| Forfatter |
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky: Her er et billede hjemme fra sælger... med støv og det hele.  Der er desværre kun serienummer på den ene af højttalerne, men de er købt som et sæt af en ansat på den Danske Tandberg afdeling i København i sin tid. Serienummeret er 001468.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller < kan berolige dig med at det (næsten ) helt sikkert er originalt fodtøj de har , for tidligere i år var et sort sæt i asketræ forbi Aalborg, og de var samme fødder på og det var iøvrigt også en-ejers...mig bekendt.
Kan du ikke også fixe et mobilfoto af enhederne lidt tættere på ? Tanten har jo superøje for ALT Tandberg'sk, så selvom fotokvaliteten ikke er super, skal han nok spotte detaljerne . Serienummeret antyder jo at de har mange år på bagen, men kvaliteten tvivler du vel ikke på ? . Hvad er dit førstehånds(LYD)indtryk af SM contra HPM-900 ?
Heroppe er der, efter anbefaling og lytning hos en vis flaske øl, idag ankommet en ny rillefræser, og der eksperimenteres med højttalere...behøver næppe præsentere navnet , men sådan ser der ud nu

Tandberg 3026A, 3011A og TD20A SE FOREVER .........TCD 4025 kunne ikke være til stede, da den er på renseri hos en vis herre i Vendsyssel 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 07 April 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller: Lækkert  Sjov historie de har dine SM. De ser ud til at være meget velholdte. Tror da pokker når det er en tidligere TB medarbejder  Serienummer: Dine: 001468 Mine: 001971 2-mas:   Hvad er det for en plov der har sne(g)et sig ind
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes forøvrigt det ser ud som om de er i teaktræ.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nok få snuppet et par billeder af nogle af enhederne. Det kræver bare godt med dagslys, og det sker vist ikke i dag med det grå tæppe som hænger over os. Jeg er da også fuldstændigt overbevist om at bentøjet på dem er originalt. Det er i øvrigt fedt at kunne fintrimme placeringen af højttalerne så nemt når de står på hjul.  Vores serienumre er da ikke så langt fra hinanden Roky. Ifølge Tanten, så er det nogle lidt sene serienumre da de er 6-cifrede (de to nuller tæller også med). Det ville da være lidt sjovt hvis man kunne datere dem nogenlunde via serienumrene, ligesom man kan med andre forskellige hifi mærker. Det er svært at udtale mig helt endeligt omkring sammenligning af SM med HPM-900. Når jeg får tilsluttet HPM'erne igen, så får jeg det at vide lige med det samme. Dog syntes jeg umiddelbart at Tandberg SM som så mange gange er blevet udtrykt før, har mere af alting.  Også i forhold til HPM-900. Men den endelige dom kan jeg ikke komme med endnu. Jeg har aldrig før haft noget grej i teak, så det er svært for mig at afgøre om det er det ene eller det andet. Men jeg kan godt lide dem!  Siderne på dem er også pæne nok. Det er bare toppen af kabinetterne som har skjolder og ridser. Så noget skal gøres.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Billedet af din Tandberg Studio Monitor hjemme hos sælger efterlader ingen tvivl hos undertegnede om at det er teak-træ,det der.Så jeg er enig med Tunghør
Med hensyn til serienumrene,så er det min egen antagelse at de fire-cifrede serienumre er før de seks-cifrede,selvom det to første tal i de seks-cifrede er '00'.Det er ikke noget jeg vil lægge hovedet på blokken for,men det virker mest logisk
På recieverne kan man som regel finde et årstal på printpladerne.Om det samme gør sig gældende for delefiltre ved jeg ikke...Delefilteret sidder iøvrigt ikke bag bassen,men højere oppe(dette har jeg fra Guldtuborg i det norske)
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------------
Iaften arriverer denne flotte sag,eller en mage til:
En Marantz 2252B  Ikke at det er slut med Tandberg  Men jeg har fået lov til at låne sådan en,og det skal i hvert fald prøves.Det er vild luksus  Spændende hvordan sådan lyder.Den er 50 Watt i 8 Ohm,så vidt jeg er orienteret,mod Tandberg TR2075's 75 Watt  Men jeg tror på den Marantz.Jeg kan jo læse hvor glad Guldtuborg er for den han har.... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot sag den Marantz!
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep Tante, delefilteret sidder direkte bag diskant og mellemtonereguleringsknapperne (var det lige et langt ord)?   Mht. træsorten på mine SM, så er det vel også mest naturligt hvis det er teak, fremfor f. eks. ask? Såvidt jeg kan se ud fra de beskrivelser jeg har set af SM, så kunne de fås i teak, nød, rosentræ (som er et andet ord for palisander) og mat sort. Er det ikke rigtigt?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Ikke mat-sort,men sort ask  Og jo,mellemtonereguleringsknapperne må være trådens hidtil længste ord __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Iaften arriverer denne flotte sag,eller en mage til:
En Marantz 2252B  |
|
|
Lækkert!!!  Jeg tror aldrig at jeg selv har lagt ører til noget af det gamle Marantz grej. Skriv endelig lystigt derudaf om hvordan den lyder.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Det har du da ret i  .Men jeg er altså ret sikker på at det er dem vi andre kalder sort ask.Der er årer i træet og alt det der.Og finishen er 'halv-mat'....hmmm __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige en tilføjelse omkring stativerne til mine højttalere. Der står Kevi Made in Denmark i bunden på hjulene, og altså ikke KEF. Kevi er jo et velrennomeret Dansk firma som har fremstillet kontorstole siden 1973, så det er vel logisk nok at Tandberg har benyttet sig af deres hjul, og måske har de endda også fremstillet stativerne for Tandberg? Who knows.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Det er lige før at man kan kalde det meste Tandberg for unika  Der er små forskelle på de fleste apparter der umiddelbart forekommer identiske  Nu er det jo også håndsamlet altsammen,så det er selvfølgelig forklaringen,og charmen ved de lækre apparater __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er sgu også flotte i sort ask sådan et par Studio Monitors. Gad vide om den meget store rotte på billedet fulgte med i prisen.   Jeg har netop lige været nede og købe en flaske teaktræsolie, så en forskønnelse at toppen på kabinetterne til at starte med er forestående.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Øj det bliver spænende at høre nærmere om den Marantz Seansmiller godt eksperten   lige var inde og vurdere med serienr. Troede egentlig ikke der var produceret så mange- Så ligger vores jo faktisk temmelig tæt på hindanden  Nu er jeg ikke så meget inde i dit grej  , men kan vi ikke se et billede af den forstærker der trækker SM?
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller: Det blive som sagt rigtig spændende at høre dem på andet end TR 2075 måske noget rør?
Se lige disse Underlige enheder fra Tandberg åbenbart __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |