Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 14:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Beoapple

På et af de to link står der at YouSee kun garantere 100% signal på første stikdåse
Der står også: Har du mulighed for at se signalstyrken skal den helst være 23dB eller over.

Så er 65-70% er nok ikke acceptabelt. Du må have fat i en variabel antenne forstærker,
for at få 2 x 100%. Jeg benytter sådan en, af typen med to udgange, så køre det.  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Das Pferd skrev:
Hej alle,

Jeg har et spørgsmål vedrørende BeoLab 3. Jeg har en opsætning med BeoLab 3 og BeoLab 11 som kører gennem masterlink fra mit BeoVision 8 - 40.
Jeg har undret mig over, at basenhederne i BeoLab 3 er komplet passive når de spiller. Slår jeg BeoLab 11 fra ved at vælge "nej" til subwoofer i menuen på BeoVision 8, så kører de igen på fuld hammer. Mit spørgsmål er så, om der er en måde, hvorpå jeg kan få wooferne i BeoLab 3 til at blive aktive selvom BeoLab 11 er sat til? Jeg ved godt, at BeoLab 11 tager sig af bassporet, men kunne alligevel godt tænke mig at høre, hvordan det lød hvis også Lab 3'ernes woofere spillede med.

Mvh. Frederik.

Hi-ha - Das Pferd,

du skriver: "BeoLab 3 og BeoLab 11 som kører gennem masterlink fra mit BeoVision 8 - 40."

Jeg går ud fra, at du mener, at de er tilsluttet med powerlink-kabler? Er det de rigtige kabler - det skal være MK3-udgaven!!!

Er Lab 3'erne tilsluttet direkte på BV40, eller de sløjfet gennem subben?

I dit tilfælde bør de være tilsluttet direkte (det er de jo nok, men bare for at være sikker....)!!!

Er der forskel på, om det er en audio- eller en video-kilde, der er aktiv ? Ved film (DVD/Bluray): hvilket lydspor på disken har du haft valgt?

Som du selv har fastslået, gør det ikke nogen synderlig forskel, hvilken en af sub-indstillingerne, du vælger.

Mit umiddelbare forslag ville også være at vælge en Lab 9 istedet for Lab 3 i indstillingen, fordi du (til fronthøjtalerne) så vælger en højtalertype, hvor lydprocessoren i BV40 ikke fratager dine Lab 3 så meget bas.

Men uanset hvad du gør, skal du regne med at subben overtager noget af bassen fra fronthøjtalerne - men det lyder til, at der er noget galt som det er nu. Det burde ikke være så markant meget, der bliver taget fra Lab 3'erne.

Lad os høre om resultatet!

Hilsen Millemissen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2012 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Beoapple skrev:
Min ATV2 er tilsluttet mit BV10-40 med HDMI. Jeg har opsat det så jeg bruger V.MEM-knappen på Beo4 til starte og skifte til ATV2.
Gør det en forskel de er forbundet med HDMI?

Jeg ville gerne have brugt knappen DTV til min ATV2, men det kan man ikke opsætte den til. Så knappen DTV kan ikke bruges til noget hos mig, da
jeg ved TV-knappen har alt tv digitalt (YouSee)

Er der nogle kreative forslag til det, eller mon der kommer en ny Beo4 uden DTV (evt men en ATV knap )

De bedste hilsner
Beoapple

Hej Beoapple,

jeg forstår nok ikke helt din problematik

På mit BV8-40 (samme firmware som BV10) bruger jeg ikke den analoge tuner, den indbyggede digitale tuner tænder på TV-knappen, og min ATV2-boks (ja, HDMI) tænder på DTV-knappen. Vil jeg kun bruge dens lyd-del (fra iPad via AirPlay) trykker jeg AV-DTV. Herved tændes fjernsynet med slukket billede og lyd i Speaker2. OBS! der er PUC-styring på ATV2-boksen.

Bedre kan man vel ikke ønske sig det - stor ros til B&O

Hilsen ATV2-missen

P.S. "en ATV knap " - du mener altså en AppleTV-knap?

Ja, det kan man måske ønske sig.

Men så skulle de da også bygge en ATV2-boks (nej, hellere en ATV3-boks) ind i deres kommende tv

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Hej ATV2-missen

Ja det var netop min ATV-2 jeg gerne ville skifte til/tænde ved at bruge knappen DTV på min Beo4. Min B&O forhandler sagde da de opsatte mit TV
ved installationen at det ikke var muligt. Det har jeg jo så bare accepteret. Jeg må jo lige prøve om jeg kan få ændret opsætning, så mit ATV2 er sat
op til knappen DTV. Løsningen med AV DTV er netop der jeg efterlyser. Måske min forhandler har brug for et kursus....?

Tak for hjælpen

De bedste hilsner
Beoapple
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Ja det tog jeg ikke lang tid at klare. Vildt jeg ikke har tænkt på selv at prøve om det var muligt...

Jeg kan ikke lige huske hvor opsætningen til video og audio kilderne er samt hvilken Speaker Mode de skal starte med, men så må jeg have læst lidt i
manualen.

Tak for hjælpen.

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Hmmm... Jeg kan ikke få AV-DVT til at virke som du skriver. Det er AV fra LIST, efterfulgt at tryk på DTV?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

millemis / Beoapple

Jeg har søgt efter AV DTV i LIST, men kan ikke finde denne mulighed. Findes den på andre Beo4,
ind min, skal du stadig skal ind i LIST for at aktivere AV DTV. Det er vel ikke lige det du havde ønsket
dig Beoapple.

Havde AV tasten stadig ligget på Beo4's front sammen med DTV, ville det være fint blodt at trykke
AV & DTV men sådan er det jo desvære ikke. Er der en mulighed på fronten jeg har overset ?

Jeg aktivere TV analog tuner med tasten TV, og YouSee HD boks med tasten DTV og OPPO Blu-ray
afspiller med DVD2 under LIST. Tasten P.MUTE slukker for billedet, og skifter lyd til stereo.
DVD aktivere den indbyggede dvd afspiller i BeoVision 7. A-PC under LIST aktivere den S/Pdif
indgang jeg har valgt på min S/Pdif  x 3 indgangs boks = CD-DAB-PC.

YouSees HD-boks. Samtlige versioner.   Ny guide se side 7.

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er selv lidt usikker på hvordan Millenis gør. Jeg har forsøgt mig med at tilføje AV til min LIST og så vælge LIST -> AV -> DTV

Det sker der ikke noget ved. Jeg ville gerne, hvis jeg havde mulighed for at tænde for lyden fra min ATV2 i Speaker Mode 2 og med skærmen slukket,
når jeg kun skal høre musik. For mig ville det stadigvæk være lettere med en List forvalg.

Nu gør jeg følgende DTV (tidl. V.MEM) -> List -> Speaker -> Mode 2 -> Back -> List -> P.MUTE

Så List -> AV -> DTV ville jo være noget mere enkelt. ;-)

Håber Millemis kan kaste lidt lys over mulighederne.

De bedste hilsner
Beoapple

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

Ja det var ment i sjov. Kunne man skifte DTV knappen ud med en der stod ATV på eller endnu bedre et Apple logo og TV

Selvfølgelig som et personligt tilvalg til Beo4

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Beoapple skrev:
Hmmm... Jeg kan ikke få AV-DVT til at virke som du skriver. Det er AV fra LIST, efterfulgt at tryk på DTV?

Hej Beoapple,

jeg håber, at du har fået studeret din betjeningsvejledning - og at du har fået tilordnet kilderne sådan, som du ønsker det.

Ja, SELVFØLGELIG er det AV fra List, jeg mener - ellers havde jeg skrevet: A-DTV, og den findes ikke i List. Det kommer måske engang??? På den nyeste BEO4-udgave (med navigationknap/min er ca. 1 år gammel) er det punkt der i hvert fald ikke.

Bortset fra det, er det langt mere praktisk at bruge AV fra List. Man kan således bruge den i forbindelse med nogle af de andre "fysiske" knapper.

Jeg bruger den f.eks. også, når jeg vil afspille en cd fra den Bluray-spille (LG BD370), der er sat til mit BV8-40 tilordnet knappen DVD (med HDMI og PUC). Jeg trykker AV fra List og derefter DVD. Cd'en starter, skærmen er slukket (muted) og lyden kommer ud i Speaker 2.

Har man - som jeg - ofte brug for AV-"knappen", skal man blot lægge punktet ind på en af de første pladser (måske sogar den første) i List.

Det har længe været muligt at flytte på "knapperne" i List, så det kan din BEO4 bestemt også. Man trykker så en (eller måske to) gange på List og derefter på kildeknapper (DTV eller DVD i mine tilfælde).

Det er vel rimeligt nemt at betjene, ikk'

Vil man have det endnu nemmere, må man købe en BEO5/6 og konfigurere den så der er en AV-DTV-"knap" osv på den.

Jeg kan gøre nøjagtigt det samme i mit hovedkrum, hvor min gode gamle AVANT-VCR står - med eksterne højtalere sat til. Opsætningen dér er den klassiske Video-2/Audio-0-option.

Lægger jeg en cd i dvd-afspilleren (sat til via scart), trykker AV-DVD forbliver skærmen slukket og lyden kommer ud i Speaker 2. Trykker jeg f.eks. på AV-SAT sker tilsvarende = nul billede og lyd i stereo.

Det burde hos dig (kunne) virke nøjagtigt ligeså. Peter har - som bekendt - et BV7 med BSys3. Om det er anderledes derpå, ved jeg ikke, men det kan vel efterprøves ved lejlighed (ikke sandt Peter?).

-----------------------

At din forhandler ikke har været i stand til at hjælpe dig hhv har givet dig forkerte oplysninger, er meget beklageligt.

Måske skulle han virkelig en tur på kursus.....

....eller måske bare læse lidt på dette fantastiske forum

Hlsen AV-missen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Beoapple skrev:
millemis skrev:

Ja det var ment i sjov. Kunne man skifte DTV knappen ud med en der stod ATV på eller endnu bedre et Apple logo og TV

Selvfølgelig som et personligt tilvalg til Beo4

Så må du se at få fat i en BEO5/6 - dér er mulighed for alle disse sjove ting: http://beo5.beoworld.org/FAQ.htm

P.S. måske kan din forhandler hjælpe dig med opsætningen

Hilsen Millemissen

Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

Das Pferd skrev:
Hej alle,

Jeg har et spørgsmål vedrørende BeoLab 3. Jeg har en opsætning med BeoLab 3 og BeoLab 11 som kører gennem masterlink fra mit BeoVision 8 - 40.
Jeg har undret mig over, at basenhederne i BeoLab 3 er komplet passive når de spiller. Slår jeg BeoLab 11 fra ved at vælge "nej" til subwoofer i menuen på BeoVision 8, så kører de igen på fuld hammer. Mit spørgsmål er så, om der er en måde, hvorpå jeg kan få wooferne i BeoLab 3 til at blive aktive selvom BeoLab 11 er sat til? Jeg ved godt, at BeoLab 11 tager sig af bassporet, men kunne alligevel godt tænke mig at høre, hvordan det lød hvis også Lab 3'ernes woofere spillede med.

Mvh. Frederik.

Hi-ha - Das Pferd,

du skriver: "BeoLab 3 og BeoLab 11 som kører gennem masterlink fra mit BeoVision 8 - 40."

Jeg går ud fra, at du mener, at de er tilsluttet med powerlink-kabler? Er det de rigtige kabler - det skal være MK3-udgaven!!!

Er Lab 3'erne tilsluttet direkte på BV40, eller de sløjfet gennem subben?

I dit tilfælde bør de være tilsluttet direkte (det er de jo nok, men bare for at være sikker....)!!!

Er der forskel på, om det er en audio- eller en video-kilde, der er aktiv ? Ved film (DVD/Bluray): hvilket lydspor på disken har du haft valgt?

Som du selv har fastslået, gør det ikke nogen synderlig forskel, hvilken en af sub-indstillingerne, du vælger.

Mit umiddelbare forslag ville også være at vælge en Lab 9 istedet for Lab 3 i indstillingen, fordi du (til fronthøjtalerne) så vælger en højtalertype, hvor lydprocessoren i BV40 ikke fratager dine Lab 3 så meget bas.

Men uanset hvad du gør, skal du regne med at subben overtager noget af bassen fra fronthøjtalerne - men det lyder til, at der er noget galt som det er nu. Det burde ikke være så markant meget, der bliver taget fra Lab 3'erne.

Lad os høre om resultatet!

Hilsen Millemissen

Hej Millemissen

Tusind tak for svar! Jeg mente selvfølgelig at Lab 3'erne er tilsluttet med powerlink, hehe (og bare rolig, det er MKIII ). Det er BeoSound 4 der er sluttet til via MasterLink. De er sat til som L og R front og BeoLab 11 er selvf. sluttet til Sub. Jeg har forsøgt at rode lidt med forskellige indstillinger, og det viser sig, at mest basgengivelse overraskende nok opnås, hvis jeg vælger BeoLab 4.

Pruhrrr fra Das Pferd

Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hoppala Das Pferd,

ja, det er godt nok stik imod al logik....

...men hvis du kan leve med det, er det vel ok.

Det ville være fint at høre en kommentar fra beobrian om dette - han har jo noget erfaring dér også.

Hilsen Millemissen

Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Der er meget mere "punch" og "oomph" i lyden ved valg af Lab 4 end ved valg af f.eks. Lab 9 - den klart tammeste lyd er skørt nok med BeoLab 3 indstillingen Jeg kan sagtens leve med det, men det er da bare en skam, hvis jeg potentielt går glip af noget.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Das Pferd

Fordi der findes en sub udgang behøver du jo ikke at benytte den. Der er måske fejl på den.
Du kunne lave et forsøg hvor både de to BL 3 og BL 11 tilsluttes direkte på front udgangen, og sige nej
til sub, samt omdøb BL 11 f.eks et BL 3.

Har du ikke en ledig front udgang til forsøget, kan du prøve med kun en BL 3 tilsluttet. Syntes du om lyden,
kan du benytte en 8 polet DIN Y adapter og få tre front tilslutninger permanent.

millemis skrev:

Peter har - som bekendt - et BV 7 med BSys3. Om det er anderledes
derpå, ved jeg ikke, men det kan vel efterprøves ved lejlighed (ikke sandt Peter?).

Du er velkommen, send en PM hvis du kommer til Sjælland op et tidspunkt.

PS. Apple Event i San Francisco onsdag d. 7. marts.
Så skal du snart ud og invistere i den nye iPad HD

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Lige et afklarende spg. til AV-missen

Når du hører lyd i Speaker Mode 2 via "AV-DTV" er det så fra højtalerer sat direkte til dit BV8 eller er det via noget MasterLink.

I mine forældres setop med BV10 og BeoSystem 3500 bruges AV til at føre lyden fra TV/DVD/ATV til BeoMaster 3500 eller
omvendt fra Beogram CD 3500 til BV10 højtalerne.

Min ATV2 er også forbundet med HDMI og styret via PUC.

Lige for Prins Knud; jeg vil gerne have mine BL8000 som er sat til mit BV10 som fronthøjtalere til at spille i Speaker Mode 2
imens skærmen slukket. Dette skulle jeg kunne gøre med LIST -> AV -> DTV ?

Mit BV10 eller BL8000 tænder bare ikke når jeg trykker "AV-DTV"

(Jep jeg har også ændret på rækkefølgen i min LIST så AV ligger sidst. Så er det bare at trykke LIST og navigationknap ned
for at få AV )

De bedste hilsner
Beoapple

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hej Beoapple,

ja, det er helt klart med højtalere sat direkte på BV8-40'eren. I forbindelse med masterlink/masterlinkprodukter findes der ikke noget, der hedder Speaker 2.

Tjek din brugervejledning for brug af højtaler-setup: http://www.bang-olufsen.dk/UserFiles/File/ug/beovision10/beo vision10_guide_danish.pdf Side 29.

"......bruges AV til at føre lyden fra....... " Så er dine forældres setup ikke sat op som et A/V-system dvs har alle højtalere på tv'et (Option: Video 2 og Audio 0). Ja, her spiller masterlink selvfølgelig en rolle - det er jo det kabel/den teknik, der forbinder A- og V-delen. Se side 39. Og i det tilfælde bruges AV-knappen som i "gamle dage" netop til at føre lyden fra det ene til det andet system. Der er mange, der stadigvæk har et sådant "gammelt" setup. Efter min mening skyldes dette dårlig vejledning fra forhandleren.

Jeg selv har faktisk aldrig haft højtalerne på audioanlægget - altid på video-delen!!! 

N.B. mit BV8-40-setup er forøvrigt et linkrum - altså Option 6. Se også: http://www.bbdownload.dk/pdf/diverse/ML_Handbook_DK.pdf

"Lige for Prins Knud" - jeg tror der er brug for et lille option-programmeringskursus. Men jeg har desværre ikke tid lige nu - måske har Peter noget, der kan bruges, liggende på lager. Begynd med at læse i betjeningsvejledningen side 39.

Hilsen

Linkmissen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Das Pferd

Fordi der findes en sub udgang behøver du jo ikke at benytte den. Der er måske fejl på den.
Du kunne lave et forsøg hvor både de to BL 3 og BL 11 tilsluttes direkte på front udgangen, og sige nej
til sub, samt omdøb BL 11 f.eks et BL 3.

Ja, det kan man da gøre.

Men hvis man har/vil have baghøjtalere og er interesseret i ægte 5.1-lyd fra DVD osv, skal man slutte subben til via sin egen udgang på  tv'et. 

.1 betyder netop at man har en dedikeret sub-signal til den!

Hilsen

Millemissen

Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu prøvet Peter Pan's forslag, hvilket gav formindsket bas både på Lab 11 og Lab 3... Så indtil videre er jeg gået tilbage til Lab 11 i sub ud på Vision 8-40 og Lab 3 i front L og R sat som BeoLab 4. Besynderligt, men det er her jeg synes der er bedst lydperformance.

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2012 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Tror da lige jeg vil prøve at rode lidt med om det også ændret noget ved hvordan min BL8000 spiller. Kan man ikke forestille
sig at ved valg af BL4 hæves basniveauet, for at kompenserer for højtalerne?

Havde Peter ikke problemer med en BL2 engang, fordi hans BL Penta var sat op som BL5? Noget med ingen signal til sub-
kanalen, da BL5 jo vil tage sig af dette. Derfor ingen signal til BL2.

Jeg vil da overveje en ekstra gang før jeg køber et sæt BL3 som baghøjtalere, hvis det kun er diskanten der spiller med hvis
man også har en BL2.

Lad os lige får Beobrian til at afklare dette....?

De bedste hilser
Beoapple

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum