Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 23:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
Pierre skrev:
beobrian skrev:
Pierre skrev:

Beo5 ser jeg som et af B&O`s helt store ups`er som det er lige nu..............

Køb en fjernbetjening til lige knapt 5.000 kr og derefter skal man bruge yderlig 1.000 kr for at få den programeret. Skal
noget ændres på den er det også lige 1.000 kr igen

Det er sku ikke service eller noget som fremmer et salg.

Som jeg ser det, så burde B&O lave en nemt og overskuligt programerings platform, som de viligeholdte 100% og
sørgede for at den var opdaterede heletiden. Så skulle man bare koble den på nettet og derfra lægge de ting ind som man
skulle bruge. Det skulle laves nemt og overskuligt, men en programerings servicen skulle stadigvæk være der til dem som
abselut ikke kunne finde ud af at programere den.

Det ville fremme et salg af BEO5. Men har fagtisk hørt rygter fra min B&O forhandler at en BEO4 mkII er på vej. Den
skulle få et lille joystik istedet for GO knappen eller ligende

Sådan er markedet for programmerbare fjernbetjeninger, hvis du kigger på hvad der ellers findes, så kan du
sammenligne med en Philips Pronto, den koster bare 10.200,- og en standard programmering for 2000,- derefter kører det
på timeløn. Det er et håndværk og en programmering for den enkelte kunde, og det koster jo noget tid hos forhandleren at
lave, eller hans installatør.

Forskellen på dem du nævner og så BEO5 er at BEO5 KUN kan bruges til B&O`s produkter

Men når du køber en BEO5 så kan den jo ikke en fis. Ikke engang betjene B&O`s egne produkter. Det ser jeg som MEGET
ringe service fra B&O`s side

Man kan så betjene nogle 3.parts produkter via BeoSystem3, men det er altså IKKE Beo5 som står for styringen

Så dit samlinings grundlag er lidt tyndt

Beo5 kan faktisk sagtens styre 3.parts produkter direkte, vi har en lang række koder klar til direkte styring med
Beo5, bl.a. Apple produkter, XBOX, Velux vinduer, pejse osv.
Men det kræver selvfølgelig produkterne kan se et IR signal. Mange kunder vi gerne have gemt produkterne væk, så derfor
har vi vores PUC system, hvor du kan gemme produkterne væk, ja faktisk stille dem i kælderen, og så betjene dem alle
igennem dit TV's IR med en simpel fjernbetjening.
Når du køber en Beo5 kan den styre alle B&O produkter og endda nemmere end med Beo4, fordi alle de knapper du har
under LIST funktionen på Beo4, kan du have liggende på skærmen på Beo5. I standard mode har den alle funktionerne
liggende skjult, og ved at gå ind i kunde service menuen, kan du aktivere de funktioner du gerne vil bruge her og nu.

Jamen jeg kan godt se/ høre at vi 2 er 100% uenige hvad angår Beo5

For mig er det et POP produkt som ligger i skyggen af Beo4 hvad angår betjenings komfort og nemhed.

Men det glæder mig da at høre at det KAN betjene andre produkter end B&O`s egne. Dog er jeg ligeglad hvad angår Velux og pejse. Men kan du få den til at styre en OPPO BDP-83 bluray, Eera DL2 cd og Pass Labs XP10 pre så gør du mig glad og jeg skal måske re-vurdere min holdning til Beo5

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Lennart4 skrev:
Nu har jeg bestil mit Beovision 7-55, med blue ray og beolab 10 center, med levering d 28/5 og
da jeg går fra 32" avant til 7-55, så glæder jeg mig helt vildt. Gætter på at jeg sagtens kan starte på at se alle mine
film påny.   Jeg har dog hørt at man får mest ud af fjernsynet, hvis man tilkobler en ekstern blue ray afspiller af høj
kvalitet ( ikke B&O ) Det syns jeg umiddelbart er synd, hvis den indbyggede afspiller så kun vil egne sig til gamle danske
film osv. Hvis det er rigtigt, hvad er så årsagen til det? Min forhandler sagde noget om at der var mulighed for på et senere
tidspunkt at opdatere Blue ray afspilleren til det kommende nye format ( jeg ved ikke hvad det er?). Er der nogen herinde
som har gode/ dårlige erfaringer med blue ray afspilleren i Bv 7 ? Andre erfaringer med 7-55, gode som dårlige vil jeg da
også gerne høre om. Mvh Lennart

Blu-Ray afspilleren er ganske god i BeoVision 7-55, den kan dog ikke afkode enkelte af de nye HD lydformater, så
hvis det er vigtigt for dig at kunne afspille i ægte DTS-HD så skal du vælge en ekstern Blu-Ray afspiller.
Den indbyggede afspiller vil gengive DTS-HD som traditionelt DTS, og du skal være ret godt trænet for at høre forskel. Jeg
har lyttet en del til forskellige indspilninger, både med den indbyggede og med eksterne afspillere som Oppo. Og det er
meget svært at høre forskellen.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Men det glæder mig da at høre at det KAN betjene andre produkter end B&O`s egne. Dog er jeg ligeglad hvad angår Velux og pejse. Men kan du få den til at styre en OPPO BDP-83 bluray, Eera DL2 cd og Pass Labs XP10 pre så gør du mig glad og jeg skal måske re-vurdere min holdning til Beo5

Fik du ikke din forhandler til at programmer den til at styrer Oppo BDP-83 ?

Det har jeg da forstået på dig !

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Pierre skrev:

Jo sådan da

Det viste sig at det var en PUC til deres dvdafspiller som der var frigjort. Jeg kan styre de fleste funktioner, men trykker jeg fx undertækst på Beo5 så er det top menuen som kommer frem og sådan er det med alle funktionerne  Det er lidt træls men til at leve med, da men vænner sig til det. Men den største mangel er at man ikke kan pause filmen

Så overvejer at betale B&O for at lave en PUC som passer 100%, da jeg er ved at være godt træt af at det ikke fungere.

Men nu siger BeoBrian jo at Beo5 kan styre 3. parts produkter alene, så mån han jo bare bevise det ved at få Beo5 til at styre mine andre produkter

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

MoTiNi skrev:
Pierre skrev:

Jo sådan da

Det viste sig at det var en PUC til deres dvdafspiller som der var frigjort. Jeg kan styre de fleste funktioner, men trykker jeg fx undertækst på Beo5 så er det top menuen som kommer frem og sådan er det med alle funktionerne  Det er lidt træls men til at leve med, da men vænner sig til det. Men den største mangel er at man ikke kan pause filmen

Så overvejer at betale B&O for at lave en PUC som passer 100%, da jeg er ved at være godt træt af at det ikke fungere.

Men nu siger BeoBrian jo at Beo5 kan styre 3. parts produkter alene, så mån han jo bare bevise det ved at få Beo5 til at styre mine andre produkter

Nå, så var det ikke helt tosset det jeg havde fået at vide af min forhandler ang Oppo BDP-83, at den ikke var frigivet endnu. Men din forhandler viste jo bedre eller det gjorte han så ikke i dette tilfælde

Nå men en fyr på Beoworld.org har lavet en 3.ed part XML-fil til styreing af Oppo BDP-83. Den kan du bede din forhandler om at lægge ind i din Beo5

XML-fil til OPPO BDP-83 kan hentes her og tråden på Beoworld kan læses her

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
Pierre skrev:

Er det bare mig eller har B&O ikke en hel del problemer med deres TV lige for tiden??? Husk på at det vi høre om her, kun er toppen af isbjerget. Min forhandler "brokker" sig over at B&O har mange software fejl i deret tv lige for tiden.

Mit nye mkIV har heller ikke været uden problemer. Det har problemer med at starte op ved DTV, der kommer simpelthen ikke noget billede. Så skal man lige slukke og tænde igen. Dette gøres 2-

3 gange før det kan starte op  Min forhandler har lige lavet en software opdatering, det hjalp lidt, men problemet er ikke 100% løst. Så nu arbejder han på en anden løsning. Men han er ved at blive tosset over B&O, for der er mange problemer lige for tiden.

Jeg er dog helt rolig, for jeg ved jeg er i gode hænder. Min forhandler skal nok finde en løsning på den ene eller anden måde

Men for mig så virker det ikke helt som om at B&O ved hvad de laver og sender en del produkter på markede med fejl som ikke er blevet rettet

Jeg har også set nogle stykker herinde, og det er ikke i orden. Nu kender vi ikke baggrunden og de specifikke sager. Men jeg vil godt undersøge i baglandet omkring de nævnte fejl.

Vi har et rigtig godt tracking system, så vi kan følge indrapporterede fejl. Jeg vil derudover også sige at vores fejlprocent er ekstremt langt nede, men der kan forekomme fejl, de skal så bare udbedres.

Hej beobrian

Jeg er sikker på at de personer på denne tråd, som har de TV fejl du har læst om,
vil være meget glade for en håndsrækning, hvis du vil undersøge i baglandet omkring
de nævnte fejl. Det ser jo ikke ud som om forhandlerne i de tilfælde har været særlig
meddelsomme / hjælpsomme.  

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Pierre skrev:

MoTiNi skrev:
Pierre skrev:

Jo sådan da

Nå, så var det ikke helt tosset det jeg havde fået at vide af min forhandler ang Oppo BDP-83, at den ikke var frigivet endnu. Men din forhandler viste jo bedre eller det gjorte han så ikke i dette tilfælde

Nå men en fyr på Beoworld.org har lavet en 3.ed part XML-fil til styreing af Oppo BDP-83. Den kan du bede din forhandler om at lægge ind i din Beo5

XML-fil til OPPO BDP-83 kan hentes her og tråden på Beoworld kan læses her

Jeg er lige så forvirret som du. For det var først Beo support som fortalte mig at der var en PUC til OPPO BDP-83

Hvordan fungere sådan en XML fil og hvad er det??????? Men vil det gøre at jeg kan styre OPPO`n med Beo5 direkte uden det lille ir-kabel imellem eller kan filen også smides ind i BV-7 og så styres via selve PUC`n?????

Hvordan får jeg så en XML fil til min cdafspiller og forforstærker

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Hej mch31dk

Jeg har også haft mine problemer med min forhandler angående fejl i et BV7-40mk.III og de problemer løste sig når jeg ringede til Bang & OLugsen kundeservice, BeoCare som det hedder. Der et par rigtig søde piger som er lydhør overfor kundernes problemer og oplevelser med forhandlerne. I mine tilfælde ringe Bang & Olufsen til forhandleren og skubbede på en løsning som kunne være i min interesse.

Mit råd til dig, ring til BeoCare og begrynd at skrue bissen på.

Nu ringede jeg på det TLF nr jeg havde indkodet i min telefon som jeg troede var BEOCARE`s. Men ifølge den flinke telefon-dame så er BeoCare nedlagt for kunderne, men er der kun for butikkerne nu  

Leder man på B&O`s hjemmeside så er der heller ikke noget at finde omkring BeoCare, udover en elevplads

Så endten har de nedlagt BC for kunder eller også skjuler de det temmeligt godt

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
[Jeg er lige så forvirret som du. For det var først Beo support som fortalte mig at der var en PUC til OPPO BDP-83

Hvordan fungere sådan en XML fil og hvad er det??????? Men vil det gøre at jeg kan styre OPPO`n med Beo5 direkte uden det lille ir-kabel imellem eller kan filen også smides ind i BV-7 og så styres via selve PUC`n?????

En XML-fil er den fil som man lægger ind via det Beo5-setup program man bruger til at programer Beo5'eren med.

En XML-filen indholder alt omkring styreing af det produkt som man ønsker at styrer. Så for hver produkt er der også en XML-fil.

Jeg ved ikke om der er nogle som har lavet XML-filer til styring af dine andre produkter, men hvis du selv har koderne til dem, så kan der laves en XML-fil ud fra dem af.

Mit B&O HD Cinema set-up

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Pierre skrev:
[Jeg er lige så forvirret som du. For det var først Beo support som fortalte mig at der var en PUC til OPPO BDP-83

En XML-fil er den fil som man lægger ind via det Beo5-setup program man bruger til at programer Beo5'eren med.

En XML-filen indholder alt omkring styreing af det produkt som man ønsker at styrer. Så for hver produkt er der også en XML-fil.

Jeg ved ikke om der er nogle som har lavet XML-filer til styring af dine andre produkter, men hvis du selv har koderne til dem, så kan der laves en XML-fil ud fra dem af.

Hvordan får man koderne til de produkter og hven får man til at lave en XML fil??????

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Hvordan får man koderne til de produkter og hven får man til at lave en XML fil??????

Prøv at søg på producenternes web-site for IR-koderne.

Og der er flinke mennesker på BeoWorld.org som nok gerne vil hjælpe med at lave en filen ud fra koderne, hvis du kan frem trylle dem.

Mit B&O HD Cinema set-up

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre

Denne XML-fil til OPPO BDP-83 kan styre din afspiller uden om PUC'en i dit BV7-40. Hent XML-fil  her  (Beoworld kan læses her)

Men jeg ved så ikke om BV7-40 selv skifter over på den indgang når afspilleren tændes. Men det kan jo prøves. Jeg har dog ikke selv mulighed for at afprøve det da jeg ikke selv har en OPPO endnu

Mit B&O HD Cinema set-up

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 26 Maj 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jamen jeg kan godt se/ høre at vi 2 er 100% uenige hvad angår Beo5

For mig er det et POP produkt som ligger i skyggen af Beo4 hvad angår betjenings komfort og nemhed.

Men det glæder mig da at høre at det KAN betjene andre produkter end B&O`s egne. Dog er jeg ligeglad hvad angår Velux
og pejse. Men kan du få den til at styre en OPPO BDP-83 bluray, Eera DL2 cd og Pass Labs XP10 pre så gør du mig glad og jeg
skal måske re-vurdere min holdning til Beo5

[/QUOTE] Jeg har aldrig udtalt mig at vi kan styre alt direkte. Men hvor det er muligt og vi ser en fordel i det, så laver vi en
direkte styring. Nogle fjernbetjeninger er så dårlige at de ikke kan genskabes, og andre er modtageren i afspilleren alt for
retningsbestemt. Så det er meget forskelligt hvad der er muligt. Jeg er ved at undersøge med Oppo BD-P83, fordi jeg kan se
den umiddelbart har haft problemer med at kunne blive lagt ind, men jeg undersøger sagen. De øvrige produkter er ikke
umiddelbart kendt, men så er det en opgaven for din forhandler, at sende fjernbetjeningerne ind til afkodning.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 26 Maj 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
Pierre skrev:

Er det bare mig eller har B&O ikke en hel del problemer med deres TV lige for
tiden??? Husk på at det vi
høre om her, kun er toppen af isbjerget. Min forhandler "brokker" sig over at B&O har mange software fejl i deret tv lige for
tiden.

Mit nye mkIV har heller ikke været uden problemer. Det har problemer med at starte op ved DTV, der kommer
simpelthen ikke noget billede. Så skal man lige slukke og tænde igen. Dette gøres 2-3 gange før det kan starte op  Min
forhandler har lige lavet en software opdatering, det hjalp lidt, men problemet er ikke 100% løst. Så nu arbejder han på en
anden løsning. Men han er ved at blive tosset over B&O, for der er mange problemer lige for tiden.

Jeg er dog helt rolig, for jeg ved jeg er i gode hænder. Min forhandler skal nok finde en løsning på den ene eller anden
måde

Men for mig så virker det ikke helt som om at B&O ved hvad de laver og sender en del produkter på markede med fejl
som ikke er blevet rettet

Jeg har også set nogle stykker herinde, og det er ikke i orden. Nu kender vi ikke baggrunden og de specifikke
sager. Men jeg vil godt undersøge i baglandet omkring de nævnte fejl.
Vi har et rigtig godt tracking system, så vi kan følge indrapporterede fejl. Jeg vil derudover også sige at vores fejlprocent er
ekstremt langt nede, men der kan forekomme fejl, de skal så bare udbedres.
Er dit TV blevet opdateret fornyelig fordi der er for ca. 10-12 dage siden frigivet en ny software til DVB-HD
modulet, og det tror jeg kan løse dit problem.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
beobrian skrev:
Pierre skrev:

Er det bare mig eller har B&O ikke en hel del problemer med deres TV lige for
tiden??? Husk på at det vi
høre om her, kun er toppen af isbjerget. Min forhandler "brokker" sig over at B&O har mange software fejl i deret tv lige for
tiden.

Mit nye mkIV har heller ikke været uden problemer. Det har problemer med at starte op ved DTV, der kommer
simpelthen ikke noget billede. Så skal man lige slukke og tænde igen. Dette gøres 2-3 gange før det kan starte op  Min
forhandler har lige lavet en software opdatering, det hjalp lidt, men problemet er ikke 100% løst. Så nu arbejder han på en
anden løsning. Men han er ved at blive tosset over B&O, for der er mange problemer lige for tiden.

Jeg er dog helt rolig, for jeg ved jeg er i gode hænder. Min forhandler skal nok finde en løsning på den ene eller anden
måde

Men for mig så virker det ikke helt som om at B&O ved hvad de laver og sender en del produkter på markede med fejl
som ikke er blevet rettet

Jeg har også set nogle stykker herinde, og det er ikke i orden. Nu kender vi ikke baggrunden og de specifikke
sager. Men jeg vil godt undersøge i baglandet omkring de nævnte fejl.
Vi har et rigtig godt tracking system, så vi kan følge indrapporterede fejl. Jeg vil derudover også sige at vores fejlprocent er
ekstremt langt nede, men der kan forekomme fejl, de skal så bare udbedres.
Er dit TV blevet opdateret fornyelig fordi der er for ca. 10-12 dage siden frigivet en ny software til DVB-HD
modulet, og det tror jeg kan løse dit problem.

Jeps, det blev opdateret i sidste uge med den aller nyeste software. Det hjalp ikke en fis 

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Beobrian  Jeg tror faktisk at det var HD lyd, min forhandler snakkede om da han sagde at den var forberedt til en opdatering, men jeg er ikke sikker. Har du hørt noget om det Beobrian?  Men hvis det er meget svært at høre forskel, er jeg tilgengæld  sikker på at det ikke vil genere mig ret meget.                                                                                

Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Maj 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Lennart4 skrev:

Nu har jeg bestil mit Beovision 7-55, med blue ray og beolab 10 center, med levering d 28/5 og da jeg går fra 32" avant til 7-55, så glæder jeg mig helt vildt. Gætter på at jeg sagtens kan starte på at se alle mine film påny.   Jeg har dog hørt at man får mest ud af fjernsynet, hvis man tilkobler en ekstern blue ray afspiller af høj kvalitet ( ikke B&O ) Det syns jeg umiddelbart er synd, hvis den indbyggede afspiller så kun vil egne sig til gamle danske film osv. Hvis det er rigtigt, hvad er så årsagen til det? Min forhandler sagde noget om at der var mulighed for på et senere tidspunkt at opdatere Blue ray afspilleren til det kommende nye format ( jeg ved ikke hvad det er?). Er der nogen herinde som har gode/ dårlige erfaringer med blue ray afspilleren i Bv 7 ? Andre erfaringer med 7-55, gode som dårlige vil jeg da også gerne høre om. Mvh Lennart

Lennart4

På side 89 fra indlæg af 15 Februar 2010 kl. 15:08, på denne tråd kan du læse om HDMI 1.4 standarten.
"Blu-ray nedsampler DTS HD MASTER Audio til 5.1 kanaler" problematikken.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1&TPN=89

Det din forhandler kalder det "nye format". 

Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg skrev for et par indlæg siden at jeg havde problemer med et Zaptor-kort og mit BeoVision 8-40. Det har jeg stadigvæk. Jeg har købt et CA-modul til mit Zaptor smart card i den tro at det så ville kunne blive dekodet i tv'et. Men det fungerer altså ikke! Jeg kan sagtens finde alle mine kanaler fra Telia, men de er låst og den siger "Intet passende kort." Jeg har så skrevet til Telias kundeservice for at få et svar på problemet. De siger så at det ikke er muligt at gå udenom Zaptor boksen fordi den skal have internetadgang. Men det er noget vrøvl. Jeg kan sagtens se kanalerne gennem boksen uden netværksstik i. Er der nogen der an hjælpe her? Og hvis det så ikke er muligt at gå udenom boksen, så ville det være rart hvis nogen vidste, hvordan jeg får Zaptor boks.

De bedste hilsener,

Frederik.
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Das Pferd skrev:

Hej igen,

Jeg skrev for et par indlæg siden at jeg havde problemer med et Zaptor-kort og mit BeoVision 8-40. Det har jeg stadigvæk. Jeg har købt et CA-modul til mit Zaptor smart card i den tro at det så ville kunne blive dekodet i tv'et. Men det fungerer altså ikke! Jeg kan sagtens finde alle mine kanaler fra Telia, men de er låst og den siger "Intet passende kort." Jeg har så skrevet til Telias kundeservice for at få et svar på problemet. De siger så at det ikke er muligt at gå udenom Zaptor boksen fordi den skal have internetadgang. Men det er noget vrøvl. Jeg kan sagtens se kanalerne gennem boksen uden netværksstik i. Er der nogen der an hjælpe her? Og hvis det så ikke er muligt at gå udenom boksen, så ville det være rart hvis nogen vidste, hvordan jeg får Zaptor boks.

De bedste hilsener, Frederik.

Das Pferd skrev:
Hej allesammen,

Jeg har fået bredbånd og digitalt tv fra Telia. Mit problem er så at mit Beovision 8-40 ikke vil tage imod Zaptor kortet i "smartcard"-modulet. Den siger "læser kort" og få sekunder efter siger den "intet kort"... Jeg er totalt på bar bund. Kan det virkelig passe at det ikke er understøttet?

Med venlig hilsen,

Frederik

Peter Pan skrev:

Hej Das Pferd, har du forsøgt at følge BeoVision 8-40's brugerguide side 51?

Chipkortlæser og CA-modul SMARTCARD

Til isætning af et kort, der giver adgang til digitale kanaler. Kontakt din Bang & Olufsen forhandler
for yderligere oplysninger om kompatible kort.

CA
Til isætning af et kort eller et modul, der giver adgang til digitale satellitkanaler. Kontakt din
Bang & Olufsen forhandler for yderligere oplysninger om kompatible kort og modulkombinationer.

Vejledning:

Isæt et chipkort i CA-modulet med chippen vendt mod forsiden af modulet. Isæt CA-modulet med
forsiden mod fjernsynets front. Et Conax-chipkort skal isættes med chippen vendt væk fra
fjernsynets front.

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoVision8-40/ beovision8-40_userguide_danish.pdf

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoVision8-40/ beovision8-40_userguide-addition_danish.pdf

Hej igen Das Pferd

Jeg har ingen fornemmelse af, om du læste mit svar sidst da du ikke har svaret.

Har du talt med din B&O forhandler ? Han er til for at hjælpe dig.

Dette efter netsøgning. Måske der er noget der kan bruges.

Så vidt jeg ved, er det ikke samme kort, der bruges i en Zaptor og i et CA-modul.
Så du skal muligvis en tur til Stofa og have dit kort byttet. Jeg er dog ikke helt sikker.

Det er den "modsatte vej" der er problemer. Et Zaptor kort (T0) kan kan også bruges
i en DVB-C tuner, hvorimod et kort der er købt/lejet som et DVB-C kort (T14 ) ikke
kan benyttes i en Zaptor.

Læst her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70188&PN=2 &title=brug-af-ca-modul-med-zaptor-kort

Det er korrekt, at forskellige udbydere bruger forskellig krypteringsteknologi. Stofa bruger
Irdeto kryptering, og det er derfor kun et Irdeto CA-modul som virker hos dem.
Tilsvarende bruger YouSee et ViaAccess CA-modul.

Læst her:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=62761& ; ; ;sid=0e0dc0fb0e17540a0bb4dddd9564ee84

Stofa Zaptor

http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=faqzaptor

http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=53

http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=335

Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan,

Jeg læste skam dit sidste svar på mit indlæg :)

Jeg har også talt med min B&O dealer og han var her i går for at opdatere mit fjernsyn til nyeste firmware. Han mente at det var det, der var galt. Jeg har så købt netop et Irdeto CA-modul til Zaptor kortet, og nu kan jeg godt komme ind i menuen på selve kortet. Før sagde den jo "intet kort." Men det virker som beskrevet stadigvæk ikke. Men det er nok fordi jeg har købt kortet sammen med en Zaptor-boks altså et lejet kort som du skriver.
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes