| Forfatter |
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < TL-5020....skal du til Brønderslev ? .....gi'r gerne brændstof til dig...ja altså det til maven 
Seansmiller < herligt du nyder dit nye setup med Studio Monitors...i er måske ved at stare en storkøbenhavnsk SM klub op ? Host host ...lidt afhængig af (flaske)indholdet KUNNE man godt blive misundelig 
Her testes der stadig, og Tandberg TPA-3026 skal yde sit ypperste 

Ønsker alle en god bededagsferie !
PS - nogen der er interesseret i en TPA-3003 til omkring 1,5 kg. ?
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Avv min ryg  for nogle højttalere  vil du fortælle  hvad det er vi kan se på dit billed 2-mas 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 18 April 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da fast hvor er de store 2-mas  Ønsker ligeledes alle en rigtig god bededagsferie ! Her for et stykke tid siden var jeg så heldig at finde en Pioneer SG9500 på genbrugspladsen. Nogen der ved noget om sådan en svend  Såvidt jeg har læst mig til lavede de to i den serie henholdsvis SG9500 og topmodellen var SG 9800. Jeg har ikke sat den til endnu, er bange for at brænde noget af i min kære TR2080  Min er dog i sort metal finish.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Hold da k*ft,mand  Hvad er det for nogle højttalere??Jeg har aldrig set noget lignende  Du får da prøvet noget forskelligt deroppe.Der er 12 dage mellem disse to billeder  :
og
Er noget af det så bedre end Studio Monitor's?Kan du snart skelne mellem lyden i alle de højttalere du efterhånden har prøvet?  Personligt har jeg selv meget svært ved at huske lyd......(nej,det er ikke alderen,men jeg kan bare ikke rigtigt 'huske' lyd  ).
Mashuro:Jeg mener at der også er et rør eller to i Seansmiller's cd-afspiller(Seansmiller,er du her?  Hjælp mig lige....  ).Den havde ikke det samme 'punch' som pladespilleren,i mine sarte ører  Det var dog ikke fordi man manglede noget i lyden.Det var bare tydeligt når Seansmiller skiftede fra cd til lp.Der skete noget
X-ray:Har du set denne TR3080 A ?
Nydelig sag fra USA  Meeeen, US $999 er en hamper pris.......Og så er der forsendelse,told og moms.Men det kunne være spændende at høre sådan en TR3080 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < Det er lidt pudsigt at læse du er kommet frem til at analog lyd er bedre end digital . Samme konklusion er jeg nået frem til, men også at øre/lyttevenlighed er bedre en ren lyd. Det er måske svært at definere, men med ren lyd tænker jeg på den "moderne" lidt kedelige, sterile lyd som ofte høres på apparater produceret efter midt 80'erne...Noget du måske kan genkende der ? Op til det tidspunkt fandtes der VARM lyd 
Ja der er sket, og sker stadig meget ...men det bedste skal blive, og resten må videre. Lige nu på højttalersiden testes TDL Reference, IMF tls-80 og et par Sonab OA-2212. Ved dog allerede nu, at IMF'erne producerer SUBLIM lyd, og kunne vældig godt tænke mig at sætte dem op imod Tandberg Studio Monitors i en a-b test. Er iøvrigt i gang med at fjerne den hvide maling, så de igen kan få det originale valnøddetræs udseende.
Som Seansmiller er der også kommet lidt rørgrej indenfor heroppe nemlig en Xindak rørpre. Den er godt nok helt ny, men med en rigtig varm lyd som går fantastisk godt i spænd med Tandberg 3026A.
Guld Tuborg > apparaterne er
1) TDL refrence (hjemmesnedkererede men hammerflotte i hvid pianolak)
2) Tandberg TD20A SE
3) Pro-Ject 6.9 pladespiller (kender du den ? )
4) Tandberg 3026A (supergodt elværk )
5) Xindak XA3200mkII rørpre
6) Nakamichi CD-player 4 (samme lydkvalitet som Tandberg 4025. men kostede kun 500kr )
7) Cambridge converter (billig men forbavsende god)
8) Tandberg tuner 3011A (som 3001A en fantastisk tuner)
Det var vist det....indtil videre 
Seansmiller < FED underskrift du nu har fået....TOP HUMOR....igen 
Tante < Hvordan har du tænkt dig at fejre de 200 sider den her tråd snart når op på ? 
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go'formiddag i tråden.  Bare et meget hurtigt svar. Jo Tante: Der er 2 ECC82 rør i min CD afspiller, men spørgsmålet er om det ikke kan gøres bare LIDT bedre?  Og jeg fik vist ikke sagt det sidst, men tillykke med dine nye palisanderkasser Tante.  De ser godt nok flotte ud. 2-mas: Min nye signatur var mere eller mindre resultatet at Tantens + undertegnedes skøre idéer, lidt langt ud på de små timer, og efter 'et par' flasker.  Og tillykke også til dig med et par endnu støre højttalere 2-mas.  Jeg kan slet ikke være med i den hastighed som alt det forskellige grej vælter ind og ud af døren hos dig.  Jeg vender tilbage senere i dag. Lige nu er jeg på vej ud af døren for
at powershoppe til min forestående Paris tur (ja, jeg skal ned og se om de
har Tandberg).  Mere senere.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der vist dømt potmeter rens, hva' Roky?  2mas, det er nogle spændende højttalere du har på banen. De Carlsson, hvordan spiller de? Seansmiller, jeg må med skam melde at det er mig der er løbet med dit magtens korridor-cover  . Jeg skal gerne kigge ind med den en dag i løbet af næste uge, hvis det passer dig
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt Tunghør!  Nu kan jeg sove roligt om natten.  Der er intet hastværk mht. at få det tilbage. Jeg har jo CD'en her, og det er jo det vigtigste. Jeg får det bare næste gang vi ses, eller når du kommer til at savne din Iceman CD for meget.  Som i øvrigt er en god skive.  Men du er da velkommen herhjemme anytime Tunghør... det skal da ikk' komme an på det! Og der står da som regel også en kølig pils eller to i køleren til fornemt selskaw.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rodet lidt med de forskellige apparater i dag.  Jeg har koblet min Pioneer SA-1000 på min Music Angel som forforstærker, og jeg må tilstå at det nu lyder ret godt. Masser pondus i lyden osv. Som både Krenzler, Tunghør og Tante hørte sidste lørdag, så spiller SA-1000 med en tand for meget bund, men jeg har lyttet til den de sidste to dage hvor jeg blot indstillede bastonekontrollerne et halvt hak bagud, og så passede pengene lige pludseligt ret godt.  Da jeg så skiftede tilbage til Music Angel i dag, så savnede jeg umiddelbart et eller andet fra lyden fra SA-1000. Der var et eller andet i mellemtonen som måske nok passede bedre i mine ører i den gamle Pioneer, så nu kører jeg altså med SA-1000 som forforstærker ( læser du med her Tunghør? Der er kommet tonekontroller ind i billedet igen). Og hvor kommer Tandberg så ind i billedet? Jo ser i, min Sansui AU-555A som jeg bruger som separat RIAA, kan ikke stå i mit rack længere, men hullet i stativet til den højre Studio Monitor passer perfekt i bredde og dybde til den lille Sansui. Er der noget som Tandberg ikke kan?   Og her er et lidt crappy billede af hele setup'et som det ser ud i skrivende stund:  Og apropos udskiftning af diverse forstærkere Tante, så ser jeg meget frem til når vi skal teste lyden af din TR2075 kontra Music Angel, og måske især Music Angel/SA-1000 kombo'en.  Og så kan jeg også fortælle at jeg har opgraderet lidt på terminalerne på mine SM.  Og få bare blodtrykket ned igen, jeg har ikke modificeret noget som helst på dem. Jeg har blot skruet de små usle (ja, jeg sagde usle)  spændeskruer ud, som ikke duer til en fis andet end bittesmå spadestik, og det duer ikke sammen med mine fuldfede Mogami kabler. I stedet for har jeg så skruet et par nye terminaler i til bananstik. De har samme gevindstørrelse som de originale skruer, (4mm) så operationen er reversibel på under 2 minutter. Stor tak til Guldtuborg for hjælp og inspiration.  Og 2-mas: Hvis vi oprettede en lokal 'SM' klub i Storkøbenhavn, så er jeg sgu bange for at vi ville få en del 'uheldige' henvendelser fra folk som går mere op i andre ting end vellyd og dyb bas.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Jeg har rodet lidt med de forskellige apparater i dag. Jeg har koblet min Pioneer SA-1000 på min Music Angel som forforstærker, og jeg må tilstå at det nu lyder ret godt. Masser pondus i lyden osv. Som både Krenzler, Tunghør og Tante hørte sidste lørdag, så spiller SA-1000 med en tand for meget bund, men jeg har lyttet til den de sidste to dage hvor jeg blot indstillede bastonekontrollerne et halvt hak bagud, og så passede lige pludseligt ret godt. Da jeg så skiftede tilbage til Music Angel i dag, så savnede jeg umiddelbart et eller andet fra lyden fra SA-1000. Der var et eller andet i mellemtonen som måske nok passede bedre i mine ører i den gamle Pioneer, så nu kører jeg altså med SA-1000 som forforstærker (<span style="text-decoration: underline;">læser du med her Tunghør?</span> Der er kommet tonekontroller ind i billedet igen). Og hvor kommer Tandberg så ind i billedet? Jo ser i, min Sansui AU-555A som jeg bruger som separat RIAA, kan ikke stå i mit rack længere, men hullet i stativet til den højre Studio Monitor passer perfekt i bredde og dybde til den lille Sansui. Er der noget som Tandberg ikke kan?  Og her er et lidt crappy billede af hele setup'et som det ser ud i skrivende stund: Og apropos udskiftning af diverse forstærkere Tante, så ser jeg meget frem til når vi skal teste lyden af din TR2075 kontra Music Angel, og måske især Music Angel/SA-1000 kombo'en. Og så kan jeg også fortælle at jeg har opgraderet lidt på terminalerne på mine SM. Og få bare blodtrykket ned igen, jeg har ikke modificeret noget som helst på dem. Jeg har blot skruet de små usle (ja, jeg sagde usle) spændeskruer ud, som ikke duer til en fis andet end bittesmå spadestik, og det duer ikke sammen med mine fuldfede Mogami kabler. I stedet for har jeg så skruet et par nye terminaler i som til bananstik. De har samme gevindstørrelse som de originale skruer, (4mm) så operationen er reversibel på under 2 minutter. Stor tak til Guldtuborg for hjælp og inspiration.  <span style="font-weight: bold;">Og 2-mas:</span> Hvis vi oprettede en lokal 'SM' klub i Storkøbenhavn, så er jeg sgu bange for at vi ville få en del 'uheldige' henvendelser fra folk som går mere op i andre ting end vellyd og dyb bas.
|
|
|
Seansmiller:Genialt det der,med Sansui'en under Studio Monitor'en  Jeg er klar til at stille op allerede næste weekend(mener jeg,og det forudsætter jo også at du selv er hjemme  ) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du snart have flere apparater stående seansmiller??
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, søreme da jeg læser med  . -Og jeg må også tilstå at være audioholiker  Fedt at se at du har fået den Pioneer i brug, Seansmiller. Synd at den bare skulle stå og kigge uden noget at bestille. Har du så stadig det samme hul igennem når du har den på som forforstærker, og hvordan med den lidt store bas den havde. Det er måske kun når den også er effektforstærker? -Og hurra for alle de knapper at stille på!   -at man så ikke gør det så tit, det er an anden sag..
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu heller ikke det allerværste at være afhængig af gammelt lækkert grej Tunghør.  Jeg synes umiddelbart ikke at savne noget hul igennem lyden med SA-1000 koblet på som forforstærker. Nu giver jeg det lige et par dage, og så skifter jeg tilbage til MA alene igen. Så får jeg det at vide lige med det samme. Det er også meningen at sonyes skal en tur forbi i starten af næste uge for at lytte på min MA, så jeg skal alligevel have koblet Pioneer forstærkeren fra igen om nogle dage. Den spiller stadigvæk med stor bas, men som jeg vistnok skrev længere oppe, så har jeg kørt med den som separat forstærker de to forgangne dage, og jeg indstillede bare bastonekontrollerne midt imellem neutral og minus 3dB, du ved, lige imellem de to hak på knapperne. Så lyder bassen temmelig perfekt. Og hvis MA som effektforstærker har gjort nogen indvirkning på bassen i SA-1000, så har den muligvis nok gjort den lidt strammere. Det skal høres!  Og ja, hurra for knapper!
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hey i tråden  seansmiller, du ved det jo godt (ikke)  uden måtte på gulvet, går den ikke Det er interessant at følge med i alle de muligheder du har  med at eksperimenterer med diverse forstærker-kombinationer  Det du nævner med en mega stor riaa, som er på vej ind hos dig  kan du afsløre lidt mere, be be (meget nysgerrig)  Hos mig, ser der sådan ud pt  er hammer tilfreds på 3 uge, med min marantz 1090'  og der spillet LP'er i lange baner 
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Guldtuborg.  Jow jeg kender da godt ham her:   Men spøg til side, så er jeg så glad for mit gamle plankegulv, så jeg vil ikke dække det til med væg-til-væg tæppe. Ca. 50% af det stuegulv som er frit for møbler er dækket af et stort ægte tæppe i uld. Det er så mit kompromis.  Der bliver eksperimenteret lidt mere endnu med gamle forstærkere, vær blot sikker på det.  Du får lige en PB ang. 'den lille ny' som er på vej ind ad døren. Jeg ender da efterhånden med at skulle samle endnu rack som kommer til at stå til venstre for det nuværende, ligesom du har 2 stk's, Guldtuborg, for jeg er da ved at løbe tør for hyldeplads. Min step-up trafo står nede på gulvet bagved den lille Sansui forstærker, for den kan ikke være andre steder.  Det lyder spændende med din Marantz 1090. Fedt at den kan holde de store højttalere i ørerne. Jep's, vinyl holder max!!!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Det ser lækkert ud,dit lille setup  Er det slut med Tandberg TR2080?Jeg kan ikke se den på billedet  Hvis det ER slut,så er det vel fordi din Marantz spiller bedre?Eller er det Tandberg TIA3012 der regerer?
Seansmiller:Du må bare sige til,når det passer dig at få besøg af Tandberg TR2075
TR2075:
.....skal vise hvad den dur til mod Seansmiller's Music Angel:
(Dette er NÆSTEN sådan en som Seansmiller har.....)
Go' mandag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør: Ah har faktisk nærmest opgivet den SG-9500  Kommer nok videre til en der savner sådan en. Guldtuborg: Lækkert at se dit anlæg med en Opdate igen- Har ikke mere at sige end  Seansmiller: Fedt at se hvad du har stående derhjemme  - Lækre sager Tante: Bliver spænende med den test mellem MA og TR2075  God dag i lige måde
|
| Til top |
|
| |