Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
Electric Mud var et album som var udtænkt af Marchall Chess. Ideén var at kombinere Psykedelisk Rock og Traditionelt Blues, albummet blev en succes for Chess hos Hippierne hvorimod blues-folket hadede albummet. Chess lavede efterfølgende et album med Howlin Wolf- "The Howlin Wolf Album"
Som ikke blev den store succes, Hvor "Elektric Mud" solgte 250000-300000stk blev ikke engang første oplag af "The Howlin Wolf Album" på 50000stk solgt.
Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
CARS10 skrev:
flemming
fed plade sådan noget er godt at have jeg har den desværre kun på CD.prøv også at høre "folk singer"
carsten
Det er da ikke noget at være ked af. Og skal man høre 'Folk Singer' (og det vil jeg nu), bør det være DVD-Audio udgaven (24 bit/192 kHz) - den giver SAMTLIGE andre formater baghjul:
Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
Det må jeg svare nej til, krenzler - men udgaven jeg havde, da jeg endnu havde pladespiller var en temmelig god udgave. Jeg mindes ikke (det er jo mere end 15 år siden grammofonen fik fyresedlen), at jeg nogensinde har siddet med den følelse ved afspilning af den LP, som jeg har, når jeg lytter til ovenstående...det er en fuldstændig unik skive.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum