Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Muligt at få et "fint" LCD til 8-9k? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Helikopteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hey igen, undskyld jeg ikke lige har svaret, men mit internet har været nede siden jeg svarede sidst

Nå men tilbage til sagen:
BlackWidow> Det var fordi jeg læste inde på recordere.dk læste at den Toshiba skærm havde problemer med at vise et flot billede på en Xbox360 pga pixelmapping Men om det er sandt skal jeg ikke kunne sige.

AM-E> Ja den er lækker, så den med en HD film i Fona <3 <3 <3 !! Men den er en anelse dyr

bøje> Mener du http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208505
Den er næsten ligeså dyr som den anden?

Stanley> Ahh, smart! Nu har jeg fået konkluderet at jeg hverken skal have et 32S2000 eller et 32U2000!

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:

At TV'et kan modtage 1360*768 via VGA er en stor fordel i forbindelse med Xbox 360. Om det så er true 1:1 pixelmapping er en anden sag, men det at fjernsynet kan modtage førnævnte opløsning og 1:1 plejer at følges ad.

Jamen, man bruger da component til 360 ik? Så kan det vel være ligemeget med om den har 1:1 pixelmapping via VGA? Har ikke selv en 360'er så jeg skal selvfølgelig ikke udtale mig, men undrer mig bare over hvorfor det skulle have nogen betydning hvis det er over component .

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Helikopteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
Naiera skrev:

At TV'et kan modtage 1360*768 via VGA er en stor fordel i forbindelse med Xbox 360. Om det så er true 1:1 pixelmapping er en anden sag, men det at fjernsynet kan modtage førnævnte opløsning og 1:1 plejer at følges ad.

Jamen, man bruger da component til 360 ik? Så kan det vel være ligemeget med om den har 1:1 pixelmapping via VGA? Har ikke selv en 360'er så jeg skal selvfølgelig ikke udtale mig, men undrer mig bare over hvorfor det skulle have nogen betydning hvis det er over component .
2min, ser lige om jeg kan finde det topic
EDIT: Her var det: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15272& KW=WL66Z+xbox

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

Man kan købe et VGA-kabel der IMO giver langt bedre billede end component-kablet. Jeg synes faktisk at sidstnævnte er ret ringe. Farverne er varmere med component, men man mister for meget skarphed i forhold til VGA, hvor man jo også bare kan skrue lidt på farverne hvis man synes de er blevet for kolde. Og Xbox 360'eren kan altså spytte 1360*768 ud med VGA, så 1:1 pixelmapping er en meget god ting at have, hvis man vil have det bedste ud af sin konsol.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Helikopteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Naiera, Aha!
Har du ellers andre forslag til et TV? Nu hvor 32U2000 og 32S2000 er ude af kapløbet, og toshibaen også er ude?

Hvordan er kvaliteten på "Sharp" eller "Acer"?

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Samsung?

Mener at Tapeconnection har tilbud på en 32R72B til 8500,- pt. Har den selv. Jeg synes det er et godt tv.

Helikopteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Scatcat, jeg bryder mig ikke om Samsung. Så deres R72 serie i Fona med HD film på, jeg var BESTEMT ikke imponeret :/
Især ikke når der stod et 32V2000 lige ved siden af.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Samsungs R7-serie er deres 'billige' serie. M og N-serierne har bedre billedkvalitet.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Helikopteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Naiera> De er bare også dyrer.

Hvad siger i til disse?:
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=203916
Eller
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209283

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hvad med Panasonics 32" lcd. TX32LX60F. Den får rigtigt gode anmeldelser, Kan fås for ca 8999kr i Elgiganten. Og en anelse dyrere i Tapeconnection

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Man kan købe et VGA-kabel der IMO giver langt bedre billede end component-kablet. Jeg synes faktisk at sidstnævnte er ret ringe. Farverne er varmere med component, men man mister for meget skarphed i forhold til VGA, hvor man jo også bare kan skrue lidt på farverne hvis man synes de er blevet for kolde. Og Xbox 360'eren kan altså spytte 1360*768 ud med VGA, så 1:1 pixelmapping er en meget god ting at have, hvis man vil have det bedste ud af sin konsol.

Aha, så blev man det klogere . Men hvis man vil køre component så har det ingen relevans synes jeg kunne får bekræftet...

Mit surroundanlæg

Helikopteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Blackwidow+Naiera> Jeres snak om VGA kontra Component har forvirret mig en del
Er der en af jer der vil forklare mig hvad de begge er, og eventuelle fordele/ulemper?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har vist misset hvorfor du ik ville have nogle af Sonyerne?

mit 32v2000 er tilsluttet en pc og jeg kører 1:1 pixelmapping over vga-indgangen. For nu at sige det mildt ser det skræmmende godt ud.... jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det ser ud med xbox 360, da jeg ikke har en. Men ved man ka' få http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-360/40/Xbox-360-VG A-HD-AV-Cable/p2/

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Helikopteren skrev:
Er der en af jer der vil forklare mig hvad de begge er, og eventuelle fordele/ulemper?

I forhold til Xbox 360 har component, ifølge nogen, fordel ved at have varmere farver. Ulempen er at opløsningerne kun er (HD) generiske, altså 480p (640*480), 720p (1280*720) eller, mindre vigtigt for de fleste LCD og plasma TV, 1080i (1920*1080). Disse opløsninger er altså en god håndfuld linjer fra at matche et LCD TV med 1366*768. Med VGA-kablet kan man få X360'eren til at spytte 1360*768 ud, som er temmelig meget tættere på 1366*768. Om det så giver ægte 1:1 pixelmapping er en anden sag, men faktum er at du undgår en masse skalering fra skærmens side, og overlader det til konsollen, hvilket er godt for billedkvaliteten.

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Helikopteren skrev:

Jeg vil prøve at gøre det så godt jeg kan, og hvis der er noget der er forkert eller noget der skal tilføjes så kan Naiera tage over .

VGA kender du fra computeren. Det ser sådan her ud:

Her har 1:1 pixelmapping noget at skulle have sagt. F.eks. så kører mit Samsung R51 kun med 1:1 pixelmapping over VGA og ikke over DVI, som er den digitale version. Billedet vil i mit tilfælde blive bedre ved VGA, men det optimale ville være at man havde 1:1 pixelmapping via DVI.

Component er et 3-delt kabel, hvor hver farve (se billede) bliver sendt seperat og blandet til sidst. Jeg er temmelig sikker på at ved f.eks. DVD og projektor er component eller HDMI det klart bedste valg til filmvisning (dog er det vel kun projektorer som har mulighed for VGA), men det er blot for at understrege at component som regel er noget af det bedste, hvis man benytter et af ordentlig kvalitet osv.

Af samme grund troede jeg også at det bedste billede fra 360'eren fremkom via component, men jeg kan forstå på Naiera at VGA her er bedre. Det må han evt. forklare, for har som sagt ikke en 360'er og har derfor ikke sat mig ind i det.

EDIT: Naiera kom først, og har forklaret hvorfor det giver bedre billedkvalitet :).

Mit surroundanlæg

Helikopteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Takker begge to, der blev jeg en del klogere 

1) Men, hvis nu jeg så har et TV der understøtter 1:1 pixelmapping via VGA, kan Xbox360 så spytte et 1:1 signal ud?

2) Hvad nu hvis jeg har et TV der understøtter 1:1pixelmapping via DVI/HDMI indgangen? Hvad kan xboxen så trylle frem?

Og hvad skal jeg så søge efter hvis jeg skal spille Xbox360 og se DVD film?
(TV signalet er ikke særlig godt herude på landet, har de gamle antenne stik )

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Mht at billedkvaliteten ved vga er bedre, hænger det sammen med, som (Naeira udemærket har forklaret!) at man her for det meste vil kunne sende en opløsning afsted der er tætte på skærmens native opløsning (1366*768) istedet for en standard opløsning (ex 720p).

I tilfældet sony pixelmapper den 1:1 ved 1360*768 over VGA (den skærer altså 3 pixels af i hver side af billedet). Det betyder i dete tilfælde at skærmen ikke skalerer billedet, hvilket giver et dejligt klart billede. Hvis den modtog 720p over komponent, ville skærmen skalere det op til 1366*768, hvilket sandsynligvis giver et mindre klart billede.

Jeg prøver ikke at pushe sonyen men tar udgangspunkt i den fordi jeg selv har den og har leget lidt rundt med det :-)

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Helikopteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant> Jo tak, kan se det med at det er en kanon fordel at den kører 1:1pixelmapping i 1360*768 over VGA.
Hvad er det helt præcist for et TV du har?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Det er et Sony KDL-32V2000 som jeg er virkelig er glad for selvom jeg overvejer at få fat i en projektor istedet, da jeg faktisk ikke ser fjernsyn. Overhovedet. Læs evt http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61818, på side 2 snakker han om pc input over vga.

Mht antenne-signal bruger jeg selv digital (dvb-t) via stueantenne og det gir et virkeligt godt billede - så du nævnte noget om dårligt signal ovenfor, men antager du talte om analog signal??

Du kan få det til 10k i tyskland eller omkring det samme hvis du køber det brugt i dk. nyt i dk omkring 11,5 k som det absolut billigste.

mvh Jonas

Nyt på vej....

Helikopteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Det er et Sony KDL-32V2000 som jeg er virkelig er glad for selvom jeg overvejer at få fat i en projektor istedet, da jeg faktisk ikke ser fjernsyn. Overhovedet. Læs evt http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61818, på side 2 snakker han om pc input over vga.

Mht antenne-signal bruger jeg selv digital (dvb-t) via stueantenne og det gir et virkeligt godt billede - så du nævnte noget om dårligt signal ovenfor, men antager du talte om analog signal??

Du kan få det til 10k i tyskland eller omkring det samme hvis du køber det brugt i dk. nyt i dk omkring 11,5 k som det absolut billigste.

mvh Jonas

Vores signal herhjemme er analog, det er fra før Kong Banan erobrede Lalandia!
Jeg er ikke meget for at købe i udlandet, da jeg er evig uheldig, så vil endda selv hente det TV. Det skal ikke fingrene på PostDK, no offence!!

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes