Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 14:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fisp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
http://www.blisshq.com/tour/index.html

og http://www.makeuseof.com/tag/artwork-gofer-hunt-for-free-alb um-cover-art-mac/

Hilsen Mille-MAC-missen

Hej Mille-Mac(?)-missen.

Så du bruger også "Plugplayer"?

"Bliss" skal installeres på serveren, og det er jeg ikke helt tryg ved. "Gofer" lyder genialt, men desværre virker den ikke
længere. (Iflg. information på hjemmeside)

Og til et relateret spørgsmål:
Coverbillederne ligger på BSM5 i en tilhørende mappe med navnet "folder.jpg".

Jeg har prøvet at erstatte "folder.jpg" med et nyt billede med højere opløsning, men BSM5 bruger stadig den gamle fil. Skal
jeg genstarte BSM5 før den "ser" det nye billede eller hvad?

Mvh.

Til top Vis fisp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisp

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan komme med et godt råd til indstilling af lyd og billede på MX7000 så jeg for det bedst mulige resultat?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej fisp,

undskyld - det med Gofer havde jeg lige overset.

Bliss kører rigtignok i baggrunden. Jeg går ud fra, at du ikke kun har din musik liggende på BM5'drev. Du kunne så bare lade den arbejde med dine filer på Mac'en, inden du overfører dem til BM5. Så du har udryddet de fleste fejl.

Det du senere lægger over, må du forinden "opdatere" manuelt.

Ser dine covere også dårlige ud, når du bruger nærbetjeningen på BS5? Fordi egentlig burde de covere, du har fundet via et tagging-program eller Beoconnect, være gode nok/store nok (500x500 eller 600x600). Hvis de "gamle" coverbilleder har været indlagret ("embedded") i albumsfilerne, skal de nye selvfølgelig først erstatte disse - at lægge et andet billede ind i mappen løser ikke dit problem.

Se iøvrigt min bemærkning ovenfor ang. PlugPlayer og cover-visning!!!

"Skal jeg genstarte BSM5 før den "ser" det nye billede eller hvad?" - spørger du.

Nej, der er i BS5's serviceindstillinger et punkt, der hedder "rebuild music server" dvs du genstarter DLNA-serveren. Derved opdateres oplysningerne på harddisken (gælder kun den interne disk).

---------------

Ja, jeg bruger PlugPlayer - rigtig meget. Men ikke i forbindelse med en BM/S5. Jeg har ikke nogen BM/S5, fordi jeg ikke kan affinde mig med at skulle "hen til kommoden og tilbage igen" (dvs dreje på de to hjul, når jeg vil høre musik). Det skal kunne gøres på en fornuftig skærm henne i sofaen  - og også fra et linkrum - punktum!!!

Jeg har dog sat 5-6 styks af dem op/og serviceret - så jeg kender dem rimelig godt - og testede engang PlugPlayer'en på den (efter opdateringen af BM5-server-softwaren).

PlugPlayer'en bruger jeg til at afspille musik (selvfølgelig i FLAC) fra min DLNA-server (Vortexbox) på mine Grado-hovedtelefoner på iTouch'en. Og ind imellem til at afspille på min iPodTouch eller iPad'en sendt videre via AirPlay til min ATV2-boks hhv. min AppleExpress-boks i linkrum.

N.B jeg bruger dog mest af alt Squeezepad-app'en til at afspille fra selvsamme NAS's Squeezeserver til min Squeezeboks, der er tilsluttet via en ekstern DAC til en ubrugt A-Tape-indgang på min Beomaster 4500 (den er audiomaster i mit setup). Dér har jeg ikke nogle problemer med utydelige covere og - først og fremmest - den afspiller "Gapless" :-) ...og man kan også søge via komponist, hvis det er indstillet i server-softwaren ;-) 

Hilsen BeoMacMllemissen

P.S. Coverbillederne (ex. folder.jpg) ligger oftest  i samme mappe som filerne fra et album.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Er der nogen der kan komme med et godt råd til indstilling af lyd og billede på MX7000 så jeg for det bedst mulige resultat?

Hej Mr_Tarantino,

der er ikke meget at indstille...prøv neutrale værdier for både billede og lyd  Lydstyrken kan du så indstille efter behov. Det er en gammel svend, så forvent ikke det helt vilde. Har du en ekstern kilde på den - kabelboks eller lign - skal der indstilles dér også).

Hilsen Millemissen

fisp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hej millemis.

Jeg har lånt en BM5 for at prøve mulighederne af, så foreløbig ligger min musik kun her.

Citér:
Ser dine covere også dårlige ud, når du bruger nærbetjeningen på BS5?

Nej, her er de faktisk ok, men nogle covers er forkerte, så dem skal jeg have skiftet ud. (Forstået med Plugplayer og
covervisning)

Citér:
Nej, der er i BS5's serviceindstillinger et punkt, der hedder "rebuild music server" dvs du genstarter DLNA-serveren.
Derved opdateres oplysningerne på harddisken (gælder kun den interne disk).

Tak. Det prøver jeg.

Citér:
Ja, jeg bruger PlugPlayer - rigtig meget. Men ikke i forbindelse med en BM/S5. Jeg har ikke nogen BM/S5, fordi jeg
ikke kan affinde mig med at skulle "hen til kommoden og tilbage igen" (dvs dreje på de to hjul, når jeg vil høre musik). Det
skal kunne gøres på en fornuftig skærm henne i sofaen - og også fra et linkrum - punktum!!!

Og sådan bruger jeg min iPad/Plugplayer. Jeg kan styre BM5 musikken helt fra min iPad - (fra vandret stilling i sofaen )

Det med gapless ser ud til at være løst med FLAC, men der skal åbenbart en del "oprydning" til før covers og tags er i orden.

Jeg "roder" videre.

Mvh.

Til top Vis fisp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisp

gbraen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2012
Lokalitet: Norge
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Peter Pan:

Jeg har koblet til adapter til analog lyd og HDMI-DVI. Alt fungerer som det skal, men vil ha AppleTV2 på V.MEM-knappen. Vet
du om det er mulig? Får bare lyd ved bruk av PC og AV4.
Til top Vis gbraen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gbraen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Hej gbraen

Rigtigt godt at ATV2 tilslutningen nu virker. (side 188) 
V.MEM-knappen benytter jeg til aktivering af en VHS video. Den er tilsluttet med et  Scart
kabel som afgiver en skiftespænding på pin 8, som så åbner AV4 indgangen, og det virker fint.
Jeg har ikke hørt om muligheden for at bruge V.MEM-knappen til ATV2 som du ønsker. Men
måske findes der en løsning.

Download - (2012) Beo6 / Beo5 configuration tool 5.12 på side 1 

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Min ATV2 er tilsluttet mit BV10-40 med HDMI. Jeg har opsat det så jeg bruger V.MEM-knappen på Beo4 til starte og skifte til ATV2.
Gør det en forskel de er forbundet med HDMI?

Jeg ville gerne have brugt knappen DTV til min ATV2, men det kan man ikke opsætte den til. Så knappen DTV kan ikke bruges til noget hos mig, da
jeg ved TV-knappen har alt tv digitalt (YouSee)

Er der nogle kreative forslag til det, eller mon der kommer en ny Beo4 uden DTV (evt men en ATV knap )

De bedste hilsner
Beoapple
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Beoapple skrev:
Er der nogle kreative forslag til det, eller mon der kommer en ny Beo4 uden DTV (evt men en ATV knap )

De bedste hilsner
Beoapple

Du kunne jo købe en brugt Beo5 eller en Beo6, der kan du navngive knapperne som du ønsker

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Et godt svar på et dumt spørgsmål

Jeg er faktisk rigtig glad for min Beo4, men jeg skal da ikke udelukke, at jeg på et tidspunkt skulle prøve en Beo6.

Følgende kommando kunne vel så klares med et tryk:

"TV"        + "List -> P.Mute"    + "List -> Speaker -> Mode 2" + "Rød tast"    + "716" eller en anden radiokanal
(Tænd TV + vælg sluk skærm + Stereolyd i fronthøjtalerne   + skift til Radio + vælg kanal)

De bedste hilsner
Beoapple
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2012 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Legetøjet til store drenge -

Dubai den 9-2 -2012.  Hans Højhed Sheikh Mansoor Bin Mohammed Bin Rashid
Al Maktoum inviterede til Big Boys Toys demonstration. Regionens førende livsstil
begivenhed, på Atlantis Palm Hotel i Dubai.

Den første dag af arrangementet blev overværet af VIP-gæster, honoratiores og
medierne. HH Sheikh Mansoor fremvist de eksklusive luksus produkter på showet.

Man kunne se de sande Big Boys reaktion i hver besøgende, når de med ærefrygt
oplevede nogle af de unikke udstillede varer. 

Video:  http://www.youtube.com/watch?v=d7VawTfsbGU&feature=playe r_embedded

Her ses BeoVision 12-65" og BeoVision 4-85" - Begge med plasma panel & 3D

Flere billeder: http://www.bigboystoysuae.com/2012-gallery.php

Mænd har et nært bånd til deres gadgets. En undersøgelse fra England viser, at halvdelen
af alle mænd vil droppe sex et halvt år for et 50 tommers fladskærms-fjernsyn. her.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2012 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Antirefleksskærm?

Kan huske da MX7000 stadigvæk blev produceret kunne man vælge noget der hed anti-refleksskærm, men præcist hvad kunne det og er det noget man sjældent ser på de brugte MX modeller der sælges idag? 

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Februar 2012 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej Mr_Tarantino

En antirefleksskærm forhindre delvis reflekser (genspejle i skærmen).
En antirefleksskærm kan f.eks tilkøbes til BeoVision 10-40 for 5.500 Kr.
Og ja en sådan også kan findes på BeoVision MX modellerne.

http://www.dba.dk/billedroerbo-beovision-mx/id-80513353/

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2012 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Tak for opklaringen.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Februar 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Under søgen efter B&O nyheder, faldt jeg over dette:

13 Feb 2012 – Driver News: Bang & Olufsen Masterlink Gateway Driver
                          Masterlink Gateway driver for Control4 | C4Central.

Kender du noget til dette beobrian - Hvad mener du millemis ?

Tror du det er et bestillings arbejde fra Bang & Olufsen at Control4 skal styre Masterlink Gateway med de nye driver. ?
Og hvordan mon det skal fungere. Det kunne se ud til at Apple/iPad også er rodet ind i dette. ?

http://c4central.com/2012/02/13/driver-news-bang-olufsen-mas terlink-gateway-driver/

Øjner jeg her et spinkelt håb - Fedt hvis B&O endeligt indså at Beofolket bare skal glæden sig over at eje
et Masterlink Gateway system eller en Beo6, uden at skulle læse til programmør, eller betale en teknikker
for opsætningen af styresystemet, som trods alt er sekundært i audio/ video sammenhæng.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2012 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål mere:

Min fjernebetjening, en Beo4, har bl.a. V-Tape, A-Tape og AV knapper, så efter hvad jeg har læst mig til er den en mk.1.

Kan jeg bruge den til at betjene en DVD1 selvom den ikke har DVD-knappen og kan den programmeres til at betjene en Beogram 8500?

Er der iøvrigt andre væsentlige ulemper ved at have en mk.1?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Februar 2012 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino

Jeg mener at en Beo4 kan opdateres med et nyt software og tryk panel.
Det kan du jo undersøge.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2012 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Tak for den lækre tråd om Beo4

Men ved du (eller andre) hvad AV knappen er beregnet til? Syns ikke der sker noget når jeg trykker på den.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2012 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Under søgen efter B&O nyheder, faldt jeg over dette:

13 Feb 2012 – Driver News: Bang & Olufsen Masterlink Gateway Driver
                          Masterlink Gateway driver for Control4 | C4Central.

Kender du noget til dette beobrian - Hvad mener du millemis ?

Tror du det er et bestillings arbejde fra Bang & Olufsen at Control4 skal styre Masterlink Gateway med de nye driver. ?
Og hvordan mon det skal fungere. Det kunne se ud til at Apple/iPad også er rodet ind i dette. ?

http://c4central.com/2012/02/13/driver-news-bang-olufsen-mas terlink-gateway-driver/

Øjner jeg her et spinkelt håb - Fedt hvis B&O endeligt indså at Beofolket bare skal glæden sig over at eje
et Masterlink Gateway system eller en Beo6, uden at skulle læse til programmør, eller betale en teknikker
for opsætningen af styresystemet, som trods alt er sekundært i audio/ video sammenhæng.

Hej Peter,

det er ganske givet ikke noget nyt - og så alligevel......

Om det er noget, de har lavet på opfordring af B&O, tvivler jeg på - det er nok snarere "for egen regning".

Om det bliver lanceret/promoveret af B&O må tiden vise.

Kort fortalt: jeg ser det som en videreudvikling af MLGW'ens muligheder!

Drivere er som bekendt den software, som får to stykker hardware til at "kende hinanden", og som gør det muligt for dem at udnytte hinandens muligheder. Det klassiske eksempel er drivere til en printer.

c4central er et firma, som udvikler hard- og software inden for Home-Automation. I USA og efterhånden andre steder er der et kæmpemarked for dette.

Man kan sige, at de udnytter det faktum at mange produkter nu om dage har netværk indbygget - dvs snakker samme sprog (TCP/IP).

De har udviklet et koncept og anvender dette på alt, hvad der har med styring af hjemmets elektriske apparater at gøre. Se her: http://www.youtube.com/watch?v=9tKTKJZoLBM og her: http://www.youtube.com/watch?v=wLOOR0Hdd3I og her: http://www.youtube.com/watch?v=_iWGBIYOc_k&feature=relat ed og i denne video: http://www.youtube.com/watch?v=-i7hHfHlwhA kan man se, hvorfor man nu om dage vælger en iPad som kontrolenhed i stedet for de tidligere fjerntjenere.

Her er en lidt længere indføring i dent principielle i betjeningen af Control4's bud på home-automation: http://www.youtube.com/watch?v=ENAtOYO_TS0&NR=1&feat ure=endscreen I løbet af videoen bliver det tydeligt, hvori fordelen i styring via en iPad ligger: at man har fjernkontrol og skærm med interface samlet i en enhed, som så oven i købet er mobil. WOW!

Altså det som c4central gør er: at forene MLGW-styring af B&O-produkter (MasterLink) med deres egen styring af en komplet Home-Automation i et hus. Der bydes også på tilbagemeldinger fra systemet (lydstyrke, cd-nummer osv).

Jeg har ikke fundet nogen youtube-video, hvor dette demonstreres sammen - men softwaren er jo også ret ny.

Om B&O griber dette op, er svært at vide. Men det er vel ad denne vej, de vil gå dvs at samarbejde med andre firmaer . Vi kan ikke mere forvente, at de selv udvikler - de vil i fremtiden "købe løsninger ind" og (forhåbenlig) modificere dem til eget brug.

Jeg kunne ønske mig, at de ville lave deres egen programoverflade (GUI). Dvs jeg tænker, at de burde lave en egen app (iOS og Androit - eller en web-overflade) baseret på MLGW og f.eks c4centrals løsning (der er mange andre firmaer, der arbejder med samme problematik!).

Netop ved brugeroverfladen vil man i fremtiden kunne skille sig ud fra andre producenter - den bør være "umiskendelig B&O'sk"!

Håber at det hjalp dig lidt.

Og - Peter - forøvrigt har c4central også lavet drivere til OPPO's maskiner, så de kan inkluderes i deres egen overflade. Se her: http://c4central.com/?s=oppo&task=search (rul ned)

Oppo BDP-93 Bluray Player (følg linket)

The Oppo BDP-93 Bluray Player Driver for Control4 is one of the most advanced Bluray drivers for Control4 which offers full 2 way feedback over the device including power, transport, disc and audio type feedback.

Hilsen MasterLinkMissen

P.S. Ved nærmere eftertanke ved jeg ikke rigtigt, om B&O kan arbejde i netop dette spor. De har jo afskaffet MasterLink som bindeled mellem deres produkter - og netop derpå bygger MLGW'en.

Egentlig ville de jo selv udvikle et netværksbaseret koncept, men vi ser bare ikke noget til det!

"the big engine"/efterfølgeren for BeoSystem3 er jo skrottet, og det er ikke til at blive klog på, hvad de fremover vil bruge som "engine"/"motor" på deres "ægte" B&O-tv - altså på de tv, der ikke lige lanceres som B&O PLAY-tv.

Det tv, som de for kort tid siden har lanceret som et "nyt tv", bliver drevet af samme system (BSsys3) som tidligere - skærmen har blot fået en anden indpakning plus en integreret centerhøjtaler.

--------------------

Man kunne med rette spørge: hvordan ser B&O's fremtidige koncept vedr. integration ud. Mon de selv ved det?

Er der nogen, der har større indsigt i dette, ville det være dejligt at få løftet en flig af sløret - så man ved om man stadigvæk kan have tillid til, at B&O laver "noget af det bedste indenfor AV" i løbet af de kommende år.

------------------------

------------------------

P.P.S. Peter skriver: "Øjner jeg her et spinkelt håb - Fedt hvis B&O endeligt indså at Beofolket bare skal glæden sig over at eje et Masterlink Gateway system eller en Beo6, uden at skulle læse til programmør, eller betale en teknikker for opsætningen af styresystemet, som trods alt er sekundært i audio/ video sammenhæng."

Det skal du nok ikke regne med - et så kompliceret setup som dette kræver erfaring og bør nok overlades til en fagmand  (eller en "nørd"). Der er jo tale om integration af mange forskellige funktioner: styring af lys, varme, audio/video, garageporte, kaffemaskiner, svømmepøler osv.

Jeg selv har jo længe ønsket mig en MLGW-Lite, som "blot" skulle styre A/V-funktionerne på en moderne måde. Men dér er jeg ærlig talt ved at opgive håbet

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Februar 2012 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Tusind tak for dit uddybende svar.

Det er nu over et år siden min B&O forhandler forsikrede mig om at Bang & Olufsen
prioriterede udvikling af Network Link, et produkt til styring af analog MasterLink og
digitale tilsluttede produkter til f.eks et BeoVision TV meget højt. Dette at kunne styre
også digital lyd i linkrum, på lige fod med MasterLink tror jeg heller ikke mere på, ej
heller at det fremover, som tidligere med B&O produkter, bliver nemt at få op at køre
uden teknikker besøg.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes