| Forfatter |
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dæmpe-ulden var kun ude for at kunne komme til. Kantophæng er tip-top.  __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke selv haft fornøjelsen ved at kigge ind i sådan en fætter, derfor det dumme spørgsmål  . Dobbelttjekkede lige
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray:Det ser rigtigt godt ud,det der  Umiddelbart ser det hele ret 'mint' ud,derinde.Jeg vil tro at din TA300 M vil spille rigtigt godt på dine Hifi System 15,ligesom din TR1000 nok også vil gøre(de er begge 35 Watt i 4 Ohm).Jeg vil rigtigt gerne høre dine Hifi System 15 en dag ved lejlighed,når du har fået sat det hele sammen og har tid til det  Jeg skal nok lave et bånd til dig,til din TCD300  Vi bliver også nødt til at høre din TA300 M med en mikrofon på(TM4)
Jeg har som sagt fået ca 300 vinyl-singler af en kammerat.Jeg har taget det som jeg selv synes var interessant(ca en tredjedel) og resten kan vennerne plukke i alt det de orker  Jeg har så optaget tre bånd til kammeraten,fra det som jeg har beholdt.Og det er foregået gennem TR2075.Og her kommer der lige et lille,surt opstød:Jeg kunne godt undvære det justerbare indgangssignal på pladespilleren!!  Det må ikke være for højt,og ikke for lavt.Men man har ikke en chance for at se hvor højt eller lavt man har skruet potmetret!
Hvis indgangssignalet er lavt,så skal der skrues tilsvarende højere op på båndoptageren,skulle man tro.....men det resulterer hurtigt i at optagelsen overstyres  Dette ved man ikke før man hører det færdige resultat.
Hvis indgangssignalet er højt,så skruer man tilsvarende ned for optagestyrken,men med det resultat at optagelsen bliver for lav....  Jeg forstår mig ikke på de potmetre på bagsiden af TR2075.De er fine nok til at indstille alle kilder til samme afspillestyrke,men det er noget 'tricky' noget når man vil optage bånd.
Jeg kan selvfølgelig bare optage gennem Huldra 10,men det kan da ikke være meningen?Jeg kan godt optage gennem TR2075.Det tager bare noget tid at finde den rette styrke på indgangssignalet fra pladespilleren.Jeg er simpelthen nødt til at optage lidt,og så afspille det og tjekke at det er nogenlunde som på pladen(og ikke over/understyret).Det er bare irriterende.Ikke mindst fordi jeg normalt har skruet helt op for pladespillerindgangen,da pladespilleren jo spiller noget lavere end hhv cd og båndoptager.Samme problematik gør sig selvfølgelig gældende ved optagelse fra cd og pc.
Det var lige et lille småsurt opstød over TR2075,som ellers bare imponerer
2-mas:Stadig glad for dine B&W'er?Du er vist den der har haft flest af de helt store højttalere igennem din stue på kortest tid  Nu er du vel i mål?Smukt ser det i hvert fald ud:
De er lidt nogle kyllinger ovre i England.Disse Fasett'er sendes ikke,på grund af vægten,som sælger skriver!
Auktionen er her! Hvad er det med de englændere?Og hvis de endelig sender,så koster det en formue! 'Køb nu'-prisen på de Fasett'er er ellers iorden
Go' Påske! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var heldig at finde en forholdsvis pæn Huldra 9 i går  Helt gratis.. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak Ledningen er som sædvanligt "cuttet", men det bliver spændende hvad der sker, når jeg får sat liv i Huldra'en   __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Påskehej i tråden 
Er det ikke bare så fedt med fridage, godt grej og god musik ? ....næsten ingen telefoner der ringer . Tante...ikke helt spion men fik lige ca. 100 lp'er fra "vor tid" gratis...U2, Abba, ELO....så arbejder meget with cover....not under cover 
På grejfronten er der også lidt nyt undervejs....B & W'erne til uha pris, er på vej ud til fordel for nogle gamle IMF højttalere fra ca. '80 til 500 kr. . Har fået sættet og det spiller bare.....SÅ VINTAGE ....nogen her der kender det gamle L... ? . De ses nok endnu sjældnere til salg end SM. Desværre er de malet hvide, så på et tidspunkt skal der slibes og pudses, så de forhåbentlig igen kan komme til at ligne det de er....et originalt sæt.
Har endnu et sæt lidt større hjemmebyggede (kunne købes både som DIY og færdige) IMF'ere på vej fra Brønshøj....spændende om de så også SPILLER en anelse bedre.
Har også i 14 dage testen en Xindak RØRpre...og sorry.....Tandberg 3038A taber klart, men 3038A anses også for den "svageste" af TB forforstærkerne. Har ellers været fint tilfreds med den, men der skete altså MEGET da rørpre'en blev spændt for.
Sådan ser her ud lige nu:

og disse IMF RSPM mk VII på vej :

Roky < sjlældent set så grimt et fjernsyn 
Xray < Flotte højttalere du har fået fat i der....hvordan er lyden ? Du er jo en roderøv , så vil du ha' en defekt men pæn Sølvsuper 12 til fragtpris at operere lidt på ?
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Hehe faktisk havde vi da jeg var lille et rigtigt Tandberg TV....før eller siden ender du alligevel med Tandberg  . Vi havde det i meget lang tid, og der blev repareret på det i tide og utide. Det havde en del dårligdomme,og til sidst kunne det ikke mere  Prøver at finde ud af hvad model det var  2-mas: Det ser lækkert ud det du har stående  Sjovt med de fasett'er for der er jo et par på norsk qxl der er noget for ikke at sige meget dyrere til salg- tilmed også i sort
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei igjen!!
Jeg lurer litt på om noen av dere SM-eiere har forsøkt en liten ombygging til bi-amping av Studio Monitorene.Dette er noe jeg har hatt lyst til å prøve lenge,for som kjent(og nevnt i en link lenger opp)så er SM litt ekle å få opp i 3d nivå.Du kan altids få de til å spille himmelsk med en relativt liten forsterker,men det er bare rå makt som gjelder om maks rom og dybdeopplevelse skal oppnåes.
Nå har jeg greid å skaffe to stk 3026A og drømmen om bi-amping av SMene nærmer seg,men jeg har liten lyst til å begå inngrep som er uopprettelige,så et par ekstra uttak i topp bakvegg til bassen blir eneste synlige merke.Det er lettest å gå ut der.
Har noen forsøkt dette før?
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får snart den TR220 jeg viste dig tidligere i tråden (ikke sikkert du kan huske det, den var i bøg) hjem i køkkenet på et sæt små ATC-højttalere.... Det skal nok blive et fint køkkenanlæg :)
|
| Til top |
|
| |