Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Faldt lige tilfældigt over denne Tandberg tråd........

Lækkert grej det der Tandberg Sidst på året smutter jeg også ind i denne "liga"

Samt med et par Las Vegas Ht'eraner intet om dem

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Tillykke med den - den skal du nok få gæde af

Tak  Glæder mig også til at "teste" den lidt. Gad vide om den kan trække mine Pioneer HPM-110..

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

X-ray:Bare helt rolig,TR3080 A er produceret i Norge.Og det er alle apparater i 3000-serien.Det eneste der ikke blev produceret i Norge,er TR3030(lyder kælenavnet 'Sølvsuper 13' ) og TCD3034(kasettebåndoptager).De er begge produceret i Taiwan,mig bekendt

Her er TCD3034:

Og TR3030:

TCD3034 er vist nok noget ustabil,så vidt jeg har læst mig til.TR3030 skulle efter sigende lyde udmærket,men rigtigt Tandberg er det bare ikke,efter min allerbedste overbevisning.Men Tandberg,som alle andre europæiske producenter blev presset hårdt fra Asien,og noget måtte gøres.

Med hensyn til TR3080 A og alle de andre 2'en generations 3000-serie,så er de kendetegnet ved at have en 'dårligere' finish end den 1'ste generation.Et godt eksempel er TR3080 A.Bemærk stjerneskruen til venstre for powerknappen for bare at starte et sted:

Sådan en skrue ser man bare ikke på den første serie.Sjusk! Hvis nogen nu undrer sig over 1'ste og 2'en generation i 3000 serien,så er 1'ste generation følgende:

3001(verdens bedste tuner?),3002(første forforst.),3003(effektt.100 Watt),3004(kasette),3006(effektt.150 Watt),3008(forforst.),3009(mono-trin på 180 Watt),3011(tuner),3012(int.forst.100 Watt),3014(kasette) og 3018(forforst.uden tonekontroller).Med undtagelse af båndoptagerne,så er alle apparater 8,3 cm høje.
Jeg mener ikke at TCD3015 A(første cd-afspiller) kan regnes som 1'ste generation.Den er midt imellem 1'ste og 2'nden generation.Finishen er lige så fantastisk gennemført som på 1'ste generation,men den er 8,9 cm høj,hvilket var iøjnefaldende når man nu havde et komplet 1'ste generations setup.Den stak ud,og jeg har altid undret mig over at man ikke kunne ha' lavet den i de samme mål,som alt det andet.For eksempel var 3011 med en 3009 ovenpå præcis samme højde som 3014(kasette) Det er ret nørdet det her,jeg ved det godt Skulle nogen bestride min påstand om finish,så kig på toppen af apparaterne fra hhv 1'ste og 2'den generation,og samlinger i det hele taget.Der er andre ting der springer i øjnene.Især på de nyere effekttrin.Der synes jeg at powerknappen er ret uheldig,sammenlignet med powerknappen på de gamle effektrin.

3009:

og 3016(220 Watt):

Jeg har været lidt i arkivet.Jeg faldt over dette rack,som er ret specielt.Om det er et originalt Tandberg-rack,det ved jeg ikke.Men det ser næsten fedt ud,ik'?

Jdluxe:Velkommen til Nu ved jeg ikke hvad for noget Tandberg du har i tankerne,men det kunne da være spændende at høre Om det spiller godt med Las Vegas højttalere aner jeg ikke.Men det kan du jo fortælle os andre,når du når så langt Jeg håber at du finder noget der bare virker Og ellers er det bare at spørge løs,eller surfe rundt i tråden.Der er sider og 'emner' nok at ta' af,her i tråden

MathiasFB:Det er da en fin reciever du har fundet der,tillykke med den.Og så endda fra lydens guldalder

Roky:Er du nu HELT sikker på at det er nødvendigt lige frem at bore nye huller i dine Studio Monitor's?Ikke at jeg tror at det betyder noget som helst,lydmæssigt.Men det er næsten synd,synes jeg....

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Tante skrev:

Jdluxe:Velkommen til Nu ved jeg ikke hvad for noget Tandberg du har i tankerne,men det kunne da være spændende at høre Om det spiller godt med Las Vegas højttalere aner jeg ikke.Men det kan du jo fortælle os andre,når du når så langt Jeg håber at du finder noget der bare virker Og ellers er det bare at spørge løs,eller surfe rundt i tråden.Der er sider og 'emner' nok at ta' af,her i tråden

Tak, jeg har fulgt godt med i tråden, så helt tilfældigt er det ikke Det er en TR 1020, som noget familie afhænder(til mig)sidst på åretplus de Las Vegas, det sæt spiller fame r.... ud buksernejeg glæder mig meget mere end min kone gør

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Tante: Har haft en del overvejelser omkring det- Men det er "kun" 2 uskyldige 6 mm huller.

Nu satte jeg dem faktisk i igår så det er for sent at lade være.
I dag skal jeg teste lidt med nogle forskellige kabler. Tvivler på jeg kan høre forskel.......Lige nu varmer anlægget lige lidt op så jeg får 100 % ydelse fra apparaterne
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Tante: Tak  Jeps, 1978 er året..

Roky: Her varmes der også op. Sony'en skal spændes for SA'erne om lidt.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Tante: Tak  Jeps, 1978 er året..

Roky: Her varmes der også op. Sony'en skal spændes for SA'erne om lidt.

MathiasFB:Nåeh,så er det ikke helt guldalderen Det er op til og med 1975/76(ifølge mig selv og en hel del andre... ).Du skrev at den var 35 år gammel,men den er så 'kun' 30 år gammel Men den lyder sgu nok godt nok alligevel,især prisen taget i betragtnig

Roky:Du er og bliver en skidt knægt. Jeg vil godt høre nærmere om dit eksperiment,som jeg ikke har den fjerneste ide om hvad går ud på

Jdluxe:Sehr spandende En TR1020-wow.Dem er der ikke mange af.Du har åbenbart hørt grejet og glæder dig nu Hvad har du der skal ud,for at Tandberg kan overtage?Og hvorfor får du det anlæg?Sådan hober spørgsmålene sig op....

TR1010 med MB(mellembølge) :

Er det noget med at TR1020 også har MB,eller hvad er det lige der adskiller den fra TR1000,for eksempel Det er den eneste reciever der ingen oplysninger er om på Norsk Radio Historisk Forening(nrhf) 's hjemmeside.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Det skrev jeg sørme også  Uuups. 30 år var vist lidt bedre regnet.

Men vellydende, ja det er den helt sikkert.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Årh nej  Venstre kanal er vist røget sig en tur. Der kommer en forfærdelig støj når jeg tænder for forstærkeren. Lige som hvis man tager et jack stik og "holder" det i indgangen af forstærkeren

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Puuha, netop hjemvendt efter 5 times strækmarch på stumpemarkedet i Herning, kan jeg lige meddele, at der stadig står Tandberg i Jylland I må ha overset en plet da i lavede raid på Jyderne.

Jeg så ihvertfald en TR2025, en 2075, en sølvsuper12, og et sted havde de en god stak blandede Tandberg højttalere. Sååååeh, kom I nu bare igang med at få traileren spændt på bilen.

Jeg kom selv hjem med 7 Gasolin plader, 2 Pink Floyd, 1 Tv2, 1 Kim Larsen, og den box med 5 Bruce Springsteen plader Live 75 - 85. Super tur

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

MathiasFB:Øv...surt med den Sony.Du må ikke dømme den helt ude endnu.Kender du ikke nogen der kan sådan noget 'elektronik-noget' Den skal 'bare' reppes....nåede du at få et indtryk af den,inden den 'døde'?

Zakken:Tillykke med dine fede lp'er Det rykker,det du der har hjembragt.Hvad koster en TR2075 ovre i det Vestjyske forresten,sådan cirka?

Hvis man absolut SKAL skille sig ud i Tandberg-sammenhæng,så er her en model at gå efter.En TA2150 på 150 Watt i 8 Ohm.Der findes blot 2(to!!) i hele Verden :

Den yder dobbelt op af en TR2075,som bestemt leverer varen ved kasse 1!! :

(På denne er der godt nok røget en skala-lampe,men den sparker mås alligevel! )

Go' aften

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Den er skam ikke dømt ude! Slet ikke  Der kan heldigvis tilsluttes 2 sæt højttalere, så lige nu har jeg tilsluttet en højttaler på begge højre kanaler, og sat forstærkeren på A og B højttalere.

Det klinger perfekt

Roky og hans far er ikke helt tossede til det, så mon ikke vi i skal kigge lidt nærmere på den

Den TA2150 ser godt nok vild ud! Uh hvad den ikke kan "trække"  Og rigtig fin TR2075

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

MathiasFB:Det er super at høre at du har connections i det fynske

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Det er altid rart at kende et par radiomekanikere her og der

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

MathiasFB:Ja,det er sgu fedt.Og så har han(Roky's far) endda en stor kærlighed til apparaterne.Sådanne radioreparatører hænger IKKE på træerne! Du er i gode hænder.Situationen i København og omegn er ikke bedre.Men nu ved jeg selv hvem der kan og vil,så det går fint,hvis det utænkelige skulle ske

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Ja og han passer godt på tingene, ligesom mig og Roky  Nu er min Sony også næsten i perfekt stand, så det er ikke alle og enhver der får lov at røre

Det var da altid noget, at du kender en der kan træde til, HVIS Tandberg skulle skuffe

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Mathias: Trist at høre med din Sony

Tante: Ja har primært gjort det for at få en bedre forbindelse. Samlingen var de gamle terminaler var iret en smule (inde fra kabinettet).

Håber ikke jeg bliver mobbet helt ud af tråden for det. Men der har været en del overvejerl om hvorvidt jeg kunne nænne det skal det lige gentages.

SM på operations bordet. Bid Tand i at tændstiksæsken ikke er den mindste men vist nok anden mindste.

Øverst er er de nye terminaler fastspændt (loddet)

De originale gevind har jeg selvfølgelig beholdt- Fik den smarte ide at vende "pladen" 180 grader. Intet at bemærke bortset fra at skriften stå på hovedet- Terminalerne er sat på for at gøre det lettere mht. kabelskift

Udover det fik vi loddet den originale ledning til bassen.

Et lille stemningsbillede skal der jo til

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Roky:Det er vist iorden det I der har fået lavet på de Studio Monitor's Jeg troede at det var meget værre Det ser lidt trangt ud på dit studere-kammer,men meget hyggeligt Og jeg må komplimentere dig for dine billeder,Roky.De er rigtig gode

Og så har jeg modtaget endnu et spionfoto

Jeg er spændt på at høre nærmere...... Her er der een der er ved at foretage det mest suveræne tweak,nemlig anskaffelse af væg-til-væg tæppe Jeg siger ikke mere.....

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jdluxe:Sehr spandende En TR1020-wow.Dem er der ikke mange af.Du har åbenbart hørt grejet og glæder dig nu Hvad har du der skal ud,for at Tandberg kan overtage?Og hvorfor får du det anlæg?Sådan hober spørgsmålene sig op....

TR1010 med MB(mellembølge) :

Er det noget med at TR1020 også har MB,eller hvad er det lige der adskiller den fra TR1000,for eksempel Det er den eneste reciever der ingen oplysninger er om på Norsk Radio Historisk Forening(nrhf) 's hjemmeside.

Hva'søren Tante - sidder vi her alene en lørdag aften. (Også HEJ TIL MathiasFB) Så skulle du jo ha' været ovre og lytte til et fint ældre anlæg - guess who (1968) som spiller her iøjeblikket. Skægt at det spiller så anderledes end TR1000.

I manualen til TR1000 er TR1020 nævnt som en TR1010, men med et andet AM-board end TR1010. Men der er ingen billeder, så jeg ved ikke om den måske har et AM bånd mere altså MB. . Du er jo selv lidt inde på det samme.  

De billeder du har af TR3080A hvor er de fra? Jeg ville gerne se et, hvor hatten er af!

Fortsat go'aften.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Det MÅ ha' været fede tider!!Jeg kan se det,og mærke det

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave