Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 05:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvad hører du nu? [LP, MC, FM, CD, PC] (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 281
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 15 August 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Led Zeppelin - Physical Graffiti (2CD - 1975)

Derek & the Dominos - Layla and Other Assorted Love Songs (SACD - 1970)

Roy Buchanan - Dancing on the Edge (CD - 1986)

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 16 August 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Free - Fire and Water (CD - 1970)

Cream - Disraeli Gears (CD - 1967)

The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? (CD - 1967)

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
soka
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 16 August 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Tidlig formiddag. En bil passerer forbi. Ud gennem det åbne vindue strømmer 'Been Caught Stealing' og minder mig om, det er længe siden jeg har hørt Jane's Addiction. Der rådes bod:

 

Jane's Addiction :  "Nothing's Shocking"

 

Jane's Addiction :  "Ritual de lo Habitual"

 

Jane's Addiction :  "Strays"

 

 

 

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka
 
soka
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 16 August 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

@ Hermann og bittermand

I jeres meningsudveksling omkring Clapton tidligere i tråden, synes jeg lidt i glemmer denne her skønhed fra 1975:

Eric Clapton :  "E.C. was Here"

En, efter min mening, rigtig god og upoleret live skive med masser af blues feeling fra mesteren og hele backing bandet.

Sakset fra allmusic:

Review by Matthew Greenwald

Following Eric Clapton's recovery from heroin addition in 1974 and subsequent comeback (announced by 461 Ocean Boulevard), the guitar legend retained his fine band and toured extensively, and this live album is a souvenir of that period. Despite having such pop-oriented hits as "I Shot the Sheriff," E.C. Was Here makes it clear that Clapton was and always would be a blues man. The opening cut, "Have You Ever Loved a Woman," clearly illustrates this, and underlines the fact that Clapton had a firm grasp on his blues guitar ability, with some sterling, emotionally charged and sustained lines and riffs. A short version of "Drifting Blues" also drives the point home, with a lazy, Delta blues feel that is intoxicating. Aside from these standout blues workouts, Clapton provides a surprise with two songs from his Blind Faith period. "Presence of the Lord" and Steve Winwood's classic "Can't Find My Way Home" are given great readings here and highlight Clapton's fine touring band, particularly co-vocalist Yvonne Elliman, whose singing adds a mellifluousness to Clapton's blues vocal inflections. The market was a bit oversaturated with Clapton and Cream reissue products at the time, and this fine record got lost in the shuffle, but it remains an excellent document of the period.

 

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 16 August 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Velvet Crush - In the Presence of Greatness (CD - 1991)

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 16 August 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Magic

 

Fantastisk skive............

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 16 August 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

"Vokser"  for hvert gennemlyt........

 

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 16 August 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

var en tur På markede
og fik disse med hjem som nu bliver gennemhørt
LP






__________________
Teknikken er midlet ikke målet.
Til top Vis 747DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 747DK Besøg 747DK's Websted
 
-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 737
Sendt: 16 August 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

 

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 16 August 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hører Eminem "loose yourself" fra hitpladen Curtain call the hits.
Hvis ikke pladen er i hus rundt omkring er det med at komme afsted. Det skal lige siges at det jo ikke er den ny skive han har afstedekommet.. Det er den næstnyeste.




__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 16 August 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

"Vokser"  for hvert gennemlyt........

 

Ja, den er faktisk kvali, meget varieret og cool-cool lyd, måtte lige høre den igen. Har du hørt hans sidste?

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 16 August 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

"Vokser"  for hvert gennemlyt........

 


Egentlig sjovt, den har den modsatte virkning på mig - i starten (for et års tid eller så siden) syntes jeg den var rimelig god - lidt vel overstyret i bassen, men egentlig noget god, gedigen blues - måske henad blues-rock. Men jo oftere jeg har sat den på synes jeg den er kedelig og uinspirerende, og den har desværre gjort at jeg ikke skal have flere plader med ham. Der er flere andre blues kunstnere jeg ikke kunne leve uden...
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 16 August 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Kim Larsens bedste líve album til dato

Der er så meget stemning og glæde over dette album, at man ikke kan undgå at sidde med et kæmpe smil og trampende fødder



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 16 August 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Joe Bonamassa er en fremragende guitarist. Jeg har set og hørt ham tre gange til koncert. Jeg synes hans sound er lækker...

Denne LP/CD er fremragende!

 

Har i dag bl.a. lyttet til:

Porcupine Tree "Stupid Dream" DVD-Audio lyder særdeles godt!

 

Philip Catherine "Meeting Colours"

 

Ray Lamontagne "Trouble"

 

Venlig hilsen Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 17 August 2009 kl. 04:26 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
gl.jas skrev:

"Vokser"  for hvert gennemlyt........

 


Egentlig sjovt, den har den modsatte virkning på mig - i starten (for et års tid eller så siden) syntes jeg den var rimelig god - lidt vel overstyret i bassen, men egentlig noget god, gedigen blues - måske henad blues-rock. Men jo oftere jeg har sat den på synes jeg den er kedelig og uinspirerende, og den har desværre gjort at jeg ikke skal have flere plader med ham. Der er flere andre blues kunstnere jeg ikke kunne leve uden...

ludvig skrev:

Joe Bonamassa er en fremragende guitarist. Jeg har set og hørt ham tre gange til koncert. Jeg synes hans sound er lækker...

 

Jeg holder faktisk af at lytte til Joe Bonamassa, men hans problem er vel, at han ikke lyder særlig "autentisk", og det hjælper bestemt ikke, at hans lyd er lækker (er der noget blues IKKE må være, er det vel lækker). Der er det særlige ved blues i højere grad end ALT andet musik, at det ikke er nok at vide, hvilke akkorder og toner man skal spille hvornår; man skal helst også vide, hvorfor de behøver at blive spillet - ikke at jeg hører til dem, som mener, at man pinedød skal være neger for at spille blues, så langtfra endda - jeg har selv spillet i et bluesband og er endog meget bleg...hehe. Prøv at smide en Joe Bonamassa-CD og en Stevie Ray Vaughan-CD i spillen...det bør tydeliggøre min pointe. JBs spil mangler meget af det SRVs indeholder, og det er smadderærgerligt, for hold da op hvor kan han dog ellers en masse på sine hegn; der går bare lidt for meget Satriani/Vai/og-hvad-har-vi i den. Man kan vel sige, at mens SRV er "the real deal", ja så er JB stiløvelser. Det er iøvrigt af samme årsag, bluesguitarister altid scorer højt på (de lidt absurde) lister over verdens bedste guitarister, selvom de teknisk set vel ikke hører hjemme der og ofte må se sig distanceret af denne verdens Satriani'er og Vai'er. Men jeg beholder og vil fortsat fra tid til anden lytte til mine 4 JB-CD'ere, for dårlige er de så bestemt ikke.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 17 August 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
gl.jas skrev:

"Vokser"  for hvert gennemlyt........

 

Ja, den er faktisk kvali, meget varieret og cool-cool lyd, måtte lige høre den igen. Har du hørt hans sidste?

 

Har desværre ikke lytte på " henry" endnu..
Men denne skive ryger jævnligt i spillen:

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 17 August 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Har lige hentet den nye Mew som udkom i dag hos pladepusheren.

Dette er endnu et mesterværk fra deres hånd. På højde med Frengers



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 17 August 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Efter at have blæst hovedet igennem 2 gange af Mew spiller Newton Faulkner

Fremragende Singer / Songwriter. Og faktisk udemærket lydkvalitet på cd´en... 



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 17 August 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Desværre sidste udspil, hvor Allan Olsen backes af Norlan, for føj hvor var det et fedt band, og desværre også foreløbig sidste rigtig gode udspil fra ham:

  • Allan Olsen, vokal, akk. guitar
  • Knud Møller, el. guitar, kor
  • Lars Hybel, el. guitar
  • Olle Nyberg, orgel, klaver, kor 
  • Georg Olesen, bas
  • Claes Antonsen, trommer

Allan Olsen & Norlan - Rygter fra randområderne (2CD - 1994)

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 17 August 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Nu kan "blues"musik jo være mange ting. Der findes også mange stilarter i anden musik fx jazz og klassisk. I visse jazzfora findes "jazzpolitiet". Et selvbestaltet organ der mener at vide, hvad der er "den ægte vare", og hvad der er "ikke jazz". Og det er helt OK med mig!

Her er noget af det "blues"musik jeg oftest lytter til:

SRV i topform! Han skulle ikke have fløjet med helikopter.

 

Seasick Steve (Steve Wold) "Dog House Music" - "Bourbon Blues"?

 

Få lige fat i denne skive! En af de meget få kvindelige bluesguitarister.

 

Coco Montoya - glimrende bluesguitarist!

Venlig hilsen Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 

<< Forrige Side af 281 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes