Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
X-ray:Bare helt rolig,TR3080 A er produceret i Norge.Og det er alle apparater i 3000-serien.Med hensyn til TR3080 A og alle de andre 2'en generations 3000-serie,så er de kendetegnet ved at have en 'dårligere' finish end den 1'ste generation.Et godt eksempel er TR3080 A.Bemærk stjerneskruen til venstre for powerknappen for bare at starte et sted:

Dette er ikke for at starte en krig og måske er jeg helt galt på den. Og jeg siger det helt stille "Jeg tror ikke de print er produceret i Norge".    

Men derfor kan resten jo godt være lavet/samlet up-there. Og jeg er stadig vild med dens ydre, men det indre er blegnet noget. Nok herfra - Sov godt.

Svartbekk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 03:37 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Svartbekk:Tjek disse billeder som drejer sig om hvor vidt vinklen på skumkanten er vinklet eller flad.På TL3520 er de vinklede!Dette er meget vigtigt

I profil

Forfra

Skal du selv reparere dem,og er det TL3520?Jeg var så heldig at vores svenske ven,Kjell Kranzberg tilbød mig at reparere mine TL3520

Takk så mye tante!
Bestilte noen sett bose 8" fra myaudioaddiction på ebay.
Monterte disse på ett sett bose høyttalere og på TL2520. Gikk greit å montere. Litt vanskelig på TL2520, da de var litt for små. Finnes sikkert noen som passer bedre, men lydmessig
ble det meget bra på begge! Bestilte også ett sett bose 10". Tror disse passer på TL3520. Våre TL3520 trenger virkelig nye skumkanter nå.

Til top Vis Svartbekk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svartbekk

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

X-ray:Jeg er sikker på at du er inde på noget der.Kvaliteten var dalende både i det indre og også i det ydre(dette er min personlige holdning ).Men TR3080 A ER jo ret speciel.Ikke mindst fordi det er den definitivt allersidste reciever fra Tandberg Jeg er også blevet lidt nysgerrig på hvordan sådan en TR3080A egentlig lyder nu Men den er jo lidt klein i det,sådan en TR3080 A.Den er blot 43,5 cm bred,hvor der er lidt mere fylde over TR2075(TR2080) som er 51,5 cm i bredden

TR3080A måler 43,5 cm

TR2075 måler 51,5 cm

Har du set denne TR1040 . (Andre må godt kigge med ) Den er godt nok flot

Billeder fra auktionen:

Lækker sag!! Og den har da en trafo der er til at få øje på

Svartbekk:Det var godt at høre,at du selv har fikset et sæt TL2520.Bravo! Det er vist præcissionsarbejde,så vidt jeg har forstået Held og lykke med det næste sæt(TL3520)

TL2520(det er med 8" bas ):

Fed højttaler synes jeg Denne har iøvrigt også fået skiftet ophæng.Der er vist ingen vej udenom,her mere end 30 år efter at de blev produceret
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---------------------

Lidt forbrugeroplysning:'TL' står for Tandberg Loudspeaker.2520 betyder:25 liters kabinet,og de '20' til sidst i modelbetegnelsen betyder at den er samtidig med 2000-serien.
Et eksempel:TL5010 er altså Tandberg Loudspeaker,50 liters kabinet og samtidig med 1000-serien

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Tant: Jeg takker for komplimenten

Rigtig god oplysning ned med TL

Når i nu er i gang med den vilde flashing vil jeg da også bidrage med TR2080 (75 og 75 mkII)

Repost er aldrig dårligt (TR2075 mkII og 80) En af de fedeste serie af recievere der nogensinde er lavet En ting er sikkert de gamle kæmper er skabt med kærlighed, kælen for detaljer og fed lækker lyd

Jeg har pt ikke nogle billeder af alle moders reciever liggende

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Roky: Det er guf på sådan en kedelig søndag
Flotte billeder af flotte sager
Jeg elsker denne tråd!

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Med hensyn til TR3080 A og alle de andre 2'en generations 3000-serie,så er de kendetegnet ved at have en 'dårligere' finish end den 1'ste generation.Et godt eksempel er TR3080 A.

Jeg ville ikke betegne A serier generelt som 2. serie eller ringere kvalitet end "ikke-A" serierne.

F.eks. er 3001A noget højere kvalitet lydmæssigt og samme kvalitet samlemæssigt sammenlignet med 3001 uden A.

Det samme gør sig gældende ved 3014 og 3014A. Ikke at A serien her havde spot-on højere kvalitet med man havde forsøgt at forbedre kvaliteten af nogle kredsløb og på nogle markeder var forskellen mellem 3014 og 3014A at A-modellen havde indstikskortet til fjernbetjening.

Og så er der lige 3004 som er en suveræn fed maskine specielt når man ser hvordan de her hev alle justeringer ud på fronten.
Men knapfunktionskvaliteten på 3004 var meget ringere end de senere 3014 og 910/911.

Generelt kan siges at der inden for hver serie hele tiden skete ændringer og forsøg på forbedringer.
Således er der forskel på første serie af 3001 og sidste serie af 3001 ligesom 3001A og alle de andre Tandberg produkter også forandredes undervejs inden for hver serie.
Det er med til at gøre det rigtig svært fordi disse forandring var oftest men dog ikke altid eller entydigt til det bedre hvorfor jeg vil undlade at kalde det evolution.

Den der TA2150 på 150 Watt i 8 Ohm er rigtig spændende.
Men skulle jeg vælge ville jeg nok allerhelst have et sæt 910/911, en 3004 med renoveret knapfunktion og en 3001A.
Lige præcis kassettemaskiner og tunere var det Tandberg var bedst til og for disse produkters vedkommende er det spørgsmålet om nogle andre fabrikanter har lavet noget der overhovedet er bedre.

Jeg holder meget af at følge med i denne tråd.

Jeg har selv haft alle mulige tossede Tandberg ting siden slut 60'erne deriblandt flere fra TR 20xx serien og mange fra 30xx serien. Derudover har jeg haft de første 10 Tandberg spolemaskiner og  mindst 7 kassettemaskiner i 3xx serien.
I dag har jeg kun beholdt det jeg synes var det bedste:
3001A, 910 og 440A.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Der var godt nok masser af Tandberg i Herning til stumpemarkedet, Der stod endda en 2075 og en 2080 under et bord, men de var åbenbart til salg, men dog ikke i god stand, men kunne være i kunne finde reservedele i dem også mikrofonerne fra tandberg var der

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Der var godt nok masser af Tandberg i Herning til stumpemarkedet, Der stod endda en 2075 og en 2080 under et bord, men de var åbenbart til salg, men dog ikke i god stand, men kunne være i kunne finde reservedele i dem også mikrofonerne fra tandberg var der

Hvordan var priserne?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

LouBP skrev:

Hvordan var priserne?

Jeg spurgte ikke til det, men det andet ved standen var ret billigt, så mon ikke også de var.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Jeg havde slået til på stedet

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Jeg havde slået til på stedet

Det var der sikkert mange i denne tråd der havde Jeg har nu ikke lige brug for dem. Det er dog lidt ærgeligt det kun er der en dag, så man kunne gå hjem og fortælle folk at de faktisk står derude og er klar til at blive hentet.

All Vintage

Billedeupload guide

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Har du set denne TR1040 . (Andre må godt kigge med ) Den er godt nok flot

Lækker sag!! Og den har da en trafo der er til at få øje på

Jeg har desværre ikke manualen på denne interessante sag. Men jeg kan se, at den er meget lig med TR-1000. Bortset fra at den må have en +/- power-supply, da den tilsyneladende ikke har nogle Elko'er i udgangen men kun de 2 i strømforsyningen, modsat TR-1000. Som har 4 store lytter ialt!  Altså 2 i udgangene og 2 til power-supply. (2stk. Power-supply qua TR2075). Man kan jo iøvrigt nemt se, hvor de 2 ekstra lytter plejer at sidde.

Jeg hælder mest til TR-1000 med kondensator på udgangen. Det er ren nostalgi/vintage om I vil. Den er også mere harmonisk at se på iforholdtil TR-1040P som er højere. P står for presets som TR-1000 jo er født med.Det kunne være spændende at høre netop disse to op mod hinanden. Da de sikkert kun har udgange og supply, som er forskellig fra hinanden.       

Fortsat Go' dag! 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Tante Berg skrev:

Med hensyn til TR3080 A og alle de andre 2'en generations 3000-serie,så er de kendetegnet ved at have en 'dårligere' finish end den 1'ste generation.Et godt eksempel er TR3080 A.
Jeg ville ikke betegne A serier generelt som 2. serie eller ringere kvalitet end "ikke-A" serierne.F.eks. er 3001A noget højere kvalitet lydmæssigt og samme kvalitet samlemæssigt sammenlignet med 3001 uden A.Det samme gør sig gældende ved 3014 og 3014A. Ikke at A serien her havde spot-on højere kvalitet med man havde forsøgt at forbedre kvaliteten af nogle kredsløb og på nogle markeder var forskellen mellem 3014 og 3014A at A-modellen havde indstikskortet til fjernbetjening.Og så er der lige 3004 som er en suveræn fed maskine specielt når man ser hvordan de her hev alle justeringer ud på fronten.Men knapfunktionskvaliteten på 3004 var meget ringere end de senere 3014 og 910/911.Generelt kan siges at der inden for hver serie hele tiden skete ændringer og forsøg på forbedringer.Således er der forskel på første serie af 3001 og sidste serie af 3001 ligesom 3001A og alle de andre Tandberg produkter også forandredes undervejs inden for hver serie.Det er med til at gøre det rigtig svært fordi disse forandring var oftest men dog ikke altid eller entydigt til det bedre hvorfor jeg vil undlade at kalde det evolution.Den der TA2150 på 150 Watt i 8 Ohm er rigtig spændende.Men skulle jeg vælge ville jeg nok allerhelst have et sæt 910/911, en 3004 med renoveret knapfunktion og en 3001A.Lige præcis kassettemaskiner og tunere var det Tandberg var bedst til og for disse produkters vedkommende er det spørgsmålet om nogle andre fabrikanter har lavet noget der overhovedet er bedre.Jeg holder meget af at følge med i denne tråd.Jeg har selv haft alle mulige tossede Tandberg ting siden slut 60'erne deriblandt flere fra TR 20xx serien og mange fra 30xx serien. Derudover har jeg haft de første 10 Tandberg spolemaskiner og  mindst 7 kassettemaskiner i 3xx serien.I dag har jeg kun beholdt det jeg synes var det bedste:3001A, 910 og 440A."dolph"

Dolph:De modeller jeg omtaler i 1'ste generation er både dem med og uden 'A' i enden.Det er ikke det der afgør det.Det er selve model-nummeret.Til og med TCA3018A.Efter det går der lidt 'sjusk' og lidt forfladigelse af designet i den,efter min egen mening.Jeg undlod med vilje at omtale TCD910 og TCD911 da de er så specielle og sjældne som de er.Men de er også første generation

X-ray:Jeg kan faktisk ikke se 'lytter' noget steds i denne TR1040

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Dolph:De modeller jeg omtaler i 1'ste generation er både dem med og uden 'A' i enden.Det er ikke det der afgør det.Det er selve model-nummeret.Til og med TCA3018A.Efter det går der lidt 'sjusk' og lidt forfladigelse af designet i den,efter min egen mening.Jeg undlod med vilje at omtale TCD910 og TCD911 da de er så specielle og sjældne som de er.Men de er også første generation

Faktisk er 910/911 en slags 2. generation af 3014A

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Lytterne sidder ude til venstre, under det lille print. Ligesom tr1000 er lytterne åbentbart monteret på et print der vender opad mod låget. Og det er rigtigt spottet af X-ray, der mangler lige to..

Edit: men det må da være uoriginalt når nu skumdimserne sidder der, eller hvad?
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Tante Berg skrev:

Faktisk er 910/911 en slags 2. generation af 3014A"dolph"

Okay...så er de to (TCD910/911) måske næsten samtidige med TCD3015A?De er så sjældne,så der er ikke meget info om dem

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
X-ray:Jeg kan faktisk ikke se 'lytter' noget steds i denne TR1040

Ha-ha: Det kan jeg egentlig godt forstå. Men de 2 er under det grønne print og de 2 andre er der jo ikke - som jeg jo skriver! Altså kun 2 ialt!

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

tunghoer skrev:
Lytterne sidder ude til venstre, under det lille print. Ligesom tr1000 er lytterne åbentbart monteret på et print der vender opad mod låget. Og det er rigtigt spottet af X-ray, der mangler lige to..

Edit: men det må da være uoriginalt når nu skumdimserne sidder der, eller hvad?

Det er da fordi, den kan opgraderes til en TR-1000. Nej - pjat. Det må være fordi at den deler "platform"/chassis med TR-1055. I den sidder nemlig endnu en forsyning/print + 2 lytter over disse huller. TR-1055 er nemlig identisk med TR-2075 på det punkt(4 store lytter). Så 1040'eren er helt original. Skummet, ja, måske er det et stort stykke? Det kan kun manualen fortælle. Men er det ikke et lige lovligt nørd'et spørgsmål - men vi finder ud af det en dag! Jeg har en plukke TR-1055, der kan jeg kigge ved lejlighed!   

Sov godt!

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 01 April 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Aha, sådan hænger det sammen! Ja, så er skummet nok bare et stort stykke, og det er så forklaringen  
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 April 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Tante < Spionen havde færten af noget, en ret ulden sag ....længe efterspurgt og store forhåbninger ! Undercover fangede han udstillingsvinduet hos den lokale tæppeforretning, og efter udveksling af løsesum mv. er resultatet nu sådan :

Tak til Guld Tuborg og Tante for superb rådgivning   ....og ja lyden er F**CKING GOOD

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes