| Forfatter |
|
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Hermann: Jeg finder årene mellem Derek & the Dominos (1970) og frem til 'From the Cradle' (1994) temmelig magre fra EC's hånd. Manden ér og bliver bluesmand - 'From the Cradle' er fuldfed blues, og selvom der har været en del skæverter (fx. 'Reptile' og 'Pilgrim') siden 'From the Cradle', er der, i min verden, mere kød (læs: blues) på produktionen de seneste 15 år, end mellem '70 og '94 - men det er jo smag og behag.
Højdepunkter:
- 'From the Cradle'
- 'Riding with the King'
- 'Me and Mr. Johnson'
- 'Sessions for Robert J.'
- 'Live from Madison Square Garden'
EDIT: Så er der forresten også lige 'Crossroads'-DVD'erne.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|

Andreas Scholl Kontra-tenor
Hører i andre aldrig klassisk musik? __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo men vi er for bange til at indrømme det  ... Scholl er i øvrigt ret utrolig
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|

Leonard Cohen - The Essential. Cd, 2002
Har lige hørt lidt fra denne. Hold da k*** der er nærvær i hans stemme __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Sinne Egg er lige røget igennem. Den holder bare, det er i verdensklasse - og så er det Dansk 

|
|
|
Ja, helt klart et MUST vist man godt kan lide det bløde Jasset musik. Hendes stemme er fortryllende, især på nr 4 hvor det bare er hende og kontrabassen som spiller de første 3 min __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
|
@ Hermann: Jeg finder årene mellem Derek & the Dominos (1970) og frem til 'From the Cradle' (1994) temmelig magre fra EC's hånd. Manden ér og bliver bluesmand - 'From the Cradle' er fuldfed blues, og selvom der har været en del skæverter (fx. 'Reptile' og 'Pilgrim') siden 'From the Cradle', er der, i min verden, mere kød (læs: blues) på produktionen de seneste 15 år, end mellem '70 og '94 - men det er jo smag og behag.
Højdepunkter:
- 'From the Cradle'
- 'Riding with the King'
- 'Me and Mr. Johnson'
- 'Sessions for Robert J.'
- 'Live from Madison Square Garden'
EDIT: Så er der forresten også lige 'Crossroads'-DVD'erne.
|
|
|
Det kan du have ret i, men det var bare fordi jeg kom til at høre Clapton Live at jeg ville høre mere. Men der er også perler mellem Layla og From the Cradle. Der er rigtig mange fine numre på Ocean Boulevard, tre kendte på Slowhand og en række gode på Just one night. Men pladerne er svingende, nok fordi han har ligget så meget i sprit at det er blevet for ujævnt. Clapton udtalte i forbindelse med from the Cradle pladen, at det var den første siden Layla, han kunne huske at have indspillet i sin helhed da den udkom. På den første Crossroads box er de første 5 numre på cd 3, Derek and the Dominoes første numre til en anden lp. Synd at den ikke blev udgivet. Layla vil altid være en af rockens aller bedste plader. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 August 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 13 August 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaahhh...Californien anno 1966 i Danmark anno 2009:

Cloud Eleven - orange and green and yellow and near (CD - 2002)

Cloud Eleven - Sweet Happy Life (CD - 2006)
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weekend!!
En alt for hård uge skylles ud af systemet med kold Alhambra og Pearl Jam på max volumen:

Pearl Jam : "Binaural"

Pearl Jam : "Vs."
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

Johnny Winter - The Woodstock Experience (2CD - 2009)
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genesis: Wind and Wuthering.
kræs for kendere...
__________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 14 August 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snupper lige en mere med Johnny...

Johnny Winter - Hey, Where's Your Brother? (CD - 1992)
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|

Rush : "A Farewell to Kings"

Rush : "Signals"

Jeff Beck : "Wired" - Med en smuk fortolkning af Mingus' hyldest til Lester Young 'Goodbye Pork Pie Hat'.

Charles Mingus : "Mingus Ah Um" - Med originalversionen af 'Goodbye...'

Thelonious Monk : "Monk's Dream"
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medrivende spillestil.....
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her spiller Brett Dennen

So Much More. Rigtig go chiller musik her på en lørdag eftermiddag i sofaen... __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kæft hvor det rykker i det gamle l**te anlæg jeg har fået skrabet sammen.
Nu må I undskylde mig, men jeg skal ud og feje pudset op fra huset.
|
| Til top |
|
| |
ludvig Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende tråd! Jeg får mange ideer til musik, jeg bør lytte til. Her er noget af det, jeg ofte lytter til:

Fantastisk guitarist, har bl.a. spillet med F.Z.

Også min hustru synes, at den er "fed".

En af de første LP'er jeg købte (1969). Har den også i forskellige cd-udgaver.

En favorit!
Mange hilsener fra Ludvig 
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse er lige ankommet idag:

Lige nu spiller Coma Divine __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
|
Disse er lige ankommet idag:

Lige nu spiller Coma Divine
|
|
|
Det ser dyrt ud med alle de OBI-strips. Hjemtaget fra Japan? De kan altså det pis, de japanere. Jeg har også valgt at snuppe de japanske udgaver af de remasterede Beatles-CD'ere, når de kommer i næste måned.
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 15 August 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
| bittermand
Det ser dyrt ud med alle de OBI-strips. Hjemtaget fra Japan? De kan altså det pis, de japanere. Jeg har også valgt at snuppe de japanske udgaver af de remasterede Beatles-CD'ere, når de kommer i næste måned.
[/QUOTE skrev:
|
Købte dem af en tysker på eBay, med fri fragt, for 210$, synes det er en OK pris. |
|
|
Købte dem af en tysker på eBay, med fri fragt, for 210$, synes det er en OK pris. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |