Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 27 November 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ja så fik vi BeoVision 10-32, så nu venter vi på -----
BeoVision 10-55 med BSy3. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 29 November 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
KSmith skrev:
Jeg testede lige ved at tage phono stikkene fra PC indgangen og sætte dem via SCART i DVD porten. Lyden forsvandt naturligvis fra PC, men dukkede herefter op på DVD hvilket jo er klart nok. MEN - herefter kunne jeg stadig ikke få lyden ud af BeoLab 3500 via Link+DVD (og/eller DVD). Burde den ikke kunne fange lyden når nu de er tilsluttet via MasterLink?
Kasper |
|
|
Hej Kasper,
er det BV, som lyden fra pc via scart (dvd-indgang) kommer fra sat op som et linkrumsprodukt???
Du skriver et sted noget med at du også har en: "stue med Apple TV og BeoVision 4"
Du kan kun fordele lyd til linkrum (altså til din 3500) fra et hovedrum - ikke fra linkrum til linkrum.
Rigtigt opsat skal du blot trykke dvd i linkrummet med 3500'eren for at aktivere dvd-indgangen på hovedrumstv'et.
Hilsen
Millemis __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
KSmith Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 30 November 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det BeoVision, som AppleTV er forbundet til har tidligere været sat op i et link rum, men nu efter flytning er det opsat
selvstændigt uden videre forbindelse til andre produkter end et BeoLab 3500. Fordi det tidligere har været brugt som link, er
der så noget i opsætningsmenu der skal ændres nu?)
I praksis er BeoVision sat op i køkken og der er via masterlink forbindelse til BeoLab 3500 i spisestue. Idet BV ikke har en
HDMI udgang pga. dets alder, så har jeg været nødsaget til at tilslutte AppleTV via DVI til billede og phono til lyd. Dette fungerer
udmærket via List+PC på Beo4. Problemet opstår når jeg vil have lyden videre ud gennem BeoLab 3500. Min ide til en løsning
kunne være at lave et split i phono kablerne så lyden både er forbundet til PC input + scart input (eks. DVD), men heller ikke
her kunne jeg få lyden ud gennem BeoLab 3500. Derfor er jeg nu ved at løbe tør for ideer...
|
Til top |
|
|
Halo Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 30 November 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg er meget tæt på at købe et Beovision 10. Jeg er lidt i tvivl om det skal 40 eller 46. Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. I den 40 jeg så i butikken er der 2 stk hdmi stik. På B&OŽs hjemmeside står der 3 stk. Jeg spurgte i butikken og de svarede at der ved at blive ændret på 40. Er der andre ændringer på og vil det være en god idé at vente lidt. Dog er jeg mest klar til 46.
Jeg ved jo fra Beovison 7 at der er stor forskel om det MK l eller lll
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 30 November 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 30 November 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
KSmith
Jeg har tidligere skrevet at digital lyd IKKE kan sendes på B&O's linksystem. Så nu spørger jeg. Det lydsignal du henter fra Apple TV, er det digital lyd eller analog lyd. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
KSmith Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple TV har en optisk lyd udgang, som jeg benytter via en optical-to-phono converter af mærket LINDY (http://www.lindy-
international.com/spdif-digital-toslink-audio-converter/7041 1.html)
Phone L/R går til PC input L/R og så har jeg en HDMI-to-DVI kabel, som sørger for billedet fra Apple TV. Det hele kører ganske
fint, men som sagt opstår problemet når jeg vil have lyden ud gennem BeoLab 3500 i spisestuen via masterlink kabel.
Håber dette belyser problemstillingen bedre, og at der findes en simpel løsning.
Kasper
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 01 December 2010 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
KSmith
Det BeoVision tv, der tidligere har været opsat i et link rum, og nu står som selvstændigt TV, skal ændres til option 1. så det styres direkte med Beo4. Prøv det først.
Når lyd tilsluttes dit tv via en Scart/ Phono adapter til AV In/Out, skal tv'et sættes op til den indgang du har valgt. Herefter vælges denne AV indgang med Beo4.
En BeoLab 3500 er en MasterLink højttaler, og virker kun når den styres over et Master- Link kabel fra et B&O masterlink produkt. Tidligere versioner brugte 7 polet DIN datalink MCL = Master Control Link kabler.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
KSmith Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen,
Hvordan ændrer jeg TV til option 1 og hvordan opsættes TV til den indgang jeg har valgt?
Beklager hvis jeg lyder lidt tungnem, men B&O giver sgu ikke altid lige meget mening...
Kasper
|
Til top |
|
|
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
Sendt: 01 December 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en beosound 1 som er tilsluttet til vores pioneer 50 tommer fladskærm og det spiller genialt til film og daglig brug med kraftig og høj lydkvalitet uden et hav af ledninger med desværre kan den ikke tage mp3 lydfiler. øv øv
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 01 December 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
KSmith Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ked af at skulle sige det, men det blev jeg ikke meget klogere af...
Jeg har kigget manualen igennem til TV, men heller ikke her fandt jeg svar. Er der ikke en simpel måde hvorpå jeg kan reset
TV til fabriksindstillingerne og så herved automatisk få OPTION 1 (hvad end så det er)?
Kasper
|
Til top |
|
|
joal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 01 December 2010 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej peter pan. jeg har en beocord 9000 når jeg sætter båndet i og trykker på play slår den fra igen. spolerne kører ikke rundt, har du noge anelse om hvad problemet er eller kender du nogen der ved det .vh joal
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 01 December 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
joal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 01 December 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej peter pan har set her på siden at man kan se årgangen på b&o ud fra serienummeret .
min beocord har nr 3346008.
ved du hvilket årstal den er fra .
vh joal
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 01 December 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
joal
Er du sikker på at det nr. er et serie nummer, der skal være 8 ciffer. Du har kun 7.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
KSmith skrev:
Jeg er ked af at skulle sige det, men det blev jeg ikke meget klogere af...
Jeg har kigget manualen igennem til TV, men heller ikke her fandt jeg svar. Er der ikke en simpel måde hvorpå jeg kan reset TV til fabriksindstillingerne og så herved automatisk få OPTION 1 (hvad end så det er)?
Kasper |
|
|
Peter Pan har ret, når han skriver, at "du må gå den tunge vej og læse i manualerne". Det er sådan vi andre må gøre, når vi er i tvivl ;-) Det er forøvrigt forholdsvis let at google sig til, hvordan man indstiller "options".
Men fordi det snart er jul, får du her en lynguide:
Tv'et (BV4) skal være i standby! Tryk (på Beo4'eren) på "sluk"-knappen og "list"-knappen samtidig indtil der står "option?" i displayet . Slip knapperne - tryk så på "go". Der står nu "v.opt" (måske skal der trykkes flere gange på list før dette kommer frem) - tryk herefter på 1. Kig efter at tv'et kvitterer med blink i standby-dioden.
Dit BV6 , som i din opstilling er master, skal stå i option 2. Se håndbogen på: http://www.bang-olufsen.dk/UserFiles/File/ug/beovision6/beov ision6_referencebook_danish.pdf der er dette beskrevet på side 48. Her står også hvordan du tilordner kilderne til stikkene på tv'et: side 38-40. Lav følgende test for at se om "der er hul igennem": Tryk på tv (på Beo4'eren) i linkrummet (spisestuen) hvor 3500'eren er. Der skulle gerne komme lyd fra tv'et ud af højtalerne nu. Ellers er der en fejl på linken!!
Hilsen
Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
KSmith Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000 tak til Jer begge - BeoLab 3500 fungerer nu ved at lave link+DVD (idet phono nu er sat til DVD indgangen via en scart
adapter)! Imorgen vil jeg så købe et split til phono kablerne, så jeg også kan få lyden ud af BV6 via DVI l/r udgangen (ved
list+PC knappen).
Mange tak for hjælpen - min lokale skrothandler havde fået sig en tidlig julegave havde det ikke været for jer...
Venligst,
Kasper
Må jeg allernådigst tillade mig et sidste spørgsmål? Hvis jeg gerne vil have et par "billige" B&O højttalere til badeværelser og
udelukkende køre en tilslutning via Apple Express, hvilke kan så anbefales? Havde tænkt på noget i retning af BeoVox, men
de er vel ikke nye nok til at have en simpel jack-stick udgang?
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
KSmith skrev:
1000 tak til Jer begge - BeoLab 3500 fungerer nu ved at lave link+DVD (idet phono nu er sat til DVD indgangen via en scart adapter)! Imorgen vil jeg så købe et split til phono kablerne, så jeg også kan få lyden ud af BV6 via DVI l/r udgangen (ved list+PC knappen).
Mange tak for hjælpen - min lokale skrothandler havde fået sig en tidlig julegave havde det ikke været for jer...
Venligst,
Kasper
Må jeg allernådigst tillade mig et sidste spørgsmål? Hvis jeg gerne vil have et par "billige" B&O højttalere til badeværelser og udelukkende køre en tilslutning via Apple Express, hvilke kan så anbefales? Havde tænkt på noget i retning af BeoVox, men de er vel ikke nye nok til at have en simpel jack-stick udgang? |
|
|
Hej Kasper,
højtalere skal altid have en eller anden form for forstærker - et line-signal er jo netop et uforstærket signal.
Hvis du vil have et sæt Beovox (eller for den sags skyld en hvilken som helst passiv højtaler) på badeværelset, skal du også have en forstærker i mellem. Se f.eks. på Hifi-klubbens side, eller find den næste forhandler og spørg dem.
Den anden mulighed er aktive højtalere, dvs højtalere med indbyggede forstærkere. Alle B&O's lab-højtalere er aktive.
Der findes masser af aktive højtalere på markedet. De fleste er middelmådige pc-højtalere, men der er også rigtige hifi-løsninger i den kategori.
Også her kan du få et godt råd i Hifi-klubben. Se f.eks. ARGON 7340A
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/argon _7340a-_hojttalersystem_sort.htm
Eller kig på Den Blå Avis efter et sæt Beolab 2500, hvis de må koste lidt mere.
Hilsen
Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 02 December 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|