| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mig bekendt er det Mikkel der på dette forum vurdere hvad der spamming. Så millemis, du har på dit indlæg af 03 Juli 2017 kl. 09:16 valgt et forkert ord for det du mente.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
| Er det måske denne debat-tråd: TRYK du øser din viden fra?
MM |
|
|
Ja - og så kan nye læser også følge med i hvad der er årsagen til MM & PP ikke er helt enige. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et BV11 er ikke et 'nyt tv' Men det er heller ikke et gammelt ---- Oprindelig pris: 55″ Beovision 11 kr. 87.785,- Og så fik man stereo-lyd Valgte man 40"eren (kr. 46.996) var der oven i købet penge til en subwoofer og/eller fronthøjtalere.... ....hvis man sammenligner prisen med det tussegamle BV7-40. MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BV11 har BeoSystem 4 såeee, og Preben købte jo ikke det sidste. Så der må jo være et' nyt.
millemis, når nu du råder andre til at købe et nyt BV tv, jeg tror du har noget der skal fikses. Hvornår var det så du købte dit BV 8 og BeoPlay V1. ?

Kunne dette nye tv friste dig. Drengene fra Struer har vist allerede været i sydkoreanske og sat et klistermærke på. Højttaleren sidder under panelet som du ønsker det. Men kan også afmonteres, hvis nogen skulle ønske det.

Husk to af de store. Men det betyder jo ikke noget for dig, bare det går til et godt formål. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis, når nu du råder andre til at købe et nyt BV tv, jeg tror du har noget der skal fikses.
Hvornår var det så du købte dit BV 8 og BeoPlay V1. ? |
|
|
Jeg ved ikke rigtigt, hvad det har med sagen at gøre?
Min BV8-40 står for skud - mest fordi jeg gerne vil have et, der er lidt større i stuen og gerne med BSys4's audiomuligheder og så selvfølgelig NL.
Men et tv med Android indbygget kommer ikke på tale - det er for meget Google på en gang for mig.
Vi får se, hvad B&O/LG-samarbejdet og WebOS byder.
Hvis V1'eren havde været i 48 eller 55", havde jeg forlængst haft købt det.
Nu venter jeg - ellers er der jo BV11'ere at købe (brugt).
Eller måske beholder jeg bare min 8-40 - den har altid været upåklagelig - og bruger penge på nogle nye/andre fronthøjtalere....
....eller en sub mere
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læser at du kun syntes det er de andre der skal købe et nyt BV TV. 
millemis skrev:
(de få der er tilbage) MM
|
|
|
876 hits det sidste døgn og døgnet er ikke slut. Hvis det er få, vil jeg da gerne vide hvad der er dit mål. ?
millemis skrev:
Da jeg brugte ordet havde du lige fyret 4 (ligegyldige) indlæg af i rækkefølge.... MM
|
|
|
Dette vidner om at du ikke en gang læste disse indlæg, som var svar på dit spørgsmål -----
millemis skrev:
Hvor kommer f.eks det der Samsung-tv ind i billedet, når du taler om LG og B&O? MM
|
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2017 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Hits betyder jo ikke, at de følger med i, hvad der sker på nyeste side.
Måske leder de bare efter en af dine mange tegninger via Google?
Ellers måske får de besked, når der postes - og har glemt at slå det fra.
Måske er der endda nogle, der finder vores mundhuggeri amusant - og får sig et billigt grin.
Faktum er, at næsten ingen (udover os to) skriver/'bidrager' med noget - intet, udover et par forkølede spørgsmål af og til!
--
Og så er det iøvrigt dig, der bliver ved at påstå, at jeg vil have, at andre skal købe et nyt (!) BV.
Fint nok med mig, hvis de er til Android - de får jo et tv, der er langt bedre end de allerfleste andre Android-baserede tv.
Men, det passer bare ikke - bare de køber noget, der er BSys4-baseret og NL-baseret, er det perfekt.
Derimod opfordrer jeg ofte folk til at købe de nye audiosystemer og højtalere - specielt har jeg
anbefalet BS Essence pga de mange muligheder, det har.
----
Jeg læser skam alle dine indlæg!
Omtalen af Samsung-tv'et er irrelevant her på tråden.
At Samsung til nogle få af deres tv køber display/skærme hos LG-display, behøver ikke nødvendigvis at omtales her.
Der er nok af andre, der beskæftiger sig med den slags 'nyheder'.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du fik det Samsung svar du bad om MM, og det er muligt det er uvæsentligt for dig. Selv LG lægger du stadig afstand til, fordi du ikke vil accepterer hvordan det er gået. Sådan har jeg haft det, fra det tidspunkt TUE fok lov til at køre B&O så langt ned, så ikke en gang Kineserne ville købe B&O.
BSy4-baseret / NL-baseret Tv er et låst B&O system. Hvorfor tror du der bliver brug for det fremover ? Dem der har købt det vil bruge det så længe deres BSy4 tv holder, lige som vi med ML /MCL systemet. I de nye soundbars ligger nogle rester fra automotive divisionen, som vel bliver døbt BeoAudioSystem 5. BeoPlay produkterne vil alle ende som stand alone modeller, til dem der ikke har hi-fi intresset, men penge.
Løbet er kørt. Ingen gider betale høje priser for B&O produkter, B&O de ikke engang selv producerer. Derfor er vi heller ikke mange med interesse for B&O tilbage, og hermed til at skrive på et rent Dansk hi-fi forum. Klart der vil være stører tilgang på et internationalt forum.

|
| Til top |
|
| |
Gnist Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes da ellers B&O for alvor har vist at de interesserer sig for seriøs hifi med modeller som beolab 5 og beolab 90, sidstnævnte er uden tvivl det
bedste stereoanlæg jeg har hørt og langt fra det dyreste jeg har lagt ører til
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gnist. Så fik jeg pudset trompeten og er klar.
Efter Prisliste pr. 02.03.2017 vil du ikke mere finde BeoLab 5 og BeoLab 3. Jeg er ked af BeoLab 5 udgår, for den har vi da altid kunne prale lidt med, over for folk der er nedladende over for B&O's aktive højttaler.
73.695 Kr pr. stk til BL5, har der desvære aldrig været til rådighed på min konto, og 242.995 Kr. pr. stk. for BeoLab 90, vil der ikke være mange der kan finde plads til i budgettet. Snart kommer så BeoLab 50 som også prismæssigt vil ligge uden for de flestes rækkevidde. Mange er glade for BeoLab 20 til 35.995 Kr pr. stk.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital Broadcasting - MPEG-H Audio Nye tv-lydsystemer som MPEG-H giver ikke kun forbrugerne mere præcis lyd, men evnen til at justere lyden til deres præferencer og høre den, som den bedst kan gengives på deres enheder. Robert Bleidt fortæller her om den nye MPEG-H-standard er designet til at give forbedrede lydfunktioner til streaming media.
Nuværende tv-standarten er MPEG-4. Så må vi se hvad dette kommer til at betyde for det elektronik vi har idag. På side 1034 skriver millemis: LG har købt licens til den fremtidige tv-lydstandart: MPEG-H. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu begynder Peter Pan så måske at se, at der er ræson i at samarbejde med LG om at lave nye Beovision.
Der er vel ikke nogen, der tror at et så lille firma som B&O ville kunne klare de udfordringer, der er på tv-/display-/billed-siden, alene.
Om Peter Pan's dommedagsprofetier så vil gå i opfyldelse, vil tiden vise.
Jeg har en fornemmelse af, at Peter Pan ikke er i stand til at værdsætte, det som NL-multiroom og B&O's nye lydmotor i tv'et har bragt,
simpelthen fordi han aldrig har haft mulighed for at udnytte det.
Hvem har da også brug for NL, når man kun har et rum til rådighed
Og hvem har brug for avancerede lydmuligheder, hvis man ikke tør tænde tv'et når man vil høre musik -- af frygt for
at det skal blive slidt op
Så Peter Pan har indrettet sig med de forhåndenværende midler og lidt non-B&O - og fred være med det
Hvis han da bare kunne stoppe sit korstog mod folk, der oplever noget andet ved de nye B&O-muligheder.
Måske der så endda ville komme flere bidrag her på denne tråd
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
BeoFantast Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søger lidt hjælp her, og godt nok længe siden jeg har været aktiv her på siden.
Efter længere tids overvejelse er jeg nu ved at være klar til at anskaffe et sæt brugte Beolab 5, som skal erstatte et sæt Beolab
8000+Beolab 2 i et 5.1 setup.
Måske andre har været gennem samme udskiftning, og kan fortælle om om plusser og minus.
- Hvis ikke man har brug for en sub med et sæt Beolab 5, giver de samme dybde ved film som jeg sætter pris på i dag?
- Hvilken årgang bør man gå efter, eller gå udenom?
- Hvilke ændringer er der foretaget på de forskellige årgange?
- Andet jeg bør være obs på?
Har ledt efter danske test/anmeldelser af Beobab 5 uden det store held, for bare lige se hvad man tidligere har skrevet om disse
højttalere.
Håber en venlig sjæl eller to måske har noget at byde ind med.
Takker.
__________________ Beovision Avant 55" & en masse B&O grej...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående MPEG-H:
MPEG-H er ét af de to bud på fremtidens (og det er snart) lydsystem i forbindelse med tv-teansmission.
Europæerne og Korea har besluttet sig for MPEG-H.
Men amerikanerne har mig bekendt endnu ikke valgt side.
Dolby har nemlig med deres Dolby AC-4 også gode kort på hånden.
Læs mere herom f.eks:
HER
Iøvrigt vil der være forskellige tv-standarter (hvoraf lyd er en del) forskellige steder i verden.
Kampen om markedsandele (læs licenser) vil nok ikke blive afgjordt lige med det samme.
I hvert fald ikke hurtigt nok for tv-producenterne.
Mon ikke det ender op med, at de kommende tv vil skulle understøtte alle disse standarter.
Endnu en grund til at B&O holder sig ude af det spil og fokuserer på det, de kan - nemlig den lyd,
der kommer ud af det endelige (tv-)produkt og betjeningsmuligheder heraf samt integration med deres øvrige produkter.
En passant kan da lige nævnes, at LG lige har meldt ud at deres nye tv nu har support for Dolby Atmos (i forbindelse med streaming).
Hvad det vil betyde for de kommende BeoVisions, må vi afvente at få at vide.
I hvert fald kan Atmos-lyden bitstreames via HDMI/RC-forbindelsen i tv'ene.
Og efter rygterne at dømme er det netop HDMI, som vil blive brugt til forbindelsen til B&O-lyddelen i de kommende LG/B&O-tv.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP
Ved du (eller andre her) om det er muligt at tilslutte en bluetooth eller Airport til en Beolab højttaler og dermed streame direkte til den og styre volume
og andet fra den enhed man streamer fra?
Mener du har snakket om en Beolab 3500 du gjorde dette med, men kan desværre ikke google mig frem til den.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFantast skrev:
Søger lidt hjælp her, og godt nok længe siden jeg har været aktiv her på siden.
Efter længere tids overvejelse er jeg nu ved at være klar til at anskaffe et sæt brugte Beolab 5, som skal erstatte et sæt Beolab
8000+Beolab 2 i et 5.1 setup.
Måske andre har været gennem samme udskiftning, og kan fortælle om om plusser og minus.
- Hvis ikke man har brug for en sub med et sæt Beolab 5, giver de samme dybde ved film som jeg sætter pris på i dag?
- Hvilken årgang bør man gå efter, eller gå udenom?
- Hvilke ændringer er der foretaget på de forskellige årgange?
- Andet jeg bør være obs på?
Har ledt efter danske test/anmeldelser af Beobab 5 uden det store held, for bare lige se hvad man tidligere har skrevet om disse
højttalere.
Håber en venlig sjæl eller to måske har noget at byde ind med.
Takker.
|
|
|
Hej BeoFantast,
nu må vi så se, om der er nogle af BL5-ejerne, der dukker op på tråden
Indtil da mine erfaringer/tanker:
Hold dig fra de allerførste (husker ikke hvilke typ-/serienumre/årgang).
Jeg mener ikke, at der efter de første før omtalte og så til de senere er sket nogle hardware-ændringer.
Hvis du vælger at købe fra privat (pga prisen), så husk at du indgår en form for risiko.
Brugte BL5 kan være ret gamle (og slidte) efterhånden.
Er du ikke så risikovillig, vælg hellere at købe fra en autoriseret forhandler og forhandl en god garanti.
Her kunne du måske også få lagt den nyeste software på.
De forskellige 'brugt-forhandlere' giver (selvfølgelig) også garanti - men oftest ikke mere end de er tvunget til at give.
Et sæt BL5 vil give dig rigeligt med bas/dybde - der er jo to subwoofere indbygget i et sæt
Tilslutning til et BV Avant giver dig desuden gode muligheder for at tweake lyden - f.eks i forbindelse med forskellige kilder.
Husk at de skal have lidt rum omkring sig - gerne 1 meter til væg og ikke klemt op i hjørnet.
Jeg vil generelt ikke anbefale dem til et 'mindre' rum!
God fornøjelse når det er jo vidt - vi hører gerne fra dig til den tid og ser også gerne billeder.
|
| Til top |
|
| |
BeoFantast Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM,
Tak for input.
Jeg går efter at min normale B&O pusher finder et sæt (med garanti), og vi har snakket om at de skal være fra min. 2009 grundet pin-kode og at de kan SW opdateres.
Michael
__________________ Beovision Avant 55" & en masse B&O grej...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2017 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BeoFantast
Hvis du spørger om der er kode lås på! og svaret er ja, ved du det ikke er den første version, som jeg også vil mene du skal undgå. Den er produceret før PowerLink, og dette kan skabe nogle tilslutnings problemer. Til efterfølgende versioner benyttes PowerLink Mk II elle S/pdif coaxial tilslutning, f.eks fra en cd afspiller. Beo4 styrer højttalerne direkte. Et Jack > Jack kabel mellen højttalerne synkronicere lyden.

|
| Til top |
|
| |