Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 03:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 April 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

Peter Pan skrev:
mode=window&pageNumber=1">[COLOR=#0000ff">Bang&Olufsen ide katalog[/COLOR">.

Hej Peter,

mange tak - der fik du lagt et kæmpemæssigt påskeæg i vores kurv - bravo.

Heri kan man - med tegninger - se alle de løsninger, som vi/jeg har omtalt på tråden/e i den senere tid - og flere til.

Det kan så ærgre mig lidt, at de ved APE-boksen anbefaler at bruge den analoge udgang direkte. Det er jo bekendt, at den ikke er for god - derfor
bør der bruges en digital/analog-konverter (DAC) mellem den digitale udgang og B&O-lydindgangen.

Bemærk venligst, at der på side 32 som eksempel for tilslutning af en third party Bluray-spille beskrives en OPPO 93 http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley20.gif">

Den på side 16 omtalte XIVA Musicm8 svarer i sit funktionsomfang til den af mig ofte omtalte VortexBox - så igen her http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley20.gif">

Det er også lækkert på side 21 at se, hvordan den store forkromede løsning kan se ud: Atlona HDMI Matrix. Desværre bliver den nok forbeholdt de
færreste af os. Dens muligheder overstiger nok det, de fleste af os har brug for. Og prisen vil nok også afskrække de fleste.

Vi ser dog intet til BEONET - hvorfor egentlig ikke? Det nærmeste man kommer, er beskrivelsen af diverse MLGW-muligheder/ diverse "
scenarier", som beobrian kalder det.

Jeg siger bare: flot arbejde af de B&O-folk i London

Og tak til B&O for at alle disse ting er mulige - hvilket andet A/V-firma kan præstere det?

Hilsen B&O-missen

P.S. den side må absolut sikres, så der fremover kan linkes til det!

<!-- Message ''"" -->

Det er faktisk et katalog over 3. Parts løsninger med B&O som er lavet af folkene i Struer. Så da det også hovedsageligt er på 3. Parts produkter er
der ikke Network Link med som er det rette navn for Beonet. Network Link er der ikke så meget nye features's ved ligenu, men blot at alle
installationer der laves nu, bør overvejes at blive etableret med CAT7, som installationsnet i væggene.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 April 2012 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

B&O Network Link Infrastructure.

Lidt nyt i version 3.0 på side 15:

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 April 2012 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
Det er faktisk et katalog over 3. Parts løsninger med B&O som er lavet af folkene i Struer. Så da det også hovedsageligt er på 3. Parts produkter er
der ikke Network Link med som er det rette navn for Beonet. Network Link er der ikke så meget nye features's ved ligenu, men blot at alle
installationer der laves nu, bør overvejes at blive etableret med CAT7, som installationsnet i væggene.

Hej beobrian,

hvis det er folkene i Struer, der er ophavsmænd, skal de da så sandelig også have æren

Vi er jo meget spændte på, hvad Network Link (Beonet er da ellers et godt navn!) vil bringe os "gamle B&O-kunder" i fremtiden.

Det er vigtigt at vide, hvor stor en "kabelopgave", der ligger i det. Når man allerede har MasterLink- og Cat5-kabler, er det ikke sjovt at skulle trække påny. Et Cat7-kabel er selvfølgelig fornuftigt, men man vil jo gerne vide noget om kompatibilitetsmuligheder med nuværende produkter/installation, og om de nye produkters muligheder, før man investerer i f.eks. nyt tv. B&O kan/bør ikke kun satse på nye kunder.

I et nyt hus er pt. tykke tomme rør trukket overalt den bedste fremtidssikring, der kan laves!

Hilsen Beonet-missen

SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011
Sendt: 06 April 2012 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hej Peter tak for dine svar, jeg vil læse op på det ved lejlighed

Peter Pan skrev:

Hej SYSBMA, og velkommen.  PS mit indlæg er opdateret.

Beolink MCL2P Power Amplifier (Type 1651)

MCL 2P er en stereo effektforstærker der kan bruges med alle Bang & Olufsen produkter, der indeholder et Power Link udgangsstik, og det findes jo
på BeoSound 5 Encore.  

Med MCL2P allene kan du ikke styre boksen, uden et lokalt tilsluttet IR øje, og denne indgang findes ikke. Men måske det kan
virke via volume styring på BS5E da PL er et pre-out signal.

MCL 2P og MCL 2AV[/COLOR"> er tilbehør der kan
anvendes for tilslutning af passive højttalere, anvendt i et lokal rum, hvor uafhængi volumenkontrol af lokal kilde er
ønsket
. Enheden er ren forstærker og gav mulighed for individuel volumenkontrol i et eller flere rum forbundet med MCL Beolink ®.

(Erstattet i 1995 af Beolink ® ML / MCL Converter.)

Features:

30 watt / kanal RMS power.Auto turn-on/turn slukket. Det tændes og slukkes med det produkt, som den er forbundet til.Automatisk
Effekthåndtering Control, der automatisk skruet ned for lyden, sikre forstærkeren mod overbelastning.15 volt DC-stik til at levere strøm til MCL 2AV. 
[COLOR=#0000ff">Se link[/COLOR">.

30 watt pr. kanal er jo ikke meget. Så Martin, et sæt BeoLab 5 eller BeoLab 9, kan jeg bestemt anbefale. 

Tilbehør: MCL 2P blev oprindeligt leveret med et 2,5 m Power Link kabel, og et 2,5 m DC-kabel for tilslutning til MCL 2AV. Monteringsbeslag til
fastgørelse til væggen var også indbefattet. Power Link kabler og DC kabler kan forlænges, når MCL 2AV (for TV) og MCL 2P er adskilt.

Her ses tilslutnings muligheder til boksen.

Det moderne alternativ - BeoLink Passive type nr. 1656. Ca. 2x80 Watt. Pris 5.295 Kr.
[COLOR=#0000ff">Manual[/COLOR">

[COLOR=#0000ff">Setting-up Guide[/COLOR">
.

Til top Vis SYSBMP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SYSBMP

SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011
Sendt: 07 April 2012 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
SYSBMP skrev:
Hej B&O entusiaster, jeg håber, at kunne skrive i ny og næ herinde, måske ikke så tit, som gerne jeg ville?
Men lad os se hvad det
kan ende med ;-)

Jeg er elektriker og har både IHC OG meget andet elektronik, både i væge og gemt i skabe, men jeg mangler den ekstra "lækkernesfaktor" som jeg
har følt og rørt, hos bekendte og i B&O butikkerne!

Mit første køb bliver en Encore, jeg vil købe en B&O MCL-2, så jeg kan bruge mine nuværende JBL'ere hvad er jeres kommentarer det? ;-) - Planen er,
at der skal købes et par Bolab5 senere.

Hilsen
SYSBMP
Du bør måske med dit eksisterende IHC system fokusere på BeoSound 5/BeoMaster 5 fordi dette kan kombineres med en MasterLink
GateWay for den totale integration. Hvor du kan få dit IHC til at afvikle scenarier sammen med dit BeoSound 5 og hvis du senere investerer i TV eller
link højttalere.

Hej Beobrian, jeg behøver vel ikke MasterLink GateWay, for at styre IHC med Beo4 eller Beo6? Jeg har ingen planer om link højtalere eller B&O TV   
Til top Vis SYSBMP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SYSBMP

lindholdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 April 2012 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg er godt og grundig træt af mit SAMSUNG tv med ekstern box med lyden over mit Beosound 4 anlæg.

For at tænde for Tv2 skal jeg udføre følgende:
* tænde for Samsung TV med stor fjernbetjening
* trykke HDMI indtil jeg "rammer" Youseeboxen
* tage fjernbetjening nr. 2 og finde kanalen.
* for så at få lyd over Beosound 4 trykker jeg på BEO4'eren list, list list indtil A.Aux og trykker GO.
* Nu er der lyd og billede. ;-)

Ungerne kan slet ikke finde ud af det og jeg må flere gange hjælpe med opsæningen. Det dur ikke.

40 k for beovision 10 er lige i overkanten. Derfor kigger jeg på Beovision 6. Men jeg orker ikke fjernbetjeningshelvde så jeg
ville gerne hvis den kunne indbygges med DVB-C tuner.

Hvor ny skal den være for at den kan klare det?

Jesper
Til top Vis lindholdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lindholdt

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 April 2012 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hej lindholdt

BeoVision 6 findes ikke mere i Bang & Olufsens sortimang, men findes jo som brugt.
Der findes en smartcard indgang til isætning af et YouSee kort, der giver adgang til digitale kanaler.
Kontakt din Bang & Olufsen forhandler for yderligere oplysninger om kompatible kort og
modulkombinationer.

Der findes også 2 HDMI indgange, så du kan jo også stadig benytte din YouSee HD boks.
Med Beo4 aktivere du bare den HDMI indgang du har valgt, så køre det bare. Se foreslag
til aktiv højttaler tilslutning i manualerne.

Manualer til BV 6

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/beovision6/beo vision6_referencebook_danish.pdf

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/beovision6/beo vision6_userguide_danish.pdf

Jeg fandt BeoVision 6 sidste gang i prislisten Pr. 01.06.2010. Der står :

BeoVision 6 - 26" Type nr. 9290 inkl. DVB-HD og Beo4 - sølv, sort, mørkegrå, blå, rød, hvid.
Pris 33.390 Kr. --- 1627 Beo4 1.695,-1682 Beo5 inkl. bordlader 4.395,-4090 Bordstand 1.045,-
4092 Bordstand med motor 4.795,-4093 Vægbeslag 2.395,-4098 Gulvstand med motor 5.095,-
4499 Vægbeslag "fast" 1.345,- Dolby® Digital Surround Sound (fabriksmonteret) 3.795,-
4486 DVB-HD retrofit kit 3.995,-

hsfrank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 April 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Først engang tak til Peter, Millemis og Beobrian for jeres svar
Om jeg har forstået det rigtig ved jeg ikke, men det lyder som om, at nogle af jer med en Beosound 5, godt kunne ønske
sig, at den kunne lidt "mere". F.eks. det problem som fisp har, kunne det ikke løses med et software ? Jeg har selv spurgt
B&O om det var muligt at lave et stykke software, så bs5 kunne bruges som jukebox, altså, så man selv kan lave sin
playliste. Forstået på den måde at samtidig med at man lytter til musik også kan bladre i sin musiksamling og hele tiden kan
trække et nyt nr. over til den igang værende playliste som bliver afspillet. (håber i forstår hvad jeg mener)    Så hvis
man høre klassisk musik, fisp, så laver du bare din rækkefølge som den skal være.
Jeg fik desværre ikke et fornuftigt svar fra B&O, de mente at man allerede havde den mulighed, da man kan forudvælge 99
nr., men så er problemet bare at MOTS vælger musik nr. 2,3,4 osv. for dig. Altså i min verden ikke en "jukebox funktion"

MVH hsfrank
P.S Tak for et fantastisk forum
Til top Vis hsfrank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hsfrank

fisp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2012 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hej hsfrank

Der findes meget godt software derude, f.eks. "Dough's Apple Scripts for iTunes".

For at spille flere cd'ere uden at blive afbrudt af MOTS kan jeg føje til kø, og så kører det. Eller - som millemissen også har
foreslået - ændre numrene til en fortløbende serie. Det er nok et sidste, jeg vil gå videre med en gang.

Men ellers spiller det skam, og jeg får da også tid nu og da til at lytte til noget god musik.

Mvh.

Til top Vis fisp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisp

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 April 2012 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

hsfrank skrev:
Hej

Jeg har selv spurgt
B&O om det var muligt at lave et stykke software, så bs5 kunne bruges som jukebox, altså, så man selv kan lave sin
playliste. Forstået på den måde at samtidig med at man lytter til musik også kan bladre i sin musiksamling og hele tiden kan
trække et nyt nr. over til den igang værende playliste som bliver afspillet. (håber i forstår hvad jeg mener)

MVH hsfrank

Du kan jo sagtens lave en kø af numre, du gerne vil høre. Du starter med at vælge et nummer, og derefter bladrer du
videre, og finder det næste nummer du vil høre, men istedet for et hurtigt tryk på GO knappen, holder du den inde et par
sekunder. Musik stykket og dem du derefter vælger på samme måde, vil blive føjet til køen. Jeg ved ikke om det er det du
mener der mangler, men den funktion er jeg selv godt tilfreds med, Jeg syns den fungerer udmærket som juke boks . Mvh
Lennart
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

hsfrank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 April 2012 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart4

Det var lige præcis det som jeg manglede Jeg takker rigtig mange gange for dit svar.

MVH hsfrank   
Til top Vis hsfrank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hsfrank

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2012 kl. 05:20 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt hsfrank. Jeg kan se at du stillede samme spørgsmål til B&O ( beocare sikkert ) og du fik ikke svar på spørgsmålet. Det er præcis samme oplavelse jeg har haft med beocare. Man spørger i øst, og de svarer i vest.Man må konkludere, at de enten ikke gider at bruge tid nok på at forstå kundernes spørgsmål ordentligt, eller også kender de slet ikke deres egne produkter. 
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 April 2012 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Stiller man spørgsmål her: http://www.bang-olufsen.dk/faq

Kan man tage et Print Screen og lægge ind her, hvis man får et svar.

Eksempel.

plak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 April 2012 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hej Millemissen

Så har jeg leget B&O tekniker det meste at dagen, jeg har fået nogle ting fra B&O jeg skulle prøve men ingen af deres forslag ændret noget.

Så nu har B&O sagt at de ikke ville bruge mere tid på det, jeg kan jo barer bruge manuel betjening det virker jo.

Jeg syntes godt nok, at det er et underligt svar.

MP

Til top Vis plak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plak

buch68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 April 2012 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

hvis jeg nu køber en Oppo bdp 83 eller 93, koder de så audio signalet så alle 7.1 signaler kan afspilles i mit beovision 7 ? (og er forskellen på 83 og 93 kun 3D)

eller vil det heller ikke virke ?

mvh

Buch

Til top Vis buch68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch68

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 April 2012 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsen har flere nye B & O PLAY produkter linet op til 2012. FlatpanelsDK kan
kun afsløre, at en B & O PLAY-tv er på vej.

"Vi lancerer en lille håndfuld nye B & O PLAY-produkter i 2012 vil vi introducere et nyt TV, men
vi holder os til de klassiske B & O dyder og vil kun indføre komplette produkter, vi ikke kommer
til at pumpe nye B & O PLAY produkter ud , " siger Henrik Lorensen.

Lidt nyt om ovenstående.

Nu er enkelte 32 tommer TV, i den nye V-serie ( B&O Play tv) ude i nogle butikker for at B&O's
personale kan lege lidt med dem. Alt andet lige, må de så snart blive præsenteret for offentligheden.

buch68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 April 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Hej buch68, ja med et 7.1 setup og visse Bluray skiver.

Du må igang med at studere Oppo BDP-93 EU Blu-ray afspiller.

Manual:   Tryk her

____________________________________________________________ ___________
Tak Peter Pan
jeg vil lige læse lidt mere :)

Bang & Olufsen har flere nye B & O PLAY produkter linet op til 2012. FlatpanelsDK kan
kun afsløre, at en B & O PLAY-tv er på vej.

"Vi lancerer en lille håndfuld nye B & O PLAY-produkter i 2012 vil vi introducere et nyt TV, men
vi holder os til de klassiske B & O dyder og vil kun indføre komplette produkter, vi ikke kommer
til at pumpe nye B & O PLAY produkter ud , " siger Henrik Lorensen.

Lidt nyt om ovenstående.

Nu er enkelte 32 tommer TV, i den nye V-serie ( B&O Play tv) ude i nogle butikker for at B&O's
personale kan lege lidt med dem. Alt andet lige, må de så snart blive præsenteret for offentligheden.
Til top Vis buch68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch68

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 10 April 2012 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej Beobrian, jeg behøver vel ikke MasterLink GateWay, for at styre IHC med Beo4 eller Beo6? Jeg har ingen planer om link
højtalere eller B&O TV   
[/QUOTE] Nej det behøver du ikke, så skal du bare have nogle IHC-B&O kompatible IR øjer sat op der hvor du vil kunne
styre dit IHC med B&O fjernbetjening. Med MasterLink GateWay kan dit B&O produkts IR øje tænde for lyset i det enkelte rum.
Og du kan med vores applikation, få IHC scenarier til at aktivere samtidigt med B&O funktioner.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 10 April 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

hsfrank skrev:
Hej

Først engang tak til Peter, Millemis og Beobrian for jeres svar
Om jeg har forstået det rigtig ved jeg ikke, men det lyder som om, at nogle af jer med en Beosound 5, godt kunne ønske
sig, at den kunne lidt "mere". F.eks. det problem som fisp har, kunne det ikke løses med et software ? Jeg har selv spurgt
trække et nyt nr. over til den igang værende playliste som bliver afspillet. (håber i forstår hvad jeg mener)    Så hvis
man høre klassisk musik, fisp, så laver du bare din rækkefølge som den skal være.
Jeg fik desværre ikke et fornuftigt svar fra B&O, de mente at man allerede havde den mulighed, da man kan forudvælge 99
nr., men så er problemet bare at MOTS vælger musik nr. 2,3,4 osv. for dig. Altså i min verden ikke en "jukebox funktion"

MVH hsfrank
Du kan godt selv vælge din rækkefølge af numre. Hvis du går ned på et nummer du ønsker til din playliste, så holder du GO knappen inde, nu kommer der en række muligheder frem, bl.a. tilføj til kø, og her sætter den det valgte nummer ind som det næste der afspilles. Når du er færdig vil MOTS beregne en playliste udfra det sidste nummer du manuelt har tilføjet din playliste. Du kan også holde GO knappen inde og tilføje nummeret til en af de 4 farvede playlister, her er MOTS deaktiveret, så når du vælger et nummer i dine farvede playlister er det den rækkefølge de ligger i der, den afspiller.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 April 2012 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Eller man kunne helt deaktivere MOTS - og selv overtage styringen!

Hilsen Selfmade-missen

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes