Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Kan jeg komme med i den klub.

Har en eller to eller tre telefoner fra dem, de virker ikke mere men jeg har dem.

Og når jeg får gæster stiller jeg dem frem med det sammen.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ja men jensen det kan du da. Så mangler du bare et supplement til telefonerne, og her tænker jeg på denne frække sofa.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsens nye mono center højttaler, BeoLab 10.

http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=403

Velkommen til lyduniverset: Tryk her.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
BeoVision 4-50" plasma TV ...til ca. 17.210,Euro + Center højttaler BeoLab 10

Available in 50 & 65-inch screen sizes, these full HD 1080p sets feature B&O's Automatic Colour Management technology, which utilises a short robotic arm with a camera eye which swings down from behind the aluminium frame and measures a test picture that appears on the screen. This analyses the colour temperature & then adjusted to ensure constant colour reproduction. I'm not sure what happens if the camera malfunctions, but that's another issue.

Other features include Automatic Picture Control sensors to measure the ambient light in the room, adjusting TV brightness and contrast accordingly, anti-reflection glass & silver/black frame.

The TV is also designed to fit perfectly with the BeoLab 10 as a dedicated centre loudspeaker. The flat triangular BeoLab 10 is wall mounted below the screen.

The 50-inch set is available now, with the price at 17,210 Euros. The 65-incher will be available from March (price not known yet), with more colour options coming in the summer.

Nyheder fra B&O 2008.

Ny center højttaler kaldet BeoLab 10, har en trekantet form, og designet minder lidt om højttaleren fra den gamle BeoVision AV 9000 serie.
BeoLab 10 vil blive solgt som center højttaler til BeoVision 4 -50" plasma TV.

Den største nyhed i bogstaveligste forstand bliver et fjernsyn kaldet BeoVision 10 , med en 103” skærm. Vægten, - det kommer til at veje ikke mindre end 500 kg!

Det vil blive en såkaldt væg model , ikke at det skal hænges på væggen ,- det er væggen!  med sit eget gulv stativ, hvor i BV.10 kan vippe og dreje. I BeoVision 10 vil (naturligvis) være indbygget DVD og HDD + div.

Hej Peter

Har lige løst lidt spec. om BeoLab 10 og undre mig over at den ikke er magnetisk afskærmet, vil det ikke gi et problem i forhold til plasmaen som den jo skal hænge lige under, eller fx en dvdafsapiller som står ved siden af

Kender du en pris på den?

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo kun gamle billedrør der er følsom overfor magnetisme - moderne skærme har ikke noget problem med dette.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Marts 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Nej Pierre, jeg kender ennu ikke prisen på BeoLab 10.

abel

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Det ser sgutte for godt ud:

http://epn.dk/teknologi/article1295562.ece

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Det er sgu da vildt, det er da træls lige hvor jeg syntes de gik godt. ellers fede produkter?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

http://epn.dk/industri/mode_livsstil/article1296023.ece

Helt enig. Frygtelig at de ikke selv kan se det.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Så bliver B&O`s DVD2 trukket ud af marked. Det var da også på tide at de også indså at det produkt ikke var 5 påtter pis vær

http://www.beoworld.org/news_view.asp?id=117

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

http://epn.dk/industri/mode_livsstil/article1296023.ece

Helt enig. Frygtelig at de ikke selv kan se det.

Jeg har haft utroligt meget B&O,  har stadig noget, men det nye de idag laver passer slet ikke ind i mit lille skur   stil feks. den der mærkelige (som jeg altid har ment den er)  afspiller op med 6 CDér i mit hus, det passer bare ikke, eller er det mit hus der er noget med, man ved jo aldrig.

Et andet design ville vel snart være at foretrække.

Det lidt ældre B&O kunne bedre finde plads ved hr. & fru Danmark,  idag mener jeg B&O feks. mangler noget som Beocenter 9300 & 9500 med en lille indbygget forstærker på ca. 2 * 35watt.

Beocenter 9300 & 9500 kunne du jo køre hjem og sætte dine passive højtalere til som du havde hjemme i stuen, og de 2 * 35watt var nok til mange mennesker,  det kan man jo ikke mere da man hele tiden kun får en Radio med feks. Cd-afspiller og en kontrolforstærker indbygget,  nå ja så mangler du lige et sæt af deres elegante søjlehøjtalere til jeg ved ikke hvor mange 1000,-.

Alle de år jeg havde mit Beocenter 9500 købte jeg aldrig en B&O højtaler,  da jeg havde haft det et stykke tid købte jeg så Beolab 200 effektforstærkerne på 2 * 175watt,  og tænk sig de kostede kun 6990,- for begge mono-blokke, det var tider.

Jeg har altid ment at det Beocenter jeg havde var genialt, der var det hele og fjernbetjeningen fungere næsten lige meget hvor du stod, det kostede dengang 15.995,- mener jeg.

Håber de kommer igen B&O,  men jeg har ikke styttet dem de sidste mange år pga af deres design, nå ja så kan man jo også sige hvad med alt mit latterlige NAD det er jo heller ikke for kønt (ha ha),  nå men det falder bedre ind i min stue end det andet ville gøre.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Poul-erik

Jeg tror du har ret i at et flertal kun har behov for en pæn radio for at kunne afvikle nyheder og baggrunds musik. Det må også være derfor at supermarked radioer og mono DAB radioer går som varmt brød.

Mange danskere bakker op om Bang & Olufsen i disse, for dem krise tider, selv de unge som normalt kritisere B&O syntes det vil være trist hvis de pludselig ikke var her mere, og jeg tror ikke at det kun er fordi at de så ikke havde nogen at skælde ud på, men mere noget med nationalitet.

Mit ønske er der bliver tilført den kapital til Bang & Olufsen, der gør det muligt at videre udvikle avancerede og kunstneriske løsninger uden kompromiser, så B&O af økonomiske omstændigheder ikke er nødt til at hopper over hvor gæret er lavest. Et eks. HDMI version 1.3 er ny, men B&O bruger stadig version 1.1.

Sideløbende burde B&O producere en folkevogns RADIO-DVD-CD med passive højttaler til Danskerne,
som et flertal syntes er pæn at have stående, og kan betale.

Her mit forslag, og udviklings pengene er jo næsten allerede betalt.

Pris: Skal vi sige 6000 kr, med radio FM+DAB-dvd-cd-80 Watt-2 højttaler- Beo1000.
0 MasterLink. 0 PowerLink. Så bliver den ikke en konkurrent til B&O's øvrige produkter.
Højttalerne kan B&O købe billigt hos Audio Pro.

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Giver dig ret, det dyrer highend skal sgu være highend.

og så tjen nogle penge på vare i prisklassen, alle har råd til. 

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Peter Pan]

Nej Pierre, jeg kender ennu ikke prisen på BeoLab 10.

abel

Prisen på BeoLab 10 bliver kr. 24.995,- og bliver listet pr 1/4-08.

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved hvornår b&o kommer med noget blu-ra for det kan dage ikke tage lang tid.

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Emilos88 skrev:
Er der nogen der ved hvornår b&o kommer med noget blu-ra for det kan dage ikke tage lang tid.

Bang & Olufsen har ingen planer om at lancere en BlueRay afspiller foreløbig..

Istedet vil de satse på at opdatere PUC Controlleren (tidl. Set Top Boks Controler) så tredjeparts produkter kan styres med en B&O fjernbetjening på lige fod med Digitale SetTop Bokse.

Det er bl.a en af årsagerne til at DVD 2 udgår af sortiment.. den er for dyr at opdatere.

Kan allerede nu oplyse at Sony BlueRay afspiller er B&O kompatible via PUC enheden.

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

B&O Manden skrev:

Emilos88 skrev:

Istedet vil de satse på at opdatere PUC Controlleren (tidl. Set Top Boks Controler) så tredjeparts produkter kan styres med en B&O fjernbetjening på lige fod med Digitale SetTop Bokse.

Det er bl.a en af årsagerne til at DVD 2 udgår af sortiment.. den er for dyr at opdatere.

Kan allerede nu oplyse at Sony BlueRay afspiller er B&O kompatible via PUC enheden.

Det er da nice, men det er bare når beovision 7 er med indbygget dvd-afspiller, får det er jo lidt ubrugelig nu, Det var ikke sådan om du ved at de har planer om et nyt tv til stuen? 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej Martin, og velkommen til hifi4all

Vedrørende visning af 1080p/24p, har jeg ringet til Bang & Olufsen for at få svar på dette spørgsmål. Svarer var at det ikke kan vise 1080p/24p men 1080p/25p, og at alle 1080P versioner af Beovision 7-40", vil kunne opdateres til 1080p/24p i løbet af sommeren.

Specifikt, betyder manglen på 24p understøttelse at mit BeoVision Full hd tv, ikke understøtter en Blu-Ray film i 24p rigtigt.  Ved du hvornår Bang & Olufsen bliver klar med opdatering SW 4.1, som det fortælles skal kunne rette op på problemet med en tilsluttet blue Ray DVD afspiller ?.

Mvh. Peter Pan.

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Peter Pan]
Hej Martin, og velkommen til hifi4all

Vedrørende visning af 1080p/24p, har jeg ringet til Bang & Olufsen for at få svar på dette spørgsmål. Svarer var at det ikke kan vise 1080p/24p men 1080p/25p, og at alle 1080P versioner af Beovision 7, vil kunne opdateres til 1080p/24p i løbet af sommeren.

Specifikt, betyder manglen på 24p understøttelse at mit BeoVision Full hd tv, ikke understøtter en Blu-Ray film i 24p rigtigt.  Ved du hvornår Bang & Olufsen bliver klar med opdatering SW 4.1, som det fortælles skal kunne rette op på problemet med en tilsluttet blue Ray DVD afspiller ?.

Mvh. Peter Pan.

Hej Peter, takker for velkomsten, det er jo sjovt at kunne begå sit hverv og hobby anderledes end sædvanligt i butikken  

Mht SW 4,1 kan jeg informere om at der allerede nu er en SW 4,12. til rådighed.. men den er minded til BV4 skærmene med system 3 tuneren.

Sagen er så bare den, at de SW opdateringer som er lavet er til de nye BV4 skærme ikke passer med de oplysninger du har fået fra Struer..

Jeg tror at det er en fra B&O som har "gisnet" lidt for meget, før noget endeligt tiltag er besluttet på fabrikken.

Fakta:
Din BeoVision 7-40" MkIII kan ikke som det ser ud nu, køre 24(p) Frames, grundet at elektronikken /panelet (eller hardwaren om du vil) ikke er konstrueret til dette, til gengæld skalere den det til 25p som du skriver.. Bang & Olufsen vil ikke udelukke at man måske kommer med noget nyt "hardware" i form af modul-ændringer, men at det langtfra er sikkert, da man ikke mener vi "mennesker" kan se forskellen. I øvrigt er det heller ikke givet at den system 3 tuner du har i skærmen kan ændres til dette. (sagen er nemlig den at da man inplementerede system 3 i BV7-40" var man nødt til at skille det hele ad og tilpasse hardwaren til LCD, og det er det som er problemet).

Så vi må håbe de udvikler noget nyt hardware til BV7, og at du derved kan få en teknikker til at skifte det for en rimelig penge.. Eller håbe at vedkommende du selv talte med får ret

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Emilos88 skrev:
B&O Manden skrev:

[QUOTE=Emilos88]Er der nogen der ved hvornår b&o kommer med noget blu-ra for det kan dage ikke tage lang tid.

Det er da nice, men det er bare når beovision 7 er med indbygget dvd-afspiller, får det er jo lidt ubrugelig nu, Det var ikke sådan om du ved at de har planer om et nyt tv til stuen? 

Jeg ved ikke om man kan sige at det drev er ubrugeligt nu.. personligt tror jeg det tager en del år før DVDén er udgået, men jeg forstår da godt hvad du mener  

Der er massere af planer for nye TV til stuen, og der er da også lige kommet BV9 og den GL bv4 er blevet "faceliftet" indvendigt og udvendigt.. (det er kun navnet som er genbrugt).

B&O mener med den nye BV7 Mk3 at det har rigtig mange år på gaden endnu, og man arbejder kraftig på at få lanceret en 32" bv 7 FULL HD også, på lige fod med 40"éren.(forhåbentligt i år)

Egentlig vil jeg give dig ret i at det burde være en BlueRay afspiller indbygget, men det er jo ikke sikkert den er kommet for at blive..?? eller?? det er det jeg mener, og det er for dyrt for B&O at lancere på risiko.. tænk hvis det blir en fiasko eller en døgnflue som så meget andet..?.. det har de ikke råd til.

De har lovet op til 11 nye produkter om året, men de skal være innovative og banebrydende, og produkterne kommer i alle udgaver som tæller med. f.eks mp3, mobil, tv, radio, dvdére osv.. der er sikkert et nyt TV i blandt også..

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes