| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Juni 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4 skrev:
God Ferie til Peter Pan |
|
|
Tak Lennart4. Fint vejer på hele turen indtil i går hvor vi kom til Danmark. 
____________________________________________________________ ________
Kompatibilitet og ombygning til Adaptive Sound Technology
Det er muligt at opdatere allerede solgte produkter med Adaptive Sound Technology.
Produkter, der er forberedt til Adaptive Sound Technology (Kun software update):
BeoVision 7-55 type 9.479-9.495 BeoVision 7-40 MK IV eller nyere type 9.439-9.455 BeoVision 9-50 MK IV type 9.773-9.784, 9.785-9.796 BeoSystem 3 MK II type 9.615-9.628
Produkter, der kan opdateres med Adaptive Sound Technology (Nyt modul og software update):
BeoVision 7-40 MK III / TV type 9370-9384,9398 9.456-9.471 BeoVision 9-50 ældre end MK IV BeoSystem 3 MK I type 9.600-9.612
Husk! Hvis du har et setup, hvor du sidder i sweet spot er AST unødvendigt.
Download AST bruger manual. Tryk her.
Hvis du kun har et par højttalere eller en Beo4 fjernbetjening, frarådes det at vælge opsætning af AST systemet, der kræver en Beo5.
http://www.bang-olufsen.dk/adaptive-sound-technology __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kruger2000 skrev:
| Hej
Ved ikke om det er det rigtige sted jeg poster dette:
Er det nogen som ved hvilken impedans Bas enheder i Penta højttalerne har?
For jeg har 2 som er stået af.
mvh. Kim. |
|
|
Her findes mange gode råd til rep. af BeoLab Penta: http://tinyurl.com/37xsjj8
Originale mellemtone enheder til BeoLab Penta Mk1. Etiketten navn på de gamle er Nokia. Enhederne kan godt skaffes ved kontakte til en B&O forhandler. De har nummer 8480106. Prisen er ca. 300 Kr. pr. stk, og der er 8 stk. mellemtone enheder i de to højttaler.
Er der en, der fornyligt har undersøgt om bas højttalerne også stadig kan købes som nye. 
Eller har du Kim kontaktet en B&O forhandler om dette. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
kruger2000 Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Peter Pan... Tak for linket... ja - jeg havde også fundet og læst det. Jeg vil til at renovere dem... og ja - delefilteret skal også opdateres til Mrk 3.
@Lennart4 ...Hmmm... står er 8 ohm bag på dem ...for jeg har talt med en forhandler og han oplyste at det er 30ohm's enheder...altså bas'erne.
Nevermind ... jeg må bide i det sure æble og investere nogle nye bas'er ..heldigvis kun 2 stk. :-) Og nå ja - så er der også liiiiige mellemtone enhederne.
Tænker om der er nogen som har lyst til at demonstrere nogle penta'er i Nordsjælland eller kbh ...som er helt op-to-date.
/Kim.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=kruger2000]
@Lennart4 ...Hmmm... står er 8 ohm bag på dem ...for jeg har talt med en forhandler og han oplyste at det er 30ohm's enheder...altså bas'
Jeg havde engang et par RL 140 hvor basserne var mørnet i kanten. Så bestilte jeg 4 nye enheder ved B&O. Da jeg fik dem og skulle sætte dem i, så jeg at de var på 16 ohm ( dem der sad i var kun på 8 ) Det lød efterfølgende ikke ret godt. Tror ikke at min Yamaha forstærker kunne trække dem. I B&o butikke sagde de at det var for at de skulle kunne holde til at spille højt. Jeg har aldrig set bag på bas enhederne på en Penta højttaler, men mener bestemt at have læst et sted ( sikkert et Peter Pan inlæg ) at højtaleren er på 8 ohm. Så hvis de enheder du kan få nu er på 30 ohm, skal der dælme en volsom forstærker til at trække dem, medmindre at det er noget med de 4 bas enheder er koblet sammen på en måde så du ender på 8 ohm ( 32/4 = 8 )
|
| Til top |
|
| |
O_Dalgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Findes der billeder af, hvordan et vægbeslag til beosound 9000 skal monteres. Har lige fået pladen ind af døren, med nogle
skruer men ved ikke lige hvor jeg skal starte.
Med venlig hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juni 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
O_Dalgaard skrev:
Hejsa
Findes der billeder af, hvordan et vægbeslag til beosound 9000 skal monteres. Har lige fået pladen ind af døren, med nogle skruer men ved ikke lige hvor jeg skal starte.
Med venlig hilsen Thomas |
|
|
Hej O_Dalgaard.
Her er hvad du søger:
Tryk her.
Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
O_Dalgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 19 Juni 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanon! tak for hjælpen...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen, - Struer Museum.
Struer Museum bliver nu formelt ejer af en større udstilling af B&O-produkter.
Hidtil har produkterne været udstillet på museet, men B&O har reelt ejet de ca. 2.000 produkter, der er tale om. Den konstruktion har imidlertid mødt kritik fra Kulturarvsstyrelsen, der mente, at udstillingsgenstandene burde være i museets ejerskab, eftersom det er museet der bruger ressourcer på at vedligeholde og udstille produkterne. Det skriver Dagbladet Holstebro-Struer.
Den kritik har B&O taget til sig, og i fremtiden bliver museet derfor ejer af udstillingen.
- Overdragelsen er i fuld gang. Vi er i gang med at lave en kontrakt, hvor der kun mangler nogle få detaljer omkring, hvordan overdragelsen skal ske, udtaler Tommy Jakobsen, kommunikationschef hos B&O, til Dagbladet Holstebro Struer.
Juni 2010 - Af Henrik Eilers.
http://www.struermuseum.dk/da-dk/udstillinger-og-temaer/tema er/bang--olufsen.aspx
http://webshop.struermuseum.dk/
B&O skal have stærkere butikker.
Optimisme på direktionsgangen i B&O, den danske producent af lyd- og video elektronik Bang & Olufsen skal have styrket sine såkaldte B1-butikker, der udelukkende sælger B&O, og have mere gang i åbningen af butikker, på de nye vækstmarkeder.
En række af de butiksejere, som har satset på kun at sælge de lækkert designede, men ikke helt billige produkter fra Struer, er bukket under i løbet af de seneste par års lavkonjunktur-rasen.
Nedgangen i antallet af B&O's såkaldte B1-butikker og (shop-in-shops, hvor der sælges andre mærker end B&O), kom, efter at koncernen selv over en længere årrække har skåret ned for at højne kvaliteten i det yderste, vigtige led i kæden fra producent til slutbruger. Så nu er der kun omkring 1000 tilbage, for 10 år siden var der langt over dobbelt så mange.
Men nu skal butiksplatformen styrkes, så B&O har en platform at vokse på, efterhånden som forholdene rundt på etablerede markeder og nye vækstmarkeder igen bliver "normale".
Det oplyser koncernchef Kalle Hvidt Nielsen, som allerede ved præsentationen af kvartals meddelelsen efter tre kvartaler af 2009/2010 kunne oplyse, at ganske vist var der netto 50 færre B1-butikker end ét år tidligere, men 80 pct. af nedgangen var sket i første halvår, så den nedadgående kurve flader ud.
Borsen.dk 20-06-2010

Beocentral, har nu fået et helt nyt, looks, og er blevet endnu bedre.
Check out: Beocentral
Her nyheder om relancering: Tryk her. _____________________________________

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut kæreste venligt. Med indbygget center/stereo højttaler og Dolby digital 5,1 Surround proecssor. 

BeoVision 10-46" - BeoLab 8000- BeoLab 11 sub -BeoLab 6000 baghøjttaler.
Medlem skrev:
Ja det ser jo godt ud, hvad koster hele herligheden mon? |
|
|
Her den nye prisliste fra B&O.

Prisliste 2010. Tryk her.
LED TV med komplet 5,1 Dolby digital Surround lyd.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Lennart4.
Jeg har læst mange forskellige udsagn om hvor mange Ohm, BeoLab - Penta's bas højttaler skulle være på, men aldrig noget der virkede sikkert. Så jeg har ikke skrevet om det. Men vil da gerne vide det.
Her et diagram over BeoLab Penta.
Hej Peter Pan.... Det kan være jeg har rodet mig ud i noget jeg ikke har forstand på. Men har nu fundet et af dine diagrammer hvor der står at Penta højtaleren er på 8 ohm ( side 1 i Peter Pans digitale hejmmebio ) Det var derfor jeg skrev at højtaleren var på 8 ohm. Jeg troede umiddelbart, at basserne så også skulle være det samme. Jeg lover at jeg nok skal recherche lidt bedre, næste gang jeg prøver at spille klog
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine passive BeoVox Penta (hele højttaleren) er en 8 Ohm's højttaler. Nok det der er blevet misforstået.
Er her en person der kan sende os et svar på, hvor mange Ohm hver af de 4 bashøjttaler skal være på. 

Her ses aktive BeoLab Penta højttaleren. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Juni 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Original standen hælder ikke bagud, medmindre man har skubbet til TV'et. Standen har jo manuel tilt så den kan
lænes bagud eller forover.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beobrian
Her ses bordstand til 7-40" type 4055 (BeoLab 7-2), Jeg beskriver type 4097 (BeoLab 7-1) til BeoVision 7-32"

Se diy løsningen for venstre billede her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75754&P N=1
beobrian skrev:
Original standen hælder ikke bagud, medmindre man har skubbet til TV'et. Standen har jo manuel tilt så den kan lænes bagud eller forover. |
|
|
Forklar lidt mere om det Brian.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det er den faste bordstand, altså uden motor til at dreje og manuel tilt.
Så hvis man ønsker at TV'et ikke skal tilte, skal man købe standen som hedder 4092 istedet for. Der er jo ingen grund til at
opfinde den dybe tallerken igen.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bordstand med motor Type 4092 (BeoLab 7-1), ja hvis man har brug for det.
En besparelse på 4.795Kr. hvis man allerede har en type 4097 er åbenbart motiversion nok, til at opfinde den dybe tallerken igen Brian. 
Og så tilbage til mit oprindelige foreslag: 1448 Kr. for en BeoVision 7-32 Basic Table Stand fra Stbbrackets, som giver et lodret stående TV.
NB. Kan bestilles via din B&O butik.
http://www.stbbrackets.co.uk/?page=proddetail&catID=4&am p;ProdID=1136 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
tortor Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 25 Juni 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viasat Pace 850 HDPLus
Efter ovennævnte er blevet opdateret virker den ikke efter hensigten, hvis jeg skifter kilde og går tilbage til SAT er jeg nød til
at sætte boksen på standby og tænde igen for at billede kommer. Er tilsluttet BeoSystem3 med HDMI. Andre der har
problemer?
Mvh. Torben Rasmussen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Juni 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|