Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 August 2017 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Her ser man tydeligt panel, og højttaler ikke fylder meget bag ud.

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2017 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

B&O er efter min mening sluppet meget heldigt fra designet på det ny Eclipse.

Soundbaren er dog pænest på 65”

Det er helt utilgiveligt, at de har fjernet gardinet.

Netflix og Amazon knapperne skal væk og væk med Bluetooth på fjernbetjeningen, B&O laver verdens bedst IR fjernbetjening, der langt overgår det Bluetooth fjant!

Bare synd at Avant nu udgår.

Til top Vis Nightwolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwolf

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 August 2017 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er stadig i tvivl om designet. Men 65" synes jeg har de bedste proportioner med højtaleren.
Og enig i det med gardinet. Og jeg har hverken Netflix eller Amazon. Går bestemt ud fra man kan få en betjening uden disse to knapper.
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 31 August 2017 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Meget enig i jeres indlæg, men er stadig ikke helt solgt på designet som ikke matcher min Avant med flere vognlængder efter
min opfattelse.

Billede og lyd er i top, og måtte således besøge den lokale B&O pusher igen inden lukketid i går, for lige at lege lidt mere med
menuer og betjening generelt.

Jeg er meget ærgerlig over at der INTET B&O er over hverken menuer, gardinet (dét en B&O signatur!) selv det at just. på
volumen (som vises på skærmen) er basic LG design = billigt at se på.

Ved valg af programguide, og alle andre underliggende funktioner ligner noget børn har designet med de farver og tegninger der
viser den valgte funktion. Jeg mangler B&O look and feel BIG time.

Var ellers klar til at købe et 55" men er sgu nu kommet alvorligt i tvivl

Far er ikke vred, far er skuffet...

BeoFantast

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2017 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Du har ganske ret med menuerne, LGs er forfærdelige, de tror jo flere farver man roder sammen des bedre, men sådanne bliver det med produkter, der hverken er fugl (B&O) eller fisk (LG).

De ”menuerne” mangler fuldstændigt, som du skriver ”B&O look and feel BIG time”

Fik ikke prøvet det nok til, at konstatere om det også er noget LG/B&O miskmask (om de taler dårligt med hinanden) der var en menu, der var utroligt langsom til at komme frem. Det burde ikke være et problem med dagens TV.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 August 2017 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Nu har flerer af jer set og hørt BeoVision Eclipse. Har en af jer hørt hvordan Eclipse lyder som center
højttaler i et 5,1 surround setup. ?? Dette har en virkelig stor betydning for mig. Rammer jeg en TV kanal
med surround sound, tænder mine 5,1 højtaler plus sub jo op, så skal jeg forhåbentligt ikke justerer center
højttaleren mere end en gang ved opsætningen. Idag benytter jeg BeoSystem 3 og BeoLab 7-4, (mono
180 Watt i 8 Ohm) og dette setup fungerer perfekt. Min B&O forhandler havde ikke mulighed for at
demonstrer BeoVision Eclipse i 5,1 / 7,1 setup.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 August 2017 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hvad koster så, det valg du evt. træffer --------

BeoVision Eclipse 55" OLED TV - 62.995,- / BeoVision Eclipse 65" OLED TV - 89.995. Kr

Fast vægbeslag til BeoVision Eclipse - Beslaget kan manuelt trækkes ud fra væggen, så TV'et
kan drejes ud i rummet. - 6.495. Kr

Motoriseret vægbeslag til BeoVision Eclipse - Beslaget er skjult inde i den primære konstruktion,
drejer sig ud fra væggen. - 11.295. Kr

Motoriseret gulvstand til BeoVision Eclipse - Gulvstanden drejer Eclipse ud fra væggen.- 11.295. Kr

Højttalerfront i aluminium til BeoVision Eclipse - Højttalerfront i aluminium  - 7.595. Kr

Højttalerfront i stof til BeoVision Eclipse, findes i farver. Grå/ Grøn / Blå / Lilla / Sort - 1.595. Kr

BeoRemote One BT m. Med bluetooth er tilføjet to ekstra knapper til Netflix og Amazon.- 2.095. Kr

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 August 2017 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

@alle tvivlere og nej-sigere

Hvad er så alternativet til et BeoVision Eclipse?
Vil i foreslå folk, at de køber et eller andet OLED-tv og så selv strikker en soundbar-/højtaler-løsning sammen - eller hvad?
Eller vil i bare beholde 'jeres gamle' B&O tv-løsning?

Det er fint med meninger, kritik og brok (og hylen) over, hvad B&O leverer i dag.
Men hvad er løsningen?
B&O's linje vil i ikke kunne ændre på, når alt kommer til alt.
BeoVision Eclipse er som det er.

MM

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2017 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Nu forholder folk sig til, om de mener det er forbedringer/fremskridt, eller de mener det er et tilbageskridt B&O kommer med, i forhold til hvad de før har produceret og andre kan levere.

Hvis B&O kom med noget, hvor de havde stilet det på hovedet, så var det efter dine termer fremragende.

Løsningen er selvfølgelig at B&O lytter til dem der har købt og vil forny deres B&O, men ikke vil miste al de betjenings fordele det ældre B&O havde og det skal være muligt at få gammelt og nyt til at tale sammen, osv.

Desværre har ledelserne i B&O vist sig mere interesseret i at få deres egne ideer ført ud i livet, end at forholde sig til det folk elskede ved B&O og forbedre det. De prøvede at få en hurtig profit på nogle aktieoptioner.

B&O’s linje kan man godt ændre på, hvis man holder op med at købe det, så lukker den!

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 31 August 2017 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

B&O ændre sikkert intet af det vi her sidder og hyler over, og skal du have nyt Beovision kommer man ikke uden om det LG
halløj der følger med.

Men vi er ikke alene, at dømme ud fra Beoworld, hvor det er mange af de samme ting vi her taler om går igen med Beomagien
m.v.

Uanset om vi bryder os om det eller ej, så ER det et tilbageskridt for B&O med et nyt tv uden et minimum af deres DNA!

Alternativet, beholde vores nuværende Beovision så længe som muligt eller skifte til noget helt andet.

B&O bliver på tv siden (desværre) bare en mindre spiller og har ikke økonomi til at holde udviklingen i gang længere, sådan er
det bare.

Heldigvis er mit eget B&O setup ikke helt old school endnu, og med en kommende Apple TV 4K kan jeg nok holde liv i mit Avant
lidt endnu...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 August 2017 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

millemis skrev: Eller vil i bare beholde 'jeres gamle' B&O tv-løsning?

Ja da millemis. Du bør nok sælge dine B&O aktier inden det er for sent.

Mit TV er da heller ikke old school endnu. Jeg elsker mit tv's design og Beo4.

Mvh. En tilfreds ejer af BV 7 Mk. III.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 August 2017 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsens Soundbar. -
Stereolyden leveres af seks enheder/ 450W og kan udvides til surround med BeoLab-højttalere
via det indbyggede 7.1 surroundmodul. Ejer du højttalere baseret på B&O’s trådløse lydsystem
(IWS / WiSA) kan de naturligvis også tilsluttes til BeoVision Eclipse.

Men 5,1 / 7,2 surround sound er der måske ikke noget beo folket går op i, i 2017 ?
Er BL højttalerne for dyrer. 

I Soundbaren er der indbygget trådløse lydsystemer, herunder Apple Airplay, Google Chromecast,
Spotify Connect og Bluetooth. Via. disse systemer kan du høre musik fra en lang række kilder.
Derfor Bang & Olufsen valgte navnet Eclipse et “fuldgyldigt musiksystem i sig selv”. Soundbaren kan
desuden indgå i B&O multiroom, det såkaldte BeoLink system.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2017 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Mens de fleste nuo m dage fokuserer på en skærm/et tv med en oftest elendig lyddel/soundbar nedenunder,
har B&O valgt at fokusere på en lyddel/et Sound Center med en skærm/et tv ovenover.

De valgte så et OLED-tv, som vel nok er toppen af poppen mht skærmteknologi nu om dage.
At man så må leve med LG's WebOS er noget andet....
....men heldigvis slipper man da for Google/AndroidTV-platformen.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 August 2017 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Vi ved, at skærmteknologien forbedres hvert halve år.
Vi har senest fulgt en chokerende eftersalgsservice af produkter der ikke virker. Skam dig B&O
med denne arrogante holdning. Men ringe service betyder, bedre fortjener. Ser i et falde sammen.

Dette berører spørgsmålet, hvordan står Eclipse-ejeren om få år, hvor LG delen vil være forældet. 
Du kan godt glemme at anmoder om en panel opgradering. Derfor er en B&O soundbar nødt til
at være konstrueret på en måde, så den er helt uafhængigt af det TV panel der benyttes. Svarende
til man købte en selvstendig surround processor med 7.1 RCA pre-out for Dolby TrueHD, Dolby
Digital Plus, Dolby Digital decoding, DTS-HD, som blev tilsluttet en BeoLab 7- 2 eller 6.
Vedrørende fjernbetjening, kan man jo skele til hvordan det er løst med B&O S8 Connection Hub.
Jeg appellerer bare til omtanke før i beslutter jer.  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 September 2017 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Rettelser.

Vi ved, at skærmteknologien forbedres hvert halve år.
Vi har senest fulgt en chokerende efter salgsservice af produkter der ikke virker. Skam jer B&O
med denne arrogante holdning. Men ringe service betyder, bedre fortjeneste. Ser i et falde sammen.

Dette berører spørgsmålet, hvordan står Eclipse-ejeren om få år, hvor LG delen vil være forældet. 
Du kan godt glemme at anmoder om en panel opgradering. Derfor er en B&O soundbar nødt til
at være konstrueret på en måde, så den er helt uafhængigt af det TV panel der benyttes. Svarende
til man købte en selvstændig surround processor med 7.1 pre-out, som blev tilsluttet det antal aktive
BeoLab du ønsker. 5,1 er dog nok for mig. Vedrørende fjernbetjening, kan B&O jo skele til hvordan
de løst det med B&O S8 Connection Hub. Jeg appellerer bare til omtanke før i beslutter jer.

Ind til da - 
Jeg vil ikke betale 46.800 Kr. alene for B&O's soundbar. Så heller købe en surround processor med
7.1 pre-out til 9.000 Kr. og lægge i skabet. Køber så et LG B7 TV til 16.200 Kr. (samme panel som
Eclipse benytter) I alt 25.200 Kr. Som de fleste andre gør. Fjernbetjening klare Lintronic.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2017 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
'Jeg vil ikke betale 46.800 Kr. alene for B&O's soundbar.
Så heller købe en surround processor med 7.1 pre-out til 9.000 Kr. og lægge i skabet.
Køber så et LG B7 TV til 16.200 Kr. (samme panel som Eclipse benytter) I alt 25.200 Kr.
Som de fleste andre gør.
Fjernbetjening klare Lintronic.'

Jamen, så god fornøjelse med det projekt

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 September 2017 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

@ millemis
Langt tilbage på denne tråd skrev jeg at Bang & Olufsen burde tilpasse deres virksomhed til det de er
bedst til. At udvikle aktive højttaler, og det mener jeg stadig. Jeg fik hørt BeoLab 50, og da jeg havde
medbragt min yndlings Flac fil - Michelle Shocked "Quality Of Mercy", kom bas højttalerne i BL 50
virkeligt på arbejde. Lyden kan der ikke klages på , højttalerne stod bare for tæt, og butikken burde
ofre et tæppe på gulvet foran højttalerne. Min mening, BeoLab 50 kræver et stort rum, så de næste
BeoLab "40" højttaler må da gerne have samme design og ca. samme prestation, men må gerne 
være lidt mindre, og til en pris hvor flere kan / vil være med.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2017 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
@ millemis
Langt tilbage på denne tråd skrev jeg at Bang & Olufsen burde tilpasse deres virksomhed til det de er bedst til. At udvikle aktive højttaler, og det
mener jeg stadig.

Hvad er det da, der er så godt ved deres aktive højtalere?

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 September 2017 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Prisen er altid i den tunge ende, men med Penta serien var det slut med at B&O fremstillede højttaler
i firkantede kasser. I årene der er gået siden, har vi set mange design på div. aktive BeoLab højttaler.
Hvordan vi har set på Bang & Olufsens design højttaler, vil altid komme an på øjnene der ser. Men
det er meget sjovt man kan ændre et førstegangs indtryk fra grimt, til med tiden at syntes det er flot.
Sådan havde jeg det med BL 5. Bang & Olufsens design, er det der skal sikrer de har en fremtid.
Men lydkvaliteten skal jo også følge med. IK' Denne vudering er afhængigt af ens præferencer.  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2017 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Men det er meget sjovt man kan ændre et førstegangs indtryk fra grimt, til med tiden at syntes det er flot.

Ja, tænk hvis det nok gik ligesådan med BV Eclipse

MM

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum