Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 07:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2011 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Deale conference?

Roger Norge skrev:
I do belive that this information is valuable to the BeoWorld enthusiast. And receiving feedback
from enthusiasts is valuable to B&O as well. We have been pretty wrong over the last few years, maybe not becuase the
information was inaccurate at that point in time but simply because B&O and their changing CEO's have had a change of
heart prior to launch. The BV10-55 could act as an example, and we are aware of several ideas for the long term that of
course will change prior to production start-up.

But the information given by the forum users for the near future is not pretty wrong as I see it, and to sum-up:

BeoVision "11" in 32" and 40" - Will look like an iMac with a perforated speaker (you can slide in a color fabric from the
side), cabinet available in black or white, very "industrial" feel to the stand options (again, fresh thinking from B&O), a close
to break-even product when it comes to price. Could be as low as 15.000 DKK for the 32" and just below 20.000 DKK for the
40". Launch is set to February 2012.

BeoVision 12-65 to arrive later in the spring, and changes to the concept may be expected. A new tube speaker under the
screen, claimed to be priced at the 7-55 level - not sure if this includes the stand. Will fill the gap left by the 4-50/4-65.

BeoLab 12-2 and 12-3. New wall speaker, the bigger one is approx 1m tall with a slightly wavy shiny metal surface. Very
cool, very fresh design.

BeoSound 8 Air will arrive next year. The Air part looks like an add-on, but again this could change when production
starts.

The portable "Air" speaker is set to arrive in November/December. A leather belt on top (diagonal) looks very cool, and
the touch and feel of the speaker is new. As stated before, like a handbag. It has a built-in battery. And it does sound good
indeed!

The iPad dock is a gadget, but provides much improved sound compared to the internal speaker of the iPad - priced at the
same level as the iPad itself. However, the new approach to link rooms with the "circular music selector" could be a very
usefull product - add speakers, plug & play - the future for BeoLink IMHO.

The new top-of-the-line speaker is still in development, and I know Peter have had a sample of the performance of the
prototype in Struer. Impressive stuff. Nowhere near launch. The prototype can shift a lot more air than the current BL5,
which makes me wonder about the application - you will need a large living room :-) And there are some other cool stuff in
the Lab as well.

And I am very happy that B&O can re-invent. The new wall speaker is a fresh approach, the two new TV's are a new
design direction as well - and the portable Air speaker will make you spill your tea. Unlike Apple - their laptop's, phones etc
are sleek, but I prefer the David Lewis way of design. I do hope that Tue will respect the Struer spirit that made B&O what it
is over the past 80+ years, and not turn B&O into a lifestyle brand just to please the marketing people and the Copenhagen
Stock Exchange...

Trip will fill in with some culinary information

Roger

http://forum.beoworld.org/forums/p/40717/340939.aspx#340939

[COLOR=#0000ff">Google sprogværktøjer[/COLOR">.

Lyder godt nok spændende hvis rygterne taler sandt!
Til top Vis Nesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nesta

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Oktober 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Det bliver spændende. Et billigt tv for at tiltrække nye kunder, er nødvendigt. Syns måske 32" bliver for lille, også som tiltænkt til soveværelset.  Nye beolab højtalere lyder også friskt. Jeg håber lidt på en beolab 2 storebror, for den er jo efterhånden 10 år gammel, og den har jo ikke undergået nogen former for videreudvikling. 
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2011 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Så landede beosound 5 og blev sat op på væggen af serviceminded B&O folk

Ledninger skjult af B&O alu skinner og koblet til beomaster 5 i fjernsyn, lækkert!

Pc kommando fungerer perfekt på fjernsyn, linksystem kører bare med cd og radio kommando, kan anbefales

Ipod/Iphone aktiverer musiksystemer via Masterlink Gateway m.m.

Venter nu på opdatering af MLG til effektiv lysstyring, læs lysopsætning.

Rødvin er trukket op BS 5 sørger for stemningsfyldt musik via MOTS.

Mvh

Funch

Til top Vis Funch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Funch

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Oktober 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Tillykke Funch.  Den bliver du glad for.....     Lad mig lige vide hvad du syns om web på Tv. Jeg er ikke tilfreds med den del. Youtube videoerne er utydelige og hakker, selvom der er rigeligt med power på internettet. Mvh
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Tak Lennart4

Web del i BM 5 kan ikke anbefales

Har ikke brugt det meget (har hele tiden haft BM 5 i fjernsyn), bruger bluray afspiller (ikke B&O) til net via PUC koder, fungerer rigtig godt. God og hurtig afvikling og kører godt sammen med B&O. Normal hastighed på internet.

Når der snart kommer film/Tv via den, så er det ikke nødvendigt at købe tv boks fra ap...

Mvh

Funch

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

[

Iomega Storcenter PX4-300D - Ulemper: Mangler støtte til iOS & Android-enheder. [URL=http://translate.google.com/translate?u=ht

Du kan sagtens bruge iPhone og Android enheder til Iomega NAS. Der hvor der mangler noget PT er deres Personal Cloud løsning, som er en
applikation på Iomega, den kræver en applikation på de håndholdte enheder, det er noget som kommer, men har ingen reel betydning for brugen
af serveren.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Så er jeg stødt på nye problemer med mit BS5 Encore

Jeg kan ikke bruge min beo4 til at skifte sange med!! Jeg kan sagtens skifte til radio og A.MEM, og skrue op og ned for volumen...men ikke skifte sange...

Hvad gør jeg NU forkert??

Kan det virkelig passe, at man ikke kan slukke anlægget uden brug af beo4?

Til top Vis quinnie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quinnie

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

quinnie skrev:

Hej quinnie

Har prøvet at give dig lidt input

Jeg kan ikke bruge min beo4 til at skifte sange med!! Jeg kan sagtens skifte til radio og A.MEM, og skrue op og ned for volumen...men ikke skifte sange...

Det skulle du kunne via pil op og ned og skifte album med dobbelt pile. Hvilken rolle er BS5E sat til N.musik eller cd. Det er nogen gange nemmere at bruge indstillingen cd til Beo4, fri for at gå via List

Der sidder standby bag på anlæg, øverste højre hjørne.

Håber det hjalp lidt.

Mvh

Funch

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Funch skrev:

quinnie skrev:

Hej quinnie

Det skulle du kunne via pil op og ned og skifte album med dobbelt pile. Hvilken rolle er BS5E sat til N.musik eller cd. Det er nogen gange nemmere at bruge indstillingen cd til Beo4, fri for at gå via List

Håber det hjalp lidt.

Mvh

Funch

Hej funch

Tak for hjælpen. Har nu fundet standby knappen bagpå anlægget... Undrer mig så blot over at min lokale B&O forhandler sagde at jeg skulle tænde og slukke på "GO" knappen ??

Har fundet ud af, at jeg godt kan bruge beo4 til at skifte sange med, hvis jeg starter albummet ved den første sang, men hvis jeg starter feks. ved den tredje sang, så kan jeg ikke skifte til en anden sang, og når sangen er færdig, går anlægget på pause...  er det ikke ret mærkeligt??

Hilsen Bettina

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

quinnie skrev:
Funch skrev:

quinnie skrev:

Hej quinnie

Jeg kan ikke bruge min beo4 til at skifte sange med!! Jeg kan sagtens skifte til radio og A.MEM, og skrue op og ned for volumen...men ikke
skifte sange...

Det skulle du kunne via pil op og ned og skifte album med dobbelt pile. Hvilken rolle er BS5E sat til N.musik eller cd. Det er nogen gange
nemmere at bruge indstillingen cd til Beo4, fri for at gå via List

Håber det hjalp lidt.

Mvh

Funch

Hej funch

Tak for hjælpen. Har nu fundet standby knappen bagpå anlægget... Undrer mig så blot over at min lokale B&O forhandler sagde at jeg skulle
tænde og slukke på "GO" knappen ??

Har fundet ud af, at jeg godt kan bruge beo4 til at skifte sange med, hvis jeg starter albummet ved den første sang, men hvis jeg starter feks.
ved den tredje sang, så kan jeg ikke skifte til en anden sang, og når sangen er færdig, går anlægget på pause...  er det ikke ret mærkeligt??

Hilsen Bettina

Hej Bettina, hvor har du købt anlægget? Anlægget går på pause efter du har valgt et nummer, fordi den er ved at beregne MOTS på din
musiksamling, det tager ca. 30 sek. Til 1 minut pr. Nummer at analysere det. Det sker kun en gang, derefter sker det kun på ny musik. Hvor meget
musik har du? (antal CD'ere)

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej quinnie

Beobrian har ret, jeg oplevede det kortvarigt i starten da jeg fik BS5 koblet på BM5.

Hvor længe har den været koblet op til din eksterne harddisk eller frakobler du den ofte.

Jeg har fået oplyst, at der analyseres på livet løs ved standby

Er det ikke korrekt Beobrian?

Er der forskel på hvordan BS5 og BS5E gør det???

Mvh

Funch

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej Beobrian

Noget nyt om Beo6 opdatering eller 1.8? til MasterLinkGateway?

Mvh

Funch

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Funch skrev:

Hej quinnie

Beobrian har ret, jeg oplevede det kortvarigt i starten da jeg fik BS5 koblet på BM5.

Hvor længe har den været koblet op til din eksterne harddisk eller frakobler du den ofte.

Jeg har fået oplyst, at der analyseres på livet løs ved standby

Er det ikke korrekt Beobrian?

Er der forskel på hvordan BS5 og BS5E gør det???

Mvh

Funch

Jo det er rigtigt, begge generer MOTS når produktet står i standby mode

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Funch skrev:

Hej Beobrian

Mvh

Funch

Mener du den 2-vejs opdatering Beo6 til styring af BeoSound 5/BeoMaster 5? Fordi til MasterLink GateWay kører Beo6 helt fint

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
Hej Bettina, hvor har du købt anlægget? Anlægget går på pause efter du har valgt et nummer, fordi den er ved at beregne MOTS på din
musiksamling, det tager ca. 30 sek. Til 1 minut pr. Nummer at analysere det. Det sker kun en gang, derefter sker det kun på ny musik. Hvor meget
musik har du? (antal CD'ere)
[/QUOTE]

Ja, det er selvfølgelig MOTS der er ved at beregne...   Jeg har jo returneret min NAS Server, da jeg ikke kunne få coverne vist, og har nu kun en ekstern harddisk tilkoblet. Så hver gang jeg tager harddisken fra, og tilslutter den igen, starter MOTS jo forfra med at beregne... Det havde Millemis faktisk fortalt mig..

Og da jeg har ca. 500 cdŽer, så kan jeg jo godt regne ud, at det tager nogle dage for MOTS at beregne...

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se HD-TV på mit Beocenter 6-26 tv. Men hvad har jeg af muligheder? Kan jeg evt. købe en harddisk optager og tilslutte, så jeg kan se HD på fjernsynet og også optage i HD?

På forhånd Tak

Bettina

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
Funch skrev:

Hej Beobrian

Mvh

Funch

Mener du den 2-vejs opdatering Beo6 til styring af BeoSound 5/BeoMaster 5? Fordi til MasterLink GateWay kører Beo6 helt fint

Både 2-vejs og MLGW software opdatering, hvor den nuværende er 1.7xx. Er der en ny undervejs, der skulle forbedre lysstyringen?

Mvh

Leif

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Et coverspørgsmål

Jeg har fået lagt enkelte cd ind i BM5 uden cover. Er der en smart måde, hvor jeg kan få opdateret disse covers via BM5 eller?

Mvh

Leif 

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

quinnie skrev:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se HD-TV på mit Beocenter 6-26 tv. Men hvad har jeg af muligheder? Kan jeg evt. købe
en harddisk optager og tilslutte, så jeg kan se HD på fjernsynet og også optage i HD?

På forhånd Tak

Bettina

6-26 har ikke en HD indgang, men du kan godt købe en HDD optager, eller hvis du har YouSee så leje deres boks til 89,- om måneden, så kan
du se HD kanalerne, dog ikke i HD kvalitet, men billedet er flot fordi råmaterialet er i orden.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Både 2-vejs og MLGW software opdatering, hvor den nuværende er 1.7xx. Er der en ny undervejs, der skulle forbedre lysstyringen?

Mvh

Leif

[/QUOTE]

Ja du må undskylde men 2-vejs kommer i denne måned til Beo6. Så skriver du bedre lysstyring, hvad tænker du her? Fordi MLGW har jo ingen
styring af lys, den er koblet til eksempelvis et IHC wireless system, og i dette laver du dine lysscenarier. I MLGW kæder du så de scenarier sammen
med B&O som du ønsker.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum