak for linket....har efterhånden slugt alt om IMF på nettet tror jeg.....betalte 500 for det hvide sæt (originale dog malede) og den famøse sum af 1500 for de sorte...diy...men tæskeflotte på fotos ihvertfald....står jo stadig i København . IMF blev ganske rigtigt senere til TDL, men så moderne er jeg ikke nået endnu . Har du lyttet til nogle af dem ?

Fik også gaflet et diy sæt SACM : http://imf-electronics.com/SACM/index.html . Har ikke fået dem endnu (hvorfor står alt det gode endnu en gang på Sjælland ??), så her er et spionbillede :

Driftseffekt 10-12 w....men pyyyyyt.....Tandberg 3026A klarer det nok...og hvem havde iøvrigt regnet med andet ? ...15kg som ikke forlader Aalborg. Her er det lokale kraftværk i drift ved nattetide :

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Ugens(...måske årets?) scoop!!! ADVARSEL!!!Grænseoverskridende billede af en 100% defekt højttaler til den vildeste pris!!
Citat fra auktionen:'Tandberg Fasett Høytaler, en stk hvit. Ingen lyd.'    Hvad venter du/I på Startbuddet er sølle 400 NKr Jeg har selv to sorte og særdeles defekte Fasett'er....de spiller ikke i diskanten.De kunne indbringe en formue,hvis dette er niveauet
Det er det heldigvis ikke!

'Be careful guys,it's a Jungle out there'

T A N D B E R G   F O R E V E R ! ! !    

Her er lige et billede fra en norsk nordmand fra Norge(mener at det er 'Bartesam'...) Billedet viser blandt andet at manden har 4 stk Tandberg TPA3009 A'er(!!).De yder mindst 180 Watt i 8 Ohm I mine velmagtsdage havde jeg to stk 3009'ere´.Det var sgu tider

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Hei igjen!!

Jeg lurer litt på om noen av dere SM-eiere har forsøkt en liten ombygging til bi-amping av Studio Monitorene.Dette er noe jeg har hatt lyst til å prøve lenge,for som kjent(og nevnt i en link lenger opp)så er SM litt ekle å få opp i 3d nivå.Du kan altids få de til å spille himmelsk med en relativt liten forsterker,men det er bare rå makt som gjelder om maks rom og dybdeopplevelse skal oppnåes.

Nå har jeg greid å skaffe to stk 3026A og drømmen om bi-amping av SMene nærmer seg,men jeg har liten lyst til å begå inngrep som er uopprettelige,så et par ekstra uttak i topp bakvegg til bassen blir eneste synlige merke.Det er lettest å gå ut der.

Har noen forsøkt dette før?

Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Ulfsn:Jeg har ingen erfaring med det du spørger om.Men måske andre har?Vi har jo mange vidende mennesker her i tråden

Jeg var lige lidt tilbage i tråden.Og faldt over et billede fra Mashuro:

Billedet var større og flottere(s. 169),men det rykker alligevel Mashuro er den eneste i Danmark p.t. der har den ultimative synergi i noget som helst Tandberg.TR2075 med Tandberg Studio Monitor's (F**k the rest: )

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg får snart den TR220 jeg viste dig tidligere i tråden (ikke sikkert du kan huske det, den var i bøg) hjem i køkkenet på et sæt små ATC-højttalere.... Det skal nok blive et fint køkkenanlæg :)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes