Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 01:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Til Funch og Tryp:
Jeg finder ikke en styring til præcis den maskine, det kan selvfølgelig laves. Hvad er problemet med BDP-XXX? Dette skulle
være en generel
styring. Der ligger flere Sony BDP styringer, BDPS1, BDP-S300, BDP-S350 og BDP-S760.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

peterbs81
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger BDP-300 på mit Beovision 7 til en BDP-370 og det fungerer perfekt.

Til top Vis peterbs81's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterbs81

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hej Beobrian

Spole, kapitel og funktioner i dens internetdel (returnknap) m.m. fungerer ikke.

Det var det korte svar, BDP 300 var ifølge min B&O mand = xxx.

vh

Leif

Til top Vis Funch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Funch

Tryp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

peterbs81 skrev:

Jeg bruger BDP-300 på mit Beovision 7 til en BDP-370 og det fungerer perfekt.

Hej Peter,

Hedder den præcis BDP-300 eller hvad?  -jeg har en BDP-XXX på mit næsten nye BeoVision 10 og det var så den jeg gik ud fra kørte til all BDPere.  -men jeg har præcis samme problemer med at spole, kapitel osv.

Har du evt. et nøjagtigt versionsnummer på den, for så kunne jeg jo gå til min B&O forhandler og bede ham om at installere nøjagtig den version.

/Tryp

Til top Vis Tryp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tryp

peterbs81
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Den hedder Sony BDPS300 kan jeg se.
Til top Vis peterbs81's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterbs81

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

I takt med, at antallet af underholdningskilder øges, opstår også et behovet for
smarte opbevaringssystemer. Her kabinetter der giver dig mulighed for opbevaring.

http://www.bang-olufsen.dk/cabinets

http://www.struerdesign.co.uk/b740.html

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Marts 2011 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

http://www.bang-olufsen.dk/højttalere

Jeg syntes jo at Bang & Olufsens hvide højttaler serie er flot, men men ---

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Marts 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at det er helt uden renter og gebyr , også en slage rabat.

http://beostores.bang-olufsen.dk/scandinavia/about%20us

OBS. Pas dog på ikke at havne i luxusfælden.  Gælder til og med d. 31. maj 2011.

Tryp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

peterbs81 skrev:

Så fik jeg installeret nye programmer i PUC-listen.  Det viser sig at det med at spole ikke virker som som beskrevet når man trykker MENU.  Man skal trykke på GO og hurtigt derefter >> eller << på Beo4.  -der er rigtig mange komandoer som kræver at man trykker GO umiddelbart inden.

Problemet er nu Apple TV2.  Jeg fik godt nok installeret den nyeste version af Apple Remote, men den kunne ikke betjene mit Apple TV2.  -den kunne sagtens fjernstyre min MacBook Pro...

-nu venter jeg så svar fra min B&O forhandler om man i Struer har planer om at opdatere til den version af Apple Remote som findes på markedet i dag...

Tryp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2011 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Tryp skrev:

peterbs81 skrev:

Så fik jeg installeret nye programmer i PUC-listen.  Det viser sig at det med at spole ikke virker som som beskrevet når man trykker MENU.  Man skal trykke på GO og hurtigt derefter >> eller << på Beo4.  -der er rigtig mange komandoer som kræver at man trykker GO umiddelbart inden.

Problemet er nu Apple TV2.  Jeg fik godt nok installeret den nyeste version af Apple Remote, men den kunne ikke betjene mit Apple TV2.  -den kunne sagtens fjernstyre min MacBook Pro...

-nu venter jeg så svar fra min B&O forhandler om man i Struer har planer om at opdatere til den version af Apple Remote som findes på markedet i dag...

-og så har min B&O forhandler lige ringet.  -det viser sig at man skulle "parre" Apple TV med fjernbetjeningen inde i Apple TV menuen.  -nu spiller det hele bare 100%

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hvis du har B&O højttalere og skal tilslutte dem til udstyr som ikke er fra B&O, har du måske svært ved at finde de rigtige
kabler. Det kan også være du gerne vil starte med B&O højttalere og så tilkøbe eller bruge andet udstyr, så er det samme
udfordring. Vi har her en oversigt som nemt hjælper dig udfra dine stikmuligheder, kan du se under hver enkelt højttaler,
hvordan og hvilke kabler du skal bruge, og der er varenumre på, så de nemt kan bestilles hos din B&O forhandler:

http://peecee.dk/upload/view/294209

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Nila
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Som nybagt ejer af et sæt Beolab 5 og en Beocenter 2 har jeg et par spørgsmål. Jeg bruger det kun til musik. Dvs. tv er ikke tilsluttet.

Forbindelsen mellem højttalerne og min Beocenter udgøres af et powerlinkkabel. Jeg går ud fra, at det er den bedste - også lydmæssigt - løsning i forhold til Cd- og radiolytning (?).

Jeg kunne godt tænke mig at få tilsluttet noget internetbaseret, fx i form af en Beoport. Er der bedre løsninger end det for en som mig, der absolut ikke er tekniknørd ? Hvis man køber sig sådan en Beoport, hvordan tilsluttes den så bedst ? Er det via et masterlinkkabel til min Beocenter eller hvad ? Og hvad med internetforbindelsen ? Foregår det trådløst. Jeg har nemlig ikke  internetstik i nærheden af mit Beocenter. Er der ellers noget, man skal være opmærksom ved køb af en Beoport ?

De medfølgende powerlinkkabler og strømkabler vil jeg udskifte, da de er for korte og, da jeg vil have dem i hvid. Er dem, man kan købe hos fx AV Connection af ligeså god kvalitet som de originale ? Er der et andet sted, hvor det er bedre at købe dem ?

Når jeg skal købe nye powerlinkkabler er det så ligemeget, lydmæssigt og på andre måder, om det mk 2 eller 3 kabler. Mine Beolab 5 er fa juni 2007 med serienummer 2022.. .

Mine Beolab er SW 2.6. Kan de opgraderes med en nyere softwareversion ?

Andre gode råd er selvfølgelig meget velkomne.

Mvh Niels

Til top Vis Nila's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nila

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Marts 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Nila skrev:

Hej

Som nybagt ejer af et sæt Beolab 5 og en Beocenter 2 har jeg et par spørgsmål. Jeg bruger det kun til musik.

Hej Niels,

velkommen til og tillykke med dit valg af anlæg.

Du får lige et par hurtige svar på dine spørgsmål.

Beolab 5 har en digital lydindgang (og Beocenter 2 har en tilsvarende udgang). Da du "kun" bruger dem til musik vil jeg kraftigt anbefale at du bruger denne. Hvordan det gøres, burde du kunne se i brugervejledningen. Event. laver Peter Pan (:-)) en tegning/et diagram, når han ser dette.

Du skal altid bruge de medfølgende kabler (eller tilsvarende i anden længde), da der er icepower-forstærkere i Beolab 5. Jeg vil absolut anbefale at du køber de nye kabler hos en B&O-forhandler. Det ville være forkert at spare her - tænk på hvad dine højtalere har kostet.

Beoport er en boks, som du tilslutter din Pc eller Mac via usbkabel - der skal desuden lægges  en Beoport software på computeren. Din Beoportboks tilsluttes så til Beocenteret via masterlink. Det kan anbefales at bruge en lille usb-dac (eksternt lydkort) til lydoverførslen fra Pc'en til Beoportboksen, da lydkortene i pc'er generelt er for dårlige. Husk at pc'en skal være aktiv for at kunne "overføre" lyden - kan altså ikke gå i stand-by. Internetforbindelsen sker via computeren. Det er smartest at bruge en stationær, da der jo hænger en del kabler på.

Alternativt hertil kunne anvendes en god ipod/ipad-dock (og en ipod/ipad), eller en bærbar computer - igen er et eksternt lydkort at foretrække. Eller blot en god MP3-afspiller - eller en Airport Express, hvis man bruger itunes. Du kunne også købe en Squeezeboks fra Logitech. Disse kan sluttes til Aux-indgangen på Beocenteret.

Tænk også på at MP3-filer er stærkt komprimerede. Netop pga dine superbe højtalere ville det være en fordel at bruge Flac-formatet (eller apple lossless).

Softwareversioner på Beolab 5 kender jeg ikke så meget til - dér må du nok vente på svar fra en anden.

Jeg håber at dette kan hjælpe dig - Pc-lyd og audioanlæg er et komplekst tema, med mange mugligheder - spørg bare ind, hvis du vil vide nærmere....

Hilsen

Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Marts 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hej Nila, og velkommen til hifi4all..

Den nyeste software version til Beolab 5, var i 2010 version 3.1.
Men spørg i B&O butikken om der skulle være en der er nyere.
Det er også deres teknikker der klare en SW opdatering.

Vejledning for brug af PowerLink kabler.

Fuldt monteret ( 8 ledninger) PowerLink kabel Mk II indeholder også datalink,
og benyttes på BeoLab Penta model 2 og 3. BeoLab 3.000 og BeoLab 5.000.

Det anbefales også at benytte PowerLink Mk II til BeoLab 5 hvis de bruges til
en kilde med digital output BeoSound 9000 eller BeoCenter 2. Et digital kabel
kan benyttes samtidigt med et tilsluttet PowerLink kabel.
PowerLink Mk II kablet er tykkere end Mk III.

PowerLink kabel Mk III ( 5 ledninger) benyttes til BeoLab højttaler med
indbyggede ICEpower forstærker. Her er tale om. BeoLab 2 - BeoLab 3,
BeoLab 4 - BeoLab 9 - BeoLab 1 - BeoLab 4000 model Mk II. - BeoLab
11- BeoLab 8000 / 8002 /6000 / 6002. BeoLab 7- 4 centerhøjttaler -
BeoLab 10/ 7-1, 7-2, 7-6. PowerLink Mk III kabel fra B&O kendes på en
lille trekant, støbt på selve plast kappen på hver stik.

Digital tilslutning af BeoLab 5.

Nila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2011 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis og Peter Pan, og tak for den gode velkomst og svarene, der gjorde mig klogere. Dog vil jeg gerne være sikker på ikke at dumme mig med hensyn til valg af kabler, da de skal lægges ned under trægulvet. Så det er ikke lige til at lave om igen.

Digitale kabler er åbenbart - og selvfølgelig (jeg er og bliver teknisk retarderet!) - det eneste rigtige. Det vil jeg straks kaste mig over. Så er der lidt ekstra at få lagt ind under gulvet, når jeg nu er igang.

Spørgsmålet er så, hvilket digitalt kabel, jeg bør vælge. Jeg er klar over, at det slet ikke er entydigt, og at der er utallige forskellige meninger om det spørgsmål. Men jeg vil gerne have jeres mening om det. Hvad siger i til ét af disse to kabler fra AV Connection:

Supra Anco: http://www.av-connection.dk/?PGr=2500&ML=305

Supra Trico: http://www.av-connection.dk/?PGr=586&ML=305

Er det dyreste at foretrække eller kan det være hip som hap? Andre bedre forslag er også velkomne. Har B&O måske er bedre kabel?

Jeg har set i manualen, hvordan man forbinder de digitale kabler og jeg synes umiddelbart, at det fremgår, at det bedste er at forbinde fra min Beocenter direkte til begge højttalere (manualen side 9, øverste billede), og ikke som vist på Peter Pans tegning ovenfor (svarende til manualen side 9, nederste billede). Tager jeg fejl eller er Peter Pans forslag bedre ?

Jeg er stadig i tvivl, om powerlink skal være mk 2 eller 3. Måske det ikke er så vigtigt ? Kan jeg ikke lige få det skåret ud i pap ?

Beoport: Jeg kan forstå, at der skal tilsluttes et masterlinkkabel mellem Beoporten og mit Beocenter 2 og, at Beoporten skal stå ved min pc, da den skal forbindes dertil via usb. Dér har jeg så et problem, da min stationære pc står langt væk uden overkommelig mulighed for kabeltræk. Jeg tror så nok jeg istedet vælger en en Iphone-løsning eller lignende. Det vigtige for mig er så naturligvis, at det, jeg nu får lagt i gulvene, er fremtidssikret, også i forhold til iphone løsninger og lignende. Men Iphone mm. skal vel bare kobles til min Beocenter via dockingstationen. Så er der vel ingen ko på isen, vel ? 

Mvh Niels

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Marts 2011 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Nila

Supra kabel findes i mange versioner Tryk her. Så jeg foreslå at du ringer til  AV Connection
tlf. 74421078. Forklare dem nøjagtigt hvad kablerne skal bruges til, så får du det rigtige.

Vedrørende PowerLink kabler til BeoLab 5, anbefaler Bang & Olufsen Mk II. Så vil
du ikke stå med evt. begrænsninger på et tidspunkt. Hvad med MasterLink skal du også
trække det ?, skal du vide at det kun kan overføre analog lyd og fjernbetjenings signaler.

I fremtiden vil B&O produkter benytte det nye digitale Network Link som benytter Cat 7 kabler.

Læs her: http://www.av-connection.dk/?PNo=02-081

Dovnload Cat7/Class F New B&O Installations Handbook  Tryk her.

Om du tilslutter analog eller digital til BeoLab 5 er jo dit valg, men en digital lyd overførsel
vil altid give bedre lydkvalitet. Det der så kan diskuteres, er om det giver mere bøvl at styre
BeoLab 5 direkte med fjernbetjeningen, end via BeoCenter 2 og PowerLink tilslutning.

OBS. BeoCenter 2 sender ikke radio i digital, kun CD/DVD lyd.

Tryk på billedet.

Nila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Jeg regner jo med at køre det hele via min Beocenter 2 og forbinde de digitale kabler til højttalerne og også powerlinkkablerne som vist i manualen side 9 øverste billede. Er det ikke det rigtige? Så skal jeg vel ikke - som du skriver - styre mine Beolab 5 direkte via fjernbetjeningen ?  Jeg regner da med både at tilslutte powerlinkkabler og de digitale kabler mellem mine højttale og min Beocenter. Er jeg galt på den ?? Jeg er forvirret.

Jeg kan ikke lige se, hvad jeg skal bruge masterlink til på nuværende tidspunkt. Måske senere, hvis det er, det man skal, for at tilslutte en Iphone station til min Beocenter 2 ? Har jeg misforstået noget her ? 

Det du skriver om CAT7 har vel ikke nogen betydning for mig i min nuværende situation, hvor jeg egentlig bare vil være sikker på, at jeg lægger de rigtige kabler under gulvet mellem min Beocenter 2 og mine Beolab 5 ? Det CAT7 kabel skal jeg vel ikke til at føre ud til højttalerne på noget tidspunkt eller hvad ?

Mvh Niels

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Marts 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Til beobrian har jeg spurgt vedrørende færdig terminerede B&O adapter.

Kan du fortælle om div. adapter kan bestilles fra dag til dag,
eller om de først skal produceres, og findes der en prisliste.

beobrian skrev:

Det ligger færdig produceret, men om du kan få det fra dag til dag,
tror jeg ikke kan nåes, kablerne ligger på lager i Tjekkiet, og sendes
herop, jeg mener hvis de bestilles mandag er de fremme i butikken onsdag.
Men tal med en forhandler om det.

Så ved i det. 

Nila

BeoNet behøver du ikke med dit nuværende setup, det er mere til
orientering, jeg ved jo ikke hvor meget du vil gøre ud af det.

Jeg er i tvivl om hvordan option skal stå på BL 5 når analog og digital tilsluttes samtidigt.

Nila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2011 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Peter Pan,

hvis du ser i manualen på side 9 øverste billede er du så ikke enig i, at det er den rigtige måde at forbinde kablerne på ?

Og er det ikke også rigtigt, at den viste kabling giver digital lyd når jeg afspiller en CD i min Beocenter 2 ?

Jeg forstår desværre ikke, hvad du mener med, om Beolab 5 kan håndtere analoge og digitale signaler samtidig. Min beocenter 2 og mine Beolab 5 spiller vel digitalt, når kablerne er forbundet som beskrevet i manualen side 9, øverste billede ? Skriver vi ikke helt forbi hinanden eller er det mig, der læser manualen som en vis herre læser bibelen ?

Mvh Niels

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hej Niels,

lidt til nogle af spørgsmålene:

Selvfølgelig kan du tilslutte powerlink og digitale kabler på begge måder - det afhænger jo af hvordan det passer bedst i forhold til hvor højtalerne og anlægget står.

Digitale kabler er at foretrække, men du skal være opmærksom på at - som P.P. skriver - det kun er lyd fra cd/dvd, der overføres digitalt. Alt (f.eks ipod) hvad du sætter til Aux er analogt og dér gavner digitale kabler dig intet.

Måske skulle du undlade de digitale kabler :-) I øvrigt bruger jeg selv (mellem dvd-spiller og tv) et simpelt, billigt kabel. Jeg ved at der er forskellige meninger om dette. Det allervigtigste er at de ikke føres sammen med en strømførende ledning hhv at der er sørget for en god afskærmning i mellem dem.

Du er meget opsat på at fremtidsikre - det er forståeligt. Men det kan egentlig ikke lade sig gøre, basta. Dertil går udviklingen for hurtigt, og hvem ved hvad der sker fremover. Trådløs overførsel bliver vel engang godt nok, og så behøver du kun strømkabler.

Jeg kan forstå at du lægger vægt på skulte kabler. Derfor er det eneste og bedste du kan gøre på nuværende tidspunkt, at lægge tomme rør med en tilstrækkelig diameter dér, hvor du kunne få brug for kabler.

Således kan du - hvis du engang skifter dit anlæg ud med et nyere, netbaseret føre et lan-kabel frem (Cat7).

Og nej: der er ikke brug for lan-kabler til højtalerne. Du skal bruge powerlink MK2 - dim forhandler ved det, når du siger at det er til Beolab 5.

Jeg ved jo ikke om du - måske - planlægger at få  lyd andre rum. Det er jo lækkert at kunne høre med f.eks. i køkkenet. Derfor - hvis du ikke vil lægge masterlink nu - så følg mit råd og læg tomme rør for en sikkerheds skyld.

Hvis du vælger at tilslutte en ipod-dock til Beocenter 2 skal den blot tilsluttes Aux-indgangen på Socket Unit'en. dér er to (højre/venstr) stik. Et sådant kabel med phonostik hhv minijack-stik kan købes mange steder. Nogle gange følger det med docken.

Har du ikke allerede én, vil jeg anbefale dig at bruge lidt tid på at undersøge markedet. B&O sælger forøvrigt en: http://www.bang-olufsen.com/system-dock. Køb ikke den billigste - det fortjener dine hojtalere.

Hilsen

Millemissen

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum