Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fisp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2012 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

@millemis

Jeg har prøvet at sætte BM5 op som lidt ala det, du skitserede tidligere. Altså jeg ripper (med XLD) mine CDere i FLAC format
og lægger dem over på et eksternt diskdrev. Herfra kan jeg så lade Bliss søge og indsætte billeder. - Jeg bruger også Google
images, hvor der åbenbart er et uudtømmeligt lager.

Mht. tags er jeg lidt i vildrede. Jeg synes, at iTunes giver de bedste informationer, så jeg eksperimenterer med at:
Rippe i iTunes ->redigere tags ->convertere til FLAC -> overføre til BM5.

Jeg får så min musiksamling i både Apple Lossless og Flac. Det er måske lidt omstændeligt, men ser foreløbig ud til at virke.

Mvh.

Til top Vis fisp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisp

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Februar 2012 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hej fisp,

jeg må sige, at jeg beundrer dig for alle de anstrengelser, du gør dig mht et system, som du endnu ikke ved om du vil købe.

Løsningen med styring af BM/S5 med PlugPlayer som den daglige styreenhed tror jeg ikke rigtigt på vil være tilfredstillende i længden. BM/S5 er skabt til at blive nærbetjent og som MOTS-afspiller - og fungerer rigtig godt sådan. BEO6'eren giver derudover nogle basale valgmuligheder på BM/S5 efter at den er blevet opdateret til WiFi.

Du skrev på et tidspunkt, at du - med PlugPlayer-BM5-FLAC - ikke har problemer med at afspille filerne gapless (altså en koncert uden afbrydelser i melem filerne/numrene). Er det virkelig sådan??? Jeg kan huske, at beobrian fortalte, at det fungerer med WMA-Lossless - men har ikke mulighed for selv at verificere dette.

Jeg får lyst til at anbefale dig noget andet end B&O's bud på afspilning af digitaliseret musik.

Beosound5-panel/styre-enheden har du jo ikke rigtig brug for, når du altid bruger en iPad.

Prøv at kigge på Soooloos MediaCore 200. De har netop for få dage siden lanceret en ny iPad-app til styrong af serveren (http://www.meridian-audio.com/sooloos/mc200.php

Denne app er som udgangspunkt album-baseret, men har selvfølgelig også flere andre søgemuligheder. Den er mere for de, som selv vil styre, hvad der skal afspiles - og som vil gå i dybden med hensyn til gengrer, årstal, komponister og omtaler af musikken. Se selv her: http://www.youtube.com/watch?v=A4T-UM_Xvvw  -  Og her er en omtale af CoreMedia 200 + den tidligere app: http://www.youtube.com/watch?v=4DsF9656JtU  Det er godt nok optaget med en iPhone, men er ret informativ. Og man får et indtryk af hvordan brugeroverflader kan videreudvikles, hvis et firma brænder for det

Eller - når du nu er Apple-menneske - hvad med en MacMini og Apples egen Remote App - du har jo allerede dine filer liggende i ALAC.

Begge dele kan sagtens integreres i et B&O-setup.

Man skal jo passe på ikke at gøre tingene for besværlige. Det allervigtigste er, at der er tid til at høre alt den gode musik man har.

Hilsen MusikMissen

fisp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis.

Jeg har overvejet musikservere i længere tid som erstatning for mine CD'ere, men det er først nu, at jeg har taget springet.
Og nu jeg er kommet i gang, synes jeg egt., at det er meget skægt at rode med. Det er jo en helt ny verden, som åbner sig
(og læringskurven er rimelig stejl og lang )

Mht. til gapless har vi nu lyttet til en del operamusik, og foreløbig er konklusionen, at BM5 udgaven er nøjagtig den sammme
som på CD. Men om det er tilfældigt, må tiden vise. (Der er selvfølgelig pause ml. numrene, så jeg har kun lyttet efter pauser,
som ikke er på CD'en)

Ser interessant ud med MediaCore, men det bliver nu nok til BM5. Jeg har været utrolig glad for Beocenter 2, så når jeg har
besluttet mig for at gå servervejen, synes jeg, det er naturligt med B&O.

Jeg er gået over til at bruge PS Audio eLyrics
(i stedet for Plugplayer), men betjeningen er ikke helt fejlfri, fremtiden er måske en Beo6?

I eLyrics er der et "Now playing" vindue, som tager information om komposition/komponist fra nettet og viser det ved siden af
album cover. Meget smart! Men det bringer mig til mit næste spørgsmål:

Jeg savner alle de informationer, som følger med de klassiske CD, f.eks om kunstneren, indspilningsforhold etc. Skal jeg
virkelig undvære det på min rippede samling

Mvh.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Februar 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej fisp,

du skriver: "Jeg savner alle de informationer, som følger med de klassiske CD, f.eks om kunstneren, indspilningsforhold etc. Skal jeg virkelig undvære det på min rippede samling"

Ja, hvis du holder fast i dit valg af BM5.

Nej, hvis du er parat til at kigge dig videre omkring - "læringskurven er rimelig stejl og lang".

Tag et kig på "Sonata Music Server". Den er som skabt til folk som dig.

Her er lidt googleoversat information:

"Designet til musikelskere og lydentusiaster med begrænsede it-færdigheder, Sonata musik serveren er den første software, der understøtter et ubegrænset antal af metadata felter, således at det overskrider grænserne for andre spillere, der kun kan vise og mærke de felter: genre, album, kunstner , spor, og i nogle tilfælde. komponist Denne facilitet gør det muligt for brugeren at sortere og se hans / hendes musiksamling på nogen måde de ønsker såsom: Jazz album (genre) fra 60 's (Periode) for guitar (Instrument), eller i tilfælde af klassisk musik: albums fra Romantisk (Periode) for klaver (instrument), spillet af Maurizio Pollini (Solist). For nemheds skyld har vi foruddefinerede 18 felter for udvælgelse og visualisering, som vil give dig mulighed for at vælge og få vist din musiksamling i henhold til et kriterium, der anvendes af mange samlere."

Læs selv her: http://english.digibit.es/index.php/products/sonata-music-se rver-software

Det specielle ved den er, at den har sin egen database, hvorfra den henter alle sine tags.

Den koster lidt, og er (desværre kun) skrevet til Windows.

Du kan bruge en ældre mindre maskine til at installere den på.

Det eneste problem med den er, at der endnu ikke er lavet en iPad-app til den

Den er godt nok upnp-kompatibel - og kan betjenes med f.eks. PlugPlayer - men hvilke metadata, der så vises/kan bruges som søgemulighed, ved jeg ikke.

Læs her hvad gutterne fra ComputerAudiophile (i dette tilfælde er det en gut-inde) skriver om den: http://www.computeraudiophile.com/content/Sonata-Music-Serve r-Review

Fortsat god jagt på den for dig helt rigtige løsning

Jeg håber, at du melder tilbage undervejs - hvis jeg kan hjælpe lidt af og til, er det fint med mig. 

----------

Du har et Beocenter 2, skriver du. Så har du også en A-Aux-indgang, som du kan bruge til tilslutning af den server, du nu måtte finde (hvis det altså ikke lige bliver BM5).

Husk: brug altid en fornuftig DAC, før du slutter line-udgangen fra "din" server til A-Aux'en på BC2.

Hilsen MusikMissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2012 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål til BeoVision 7-40"  LCD - LED backlight teknologi.

I 2009 skrev beobrian om BeoVision 7-55" LCD med LED backlight teknologi.

beobrian skrev:

Vi har implementeret en speciel teknologi i forbindelse med 100 Hz. Vores udviklere i Struer har testet meget omkring
100 Hz og 200 Hz, og konklusionen er at 200 Hz er rigtig godt op til 46". Herover er det simpelthen hen ikke hurtigt
nok, processoren kan ikke eliminere slør på de store skærme.

Derfor har vi implementeret 100 Hz men med Scanning Backlight, og en sort bjælke der hele tiden scanner ned over
panelet, og forbedreder LCD-molekyler til at være klar til den rigtige farve, så der kun eksponeres lys i den tid billedet
er klar. På den måde slipper vi for slør, og denne proces kan ikke måles. Den er dynamisk og den er hurtigere end
100/200 Hz alene. Men teknologien er også ekstremt dyr. Men med Direct LED + 100 Hz + Scanning Backlight giver
det rigtig god mening, og en fantastisk billedkvalitet.

Plasma entusiaster bør tage ud og se dette TV i december, der bliver noget at tænke over.

Skærmtype for BeoVision 7-55" Type nr. EU 9480 Fra Mdr./År 11- 2009  (uden 3D)

55" 16:9 TFT LCD med direkte LED-baseret backlight, lokal dæmpning, scannende backlight, højglansoverflade

Opløsning:  1920×1080 (FullHD) -  Opdaterings hastighed: 100/120 Hz

Dec. 2011 kom så 7-40" med LED og 3D -

Under Tekniske specifikationer står der:

Backlight type: Edge LED type. -  -  Ikke andet. Hvad er det for en type LED backlight ?

Opløsning:  1920×1080 (FullHD) - Opdaterings hastighed: 200 Hz / 240 Hz.

Med den ringe information ser det godt nok ud som om B&O har sparet den "ekstremt dyr"
LED-backlight-teknologi væk. ?

Får jeg med et nyt BV.7-40"-LED samme ekstrem flotte skærm billede kvalitet, som jeg har
set på første version af BeoVision 7-55".

Hvad med "så der kun eksponeres lys i den tid billedet er klar" Er den strømbesparelse det giver nu væk ?

Eller er det nu blevet til ”active shutter”-teknologien ?, som jeg også har set under presentationen.   

"Et nyt LCD-panel med dobbeltsidet LED-teknologi med 1,5 D lokal dæmpning, hvilket øger
kontrasten
", kan jeg læse et sted. Men er det ægte backlight, eller bare lysdioder i panel kanten. ?

Da jeg er lige glad med 3D-funktion, håber jeg denne dille er gået af mode i næste generation af
BeoVision LED 7-40", og at USB 3.0 tilslutninger bliver implamteret.

fisp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2012 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Fortsat god jagt på den for dig helt rigtige løsning

Jeg håber, at du melder tilbage undervejs - hvis
jeg kan hjælpe lidt af og til, er det fint med mig. 

Tusind tak, også for de mange konstruktive råd jeg har fået. Jeg skal nok melde tilbage, når der sker nyt.

Mvh.

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Februar 2012 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der ved, om BeoLit 12 kan bruges som vådrumshøjtaler? Jeg syntes en BeoVox link-løsning bliver for
omfattende, bare for at få lidt musik på badeværelset.

Er der andre gode AirPlay muligheder?

De bedste hilsner
Beoapple
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

Nesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Februar 2012 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

B&O i brand fremgang i Storbritannien - nu blandt de 20 mest velansete mærker...

http://www.business.dk/billeder/bo-rykker-op-paa-topliste-i- england
Til top Vis Nesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nesta

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg var inde ved min B&O forhandler i går, og der fik jeg en demonstration af den nye Beolab 12.  Jeg kan skrive under på at den overrasker positivt.  Selv ved et  højt lyd neveau, leverede disse to panel højtalere en så fyldig lyd, at jeg var sikker på at den Bl 11 sub der stod under, også spillede med. Jeg har længe ønsket mig en relancering af Beolab 1 med ALT og ny teknologi iøvrigt, eller i det mindste en erstatning for det hul som BL1efter min mening efterlod. Om Bl 12 kan udfylde det hul må tiden vise.  Beolab 12 spiller så dynamisk, at man sagtens kan undvære subwooferen, når man lytter til musik.  Designet skal måske lige tilvænnes, men jeg er glad for at B&o ikke helt har droppet aluminium, i deres nyudviklede højtalere.
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

buch68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Jeg har længe set med over skulderen her på siden, det har hjulpet mig mange gange. nu tænkte jeg så, at jeg hellere måtte oprette en profil.

Jeg har surround nu med 5.1, jeg overvejer at få 2 højtalere mere. vil det give nogen forskel.

mit tv er beovision 7 med bluray indbygget

Håber der er en der kan hjælpe

Til top Vis buch68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch68

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Tak for dit input Lennart4

For mange år siden lokkede jeg min viv ind i en B&O butik for at overbevise hende om at vi ikke kunne leve
uden et sæt BeoLab 1. Bang & Olufsen reklamerede med en indbygget 300 watt bas forstærker, og da jeg
manglede bas i mit setup (før køb af ACE-Bass subwoofer) måtte BeoLab 1 være sagen. Men jeg vil sige at
skuffelsen var stor da bassen udeblev, og de ikke havde så god lyd som mine BeoVox Penta.

Jeg må ved lejlighed lytte til et sæt BeoLab 12, sammen med center højttaleren under BeoVision 12. Så må
vi se om vi kan blive enige i at de har god lyd.

Hej buch68, og velkommen til.

Jeg vil da anbefale at du udvider til 7.1 surround, og får fuld valuta for din investering i BeoVision 7.
Lån evt. et sæt BeoLab højttaler i B&O butikken, og prøv dig frem.

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Tak for dit input Lennart4

For mange år siden lokkede jeg min viv ind i en B&O butik for at overbevise hende om at vi ikke kunne leve
uden et sæt BeoLab 1. Bang & Olufsen reklamerede med en indbygget 300 watt bas forstærker, og da jeg
manglede bas i mit setup (før køb af ACE-Bass subwoofer) måtte BeoLab 1 være sagen. Men jeg vil sige at
skuffelsen var stor da bassen udeblev, og de ikke havde så god lyd som mine BeoVox Penta.

Jeg må ved lejlighed lytte til et sæt BeoLab 12, sammen med center højttaleren under BeoVision 12. Så må
vi se om vi kan blive enige i at de har god lyd.

Ja set iforhold til tykkelsen på Bl12, vil jeg tro at du vil give mig ret

Og du har helt ret i at Bl 1, er en tam oplevelse uden en Subwoofer.  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Lennart4

Hvorfor tog Bang & Olufsen ikke BeoLab 12 med til Big Boys Toys livsstil messen i Dubai. 

(Se side 190)

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Tja- Jeg syns ikke rigtigt at jeg kan finde svar på det spørgsmål på side 190. Så tanken strejfede mig, at det måske er blevet vurderet at beolab 12, af flere årsager , appelerer mere til kvinderne, frem for mænd og derfor ikke er Big Boys Toys. Men så så jeg jo at det er lykkedes Beolit 12 og beosound 8 at snige sig ind ..... Så jeg har ikke noget bud på et svar  på dit spørgsmål Peter 

buch68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej buch68, og velkommen til.

Jeg vil da anbefale at du udvider til 7.1 surround, og får fuld valuta for din investering i BeoVision 7.
Lån evt. et sæt BeoLab højttaler i B&O butikken, og prøv dig frem.

Jeg tænkte også lige på om beovision 7 håndtere de 7 højtalere ok, jeg syntes i har skrevet en det om beosystem 3 lidt manglende lyd del.

og hvad sker der med 5.1 lyd, det er trods alt ikke alle film der har 7.1 lyd. nogle har 6.1 er de 2 bagerste kanaler ens, eller hvad sker der der.

Buch 

Til top Vis buch68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch68

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg ved ikke lige om det er rette tråd, at stille dette spørgsmål i. Det er dog B&O relateret.

Siden kanalomlægningen på YouSee har jeg haft problemer med billedudfald på DR1 pga. en høj Bitefejlfrekvens. Jeg
kontaktede YouSee, som sendte mig et nyt antennekabel. Jeg testede selvfølgelig først kablet, ved at sætte det i stikket fra
YouSee og direkte i mit BV10-40.

Signalkvaliteten var 100%, Signalstyrken var 100% og Bitefejlfrekvens var på <E-8 (Minimum)

Hos min B&O forhandler har jeg fået et antenne split med F-stik (dem man skruer fast og hvor kobbertråden fra kablet går
igennem som leder i midten) Jeg har fået et antenne split, da både mit tv og HDD optager skal bruge antennestik. De sagde
denne løsning ville give bedst signal til mit tv.

Efter jeg har monteret F stik på kablet fra YouSee og forbundet til antenne splittet er signalstyrken faldet til ml. 65-70%.
Signalkvaliteten er 100% og Bitefejlfrekvens er <E-8.

Har det nogen betydning at signalstyrken er faldet med 30%?

Jeg betalte et par hundrede for det antenne split med F stik hos B&O. Kan det være årsag til faldet i signalstyrken?

Er det acceptabel, eller ville det være bedre at forbinde HDD optageren med antennesignalet fra YouSee og tage udgangen
derfra til mit tv? (Da jeg har monteret F-stik på tre kabler, har jeg ikke mulighed for selv at testet det.)

De bedste hilsner
Beoapple

Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg har et spørgsmål vedrørende BeoLab 3. Jeg har en opsætning med BeoLab 3 og BeoLab 11 som kører gennem masterlink fra mit BeoVision 8 - 40.
Jeg har undret mig over, at basenhederne i BeoLab 3 er komplet passive når de spiller. Slår jeg BeoLab 11 fra ved at vælge "nej" til subwoofer i menuen på BeoVision 8, så kører de igen på fuld hammer. Mit spørgsmål er så, om der er en måde, hvorpå jeg kan få wooferne i BeoLab 3 til at blive aktive selvom BeoLab 11 er sat til? Jeg ved godt, at BeoLab 11 tager sig af bassporet, men kunne alligevel godt tænke mig at høre, hvordan det lød hvis også Lab 3'ernes woofere spillede med.

Mvh. Frederik.
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hej Das Pferd

Prøv at omdøbe BL 11 til f.eks BL 3 i menuen på BeoVision 8, og hør hvad der sker.

Hej Beoapple

Læs artiklerne med gode råd:

http://www.tv-pakke.dk/114/antenneforstaerker-tv-signal/

http://digitalt.tv/darligt-tv-signal-fejlsogning/

Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan. Jeg har kun mulighed for at vælge JA eller NEJ under subwoofer. Højttalerne kan jeg ændre indstillingen på, men der er ikke den store forskel om jeg vælger BeoLab 3 eller f.eks. BeoLab 9.
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej Beoapple
Læs artiklerne med gode råd:
http://www.tv-pakke.dk/114/antenneforstaerker-tv-
signal/

http://digitalt.tv/darligt-tv-signal-fejlsogning/

Hej Peter

Tak for de to links. Så har jeg da monteret F-stikket korrekt

Men er en signalstyrke på 65-70% acceptabelt?

De bedste hilsner
Beoapple

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum