Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 04:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvad hører du nu? [LP, MC, FM, CD, PC] (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 281
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 11 August 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

@ Hermann: Jeg finder årene mellem Derek & the Dominos (1970) og frem til 'From the Cradle' (1994) temmelig magre fra EC's hånd. Manden ér og bliver bluesmand - 'From the Cradle' er fuldfed blues, og selvom der har været en del skæverter (fx. 'Reptile' og 'Pilgrim') siden 'From the Cradle', er der, i min verden, mere kød (læs: blues) på produktionen de seneste 15 år, end mellem '70 og '94 - men det er jo smag og behag.

Højdepunkter:

  • 'From the Cradle'
  • 'Riding with the King'
  • 'Me and Mr. Johnson'
  • 'Sessions for Robert J.'
  • 'Live from Madison Square Garden'

EDIT: Så er der forresten også lige 'Crossroads'-DVD'erne.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 11 August 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

CD: Andreas Scholl: Nisi Dominus 2000

Andreas Scholl Kontra-tenor

Hører i andre aldrig klassisk musik?



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 12 August 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

jo men vi er for bange til at indrømme det  ...

Scholl er i øvrigt ret utrolig


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 12 August 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Leonard Cohen - The Essential. Cd, 2002

Har lige hørt lidt fra denne. Hold da k*** der er nærvær i hans stemme



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 12 August 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Sinne Egg er lige røget igennem. Den holder bare, det er i verdensklasse - og så er det Dansk

 

Ja, helt klart et MUST vist man godt kan lide det bløde Jasset musik. Hendes stemme er fortryllende, især på nr 4 hvor det bare er hende og kontrabassen som spiller de første 3 min



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 12 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

@ Hermann: Jeg finder årene mellem Derek & the Dominos (1970) og frem til 'From the Cradle' (1994) temmelig magre fra EC's hånd. Manden ér og bliver bluesmand - 'From the Cradle' er fuldfed blues, og selvom der har været en del skæverter (fx. 'Reptile' og 'Pilgrim') siden 'From the Cradle', er der, i min verden, mere kød (læs: blues) på produktionen de seneste 15 år, end mellem '70 og '94 - men det er jo smag og behag.

Højdepunkter:

  • 'From the Cradle'
  • 'Riding with the King'
  • 'Me and Mr. Johnson'
  • 'Sessions for Robert J.'
  • 'Live from Madison Square Garden'

EDIT: Så er der forresten også lige 'Crossroads'-DVD'erne.

Det kan du have ret i, men det var bare fordi jeg kom til at høre Clapton Live at jeg ville høre mere. Men der er også perler mellem Layla og From the Cradle. Der er rigtig mange fine numre på Ocean Boulevard, tre kendte på Slowhand og en række gode på Just one night. Men pladerne er svingende, nok fordi han har ligget så meget i sprit at det er blevet for ujævnt. Clapton udtalte i forbindelse med from the Cradle pladen, at det var den første siden Layla, han kunne huske at have indspillet i sin helhed da den udkom. På den første Crossroads box er de første 5 numre på cd 3, Derek and the Dominoes første numre til en anden lp. Synd at den ikke blev udgivet. Layla vil altid være en af rockens aller bedste plader.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 12 August 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Can - Future Days. LP. 1973.



Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 13 August 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Aaahhh...Californien anno 1966 i Danmark anno 2009:

Cloud Eleven - orange and green and yellow and near (CD - 2002)

Cloud Eleven - Sweet Happy Life (CD - 2006)

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
soka
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 14 August 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Weekend!!

En alt for hård uge skylles ud af systemet med kold Alhambra og Pearl Jam på max volumen:

Pearl Jam :  "Binaural"

 

Pearl Jam :  "Vs."

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 14 August 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Johnny Winter - The Woodstock Experience (2CD - 2009)

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 14 August 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  



Genesis: Wind and Wuthering.

kræs for kendere...



__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 14 August 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Snupper lige en mere med Johnny...

Johnny Winter - Hey, Where's Your Brother? (CD - 1992)

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
soka
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 15 August 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Rush :  "A Farewell to Kings"

 

Rush :  "Signals"

 

Jeff Beck :  "Wired"   - Med en smuk fortolkning af Mingus' hyldest til Lester Young 'Goodbye Pork Pie Hat'.

 

Charles Mingus :  "Mingus Ah Um"  - Med originalversionen af 'Goodbye...'

 

Thelonious Monk :  "Monk's Dream" 

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 15 August 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

 

 

Medrivende spillestil.....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 15 August 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Her spiller Brett Dennen

So Much More. Rigtig go chiller musik her på en lørdag eftermiddag i sofaen...



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 15 August 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Kæft hvor det rykker i det gamle l**te anlæg jeg har fået skrabet sammen.

Nu må I undskylde mig, men jeg skal ud og feje pudset op fra huset.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 15 August 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd! Jeg får mange ideer til musik, jeg bør lytte til. Her er noget af det, jeg ofte lytter til:

Fantastisk guitarist, har bl.a. spillet med F.Z.

 

Også min hustru synes, at den er "fed".

 

En af de første LP'er jeg købte (1969). Har den også i forskellige cd-udgaver.

 

En favorit!

Mange hilsener fra Ludvig

 

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 
alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 15 August 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Disse er lige ankommet idag:

Lige nu spiller Coma Divine



__________________
Where the devil is Greendale ?
Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 15 August 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

alpape skrev:

Disse er lige ankommet idag:

Lige nu spiller Coma Divine

Det ser dyrt ud med alle de OBI-strips. Hjemtaget fra Japan? De kan altså det pis, de japanere. Jeg har også valgt at snuppe de japanske udgaver af de remasterede Beatles-CD'ere, når de kommer i næste måned.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 15 August 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

bittermand

Det ser dyrt ud med alle de OBI-strips. Hjemtaget fra Japan? De kan altså det pis, de japanere. Jeg har også valgt at snuppe de japanske udgaver af de remasterede Beatles-CD'ere, når de kommer i næste måned.

[/QUOTE skrev:

Købte dem af en tysker på eBay, med fri fragt, for 210$, synes det er en OK pris.

Købte dem af en tysker på eBay, med fri fragt, for 210$, synes det er en OK pris.



__________________
Where the devil is Greendale ?
Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape
 

<< Forrige Side af 281 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes