| Forfatter |
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
tunghør: Ah har faktisk nærmest opgivet den SG-9500 Kommer nok videre til en der savner sådan en.
|
|
|
Aaaarh, du husker lige mig ikke???+ 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da, havde dig i tankerne  - PM er sendt  Har dog ingen anelse om den virker+ Der er en knap der er røget af + en der er knækket + nogle der er bøjet en smule
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| (Dette er NÆSTEN sådan en som Seansmiller har.....) |
|
|
Her har vi den.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Kan du snart have flere apparater stående seansmiller??
|
|
|
Krenzler jeg må jo bryde sammen og tilstå at: Ja det kan jeg godt!  En af mine våde hifidrømme (uha!)  er gået i opfyldelse. I min stue står der en funklende blank sort og meget smuk Sansui AU-999.  Den er ikke bare i flot stand... Den er mint at se se på!  Og med garanti 'spændstig', Tante. Jeg er først lige kommet hjem fra dagens pligter, så jeg har slet ikke fået koblet den til endnu, men jeg ved at den virker upåklageligt.  Meget mere om den senere. Og en AU-999 ser således ud:  Toppen af coolness ifølge min smag.  Og den har alle de knapper som man kan drømme om, og mere til.  Og tak for at korrekse billedet af min (og din) Music Angel, Krenzler.  Jeg vil nu sige at det nye DIY kabinet med de sorte sider ikke lige er min smag. Jeg kan meget bedre lide den originale kasse med de svungne træsider (røde eller ej). Roky: Tak skal du have.  Jeg skal se at få fat på et digikamera så jeg kan få oprettet en tråd med mit grej. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hold da fast den er flot, Seansmiller - stort tillykke med den!  Bliver spændende at se og høre den en dag
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal i have!  Jeg ved ikke om Syd Fyn er et veritabelt Hifi-U-land Roky.  Men tager man nu fastlandet derovre vestpå, så hører man da om det ene røverkøb efter det andet synes jeg. Men jeg skal da ikke klage selv.  Jeg har godt nok været mere end heldig her de seneste par uger.  Jeg testede først RIAA delen i AU-999, og den er ganske rigtigt meget vellydende.  Nærmest en sportsvognsudgave af RIAA'en i den lille AU-555A. Lige nu kører jeg så med forstærkeren som helhed, og det lyder nu også ret godt. Den spiller med en lidt strammere bas end min Music Angel, og det virker som om at den går næsten lige så dybt... men kun næsten. Der er mere God of Thunder over rørforstærkeren, som jeg stadig tror har en basgengivelse som læner sig UHYGGELIGT meget op ad en "spænstig" TR2075. Hvis jeg havde fået fat på sådan en AU-999 noget før, så er det ikke sikkert at jeg havde sprunget på den Music Angel, for den spiller altså godt den gamle Sansui. Men som sagt, så er der lidt flere muskler og pondus til overflod i rørforstærkeren. Jeg er spændt på hvordan de 2 kommer til at lyde kombineret med AU-999 som Pre. Men uanset hvad, så kommer jeg til at bruge Sansui'en som separat RIAA, men jeg har et lille problem; den er for bred til at stå i mit rack som ellers er 44,6mm bredt imellem benene.  Hvad pokker gør man så? Der skal nok blive rig lejlighed til et par lytte-sessions Tunghør, stol trygt på det.  Jeg har som sagt ikke noget digitalkamera, men der er masser af flotte nærbilleder af en AU-999 her. Bortset fra at jeg ikke her træsvøb på min, så er den i lige så flot stand som den på billederne.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt ligesom at se ens barn blive voksen ... jeg skal følge dens skæbne og glæder mig til at høre hvordan det går den i dit setup
Til de der piver over at vi har alt det sjove på djævleøen kan jeg trøste med at den til mig fra Fyn!
Nu har jeg kun min AU 555A tilbage og den skal der sikkert nok også være en - der mangler en god riaa - som får vristet fra mig
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæhæ. Nå du havde allerede set at jeg har skrevet lidt om den r-l-b.  Jeg har lige sendt dig en PB for lidt siden. Endnu en gang tak for en skøøøøøn handel r-l-b. Du kan være forvisset om at den ikke kommer til at stå og samle støv herhjemme.  Angående din AU-555A, så kan jeg på det kraftigste anbefale den som en rigtig vellydende RIAA til den som mangler lidt analog varme til lakridspladeskæremaskinen.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
r-l-b skrev:
Nu har jeg kun min AU 555A tilbage og den skal der sikkert nok også være en - der mangler en god riaa - som får vristet fra mig
|
|
|
Du lokker alt for meget WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWHAAAAAAAAAA ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
|
|
|
Roky: Jeg er næsten sikker på at RIAA'en i AU-555A spiser RIAA'en i din TR2080 til morgenmad med mælk og sukker på.  Men jeg skal jo ikke sidde her og lokke dig ud i fordærv.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller   
Det er vidst på tide med et par billeder af den Pioneer SG 9500:

Fronten flexer ikke i virkeligheden

|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en masse spændende sager på tråden. Specielt den Sansui der - den er godtnok fin at skue. .
Kan godt huske tiden, hvor man bare måtte eje en Equalizer, hvis man ville være lidt med på noderne! Havde da også selv én for en periode - men det var nok mest legetøj. Husker at den bidrog med en del egenstøj/sus.
Jeg har ellers været på Fyn idag. Det var åbenbart derovre, jeg skulle være heldig at opstøve en pladespiller som passede herren. Og tænk - der står dæleme både Tandberg og Thorens på dyret.   Jeg skal nok prøve at have billeder klar til imorgen. Imellemtiden modtages gerne forslag til en evt. ny pick-up (MM)
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis armen er tung en denon 110 hvis armen er mellemtung en denon 160 - begge high output pu'er så du kan smække dem i din mm indgang -800 / 995 kr. Hvis armen er let en OM30 eller "M red 800 / 600 kr. Så er du godt kørende tillykke med din Thorens/Tandberg
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hold da op det er en lækker sag, men sikke en pris!  Tillykke med pladespilleren X-ray! Vi glæder os til billeder  .
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sansui=
Den er sgu flot!
Er der nogen der ved, om RIAA delen i 9090 er noget at juble over? Lige nu halter vinyldelen af mit system under pickupperne, som alle er genbrug og mere eller mindre slidte. Og jeg har ikke sammenlignet med andet end min Luxman og et Beocenter.
Og til dig, Tante: I sommerferien synes jeg lige jeg bør komme forbi, nu er jeg træt af ikke at kunne tage mig sammen!
Hvis du altså har tid
Jeg sidder lige og hører den nye med Vincent Van Go Go: People. Folk der ikke synes, der er bas på vinyl tager edderbroderemig fejl! De skulle høre denne her plade. Den er virkelig feed! Jeg tror, I alle vil kunne lide den
Jeg kunne smadder godt tænke mig at høre den på dit anlæg, Tante __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hvis armen er tung en denon 110 hvis armen er mellemtung en denon 160 - begge high output pu'er så du kan smække dem i din mm indgang -800 / 995 kr. Hvis armen er let en OM30 eller "M red 800 / 600 kr. |
|
|
Det skal være en MM, den beslutning er taget. Så de der Denon duér ikke! Jeg ville jo helst finde noget, som er tæt på Shure m75 eller Stanton 500. Mest for "originalitetens" skyld. Jeg har kigget lidt efter "2M Blue", som sikkert er fin - jeg syntes blot den ser lidt for moderne ud til mig. . Den er der jo ikke meget 70'er over Hilsen dilemma-kurt . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |