| Forfatter |
|
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 03:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
TDL Studio :)  Noen av dere som kan finne noen slike weirde 12x9`ish bass elementer ? :( jeg har 2 "nye" høyttalere som trenger 2 slike :) Cheeers danske drenge! :) Slik ser de ut !  Specs og info på HT`s   Kanskje jeg kan bytte en mint non working 3014 mot to tdl basser ;)
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal i have alle sammen!  Jeg var lidt væk fra tråden fordi jeg lige var et smut forbi Tanten i går aftes. Tante Berg og Tunghør: Tak for en som altid hyggelig aften.  Da jeg vågnede i dag, var det den bedste "morgen" jeg længe har haft (med eller uden ryatæppe). Det var helt fantastisk at sjoske ind i stuen og som det allerførste at få øje på de to store bæster som står og troner i hvert deres hjørne.  Jeg har endnu ikke haft så meget tid til seriøst lytning på dem, men jeg må blankt tilstå at de lever op til mine forventninger. Føj hvor de spiller fyldigt og lækkert! En foreløbig sammenligning med mine HPM-900 er at der er mere af det hele i Tandberg SM. HPM'erne står næsten halvvejs ovre i skammekrogen.  Så ja, der er lige lidt mere grej at lytte på til den kommende lytteaften.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan fortælle dig så meget Roky, at jeg allerede ER rigtig glad for dem.  Jeg kan desværre ikke på stående fod tage lækre billeder af dem, for jeg har kun min kameramobil, og det er begrænset hvor gode billeder jeg kan tage med det. Så kvaliteten bliver ikke bedre end hvad jeg allerede har vist. Jeg kan i øvrigt ikke rigtigt finde ud af om om de er i teak eller nødetræsfinér? Jeg hælder mest til at de er i teak, men jeg er altså ikke sikker.  Så vidt jeg kan se på det billede som du linker til i toppen Roky, så ser mine stativer identiske ud. Der står KEF i bunden på hjulene, så det ser jo ikke ud til at være Tandberg, men ikke desto mindre ser de ud som dem på kataloget? Mon ikke bare at der er tale om at det ene firma har fået lov til at låne lidt/levere til det andet? Jeg sidder bare og gætter her. Det ville i hvertfald ikke være så usædvanligt, heller ikke indenfor Hifi. Tandbergs pladespillere er jo trods alt også Bl. a. Thorens og Dual?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' sata.....!!!
Og MA trækker dem bare uden at kny? Stram bas und alles?
Dette er da ikke helt uinteressant for undertegnede.
Hvad gav du for dem om man må spørge?
Glæder mig til d. 12.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller: Har du vendt lytterummet 180 grader?
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP: Nu må jeg se om det bliver nødvendigt at oprette en ekstra skammekrog.  En ting er sikkert, JBL højttalerne skal sælges nu. Det er helt hul i hovedet at jeg har 3 sæt højttalere stående i 12" størrelsen.  så god plads har jeg sq heller ikke. krenzler: Nej jeg har ikke vendt hele stuen på hovedet eller 180 grader. Jeg har placeret pladespillerhylden nogle cm forskudt på vægstativet, og rykket racket tilsvarende. Det var lige nok til at den højre højttaler kan være der. Tandberg SM er 8cm. bredere end HPM-900. Jeg kan flytte vægstativet til pladespillerhylden 4cm. længere hen mod vinduet, så når jeg har gjort det, så behøver jeg indtil videre ikke at ommøblere hele stuen. Om bassen i Tandberg SM er lige så stram med MA spændt for som den er med HPM-900 kan vi jo sidde samlet og vurdere på lørdag.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Om bassen i Tandberg SM er lige så stram med MA spændt for som den er med HPM-900 kan vi jo sidde samlet og vurdere på lørdag.  |
|
|
Yes! Det bliver interessant med al det grej.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller og Tunghør:Tak for i lørdags  Der er godt nok fuld fart på,når vi er sammen  Jeg var helt færdig søndag,men det er der jo ikke så meget nyt i....
Jeg tror ikke at der er nogen tvivl om at dine fødder på Studio Monitor's er originale,Seansmiller
Bevarres,det er måske KEF der har leveret dem,men i og med at de figurerer i en decideret Tandberg-reklame,så må de være så originale som de kan være.Jeg ved ikke om du husker det lille billede fra 1978-kataloget?Der er stativet som de var på mine egne Studio Monitor's:
Dine Studio Monitor's ser meget fine ud  Sikke et kup!!  Og me'r tillykke
Hvad det er for en træsort?Jeg vil sige at den har samme træsort som Mashuro's TR2075.Og den mener jeg er aske-træ. Nødde-træ er det ikke,og jeg synes heller ikke at det helt ligner teak.... Det er i hvert fald ikke en hel almindelig træsort,hvis de er udført i aske-træ
Jeg glæder mig meget til at se og høre dem i weekenden!Og du endte alligevel med Tandberg
Jeg sad lige og nærlæste Tandberg-kataloget fra 1975.Og der er angivet hvilke højttalere der anbefales til en given forstærker(kun TA300 på det tidspunkt) eller reciever.I og med at Studio Monitor'en ikke var lavet på det tidspunkt,så er det KUN TL5020 der er anbefalet til TR2075.Og ikke TL3520,som jeg har sat på min TR2075  Jeg synes nu at det er en god kombination,men det er da ikke utænkeligt at jeg skal kigge lidt efter TL5020....  Men så er det jo lige før at jeg bare skulle ha' beholdt mine Studio Monitor's  Det bliver bare ved,det der Tandberg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Vi mødtes nede i opgangen da vi begge to kom hjem her i eftermiddags, og hun hilser da stadig på mig (endnu). Jeg tror ikke at hun så mine nye kæmpekasser da de entrede ejendommen i lørdags. 
|
|
|
 Jeg husker tydeligt at Tanten også håbede, at ingen af naboerne så hans studiomonitors da vi slæbte dem ind  . Tillykke med dem, endnu en gang Jan  . Glæder mig til at høre monitors igen!
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller: Glæder mig til billederne i hvert fald Du har helt ret, SM lokker en til bare at skrue mere og mere op  Ved du hvilket serienummer de har?
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|