| Forfatter |
|
Sikora Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 05 Februar 2012 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan Mange tak for linket, men det løser desværre ikke mit problem, han nævner desværre ikke noget om KNX han bruger desværre et andet IBI system, men jeg fik da bekræftet at det andet jeg havde lavet var korrekt så igen mange tak, jeg håber der er andre der har en der er sat op mod KNX MVH Sikora
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Februar 2012 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sikora Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
33
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 05 Februar 2012 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
JFLN skrev:
Hej Millemis
Tak for dit svar, jeg må jo have overset den side.
Men det lyder da ikke som en go løsning sådan som Yakken oplever det.
(...)
Hilsen John |
|
|
Hej John.
Jeg har overhovedet ikke haft de problemer, som jakken beskriver i sit indlæg vedr. at beosound ikke kan finde behringeren
(dog bruger jeg kun behringeren til lyd og ikke til videokilder). Har haft et pladespiller/beosound 5 setup i et par måneder og
det fungerer fint og helt uden problemer.
Men har lige et spørgsmål til nogle beo4 kyndige: Jeg har en beo4 (1710 udgave). Er det muligt at "fremkalde" en phono-knap
(eller lignende) i list på den - så man skal tænde for pladespilleren med fjernbetjeningen?
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Februar 2012 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nesta
For at kunne fjernbetjene en af Beogram modellerne der kan fjernbetjenes, kræves et 7 polet AUX datalink kabel mellem et Beomaster produkt med Phono udgang og pladespilleren. Pin 6 er plus og pin 7 er minus for dataoverførsel i et datalink kabel. En Beogram har ingen indbygget IR modtager.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 Februar 2012 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skouboe skrev:
Hej alle.
Jeg vil lige kommentere millemissens forslag vedr. brug af A.AUX indgangen på BC2: Jeg har et tilsvarende set-up med BC2 og BV10-40 i hovedrummet. Den nævnte løsning udtænkte jeg for flere uger siden men det viste sig, at den ikke var hel ideel. Problemet er, at hvis man har link-rums enheder (f.eks. BL Active og Passive), som er for "gamle", så kender de ikke A.AUX kommandoen. Dermed kan man ikke kalde lyden fra APE frem i sine linkrum (jeg ved godt at der er en høkermetode, hvor man aktiverer f.eks. "Radio" i et linkrum og dereftergår man ind i sit hovedrum og tænder for A.AUX).
Min B&O forhandler bekræfter iøvrigt ovenstående.
Jeg savner, at B&O kommer på banen med en løsning, som en på smart måde integrerer Apples produkter B&Os linkprodukter. Man kunne forestille sig en ny generation BL Active/Passive med AirPlay interface. Lige nu hører konen og jeg for det meste vores musiksamling gennem højtalerne i iPad, og det er da synd skam, når man har flere dejlige B&O højttalere i huset.
/Allan |
|
|
Hej Allan,
tak for din vigtige information om brug af A-AUX-indgangen på BC2 i linkrum.
Dette vidste jeg ikke - og kunne ikke efterprøve, da jeg p.t. ikke lige har en BC2 i mit setup. Kan du eller den forhandler, du snakkede med, fortælle noget om, hvordan det virker ved en Beolab 3500 hhv 2000 eller et BV i linkrum?
B&O sælger stadigvæk både Beolink Active og Passive - og der er mange af dem rundt omkring i hjemmene. I brugervejledningen til begge disse "for gamle" produkter står der: "De kan lytte til en hvilken som helst kilde fra hovedsystemet (musik eller video) i Link-rummet med BeoLinkActive/Passive systemet."
Når der i deres produkter (BC2 sælges jo stadigvæk) er en A-AUX-indgang, må man forvente, at man kan bruge den til noget 
Dette er åbenbart ikke tilfældet med visse af deres Linkprodukter. B&O skam dig!
Der bør tilbydes en update af produktet i dette tilfælde - og det skal være gratis!
N.B. Du skriver: "Den nævnte løsning udtænkte jeg for flere uger siden" Egentlig er det jo ikke svært at komme på den idé - men det er da godt, at vi er flere, der forsøger at tænke kreativt, når det drejer sig om brugen af B&O 
-----------------
Med hensyn til dit ønske om: "en ny generation BL Active/Passive med AirPlay interface". Det ville da være fantastisk, men jeg tror ikke at der er nogen chance for dette. Masterlink-systemet er så at sige dømt ude, og der er stadigvæk ikke nogle klare udsagn fra B&O, om hvordan de løse den problemstilling i fremtiden. Ja, det er indtil videre blevet til snakken, når der er tale om en kommende "NetworkLink to MasterLink-adapter".
Men, læser man opsætningsvejledningen til Beolink Active kan man (på side 7) læse: "Indgangen PC er til tilslutning af ekstraudstyr. Brug Bang & Olufsens kabeladapter til forbindelsen. Kontakt din Bang & Olufsen forhandler for yderligere oplysninger. Kilden PC aktiveres via kommandoen PC på Beo4. PC kan kun vælges lokalt"
Denne kabeladapter kan man købe hos en B&O-forhandler - den hedder: 6271020 - Cable PC input Adaptor for BeoLink Active, og kostede 127 kr. ---- Til Peter: ja, jeg ved at man kan lave den selv :-))
Og det virker! ---- Jeg hører lige nu Rolling Stones - Sticky Fingers! ----- Ros til B&O!
Min BeoLink Active er Typ 1636 med SW. 1.0 (den er "gammel"!!!) - der sidder en iPod Touch til via hovedtelefonindgangen (bare for at teste).
Så indtil B&O laver en "BeoLink Active/Passive med AirPlay-interface", må du bruge en Apple AirPortExpress sat til din/e Beolink Active. Husk: vil du have fornuftig lyd, så brug den digitale udgang som beskrevet i mit indlæg på side 185 fra den 3. feb 2012 kl. 12.09.
P.S. Du skriver: "Lige nu hører konen og jeg for det meste vores musiksamling gennem højtalerne i iPad, og det er da synd skam, når man har flere dejlige B&O højttalere."
Har i så flere ActiveLink-rum kan i jo sidde i hver jeres rum og høre forskellig musik 
P.P.S. har man en BeoLink Passive burde man kunne sætte en ActiveLink foran og kun bruge BeoLink Passive som forstærker (= en 2P)
Hilsen Linkmissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skouboe / millemis
BeoLink Aktiv type 1636 kan med fordel opdateres til Software version 1.6. eller nyere. F.eks. for at kunne benytte PC indgangen optimalt til non-b&o tilslutning.

Dette er en lokal installation, og PC komandoen på Beo4 vælges lokalt.
For digital tilslutning kunne en "Digital til analog dekoder" tilsluttes mellem det digital produkt, og Phono --> DIN adapteren. Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Bang skrev:
|
Jeg har lige et spørgsmål til hvilken AV indgang jeg skal bruge på mit BV 7-40 mk. III fra min BeoMaster 5. den skal tilsluttem med Y-PB-PR og Av minijack (fra MB5) til R-in og L-in.
Hilsen Mr. Bang
|
|
|
Hej Mr.Bang,
hvorfor ikke bruge den coaxiale forbindelse i AV 2-gruppen. Det må da være den bedste.

Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Nesta
For at kunne fjernbetjene en af Beogram modellerne der kan fjernbetjenes, kræves et 7 polet AUX datalink kabel mellem
et Beomaster produkt med Phono udgang og pladespilleren. Pin 6 er plus og pin 7 er minus for dataoverførsel i et datalink
kabel. En Beogram har ingen indbygget IR modtager.
|
|
|
Jahaa ok. Det var ærgerligt, men mange tak for hjælpen...
Mvh
Nesta
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikora skrev:
Hej igen Tro mig jeg har været forbi google, og jeg har også læst alle de brochurer fra de forskellige leverandører, jeg er slet
ikke i tvivl om det kan lade sig gøre, selv mener jeg at det er sat rigtigt op både i MLgatewayen og på touch panelet, og jeg kan
som sagt også se signaler fra KNX bussen på monitoren i MLgw men det er det modsatte der volder mig problemer, jeg vil
gerne styrer lyset fra min beo6 via beolink appen , jeg har et 7-55, beosound 5, og en beolab 3500, disse kan jeg uden
problemer styre via min iphonejeg har arbejdet med KNX i snart 10 år så den del mener jeg selv jeg har rimelig styr på, det er
beo delen jeg er novice i.Jeg kan fra mine betjeningstryk på væggen styre mine Beo produkter uden problemer så hvis der er
nogen der har lavet integrationen mellem MLgw og KNX kunne det være rart at høre om lidt erfaringer.
|
|
|
Jeg kender en del til programmeringen, det foregår jo som Macro programmering. Men først skal du indtaste de
KNX linier du skal bruge sammen med B&O i MLGW. Herefter bygger du macroerne op
|
| Til top |
|
| |
Sikora Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
22
|
| Til top |
|
| |
JFLN Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
JFLN skrev:
Hej Millemis
Tak for dit svar, jeg må jo have overset den side.
Men det lyder da ikke som en go løsning sådan som Yakken oplever det.
(...)
Hilsen John |
|
|
Hej John.
Jeg har overhovedet ikke haft de problemer, som jakken beskriver i sit indlæg vedr. at beosound ikke kan finde behringeren
(dog bruger jeg kun behringeren til lyd og ikke til videokilder). Har haft et pladespiller/beosound 5 setup i et par måneder og
det fungerer fint og helt uden problemer.
Men har lige et spørgsmål til nogle beo4 kyndige: Jeg har en beo4 (1710 udgave). Er det muligt at "fremkalde" en phono-
knap
(eller lignende) i list på den - så man skal tænde for pladespilleren med fjernbetjeningen?
- Nesta
Hej Nesta
Tak for denne information. Det er jo meningen at jeg skal bruge Behringen til når jeg f.eks. skal se en musik DVD.
Men er der forsinkelse mellem lyd og billede er det jo nok ikke så godt.
Noget helt andet : Er der nogle af jer erfarne B&O brugere der ved om man selv kan programere en Beo 6 til 2-vejs
kommunikation ? Jeg har programmet der er version 4,11, men der får man ikke denne mulighed.
Venlig hilsen John
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Noget helt andet : Er der nogle af jer erfarne B&O brugere der ved om man selv kan programere en Beo 6 til 2-vejskommunikation ? Jeg har programmet der er version 4,11, men der får man ikke denne mulighed."
Mon ikke brugervejledningen giver dig svaret - se side 6 og 11:
http://www.bang-olufsen.dk/UserFiles/File/ug/Beo6/beo6_userg uide_danish.pdf
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
"Noget helt andet : Er der nogle af jer erfarne B&O brugere der ved om man selv kan programere en Beo 6 til 2-
vejskommunikation ? Jeg har programmet der er version 4,11, men der får man ikke denne mulighed."<FONT face="Arial, Helvetica, sans-
serif" size=2>Mon ikke brugervejledningen giver dig svaret - se side 6 og 11:
http://www.bang-
olufsen.dk/UserFiles/File/ug/Beo6/beo6_userg uide_danish.pdf
Hilsen Millemissen |
|
|
2-vejs via WIFI til BeoSound 5 bliver aktiveret med Version 5,12 -hvis det er det du mener.
2-vejs betjenings som i de gode gamle '90 dage kan du ikke med Beo6 og kommer heller aldrig til det. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
oleka Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 07 Februar 2012 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noge her der ved hvordan det virker med f.eks. en Humax BXR-HD+ optager i forbindelse med optagelse fra EPGen i et Beovision 7.
I øjeblikket har jeg en HDR1 og den tager jo signalet fra Beovisionen så det er låst på kanalen. Vil det være det samme på Humax, så jeg skal ind på dens EPG for vælge en anden kanal at se samtidigt med optagelse.
Et alternativet er jo kun at benytte Humax'ens EPG, men det syntes jeg virker lidt bagvendt.
Humax kan fås med B&O interface, men gør det nogen forskel, hvis jeg benytter BEO5 og har den på PUC listen?
I det hele taget, hvad syntes I er den smarteste løsning at købe som erstatning for en HDR1?
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 07 Februar 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikora skrev:
beobrian skrev:
Sikora skrev:
Hej igen Tro mig jeg har været forbi google, og jeg har også læst alle de brochurer fra de forskellige leverandører, jeg er slet ikke i tvivl om det kan lade sig gøre, selv mener jeg at det er sat rigtigt op både i MLgatewayen og på touch panelet, og jeg kan som sagt også se signaler fra KNX bussen på monitoren i MLgw men det er det modsatte der volder mig problemer, jeg vil gerne styrer lyset fra min beo6 via beolink appen , jeg har et 7-55, beosound 5, og en beolab 3500, disse kan jeg uden problemer styre via min iphonejeg har arbejdet med KNX i snart 10 år så den del mener jeg selv jeg har rimelig styr på, det er beo delen jeg er novice i.Jeg kan fra mine betjeningstryk på væggen styre mine Beo produkter uden problemer så hvis der er nogen der har lavet integrationen mellem MLgw og KNX kunne det være rart at høre om lidt erfaringer.
|
|
|
Jeg kender en del til programmeringen, det foregår jo som Macro programmering. Men først skal du indtaste de KNX linier du skal bruge sammen med B&O i MLGW. Herefter bygger du macroerne op |
|
|
Hej Beobrian Jeg har lavet makroer, virtuelle knapper og KNX gruppeadresser. men jeg kan stadigvæk ikke få signal fra mlgw til KNX. jeg kan sagtens betjene mine linkprodukter fra min KNX, altså fra KNX til mlgw. Så jeg tror der sidder et filter et sted og blokere for signalerne enten i mlgw eller i KNX routeren.
|
|
|
Fint jeg sender dig en PB
|
| Til top |
|
| |
Sikora Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2012 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
11
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er den nye software til CD Ripping Device kommet jf. bitratehastighed problematikken.
Kilde: B&O Kundeservice
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke kender BeoVision 10, er der skabt et fantastisk site, der giver en rundtur på produktet, samt fortæller om de muligheder der er med B&O. Så gå ind og få en rundtur.
www.beovision10.com/dk
|
| Til top |
|
| |