| Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn de er fede Tillykke med dem!
Hvad hedder de helt præcist? Hvordan er lyden sammenlignet med dine gamle HPM-1100?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var TÆPPET der var nyt ....en model Ege 149 
Nå men hvis det er højttalerne, du tænker på, er det IMF tls-80 fra ca. 1980 til 0,5kg......de skubber B&W til 11kg og HPM-1100 helt ud på skrotpladsen 
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det så jeg godt, men var mere interesseret i at høre om de store "kasser" 
De er ser rigtig spændende ud Det er helt sikkert. På hvilke punkter er der størst forskel?
PS. Gulvtæppet er også pænt. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas: Tillykke med tweaket  Ser lækkert ud ja det gør så  Mathias: Dette er vidst ikke 2-mas nye højtalere, såvidt jeg kan se. Jeg er vist for langsom på tasterneTante: Nu har jeg skiftet lidt rundt med nogle kabler af forskellig kvadrat og tykkelse, for at høre om der var nogen forskel? Det tynde 0,75 spillede en lille smule mere lyst end det tykkere 1,5 og 4 kva. men jeg synes ikke at jeg gider arbejde mere i det. Jeg køber noget der har et rimeligt højt kobber indhold i stedet, eller ligger et par alm netledninger sammen og så er det det. Det skal siges at jeg hverken mangler diskant mellemtone og især (bas    )- Det lyder F***ing godt herhjemme på det lille værelse; Tandberg Forever   Egentlig ikke den store overraskelse for mig, men nu skulle det ski afprøves Måske man skulle prøve med væg til væg tæppe dæmpeplader mm
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svært spørgsmål Mathias 
B&W'erne kræver en sub for at man kan få det HELT kælderdybe med, og både de og HPM'erne er en anelse for klare i diskanten til mig. IMF'erne er ekstremt rare og lyttevenlige at høre på, og kan samtidig klare det helt dybe. Tror det måske handler mere om man foretrækker den klare, neutrale lidt "kedelige" lyd, eller den varme lyd som f.eks Tandberg Studio Monitors også har.
Har du noget i kikkerten istedet for dine 110'ere ?
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky < Tante og Guld Tuborg har jo "tæppebanket" mig i flere omgange for at få mere dæmpning i stuen....og de har afgjort ret !
Hørte også for noget tid siden en fulddæmpet Tuborg stue, og det var S**TME guf 
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ellers ret godt. Utroligt at de kan gå så dybt som du siger, og som de i øvrigt er opgivet til. Rigtig fed højttaler.
I øjeblikket bruger jeg faktisk ikke mine 110'ere, men derimod to SA'er og en subwoofer af samme mærke. Men overvejer at sælge det hele, og skaffe mig en kanon vintage højttaler. Det er bare svært, for vil helst ikke undvære nogle af de egenskaber begge mine højttalersæt besidder Ikke sagt at mine 110'ere ikke er en kanon vintage højttaler, for det er de skam  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Det lyder ellers ret godt. Utroligt at de kan gå så dybt som du siger, og som de i øvrigt er opgivet til. Rigtig fed højttaler.
I øjeblikket bruger jeg faktisk ikke mine 110'ere, men derimod to SA'er og en subwoofer af samme mærke. Men overvejer at sælge det hele, og skaffe mig en kanon vintage højttaler. Det er bare svært, for vil helst ikke undvære nogle af de egenskaber begge mine højttalersæt besidder Ikke sagt at mine 110'ere ikke er en kanon vintage højttaler, for det er de skam 
|
|
|
Nå for den da? hvad skal du så have? Vintage højtalere skal have en vintage forstærker, i hvert fald i min verden. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: OK samler lige kæben op efter den information med Plexi glas  Hvor mange er der lavet af dem, under 200?
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Hans problem er blot at tuner delen er defekt i begge receivere....?
|
|
|
Det var meget sparsomt med oplysninger! Der må flere fact's på bordet, for at kunne hjælpe. Ihvertfald er der kun en vej. Og det er igang med målepinden.
Hej herfra. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
MathiasFB skrev:
|
I øjeblikket bruger jeg faktisk ikke mine 110'ere, men derimod to SA'er og en subwoofer af samme mærke. Men overvejer at sælge det hele, og skaffe mig en kanon vintage højttaler. Det er bare svært, for vil helst ikke undvære nogle af de egenskaber begge mine højttalersæt besidder Ikke sagt at mine 110'ere ikke er en kanon vintage højttaler, for det er de skam 
|
|
|
Nå for den da? hvad skal du så have? Vintage højtalere skal have en vintage forstærker, i hvert fald i min verden. |
|
|
Jeg har endnu ikke besluttet mig. Men regner med at finde noget, der ikke fylder alt for meget.
Ja det synes jeg nu også, men på det punkt har jeg endnu heller ikke besluttet mig  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg måtte desværre se i øjnene at mine herlige Hifi System 15 ,

var blevet noget trætte i delefiltrene . Så jeg har derfor lige modtaget, disse her med posten. To sæt naturligvis.

Glæder mig til at få dem sat i, så jeg rigtigt kan få nydt mine "nye" højttalere . Der går nok lige nogle dage desværre. 
Fortsat god dag! __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Hmm nårh ja det var TR2075 der var demo i akryl. Synes egentlig det kunne være sjovt at lave nogen sider i arkryl. Det koster sikkert bare en bondegår at få dem lavet, og så bliver det ridset så let som ingenting..... Og desuden:  Palisander for life  
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky:
Mon ikke vi kan lave et par selv? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Roky:
Mon ikke vi kan lave et par selv? |
|
|
Tror ikke det er helt let. Det vil nok kræve en CNC maskine at skære låget ud. Det er vidst heller ikke helt billigt sådan noget akryl. Har dog overvejet at lave et par i noget eksotisk finer, eller noget flot egetræ mm.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siderne er utrolig nemme at lave. Låget derimod bliver nok lidt sværere ja. Men tror jeg kender en, som har en CNC overfræser.
Materialer burde ikke koste mere end 50-100kr  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder interessant. Tror dog akryl er noget dyrere. Hvis man kender en der har sådan en fætter kunne det være meget fedt  evt kunne man lime nogle af kanterne på låget selv. Men for at være helt ærlig; så er palisander noget pænere
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender et sted, hvor vi kan få noget akryl eller plexiglas meget billigt 
Ja det er det, det skulle også kun være for sjov. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |