| Forfatter |
|
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
God Ferie til Peter Pan
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
alaska skrev:
|
Hej m-kaee
det må jeg jo prøve at se efter, er lige nu igang med kabeltrækningen, derefter skal b&o ir modulet lige prg i ihc, hvordan er det nu lige det er med pentaerne mk 3 , var det ikke 14w de bruger i standby pr stk., hvad med forstærkeren, var der ikke noget med at lyden ikke ville være ok hvis forstæren er kold, synes at jeg har læst noget om det i Peter Pans indlæg.
14w x6 højt = 84w pr. time, x 24t =2016w pr dag, /1000 = 2,16Kw/h, x 1,75Dkr = 3,5 Dkr pr dag, x 365=1287Dkr/år.
Derfor kunne man måske slukke dem (230v) , men hvad med lydkvalitet??????
Kan jo også være at jeg husker forkert...
|
|
|
Beolab penta bruger 24 w mens de er tændt. Hvad de bruger på standby ved jeg ikke, men det er højst 1 w. Så det er kun det antal timer du ser fjernsyn/hører musik, at du kan bruge det regenstykke. Om der er dårligere lydkvalitet, når beolab penta er kold, ved jeg ikke. Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg kunne godt tænke mig at tilslutte mine BeoLab højttalere (med PowerLink) til mit BeoVision OG BeoSystem.
Er der nogen der har erfaring i at have samme BeoLab tilsluttet TV og stereo?
Virker det ok eller kan man risikere at ødelægge udstyret?
Hvad sker der hvis såvel stereo som TV er tændt? Så sender begge disse produkter jo et trigger signal og lydsignal til BeoLab - skaber det
problemer?
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia skrev:
Hej, jeg kunne godt tænke mig at tilslutte mine BeoLab højttalere (med PowerLink) til mit BeoVision OG BeoSystem.
Hvad sker der hvis såvel stereo som TV er tændt? Så sender begge disse produkter jo et trigger signal og lydsignal til BeoLab - skaber det
problemer? |
|
|
Og hvorfor vil du så det ? ...men det kan du ikke. Enten er det Beosystemet eller også er det Beovisionen som skal styrer dine højttaler. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
alaska Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Lennart
Det med strømforbruget må jeg åbenbart ha` fået helt galt i halsen, undskylder regnestykket, jeg husker åbenbart helt forkert.
Hvis du har ret i dine tal, så er det da bare at lade dem stå konstant tændt..., så er man da også ude over spekulationen med kold og varm forstærker....
mange tak herfra.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
beomedia skrev:
problemer? |
|
|
Og hvorfor vil du så det ?
...men det kan du ikke. Enten er det Beosystemet eller også er det Beovisionen som skal styrer dine højttaler.
|
|
|
Hej - årsagen til jeg gerne vil det er at jeg gerne vil have at min BeoMaster 3500 (datalink) styrer lyden safremt jeg hører audio og mit BeoVision 10 (masterlink) styrer lyden hvis jeg ser tv. Hvad er problemet? I tilfælde tv og stereo er tændt forestiller jeg mig to trigger signaler (volder det problemer?) og to gange stereo line signaler (kan højest betyde et mix af signalerne). Alternativt kan man selvf koble tv og stereo sammen med en link converter men i sa fald skal jeg bruge tv'et til at styre op for lyden og justere bass, diskant etc. Jeg vil hellere bruge stereo'et til det og nyde de flotte fingertouch knapper pa stereo'et til at justere volumen.
|
| Til top |
|
| |
alaska Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beomedia
Jeg tror vi leder efter samme løsning
Jeg har avant 32 tilsluttet 4 penta mkIII (FRONT + REAR) via powerlink.
Derudover har jeg 9300 tilsluttet 2 penta mkIII
avant og 9300 er koblet sammen via 1611 converter (master + audio)
Avant er lige pt sat til option 2, det samme er 9300, dvs. 2 forskellige rum, på den måde ser det ud til at virke lidt efter hensigten, ( de er plac i samme rum, som er stue/alrum på ca. 110kvm.)
på denne måde kan man få dem til at følge hinanden lydmæssigt, de kan også adskilles lydmæssigt...., det er sikkert ikke den rigtige løsning, men vi må håbe at der er en, der har en klogere løsning på dette.......
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
alaska skrev:
Hej Beomedia
Jeg tror vi leder efter samme løsning
Jeg har avant 32 tilsluttet 4 penta mkIII (FRONT + REAR) via powerlink.
Derudover har jeg 9300 tilsluttet 2 penta mkIII
avant og 9300 er koblet sammen via 1611 converter (master + audio)
Avant er lige pt sat til option 2, det samme er 9300, dvs. 2 forskellige rum, på den måde ser det ud til at virke lidt efter hensigten, ( de er plac i samme rum, som er stue/alrum på ca. 110kvm.)
på denne måde kan man få dem til at følge hinanden lydmæssigt, de kan også adskilles lydmæssigt...., det er sikkert ikke den rigtige løsning, men vi må håbe at der er en, der har en klogere løsning på dette....... |
|
|
Hej Alaska, Jeg er ikke sikker pa jeg forstar hvad du onsker at gore med din opsatning. Vil du gerne have at alle Penta er tilsluttet Avant sa alle 6 spiller Avant lyd eller hvordan? PS: Burde du ikke satte dine produkter i link option sa man ikke risikerer at tande BC9300 og Avant hver gang man tander for audio eller video kilder?
|
| Til top |
|
| |
alaska Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Beomedia
Det jeg ønsker er at have 4 pentaer som der står i stuen og spiller surround via avant tv , når der ses film, dette sker via avant, med indbyg surround modul....... samtidigt vil jeg gerne kunne høre en cd/radio/pc/tv (via en anden fladkærm), alt dette via 9300 tilslut 2 andre pentaer, der så står i alrummet. ( 2 rum = 2 forskellige lydbilleder).
Derudover vil jeg gerne kunne lave det om til det samme lydbillede, på alle 6 pentaer, på samme tid, hvis der f.eks høres cd/ radio/pc/tv via 9300 og avanten er slukket. ( 1 rum = et lydbillede).
På samme måde vil jeg gerne kunne vende det om, så det som avanten afspiller kommer på alle 6 pentaer, via 9300. Det er vel det samme som ovenfor, bare omvendt
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
alaska skrev:
Hej igen Beomedia
Det jeg ønsker er at have 4 pentaer som der står i stuen og spiller surround via avant tv , når der ses film, dette sker via avant, med indbyg surround modul....... samtidigt vil jeg gerne kunne høre en cd/radio/pc/tv (via en anden fladkærm), alt dette via 9300 tilslut 2 andre pentaer, der så står i alrummet. ( 2 rum = 2 forskellige lydbilleder).
Derudover vil jeg gerne kunne lave det om til det samme lydbillede, på alle 6 pentaer, på samme tid, hvis der f.eks høres cd/ radio/pc/tv via 9300 og avanten er slukket. ( 1 rum = et lydbillede).
På samme måde vil jeg gerne kunne vende det om, så det som avanten afspiller kommer på alle 6 pentaer, via 9300. Det er vel det samme som ovenfor, bare omvendt |
|
|
Hej igen, I som du har det nu antager jeg du uden videre kan afspille to uafhangive lydkilder via BC9300 og Avant. Vedrorende de andre situationer ville jeg gore saledes: 1) Avant spille gennem Avant og BC9300's tilsluttede Pentaer: Trak et kabel fra en af de forreste Pentaer eller fra dit surroundlydkort til front hojttalerne til dit BC9300 aux indgang. Dette bale skal ikke vare et powerlink kabel med trigger signal men blot et datalink kabel. (Volumen vil da bade vare afhangig af BC9300 og Avant volume niveaut - ved ikke om det vil vare et problem?) 2) Avant afspille lyde fra BC9300, trak et kabel fra AUX pa BC9300 of tilslut det til lydindgange pa Camcorder eller en af scart stikkene sa du kan afspille gennem Avant's tilslutttede hojttalere. Ovenstaende loser ihvertfald det du beskriver men jeg ved ikke hvilket apparat i 1) og 2) du vil have som apparatet der bestemmer volumen eller om de skal vare uafhangige.
|
| Til top |
|
| |
alaska Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen
Du har ret i din antagelse i at tv og anlæg kan spille hver for sig som det er nu..
1) Avant spille gennem Avant og BC9300's tilsluttede Pentaer: Trak et kabel fra en af de forreste Pentaer eller fra dit surroundlydkort til front hojttalerne til dit BC9300 aux indgang. Dette bale skal ikke vare et powerlink kabel med trigger signal men blot et datalink kabel. (Volumen vil da bade vare afhangig af BC9300 og Avant volume niveaut - ved ikke om det vil vare et problem?)
Dvs. at niveauet ikke er ens??????
2) Avant afspille lyde fra BC9300, trak et kabel fra AUX pa BC9300 of tilslut det til lydindgange pa Camcorder eller en af scart stikkene sa du kan afspille gennem Avant's tilslutttede hojttalere.
På avant ser det ud til at blive scart...
MEN kan dette ikke programmes via beo4, jeg har jo 1611 conv. tilslut med datalink fra 9300, powerlink fra 9300 og masterlink fra avant.
|
| Til top |
|
| |
alaska Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil det evt. hjælpe at slukke og tænde for 1611 (230), dette kan nemt gøres via mit ihc anlæg, der allered er b&o kompatibelt via ir modtager
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
som jeg forstår det hjælper det ikke at slukke for link converteren.
Korrekt, ved såvel 1) som 2) af mine løsningsforslag vil volumen niveauet være forskelligt.
Den eneste måde du kan have ens volumen er ved at tilslutte beolab til samme apparat (i dit tilfælde enten BC9300 eller Avant).
Link converteren har ikke indflydelse på volumen niveauet.
MEN hvis det ellers var muligt at tilkoble såvel BC9300 og Avant til alle højttalere ville BC9300 spille gennem alle tilsluttede højttalere med samme
lyd niveau og vice versa men jeg ved ikke om der vil volde andre tekniske problemer at en højttaler modtager to trigger signale når både tv og
stereo er tændt.
Er der nogen der kan svare på det?
|
| Til top |
|
| |
alaska Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej beomedia
som det er nu med 9300 og avant som 2 rum (opt 2) så kan det adskilles og også "køre sammen"
det med 1611 tilslut 230v, men ens lydstyrke har det ikke da det er som 2 rum.....
der mangler ligesom lidt løsning .
men som du skriver så må vi jo se tiden an...
hvis jeg "opfinder den dybe tallerken", så poster jeg den herinde, håber du, eller andre vil gøre det samme....., jeg er desværre tvunget på camping weekend fra imorgen, frem til søndag, så hvis der en der har løsningen så..
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...... Er der nogen der kan svare på hvorfor jeg ikke umiddelbart kan koble mit Beocenter 9300 sammen med Bv7, via converter 1611? Er det evt noget i fjernsynets menu, som skal aktiveres? Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart,
jeg mener at kunne huske at link converteren skal tilsluttes strøm senest hvorefter den programmerer sig selv. Det er et forsøg værd - husk også at
fraslutte al strøm i nogle minutter først for at nulstille det hele.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia skrev:
Hej Lennart, jeg mener at kunne huske at link converteren skal tilsluttes strøm senest hvorefter den programmerer sig selv. Det er et forsøg værd - husk også at fraslutte al strøm i nogle minutter først for at nulstille det hele. |
|
|
Genialt... Det virkede sgu. tak for hjælpen. Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre Lennart!
|
| Til top |
|
| |
kruger2000 Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ved ikke om det er det rigtige sted jeg poster dette:
Er det nogen som ved hvilken impedans Bas enheder i Penta højttalerne har?
For jeg har 2 som er stået af.
mvh. Kim.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 05:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kruger2000 skrev:
|
Hej
Ved ikke om det er det rigtige sted jeg poster dette:
Er det nogen som ved hvilken impedans Bas enheder i Penta højttalerne har?
For jeg har 2 som er stået af.
mvh. Kim.
|
|
|
Hej Kruger2000. Bas enhederne i Beolab penta mk3 er på 8 ohm. Jeg ved dog ikke om det gælder alle modeller. Har du da tænkt dig at sætte uoriginale basser i? Ellers kan skal du da bare bestille gennem din lokale B&o forhandler ( hvis de da stadig har enheder til penta liggende )
|
| Til top |
|
| |