| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for i går gutter.
Tak til seansmiller for det (som altid) fine værtskab. Med en kæmpe omgang 3xC så vores maver bugnede og stønnede og altid kolde pils parat.
Det var hyggeligt som sædvanlig med et bredt udvalgt lydtæppe - alt fra audiophool til sigøjnerjazz til tidlig Metallica og videre endnu.
Og udstyr blev så sandelig skiftet rundt og der blev rodet og bandet og rullet på hjul og flyttet tæpper til side og jeg ska' gi' dig ska' jeg men heldigvis faldt der så ro på igen og vi kunne nyde lyden fra aftenens hovednavne: SM & MA.
Og jeg er ikke i tvivl: Det er den hidtil bedste lyd du har haft seansmiller.  Den velkendte SM bund tilsat god gennemsigtighed i mellemtonen fra MA. De 2 kunne godt lide hinanden og der var ikke noget der stak af. Ganske homogent.
Du har efterhånden fået fintunet det godt så de enkelte dele komplimenterer hinanden rigtigt godt. Den lille vintage Sansui RIAA ej at forglemme f.eks.
Og ja: Bestemt et cool "lille" PC setup inkl. 78'ere du også har fået stablet på benene.  Du forstår virkelig at kæle for detaljen.
Endnu engang tak for en hyggelig aften til seansmiller, tungh ør og Tante Berg.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler, Tante og Tunghør: Tak for i går!  Det var som altid en rigtig hyggelig dag/aften/nat i godt selskab.  Og tak for alle de pæne ord. Dejligt at i kunne lide lyden og maden osv.  Som sædvanligt blev der gjort nogle heftige genreskift undervejs, bl. a. fra Nat King Cole på min Beogram '78' grammofon og til noget meget hårdt musik på de store Studio Monitors.  Og ja, ude på de små nattetimer blev det også til en unplugged udgave af Tante Berg og undertegnede.  + "et par" Shu-Bi-Dua numre udsat for 2-3 gange lettere tilslørede Michael Bondesen wannabe's. Krenzler: Tak for komplimenterne.  Du har jo bedre end andre fulgt med i den rivende udvikling som mit setup her gennemgået indenfor blot 3/4 år. Jeg føler at jeg efterhånden er ved at være rimeligt godt i mål. Og tak for Tusk LP'en.  Bare den smule vi hørte af den i går lød rigtigt godt. Tunghør: Det var hyggeligt at du lige blev hængende til både en, to, tre og fire (eller var det mere?) aller-aller- allersidste godnatbajer.  Deshalb das fiasko!!!  Kan vi ikke gøre det bare LIDT bedre?  Og Tante: Tak for billedet. Det er på plads. Check it out!  Det er blevet sagt mange gange før, men det kan ikke gentages nok; Tandberg SM sparker R*V!!!  Fedt at du er med på en tur mere herhjemme med din TR2075, Tante.  Jeg tror at vi begge to er lige spændte på at høre hvad udfaldet bliver af det, og om jeg lige pludseligt skal ud og have fat på sådan en.  Min umiddelbare forestilling er at begge dele har meget at byde på hver især. Mellemhjulet: Nej vi nåede desværre ikke at få set nogle Tandberg smalfilm i går aftes.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak til alle for en rigtig hyggelig aften med masser af musik, og alt for meget god forplejning  . Jeg fik da vist spist så jeg var lige ved at revne.. Så vidt jeg husker blev den 4 køre hjem øl den der gjorde udslaget  Det var virkelig en masse spændende og gode grejer vi fik lov at høre. Den gamle pioneer forstærker spiller virkelig godt, bare lidt ærgeligt at den er så voluminøs i bassen - men god er den. Og de HPM'er var slet ikke tossede heller, men jeg synes som sagt at de var lidt gavmilde med s-lydene. Det kunne man jo nok leve med, hvis ikke lige der stod en studio monitor ved siden af  . De er altså for fede, og der kan pioneer ikke være med. Og så et rigtig flot sæt du har fået fat i  Music angel'n - ja, den kunne jeg altså godt li'. Den spiller virkelig godt, med stor kontrol, og god varme. Så er det vist bare med at finde de rør man bedst kan li  Jeg kunne godt overveje at stige om til sådan een, men så tror jeg ellers nok jeg ville komme til at savne et par knapper eller tre. Ikke engang en balance-knap - det var lidt øv... Det lød sindsygt godt derinde, Seansmiller!
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have Tunghør.  Ja vi er jo lidt nogle kræssenpinde hvad angår mange af de gamle ting.  Om du ville kunne leve med savnet af balanceknap og tonekontroller ved du jo bedst selv. Jeg kan bare sige at jeg meget hurtigt glemte alt om de funktioner da jeg havde fundet de, til mine ører, optimale signalrør til den.  Men det er jo en smagssag som så meget andet. Du har i øvrigt glemt din Albert Collins, Iceman CD herhjemme Tungør. Og mens vi er i gang med 'lost & found' afdelingen, er der så nogen som har fået et tomt Magtens Korridorer CD omslag med hjem i tasken?
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 13 April 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, vi er jo blevet forvænte  Tonekontrollerne ville jeg nok kunne leve uden, selvom jeg synes det er en god ting. Men som jeg bor lige nu, så ville det være lidt ærgeligt at mangle balancekontrollen. Det er dog ikke noget der haster, så nu ser jeg tiden lidt an - men den er søreme god!  Jeg har været tasken igennem, og det er ikke mig der har fået magtens korridor med hjem. Håber den dukker op igen  . Albert kan jeg bare få ved lejlighed - og så kan du lytte til den imens. Det er en god skive
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er en af dem der er helt vild med Tandberg Studio Monitor's,ingen tvivl om det!!  Men jeg er nu også ualmindeligt godt tilfreds med mine noget mindre TL3520  Ikke at den kan gøre det ud for et sæt Studio Monitor's,men den leverer altså varen til min fulde tilfredshed  De spiller medrivende og levende og isoleret set(hørt) synes jeg ikke at der er noget at klage over,eller ønske sig.
(Originalfoto)
Jeg blev jo noget tændt på et sæt Studio Monitor's igen,da jeg så og hørte dem igen inde hos Seansmiller i lørdags.Men det er vist meget godt at jeg ikke har dem her hvor jeg bor.Jeg VED at jeg en dag kommer til at trykke dem maks af igen.Og det går bare ikke
Der er kun en eneste ting som man bliver lidt træt af henad vejen med Tandberg Studio Monitor's,og det er størrelsen.....især hvis stuen er en normal gennemsnitsstørrelse  Nu havde jeg ikke hjul på mine,så de stod hvor de stod.Jeg kunne jo se hvor mobile de er med hjul på hos Seansmiller.De er godt nok flotte og vellydende.
Men jeg kan godt leve med LIDT mindre af det hele,for det lyder stadig super-godt her med TL3520 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Synes også at SM fylder lidt i landskabet.......   Her med TL3520 i midten af SM Hvis nogen skulle være i tvivl er de ca 47,5 cm i bredden  - SM vel at mærke.........12" bas, fantastisk lydtryk....Eller bare kort og godt- Tante jeg elsker dit citat - : " F**k The Rest"  Må dog indrømme at TL3520 bestemt også kan nogle tricks  De har også evnen til at gå dyybt. Tror ikke rigtig at TR2080 går så godt i spænd med dem. Jeg oplevede en lidt vild diskant i forhold til SM. Måske det også har noget at gøre med min CD-afspiller. Måske det har noget at gøre med jeg burde have en rillefræser....
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Du ka' bande på at det er benhårdt når vi holder 'sessions'.........Det kan mærkes i flere dage(gad vide om ens alder er ved at indhente en?)  Vi griner faktisk af at vi ikke længere holder andægtige 'lytte-aftener'.Det er Rock & Roll og næsten 'Party till You drop'
Jeg har købt mig et sæt Tandberg TL3520 mere,og denne gang i palisander  Takket være X-ray,som pressede lidt på(og også forestod transporten-tak,X-ray  ).Jeg må sige at kabinetterne er pæne og velholdte.Jeg er altid imponeret over den pæne stand på det større,gamle grej  Jeg vidste dog godt at basserne skal ha' nye ophæng(derfor den hyggelige pris),da jeg købte dem.Men humøret dalede noget da jeg ved hjemkomst trykkede på basserne.Det lød også som om noget skrabede mod spolen.....og det ville jo betyde helt ny bas(ser).Jeg har ikke gidet dem i et par dage.Men for en times tid siden satte jeg dem så til,for lige at finde ud af om der er noget som helst der virker i dem.Jeg har sat dem til min Tandberg TR2045 og min cd-afspiller,Tandberg TCD 3015 A  Og jeg er yderst optimistisk nu!De spiller fremragende,til trods for de noget mørnede originale ophæng.Mellemtone og diskant er lige i øjet  Jeg havde ellers ikke meget tiltro til at de kunne noget som helst,men der blev jeg altså overrasket på den allerfedeste måde
Så nu skal jeg ha' fundet de helt rigtige ophæng,og så vil jeg selv prøve at skifte ophæng på basserne,for første gang.Det bliver godt nok spændende!!
Sådan ser der ud lige nu i min ydmyge stue:
Det er bare FEDT at de bas-enheder ikke var stået af,som jeg først troede.Der er håb endnu  Og så må jeg sige at den TR2045 spiller udmærket på sådan et sæt TL3520.Lige nu står TL3520 direkte på gulvet,og det er ikke den allerbedste placering for TL3520.De skal op i ca 25 cm's højde.Det bliver senere.Lige nu er jeg bare så glad for at de spiller
Ny Tandberg reklame__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 16 April 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante, jeg regner med at du kommer til å gi oss en a -> z forklaring på dette reconing prosjektet! krysser fingrene på at du lykkes på første forsøk !
Mvh: Perez
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Tante. det trenger ikke å bety noe annet enn at det er lenge siden de har vært brukt sist,denne skrapingen i elementet du nevner.Det KAN selvfølgelig være mer alvorlig,men sannsynligheten taler for at dette er noe som går seg til.-Men ikke spill mye før du har fått reconet.Dette er såpass sjøre saker at restene av det gamle opphenget plutselig kan forvandle seg til støv under en heftig bassolo .-Og om de da kommer ut av sin riktige posisjon inni magneten,snakker vi om ting vi antagelig ikke greier å gjøre selv lenger.
Lykke til
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 05:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qbiq:Jeg skal nok holde jer underrettet,når dette nervepirrende projekt går igang
Mellemhjul og LouBP:Før i tiden havde jeg nok været lidt vild med 5 apparater på en gang.Men ikke mere  Jeg arbejder på at minimere 'samlingen'.Der er jo planer med disse TL3520.De er tiltænkt et vennepar jeg har(de skal 'ende' med TR2045 med TL3520)  En glimrende kombination  Det er faktisk første gang at jeg synes om lyden i TR2045. Den TR2045 er iøvrigt en anden solstråle historie.Den spiller som den skal.Min kammerat sagde ellers at der var lidt halløj med volume-knappen.Men jeg har ikke oplevet noget.....
Ulfsn:Tak for de beroligende ord  Og tak for advarslen.....de får lige lov at spille lidt i aften,hvor Tunghør kommer forbi.Han skal lige høre TR2045 på TL3520  De TL3520 skal nok blive fit for fight igen.Utroligt at de lyder så godt som de gør,til trods for de møre ophæng __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt kan jeg godt forestille mig at din hjerne kører på højtryk Tante, nu når du har fundet ud af at der måske er LIDT mere synergi imellem TL3520, og en lidt mindre kraftfyldt TR2045? Spørgsmålet er; Kan vi ikke gøre det bare LIDT bedre?
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså.. så længe Tanten har en TR 2075 i hus så vil han da savle efter SM  .
Du ved jo hvad der er det optimale og så kan det være svært at nøjes  Rigtigt at de burde sælges som sæt allesammen - så slipper man for at lede længere.
Medmindre at MA kan det bedre!?  Jeg ærger mig stadig over at jeg ikke kom med i sidste weekend, ville vildt gerne have hørt SM på dit rørsetup,Seansmiller.
Jeg kan ikke umiddelbart læse nogle tilkendegivelser på din Original Cd afspiller, tog MA al opmærksomhed eller glemte i bare udstyret og hørte musik osv?
Noget musik der skal fremhæves fra aftenen? Kom Zombie på? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Hahahaha  Med hensyn til kommende højttalere,så vil jeg 'helst' prøve et sæt TL5020.For det første har jeg aldrig hørt sådan et sæt.For det andet er det den højttaler som TR2075 først blev anbefalet sammen med(det var før Studio Monitor's,som jeg mener kom i juni 1975).For det tredje,så er TL5020 lidt mindre(50 L kabinet,SM er trods alt 80 L) og vejer ca 20 kg mindre end Studio Monitor's,pr stk!
Men ingen tvivl,hvis jeg kunne spille vildt og uhæmmet på alle tider af døgnet,så skulle jeg helt klart ha' Studio Monitor's igen!  Men det forudsætter et hus L A N G T ude på landet(eller i hvert fald bare et hus....),og det er ikke umiddelbart forestående.Jeg er ganske godt tilfreds med TL3520.Men jeg hælder lidt til at TL3520 er bedre med TR2045 end med TR2075.Og det er jo lidt af et dilemma,eller luksusproblem
Er du stadig tilfreds med Music Angel på Tandberg Studio Monitor's?Ellers kan vi vel nok arrangere noget transport herud med de to kasser
Mashuro:Du spørger til Seansmiller's cd-afspiller.Den kommenterede jeg faktisk i lørdags hjemme hos Seansmiller.Jeg synes ikke der er så meget spræl i den(jeg ved ikke hvad fabrikat den er  ).Den fik,i mine ører,masser af flade af Seansmillers Thorens pladespiller  Det er lidt det samme scenario her i huset.Jeg har konkluderet at analog lyd,slår digital lyd  Du var iøvrigt savnet i lørdags,men mon ikke der kan arrangeres endnu en session?Jeg tror det.Min TR2075 skal jo ind og vende hos Seansmiller om ikke alt for længe.Dét bliver spændende __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |