| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MickSv skrev:
Ja du har luret mig MM.
Sys det ville være meget sjovere at købe et bv 10, end et 11 der har mediecenteret i maven. |
|
|
Hvis du endnu ikke har det BV10, kan jeg på det kraftigste anbefale dig at se dig om efter et BV11.
De ligner hinanden, men der er himmelvid forskel...
....og det er nemt at koble en Essence op på den
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
MickSv -millemis forsøger stadig at holde gang i B&O butikken. Køb nyt- køb nyt.
|
|
|
Nu er f.eks en BV11 ikke 'nyt' - og en BS Essence (2nd gen) kan man nok også få fat i brugt, såååå
|
| Til top |
|
| |
MickSv Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg har ikke bv 10, havde bare lige håbet at det var et smuthul til at komme derhen hvor jeg ville, men så nemt skulle ikke være
Der er jo ca. 15 kg til forskel i brugt pris
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er mange muligheder.
Men så er vi jo liiiidt langt væk fra MickSV's oprindelige spørgsmål:
' Sidder og tænker lidt inspireret af pp's sidste tegning ..... hvad nu hvis man har et masterlink tv, eks. bv 10 sammen med essence,
ville man så kunne sætte det og så man med en eller anden converter kunne betjene fjernsynet gennem app
eller den anden vej rundt betjene essence gennem fjernsynets fjernbetjening?
Et BV11 og en Essence forbundet som NetLink - så er der ikke brug for alle dine forskellige boks-løsninger
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi tager alle vores personlige valg millemis. Idér - en kilde til at tænke utraditionelt.
BeoLab Transmitter 1 / Receiver 1. / ATV 4 / J-Tech-Digital-Premium-Extractor-Converter.
Bang & Olufsen lancerede verdens første trådløse højttalere med WiSA-standard for nogle år siden. Sener lancerede Bang & Olufsen et WiSA-kompatibelt sender/modtagersæt, der gør det muligt at oprette trådløs forbindelse mellem BeoLab Transmitter 1 og optisk tilsluttede audio systemer.
BeoLab Transmitter 1 kan kables til aktive BeoLab højttalere. Eller sende trådløs til de nyeste BL højttaler i B&O's sortiment. Ønsker du at benytte ældre aktive BeoLab højttaler (med DIN indgang) som trådløse, benyttes en BeoLab Receiver 1 ude ved hver højttaler. Pris 1.545 Kr. Trådløs surround sound er hermed en mulighed for størstedelen af B&O aktive højttaler program, dog ikke BeoLab 5.
Det er altså ikke længere nødvendigt at trække kabler gennem hele rummet for at føje bag højttalere / en subwoofer til sit surroundsystem. Med Immaculate Wireless Sound fører Bang & Olufsen denne tradition for akustisk autenticitet ind i den trådløse tidsalder. WiSA-platformen (Wireless Speaker and Sound Association) anvender det relativt ubelastede 5,2-5,8 GHz-bånd for at undgå interferens fra andre signaler og for at sikre tilstrækkelig båndbredde til at streame ukomprimeret 24-bit lyd. WiSA er det første trådløse system i U-NII båndet, der giver op til en fuld 7.1 surround-konfiguration i WiSA standarden,
På tegningen ses også J-Tech-Digital-Premium-Extractor-Converter. Du kan tilslutte BeoLab Transmitter 1 via et optisk toslink kabel. En Apple tv 4 boks er tilsluttet J-Tech's HDMI indgang. Via J-Tech's HDMI udgang, har du valgfri tilslutnings mulighed for et fladskærms tv, også i 4K HD. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med denne her idé?
Har man et moderne BV og et køkkenalrum i nærheden af stuen med tv'et - og ønsker lyd dér (uden at man skal til at opsætte link osv.).
Så kan man konfigurere en af PL-udgangene (enten fysisk og Transmitter 1 eller direkte via WiSA) til at sende lyden til et ekstra sæt højtalere dér.
Er de nogle nyere - med WiSA direkte ellers vha en Receiver 1.
Har man en BeoRemote One, kan man bruge en (eller flere) af 'hurtig-knapperne til at sende
f.eks et bestemt Radio-program netop til disse højtalere.
Eller man kunne bruge en af disse knapper til at 'åbne' for den indgang på tv'et, hvor man har
en ChromeCast Audio-dims tilsluttet - og så vælge det ønskede via ens telefon-/tablet-dims.
Du bad selv om, at man skulle 'tænke utraditionelt'
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan klare fruen alle de kunst greb du beskriver, når manden mener et Samsung tv er godt nok til en familie på to.
'tænke utraditionelt'  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
At trykke på f.eks den højre af de tre 'hurtig-knapper' tiltror jeg de aller-allerfleste fruer.
Og selv du ville kunne finde ud af det.
Konfigurationen af tv'et dvs højtaler-opsætningen skal jeg nok klare for dig
P.S. Det går naturligvis ikke med et Samsung-tv - men det her er vel også 'Bang & Olufsen club'-tråden, så lad andre om det.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Juli 2017 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung-tv- BeoVision tv og LG tv er snart det samme, alle dele købes og produceres nu hos LG.
Så du er nødt at indstille dig på at i fremtiden vil der være tale om LG's tv og B&O højttaler, som nok indbefatter et par soundbar med B&O logo. Så millemis skriver du fortsat om tryk på 'hurtig-knapper' vil du være uhjælpelig gammeldags. Frem over må du tænke utraditionelt og langsigtet, ellers bryder din verden som B&O-ambassadør helt sammen, øjnene af os her på Bang & Olufsen club-tråd.
Personligt mener jeg vi går en spændende fremtid i møde. Vi skal ikke tryk på knapper. Vi skal bare tale dansk til vores LG produkter.
I Struer er B&O's programmører i fuld gang med at skrive software til en BeoVision Eclipse App. Vupti .. og kunderne slipper for en LG's plastik fjernbetjening, hvis de altså køber en mobiltelefon til at lægge denne App ind på. I må dog væbne jer med tålmodighed, for denne App vil først komme et halvt års tid efter, BeoVision Eclipse lanceret.
Jeg har nærmest medlidenhed med jer der har givet penge ud - for at eje et af de sidste BeoVision tv fra Bang & Olufsen. Når jeg læser om irriteret kunder, der i alt for lang tid har vendet på software - opdateringen, grundet softwarefejl - på f.eks BV14 - BV Horizon - BV Avant NG 55.
Fremover må det da kun kunne blive bedre. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
' ...tale dansk til LG-produkter''
Hmmm - det kommer nok til at vare længe før det sker!
' Betjene med en app på en telefon'
Det har du vist aldrig prøvet, så ville du nok ikke ønske dig, at det bliver den eneste måde i 'den spændende fremtid'.
Og så snakkede jeg - også for at tilfredstille din besættelse af ikke at købe noget nyt fra B&O - om, at købe
et (brugt) BV11 og en (brugt) BS Essence - og disse betjenes nu en gang ganske fint med en BeoRemote One....
....der har hurtig-knapper.
Men du har svært ved at holde tungen lige i munden, lader det til
Hvor kommer f.eks det der Samsung-tv ind i billedet, når du taler om LG og B&O?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Du fornægter virkeligen, det der er tilbage af Bang & Olufsen er. Lidt aluminiumsproduksjon og nogle programmører, der ikke magter deres arbejde. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
På FlatpanelsDK kan du læse, at Samsung nu som B&O for skærmpaneler mm. fra LG. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her millemis
Samsung vil købe LCD-tv paneler fra ærkerivalen LG.Display
Samsung, verdens største tv-producent, er blevet tvunget til at søge hjælp hos ærkerivalen, ifølge Bloomberg. Det vil være første gang, at de to sydkoreanske selskaber udveksler LCD- paneler. Samarbejdet opstår af nød og som følge af kæde af bemærkelsesværdige begivenheder.
Samsung tvunget i armene på LG.Display Den anspændte situation i branchen har tvunget Samsung til at søge alternativer og det lader til, at LG.Display er den eneste partner, der kan levere i den mængde, som Samsung ønsker at aftage.
Samsung har undervejs i samme periode lukket en såkaldte 7. generations fabrik, der producerede LCD-paneler til 40-tommer segmentet. Disse begivenheder har ført til en situation, hvor der er mangel på LCD-paneler til tv-skærme. Det kan også for konsekvens for priserne.
Om dette er starten på et smukt sydkoreansk samarbejde eller blot en midlertid situation, må de kommende år give os svaret på. - Læst her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev - 'Betjene med en app på en telefon'

Håber du kan se LG's App til deres soundbars på telefonen. Hvor lang tid tror du da der vil gå, før LG har implementeret dette på de såkaldte B&O soundbars. ?
Men der er da også alternativer -

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikken en energi at lægge for dagen, når man i bund og grund er ligeglad med B&O
4 fluer med et smæk - det holder da gang i tråden om ikke andet.
Hvis det var frimærker, der var din hobby, ville et 'frimærkeforum' nok være begejstret for at have dig som indlægskriver.
P.S.
Jeg troede ellers, at spamming var forbudt her på tråden
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
MickSv skrev:
Sidder og tænker lidt inspireret af pp's sidste tegning ..... hvad nu hvis man har et masterlink tv, eks. bv 10 sammen med essence, ville man så kunne sætte det og så man med en eller anden converter kunne betjene fjernsynet gennem app eller den anden vej rundt betjene essence gennem fjernsynets fjernbetjening? |
|
|
Den konverter, du savner, findes allerede - den hedder NL/ML Converter. Hvis du tænker på, at kunne styre selve tv'ets funktioner også, skal du nok over i noget BeoLink Gateway og BeoLink 2-app'en.
Du leder sandsynligvis efter en 'billigere' løsning - som ikke findes!!! Hvis du i stedet for at investere i konverter/gateway, bruger pengene på at udskifte dit tv (til et NL-tv), gør du tingene meget nemmere for dig selv.
Tv'et styres af BeoRemote-app'en - Essence af Beomusic-app'en
MM |
|
|
Dette er hvad jeg vil kalde spamming millemis, og det er du slem til.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen club startede da Bang & Olufsen havde et evolutionært perspektiv. Dette skabte også det brand, som TUE i den grad solgte ud af da BeoPlay blev lanceret. Da jeg husker de B&O's produkter vi som Dansker kunne være stolte af , er det også dette jeg ønsker står tilbage i folks erindring nu hvor Bang & Olufsen næsten er fortid. millemis skrev: din besættelse af ikke at købe noget nyt fra B&O millemis jeg tror du glemmer, du ofte har grinet af de to BeoVision TV jeg har betalt ca. et hundrede tres tusind for, hvor det sidste grundet B&O's kvalitet dengang, køre fint. Hvad jeg ellers har købt fra Bang & Olufsen gennem tiden, kan du selv gå ind og se. -  Jeg har betalt rigeligt.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Da jeg husker de B&O's produkter vi som Dansker kunne være stolte af |
|
|
Nu får jeg jo næsten rejsning og må vifte med flaget
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Dette er hvad jeg vil kalde spamming millemis, og det er du slem til.  |
|
|
Når bare jeg ikke skal være medlem af nostalgi-klubben, kan du godt kalde mig slem.
Så må vi jo lade det være op til læserne (de få der er tilbage) at bedømme om det er spamming at præsentatere
en B&O-løsning i en tråd, der handler om 'B&O og nyt fra B&O'?
|
| Til top |
|
| |