| Forfatter |
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det skal nok blive interessant at lytte på alle de forskellige ting på lørdag Mashuro. Roky: Jo da, her er et billede af den Music Angel (ikke min men magen til) som Pt. trækker SM. 
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert  En rost "kinaamp" der kan nogle tricks er lige hvad jeg kan læse mig til.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis du spørger de rigtige mennesker, dvs. dem som ikke har næsen så højt i sky, at de skal have kunstig ilt for at trække vejret nede blandt os andre dødelige (som ikke lader en ting som geografi komme i vejen for vellyd).
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Seansmiller: Det blive som sagt rigtig spændende at høre dem på andet end TR 2075 måske noget rør?  |
|
|
Hej Mashuro.
Hvilken af dine Technics'er tager du med til lytteaftenen? Vel den med Technics arm eller?
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Mashuro skrev:
Seansmiller: Det blive som sagt rigtig spændende at høre dem på andet end TR 2075 måske noget rør?  |
|
|
Hej Mashuro.
Hvilken af dine Technics'er tager du med til lytteaftenen? Vel den med Technics arm eller?  |
|
|
Er det den som har en DL-103R i flaben? __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt at se at der er kommet en 2252b ind i dit Tandberg setup . "Før eller siden ender nu måske alligevel med en Marantz"  
Når du får lyttet lidt mere kunne det være interessant at høre hvilke forskelle der er mellem Tandberg og Marantz f.eks tuner, top, mellemtone,bund, stereoperspektiv. Jeg tror ikke at jeg nogensinde har hørt en TR2075.
2252b og hele Silver/Blue serien fra sidst i 70`erne havde et lysere klangideal end tidligere serier, hvilket så vidt jeg er orienteret bla. skyldtes en lavere THD %.
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende med den Marantz. Overrasker mig lidt at den er så spids i det, efter alt hvad jeg har læst om dem, men en ting er jo så at læse om grejet, og en anden at høre det. Marantzman: hvad for nogle modeller er så de tidlige, med den varmere lyd? Og hvilken Marantz reciever lyder i dine ører bedst af dem alle?
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu at Marantz'en har været slukket i nogle måneder. Og leveret i aftes i meget kold tilstand. Så den skal nok lige have et par dage at komme sig i, ! Der er jo tale om en næsten "Recap'ed" model - så derfor har den da sikkert et ændret lydbilled end originalt. Det var en nødvendighed at skifte en hel del komponenter, for at få den god igen - da jeg overtog den . Dog vil jeg mene, at med det valg af komponenter som er gjort, burde der være mere 'hul-igennem'.
Fortsat god dag - fra den glade ejer! __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
Marantzman: hvad for nogle modeller er så de tidlige, med den varmere lyd? Og hvilken Marantz reciever lyder i dine ører bedst af dem alle?  ------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
De tidlige modeller er generelt dem der starter med 22xx eller 44xx (Quad) med eller uden b op til omkring 77 med den blå/sorte front, men der er et sandt virvar af modeller fra den periode sidst i tresserne og op gennem halvfjerserne. ( se link nederst)
Nu har jeg jo selv en 2252b (THD 0,05)% som jeg holder meget af og jeg vil stadig beskrive lyden som varm, men min lille 2015 med en THD på 1% er meget mere `grainy` i lyden nærmest røragtig, så jo mere den forvrænger desto mere opleves den som varm , på bekostning af mindre detalje. Jeg har også en 2220B som jeg vil beskrive som mere silkeblød end 2252B, men det er ikke så kraftige receivere ( de sidste 2 cifre i nummeret angiver watt pr. kanal) og hvis højtalerne rigtigt skal synge skal de altså have lidt mere effekt synes jeg, uden at jeg har det store behov for at spille højt.
Men man skal ikke lade sig afskrække af de små modellers udgangseffekt, det er bestemt ikke en ringere lyd end de større. (Tværtimod er der nogen der vil mene)
Generelt siges det at den blå/sorte serie som stoppede omkring 76-77 har et varmere klangideal med dybere bas. Nu har jeg stadig tilgode at høre mange af modellerne fra den periode og kan ikke udtale mig om hvilken der lyder bedst, men mange mennesker verden over kan især godt lide 2270 og 2230 som jeg selv aldrig har hørt.
Jeg har selv et par integrerede forstærkere 1030 og 1060 som jeg synes lyder rigtig godt.
Det har også stor betydning om modellen lige passer til højtalerne.
Her kan man få lidt syn for sagen om modellerne:
http:\\www.classic-audio.com/marantz/mindex.html
Jeg tror at Fredmarantz kan fortælle meget mere om det, hvis han ikke allerede har gjort det her et sted. Det lyder som om at han har haft mulighed for at høre rigtig mange modeller gennem tiden
mvh
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i hvert fald en flot sag du har der, X-ray  . Og så helt sat i stand!  Marantzman: Jeg kender godt det med at jo færre watt, jo varmere lyd. En tandberg 2025 lyder også varmere i det end en 2075. Det er vist det med kontrollen over højttaleren fra de flere watt. Det lyder som om en 2270 også kunne være værd at lægge ører til  . Og ja, hvilken der er bedst kommer selvfølgelig an på højttalerne
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Seansmiller skrev:
krenzler skrev:
Vel den med Technics arm eller?  |
|
|
Er det den som har en DL-103R i flaben?  |
|
|
Nå ja - det er rigtigt. Så må det jo være dén.
|
|
|
Hvilken en vil i helst høre?
Jeg tror at vi snakkede om 1210/103R for så kunne vi høre den gennem dit stepup, Seansmiller? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hva' sata.....!!!
Og MA trækker dem bare uden at kny? Stram bas und alles?
|
|
|
Jeg synes lige at jeg ville følge op på denne her.  Jeg prøvede lige at slutte HPM-900 til igen, og jeg synes umiddelbart at kunne høre at SM spiller med en mere lækker mellemtone. Mellemtonen i HPM-900 er ikke så tilbagelænet som jeg hele tiden har troet at den ville være i forhold til SM, tværtimod virker den måske lidt hårdere.  Bagefter prøvede jeg at smide SM op på de "no name" stativer som mine HPM står på (host, host... stod på)!  Det lader til at de stativer/stande afkobler SM'erne bedre end de originale Tandberg stativer gør. Bassen virker strammere, men til gengæld bliver diskanten samtidigt lidt mere fremtrædende... måske!?! Men det har måske nok noget at gøre med at de stande er højere end Tandberg stativerne? (Uha! jeg ved godt at det nærmest er helligbrøde). Endnu en ting som jeg ser frem til at få en 'second opinion' på d. 12.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update nr. 2: Så fik jeg SM'erne op på de originale stativer igen. Undskyld-undskyld-undskyld!!! SM hører hjemme på de originale stativer. De mister simpelthen magten og den fede lyd på mine andre stativer. Tandberg SM sparker r*v!!!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Godt at se at du prøver dig frem.Men som med det meste Tandberg,så har de tænkt på det hele i forvejen  Også den ideelle højde på højttalerfødder(inkl. hjul) på Studio Monitor's  Jeg glæder mig til at se og høre dine lækre kasser på lørdag
Her følger mine umiddelbare og stærkt subjektive indtryk af Marantz 2252B:
Jeg lytter jo på Marantz idag.Ikke at jeg er nået til musik endnu,det var P1 morgenradio i morges,og nu er det ved at være tid til Orientering på P1(kl 17.10 - 19.00).Og det gør Marantz 2252B jo ganske overbevisende  Jeg bruger ikke antennestikket i væggen,så det er æterbårent,som det er når min lækre Tandberg TR2075 står og troner  Jeg vil SELV bestemme hvad der kommer ind i min reciever  Der er lige så meget signal på Marantz som der er på Tandberg.Tættere kan jeg ikke komme det.Jeg aner ikke en hujende f*s om signal/støjforhold.Jeg kan bare høre at den gør det akkurat lige så godt som Tandberg  Signalet er næsten '4,5' på signalmetret der går til '5'.Jeg kan i hvert fald ikke høre at der skulle være nogen forskel på de to recievere mht radiomodtagelse.
Selvfølgelig er Fasett'erne ude i køkkenet også koblet på Marantz 2252B.Og det spiller fint-fint.Men jeg kan dog glemme alt om at ha' lyd i soveværelset i øjeblikket,da Marantz kun har højttalerudgange A og B,hvor Tandberg TR2075 selvfølgelig har højttalerudgange A,B og C  Dette er en ikke uvæsentlig detalje her i min 2V'er
Til trods for at den er noget fersk at skue,så er udseendet så klart over middel på Marantz 2252B.  :
Selvom der er et stykke vej til min yndling:
Skalaen på Marantz skal jeg vænne mig til.Men flot er den da:
Igen er der en bid vej til denne,min foretrukne skala:
Smukkere bliver det bare ikke
Nu har jeg levet med lækre trækasser i et par år,så det er lidt 'tyndt' at ha' en sort metalkasse stående.Det er en detalje,men da den er så iøjnefaldende,skal den selvfølgelig også med her
Der er en eneste detalje som jeg rigtig godt kan li' på Marantz 2252B....det er tuning-'knappen'.Den er godt nok lækker  Der skulle være noget gyro-effekt i den?
Nu vil jeg høre lidt musik på Marantz 2252B.Som sagt lyder pladespilleren rigtigt godt på denne reciever.Jeg er ikke så overbevist på cd.Men det skal jeg nok finde ud af  Jeg skal også høre nogle bånd
Og så er det slet ikke utænkeligt at der ikke er synergi mellem Marantz 2252B og mine Tandberg TL3520....Men det er hvad huset her tilbyder i øjeblikket
X-ray:Det er vist en Marantz 2252B i tip-top form  Godt arbejde der  Der er absolut INGEN unoder at melde.Og phono-indgangen virker som den skal,som du kan se i ovenstående  Jeg er rigtig glad for at få lov at låne denne flotte og velfungerende sag  Og skulle jeg ikke falde for den(jeg tvivler...),så har den dog allerede gjort mig endnu gladere for min Tandberg TR2075
Marantzman:Jeg tror at din begejstring for Marantz er noget a la min egen lille passion for Tandberg  Og jeg vil ikke bytte! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder fint det hele Tante. Synes dog ikke dine billeder er så fine - det må du kunne gøre bedre - her når dagslyset sænker sig lidt - pas på med blitzen . Mht. lyd på CD - prøv evt. at flytte den til Aux fra Tape eller omvendt. Der er måske noget med impedansen der!.
Jeg synes lige jeg vil fortælle, hvad billederne ikke viser, at Marantz'en vejer 14,2kg. og er 44cm. bred. TR-2075 vejer 12,5kg og måler 51,5cm. Fortsat god test. Dejligt den bliver testet godt igennem . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Marantzman:Jeg tror at din begejstring for Marantz er noget a la min egen lille passion for Tandberg Og jeg vil ikke bytte!
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
Det har du helt ret i! Det er nu dejligt med en passion eller to.  Men jeg er ked at hvis Marantzen ikke rigtigt spiller optimalt med et par større Tandberg højtalere for sådan nogen kunne jeg godt overtales til at anskaffe mig på et tidspunkt...SM`erne ser interessante ud, synes jeg.
Som du måske husker, så har jeg jo et par TL1520 som overraskede mig med deres vellyd, så når i alle siger at de større lyder fantastisk, så vil jeg gerne tro det.
Jeg fik iøvrigt rejst de TL1520 op for nyligt efter at de havde ligget ned med basserne mod hinanden og så åbnede musikken sig med det samme og der kom endnu mere vellyd.  
De er åbenbart ikke beregnet til at spille optimalt horisontalt! Stor stor åbenbaring herhjemme
Og de bliver trukket af en Marantz 1060 integreret forstærker og dèr er synergien iorden,især efter at de kom op at stå, synes jeg.
Fortsat god aften og lytning.
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Marantz 2252B ser dælme ikke tosset ud Det må være en flink mand du har lånt den af 
Meen, havde skam heller ikke regnet med at du ville foretrække noget frem for Tandberg   __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |