Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Den der "Black-face" model er vel egentlig ikke TIDLIG 1970'er, er den . Spørger blot fordi, jeg er lidt på bar bund der! Flot er den helt sikkert og ud fra udseendet klart at foretrække fremfor 2252B. . Hvordan er den bygget op rent teknisk. Måske er de rimelige ens, når det kommer til stykket! Er der nogen der ved noget.
God nat - og sov godt
------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------
2225 er fra 76-77 og kom i en serie der også omfattede 2250b og 2275 som det absolutte flagskib og i mine øjne de flotteste receivere som Marantz lavede i 70`erne. Jeg havde fornøjelse af at høre 2225 da den kom på markedet  .
Det rent tekniske vil jeg lade andre om men her er ihvertfald lige et billede af 2275.

Godnat
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Å!-,hvor jeg misunner dere!! Det skulle vært like enkelt her ute på den norske landsbygden også,å fått samlet et ordentlig Tandberg - lag!-Men dere bor i et land som er like stort som(valgfritt) to norske fylker(len),med myyyyye mere mennesker,så den drømmen blir vel ikke oppfyllt.Lykke til uanset,men husk at det er mye som høres nesten like bra ut som Tandberg,men at det uansett bare er ett Tandberg!!!
Litt filosofisk - er det vel en del andre merker også som greide å hente magi ut fra musikken i den litt eldre tid,men alle valgte litt forskjellig lydfilosofi.Hadde de ikke gjort det så hadde vi vel heller ikke visst hvilke merker vi skulle valgt av avspillingsutstyr.Det er her vi alle som liker Tandberglyden hører hjemme.Ikke fordi vi liker høy musikk,nødvendigvis.Ikke fordi vi likte Cervin Vega når vi var unge,nødvendigvis,,,men bare fordi vi liker det stadig udefinerbare begrepet;-musikalitet-!
Vi skal likevel ha i bakhodet at Tandberg ikke var de eneste med "samme lyd" på slutten av 70-tallet.Til og med DE ble tydeligvis nødt til å adoptere den "nye lyd" etterhvert som den grep om seg.-Og ikke for det,til og begynne med kunne nok begrepet "analytisk" være forenelig med "musikalitet",men etterhvert som 80-tallet kom sigende på hørte vi en litt annen lydfilosofi.Den skar over i det vi tilhengere av den varme lyd,vil kalle "kald"(og analytisk).Selv om denne beskrivelsen nok kan kalles sterkt subjektiv,så vet jeg at de fleste som har likt,og liker den "gamle" tandberglyden , vet hva jeg snakker om! Sammen med noen veldig andre merker så fant den nye Tandberg produksjonen likevel fram til den optimale måten å framstille lyd på i sin senere 3000 serie. Jeg har subjektivt ikke til dags dato funnet ett annet merke som har greid å forene de gamle rørlignende idealer med de nyere krav til analyse av lyden,som i TB 3000 serie.-Mrk innen rimelighetens grenser når det gjelder pris.I midlertid er noen av de eldre aparatene fra 2000 serien enda mer "røraktige" i lyden enn 3000 serien,sånn at jeg har ingen problemer med å forstå at enkelte velger dem som sitt hovedanlegg.
Uansett er det viktig å huske på at som all annen kvalitets Hi - Fi så er Tandberg,(både 2000 serie og 3000 serie) usedvanlig kresene på høyttalere.-Men som noen liker å hevde,så er det ikke fordi de absolutt skal ha BARE lettdrevne høyttalere.-Forresten så så sier høy følsomhet lite om hvor lett det er å drive ett par høyttalere.(Tenk litt på den..).
Den populære oppfatningen av høyttalere med høy følsomhet er jo som vanlig;at de oppfører seg som skrikerunger,,men det vet vi jo ikke stemmer-nødvendigvis!
Mvh Rune
__________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
|
2225 er fra 76-77 og kom i en serie der også omfattede 2250b og 2275 som det absolutte flagskib og i mine øjne de flotteste receivere som Marantz lavede i 70`erne. Jeg havde fornøjelse af at høre 2225 da den kom på markedet  .
Det rent tekniske vil jeg lade andre om men her er ihvertfald lige et billede af 2272. |
|
|
Jamen er der ikke stor forskel på dem der hedder xxxxB og ikke B . Og hvordan i forhold til 23xx. Og hvornår bliver de 'grainy', det er vel ikke kun afhængigt af antal watt eller hvordan forholder det sig. Måske hører dette til i en anden tråd! Din tråd - dit valg!   __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulfsn:Du skriver at både 2000 og 3000 serien fra Tandberg er meget kræsne mht højttalere.Det har du helt ret i.Og jeg er selv nået frem til at man ikke går galt i byen,hvis både højttalere og reciever er Tandberg.Så er man sikret synergi i rå mænder  Det bliver lidt mere tricky at finde et sæt fremmede højttalere til ens Tandberg setup.Jeg spillede på F3 Trapez X højttalere i 20 og et halvt år.Flere gange med Tandberg forstærkere og senere recievere.Det var rigtig god lyd!  Men så var det at jeg fik et sæt Tandberg Studio Monitor's,og det er vel det bedste sæt højttalere jeg selv har lagt ører til,nogensinde
I aften skal jeg høre et sæt Studio Monitor's hos Seansmiller på noget rørgrej.Det bliver spændende  Det er kun tredje gang jeg skal høre Studio Monitor's på andet end Tandberg.Og de to andre gange blev niveauet hævet gevaldigt ved at der blev sat en TR2075 til de Studio Monitor's.Det ene sæt spillede på Mark Levinson og det andet spillede med en 140 Watt's Sansui reciever(DB8700 G...(?)).I begge tilfælde foretrak panelet Tandberg TR2075 så klart!!
Iøvrigt,Ulfsn,du er altid velkommen til Danmark til en session  Det er ikke på grund af Danmarks lidenhed at vi kan mødes her.Vi bor alle i eller lige udenfor København.Vi har jo også folk siddende i Jylland,der har mere end svært ved at finde ligesindede,og meget gerne ville deltage i disse sessions.Men det ER en lang tur fra det nordlige Jylland til København.
X-ray:Det var fedt at prøve sådan en Marantz 2252B.Men det var næsten federe at tage den fra igen og sætte TR2075 tilbage på sejrspodiet  Som jeg sagde til dig,så var der en del musik som jeg sagtens kan høre på TR2075(loud and clear  ),som Marantz simpelthen undlod at spille fra pladerne!  Det går jo slet ikke.Jeg tænkte først at jeg ville låne din Marantz en uge eller to,for at lære den ordentligt at kende.Men da jeg kunne konstatere at der er visse områder i musikken som den slet ikke gengiver,ja så var der kort proces!  Det er jo dejligt at jeg bare skulle ind i soveværelset og hente den ægte vare:
(Modelfoto  )
Marantzman:Den Marantz 2275 er vel pendant til Tandberg TR2075?Med 75 Watt og fra ca 1975 og alt det der,ikke?  Har den højttalerudgange A,B og C?  Det er forresten lidt utroligt at du kan vride fornuftig lyd ud af de små Tandberg TL1510 på en større Marantz forstærker(hvor stor er den Marantz som de spiller på?).De er jo meget letdrevne,de TL1510'er.De spiller i hvert fald fantastisk på Tandberg Huldra 10(25 Watt).Selv i stort lokale der ikke er specielt godt dæmpet
Huldra 10:
TL1510:
En lækker og blød lyd fra denne lille perle fra Tandberg
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------------- __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så kan vi da heldigvis alle sammen mødes her på det store indernet. Hurra for det  Jeg ved godt at tandberg ikke er det eneste der dur Ulfsn, og heldigvis for det da  . Masser af lækre sager derude jeg skal høre på et eller andet tidspunkt  Jeg vil rigtig gerne være med på en lytter på de hifisystem 15 X-ray. At du ikke har nogen plov gør ikke noget, vi skal nok klare den alligevel. Kan være jeg kan hjælpe med et eller andet der´lige pludselig  Mht marantz 2252b'eren mod de ældre modeller, så tror jeg måske det er lidt ligesom med tandbergs blå 2000 serie kontra den hvide. I mine øjne ser det ud som om de er begyndt at bruge en hel ny generation komponenter. Kondensatorer, transistorer, modstande - hele molevitten ser anderledes ud, og jeg tror måske de gamle var de bedste!?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer: Hedder du ikke tunghør??
Det er altså DK det her ik'?
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
Mht marantz 2252b'eren mod de ældre modeller, så tror jeg måske det er lidt ligesom med tandbergs blå 2000 serie kontra den hvide. I mine øjne ser det ud som om de er begyndt at bruge en hel ny generation komponenter. Kondensatorer, transistorer, modstande - hele molevitten ser anderledes ud, og jeg tror måske de gamle var de bedste!?
|
|
|
Godt observeret dér . Det er vist netop der, at den store (eller lille) forskel ligger på TR2075 og TR2075Mk2 / TR2080. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja i mine ikke-elektronikkyndige øjne, ser det altså decideret billigere ud. Det er lidt skuffende at kigge ned i en 2060'er, hvis der står en 2055'er lige ved siden af..  . 60'eren udstråler slet ikke samme kvalitet. Men ellers en rigtig flot trafo der sidder i den marantz. Den gode gamle trafo havde de altså ikke nået at spare væk  . Og Krenzler: jo, det selvfølgelig tunghør der skal stå, men for 8 måneder siden sad jeg på en netcafe i Thailand og ville lige logge ind - det var bare umuligt, da det selvfølgelig ikke mere var dansk tastatur, og jeg kunne simpelthen ikke vride et dansk "ø" ud af den maskine
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
I know tunghør.
Men rart at du trods alt kunne lokkes hjem til DK igen!
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
Ja i mine ikke-elektronikkyndige øjne, ser det altså decideret billigere ud. Det er lidt skuffende at kigge ned i en 2060'er, hvis der står en 2055'er lige ved siden af.. . 60'eren udstråler slet ikke samme kvalitet. |
|
|
Nu begynder det at blive farligt stof . Hvis man så går lidt dybere ned i elektronikken, kan jeg fortælle dig, at der foregår nogle "krum-spring", som bare ikke går i "high-end" kategorien. (det er selvfølgelig heller ikke der vi er - gudskelov). I signalvejen finder man både dioder(switch) og tantal-kondensatorer, hvilket jeg mener at de fleste normalt antager som bandlyst i 'TOP'-grej. Men det skal du nok ikke fortælle nogen . Det er måske det der giver den særegne og lækre "Tandberg-lyd" . (så sagde jeg det alligevel) __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Farligt, men interesant  . Det der overgår så godt nok min forstand, men jeg tager dit ord for at det nok skal være noget af det, der betyder noget for lyden. Er det så både den blå og den hvide 2000 som er bygget sådan op? -Og jeg har altså stadigvæk hørt en mark levinson få bank af en gammel tandberg reciever
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
Er det så både den blå og den hvide 2000 som er bygget sådan op? -Og jeg har altså stadigvæk hørt en mark levinson få bank af en gammel tandberg reciever |
|
|
Den blå og den hvide 2000 er ens opbygget. Men rigtigt at komponent-typerne er forskellige. Jeg refererer iøvrigt også til TR1000 , som jo er min favorit. Mark Levinson kender jeg overhovedet ikke - men det lyder som noget smart og strømlinet noget. Og det er jo klart at når vi går efter den gode lyd, men ikke efter de gode karakterer/data. Vil vi ende med at vælge en ældre Tandberg. Du skal til at afsted - god lytte-aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: godt at høre du fik alle moders reciever ind igen. Var lige ved at blive være nervøs.........  Jeg ønsker alle de indkaldte til lyttehyggeaften en rigtig god aften med masser af vellyd (Studio Monitor Fu** the rest  ), god mad og sikkert rigelige mængder af våde varer  Her på sydfyn er der også folk der nyder Tandberg i rå mængder  Tandberg for life   Mvh Roky
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er ved at skulle tænke på at komme ud af døren - men det er nu kun 10 minutter på cykel, så det går. Ja jeg tror også jeg er til den varme lyd i de gamle apparater. Meget af det moderne grej lyder i mine ører så magert at det har mistet alt pondus. Nu er det jo lidt større grej end en transistorradio, så må det altså også gerne lyde sådan
|
| Til top |
|
| |
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
"Jamen er der ikke stor forskel på dem der hedder xxxxB og ikke B . Og hvordan i forhold til 23xx. Og hvornår bliver de 'grainy', det er vel ikke kun afhængigt af antal watt eller hvordan forholder det sig. Måske hører dette til i en anden tråd! Din tråd - dit valg!  "
____________________________________________________________ ________________________
Ja det hører nok efterhånden hjemme i en anden tråd og jeg fornemmer at vi er ved at være på falderebet mht. Marantz her hos Tante Berg , vi kan altid fortsætte andetsteds, hvis det skulle være 
Der er lidt forskelle her og der ... B modellerne er en videreudvikling af en tidligere model hvad der kunne være nyt indeni ved jeg ikke lige men kosmetisk kunne det være skift fra balanceslider til balanceknap. Og op igennem 70`erne blev der også brugt billigere materialer f.eks metalhus i lamper til plasthus til lamper, og trykknapper var også mere solide på black/Blueface modellerne.
23xx modellerne var dem over 100 watt f.eks 2325 var på 125 watt. De største i 22xx serien var på 85 watt og hed 2285 med eller uden B. Og monstermodellerne hed 2500 og 2600 og går for en mindre herregård på nettet
Her er et billede af en 2325:

Jeg har læst den teori at den grainy lyd bl.a skyldet en højere Total Harmonic Distortion og da man kom til silver/Blue serien var THD betydeligt lavere end på Black/Blue serien fra tidligere. Så en god gang forvrængning var måske årsag til den berømte "Three Martinis Sound" som især Black/Blue serien er elsket for. Til gengæld var knapperne og sikker meget andet blevet betydeligt forringet. Jeg kan godt lide lyden af de ældre modeller, det er noget andet end 2252b, som dog også har en umiskendelig Marantz sound.
Tante Berg skrev:
"Marantzman:Den Marantz 2275 er vel pendant til Tandberg TR2075?Med 75 Watt og fra ca 1975 og alt det der,ikke? Har den højttalerudgange A,B og C? Det er forresten lidt utroligt at du kan vride fornuftig lyd ud af de små Tandberg TL1510 på en større Marantz forstærker(hvor stor er den Marantz som de spiller på?).De er jo meget letdrevne,de TL1510'er.De spiller i hvert fald fantastisk på Tandberg Huldra 10(25 Watt).Selv i stort lokale der ikke er specielt godt dæmpet "
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
Jeg tror at 2275 og TR2075 svarer meget godt til hinanden og det kunne være interessant at høre en test mellem de 2! 2275 har 2 højtalerudgange Marantz brugte så vidt jeg ved aldrig 3, kun på deres 44xx og 42xx seríe som var hhv. quadreceivere og forstærkere, var der flere muligheder.
Det er TL1520 højtalere jeg har og jeg synes også at de lyder bedre med Marantz 1030 (2x15watt) end med 1060 (2x30 watt). Men nu bruger jeg 1060 fortiden fordi at jeg har lånt den og gerne vil bruge den mens jeg har den .
Fortsat god dag og lytter.
Marantzman
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste engang, tror det da jeg bladrede i Vebjørns selvbiografi engang hjemme hos Tanten, at han ikke selv syntes, at han var en specielt dygtig ingeniør. Han var derfor nødt til at tænke hver enkelt led igennem over længere tid. Han mente det på mange måder var en fordel, fordi man fik løsninger der passede i helheden, i stedet for løsninger der måske hver især var bedre rent ingeniør mæssigt, men ikke var indtænkt i helheden. Kunne være sjovt at læse den bog en dag. Har iøvrigt fået erstatninger for de 4 store kondensatore til TR1000. Så den får lige en chance til før den ryger videre. (Den lød meget mat og grå) De norske sider melder at de kondensatorer normalt er helt færdige. Min brummer dog ikke endnu. Gav vide om aftenens deltagere kan huske hvad de har hørt når de vågner søndag aften
|
| Til top |
|
| |
Svartbekk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulfsn skrev:
|
Å!-,hvor jeg misunner dere!! Det skulle vært like enkelt her ute på den norske landsbygden også,å fått samlet et ordentlig Tandberg - lag!-Men dere bor i et land som er like stort som(valgfritt) to norske fylker(len),med myyyyye mere mennesker,så den drømmen blir vel ikke oppfyllt.Lykke til uanset,men husk at det er mye som høres nesten like bra ut som Tandberg,men at det uansett bare er ett Tandberg!!!
|
|
|
Jeg tar utfordringen Rune! Dette må vi prøve å få gjort noe med. Tror ikke det skal være umulig å samle en gjeng her i distriktet. 4-5 stk er ikke noe problem. Kanskje 6-7. Jeg stiller med lokale. Du hører fra meg!
Vi har kanskje litt å lære av danskene ;) Øl og musikk kan de vertfall!! Hyggelige mennesker er de også.
|
| Til top |
|
| |
Svartbekk Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venter i spenning på referat fra lyttehyggekveld
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Kunne være sjovt at læse den bog en dag. Har iøvrigt fået erstatninger for de 4 store kondensatore til TR1000. Så den får lige en chance til før den ryger videre. (Den lød meget mat og grå) De norske sider melder at de kondensatorer normalt er helt færdige. Min brummer dog ikke endnu. Gav vide om aftenens deltagere kan huske hvad de har hørt når de vågner søndag aften
|
|
|
Helt klart en bog der snart skal læses! Kan den købes nogen steder.
Med mine erfaringer på TR-1000 tvivler jeg på, at du kan nøjes med de 4-store. Der er altså lige et par stykker - af de små - du skal være obs. på. De store ville jeg iøvrigt kun skifte, hvis jeg med sikkerhed vidste, at de var defekte! I min TR-1000 er det kun de 2 i strømforsyning der er nye. Og når din ikke brummer endnu - så byt evt. lidt rundt på dem - så du får 2 nye til forsyning og så 2 originale til HT-udgang. Sådan løste jeg mit problem! Med super resultat. Husk nu at den har separat strømforsyng til hver udgang. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
&nb sp;
Sikke en aften og nat...  Tak for igår,Seansmiller!  Og mere tillykke med dine superflotte Tandberg Studio Monitor's  Federe bliver det bare ikke,i højttalerdepartementet  Jeg har ikke hørt så meget pondus siden jeg selv havde Studio Monitor's stående her i stuen.Hvis nogen skulle tvivle på at den kinesiske 'Music Angel'(int.rørforstærker) skulle kunne noget videre,så kan jeg meddele at 'Music Angel' med Tandberg Studio Monitor's lyder suverænt godt sammen=synergi  Om den spiller bedre end Tandberg TR2075 tør jeg ikke sige noget om p.t,det er en ting som kunne være interessant at få prøvet af  Men virkningen af 'Music Angel' på Studio Monitor's er som hvis det var TR2075.....man kan ikke lade være med at skrue højere og højere op  Seansmiller,den rørforstærker er meget lækker!!Jeg kan godt forstå at du er vild med den.Og især nu hvor det har vist sig at den spiller så godt med Tandberg Studio Monitor's
Vi mødtes ved 16-tiden og kort efter ankomst blev der skiftet en masse grej rundt.Seansmiller knoklede løs og vi fik vist hørt det meste af det der kan spille  Pioneer HPM 900,Pioneer SA1000(?),Sansui AU555(?),og selvfølgelig Music Angel og Tandberg Studio Monitor's  Og en lille Kenwood forstærker med en Beogram 1000 på et sæt Beovox S30,som Seansmiller har sat op ved hans pc  Det hele lød knaldhamrende godt  Alt dette mens pilsnerne blev nedsvælget i en lind strøm  Jeg vil tro at sådan en session med Krenzler,Tunghør,Seansmiller og undertegnede må forekomme noget 'nørdet' for uindviede(folk der ikke går op i vellyd).Men der er go' synergi mellem os,og snakken går lystigt deruda'  Det er ren hygge og masser af vellyd  Og vi ender som regel også med en live-optræden af Seansmiller og undertegnede  Det er hylende morsomt!!  Hos Seansmiller er det den un-plugged udgave af os  Seansmiller spiller faktisk en go' spade  Og så kan han synge!!I modsætning til mig,som ikke er så god til at ramme et stemmeleje der kan holde hele sangen igennem
Nu var det ikke kun noget med at hælde øl indenbords,der var skam også tænkt på den kulinariske side af sådan en aften  Seansmiller har også evner udi tryllerier i køkkenet  En stor gryde chilli con carne.'Og gu' var der kød i,fint afstemt med både kæbesnitter og fedtafpuds kom den ikke til at fremstå for tør'.....  Tak for go' mad
Tak for en rigtig fed aften,gutter  Lidt ærgeligt at Mashuro måtte melde afbud.Go' bedring,Mashuro
Seansmiller:Vi må simpelthen prøve en TR2075(min) inde hos dig.Jeg ved at du er med på den  Skulle det,mod forventning,vise sig at Music Angel er bedre end TR2075,så er det jo fantastisk for dig.Så behøver du ikke at lede efter mere grej.Selv står jeg fast på Tandberg TR2075.Den har alt det som jeg sætter pris på.Både udvortes og indvortes  Men lad os nu se om TR2075 ikke også deler grisebank ud til Music Angel.....  Det bliver spændende!
Jeg tør i hvert fald godt stille op med sådan en her:
Alle Recieveres Moder,Tandberg TR2075('Så kan du jo altid købe resten senere....'  ). Tænk hvis TR2075 også viser sig overlegen overfor Music Angel.....?
R-l-b's trylleri
De af jer der ikke kender os aner ikke hvor meget vi ligner dette 'line-up' i virkeligheden!  Takket være Seansmiller har vi dette billede.Og når det først er på nettet,så vil det jo nok leve til evig tid __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|