Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 10 April 2012 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Nu er enkelte 32 tommer TV, i den nye V-serie ( B&O Play tv) ude i nogle butikker for at B&O's personale kan lege lidt med dem. Alt andet lige, må de så snart blive præsenteret for offentligheden.
|
|
|
Så bliver det spændende, om det er kvalitet made in fjernøsten - eller om der måske står "Made in the EU" på dem?
Og mon de vedlægger en Beo4 til den pris??? Måske får det en ny remote - lidt a lá den, der er med BS8??? 
Hilsen i-Pad-erborn-missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 11 April 2012 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mr.Bang Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 11 April 2012 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mr.Bang Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 11 April 2012 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle jeg overvejer at købe en Avant 32 til børnenes tegnefilm og playstation
Er der noget jeg skal overveje andet end det er analog og ikke har DVI/HDMI
Vi har Yousee HDD bosk på link rundt i huset.
Jeg er faldet over et 2005 RealFlat 32 med DVD til 2.500
// Mr.Bang
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 11 April 2012 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 11 April 2012 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Så bliver det spændende, om det er kvalitet made in fjernøsten - eller om der måske står "Made in the EU" på dem?
Og mon de vedlægger en Beo4 til den pris??? Måske får det en ny remote - lidt a lá den, der er med BS8??? 
Hilsen i-Pad-erborn-missen |
|
|

Beofan2, er idag blevet opdateret på BeoVision PLAY V1 (det nye entry TV).
Vil være i butikkerne 2.5.2012, så det er jo snart. Det kan leveres lige herefter.
Gætter på vi snart får en pressemeddelse så Tue Mantoni har noget til regnskabsmeddelsen i næste uge. Pris for 32" er 17.999 DKK - 40" er 22.000 DKK. V1 er connected trådløst til dit netværk så der bl.a kan hentes musik, opdateringer etc. Du kan bruge din IPhone sammen med V1 og se indholdet herfra samtidig med du ser det på V1.
Jeg gætter selv på at der kommer en dedikeret fjernbetjening til V1. Det kan bl.a monteres i en loftswire. Har efter den forhandeler jeg talte med rigtig god lyd og billed. Nævnte jeg de 5 HDMI.
Og så er det Made in Struer, Denmark 
----------------------------------------------------
OBS ! Navn vil være B & O BeoVision Play V1 eller V32, afhængig af distributionskanalen.
Priser i variere lidt mellem de lande, det hele afhænger af skattemæssige forhold i hver land. I Spanien bliver prisen 2,300.00 for 32 "og 2,950.00 for 40" version.
BeoSound 8 med AirPlay kommer i midten af Maj måned. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2012 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Peter,
så passer det jo - det jeg har skrevet 
Og det er samlet i Struer, men stumperne/elektroniken er lavet i ........ Germany (Paderborn) 
Hvordan det der med at "bruge din IPhone sammen med V1 og se indholdet herfra samtidig med du ser det på V1. " skal fungere, kræver vist en forklaring.
I så fald er det verdens første tv med Airplay-understøttelse.
Da V-serien åbenbart får DLNA-understøttelse, er det ikke noget problem at "bruge din IPhone sammen med V1". Der er masser af iOS-apps, der kan formidle mellem en DLNA-kompatibel server og et DLNA-kompatibelt tv. Den vel nok bedste er PlugPlayer'en - og den er velegnet både til audio- og til video-indhold. Måske ser vi sågar en egen B&O-app i den forbindelse - det ville da være oplagt.
Men mon ikke der i første omgang menes, at man kan sætte en ATV-boks til (en af de) 5 HDMI-indgange - og det er jo ikke noget nyt.
Hvem bliver den første med et billede eller en tegning???? - inden den 2.maj selvfølgelig.
Hilsen V-Missen
N.B Min mavefornemmelse er, at vi får et super-tv med mange muligheder - og endeligt til en fornuftig pris. Stakkels brugt-B&O-forhandlere, det bliver svært at hamle op med. __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 12 April 2012 kl. 05:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..... Jeg har også hørt fra min forhandler at det nye Tv bygger på noget helt nyt, incl trådløse muligheder vi aldrig før har set
.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2012 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem bliver den første med et billede eller en tegning???? - inden den 2.maj selvfølgelig.
Hej Peter,
det var vist for nemt Men det er vist ikke nogen BeoVision PLAY V1 - i den størrelse er det snarere en V3 eller V4.
-o-o-o-o-o-o-
Hej Lennart4,
du mener vel: "trådløse muligheder vi aldrig før har set.....".... på et B&O-tv!!
Mon ikke de bare læner sig op ad DLNA-specifikationerne?
Og de er - som bekendt - sjældent særligt godt implementeret ved nutidens tv.
Måske gør B&O det bedre - og med en "lækker" brugeroverflade. Man kan da håbe?
Det "nye" ved det trådløse/netværkstilslutningen er måske, at vi får mulighed for at hente PUC-koder selv - online.
Men lur mig, om ikke det så bare koster noget ("køb en aktiveringskode!") at få frigivet dem.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 12 April 2012 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Peter,
det var vist for nemt Men det er vist ikke nogen BeoVision PLAY V1 - i den størrelse er det snarere en V3
eller V4.
-o-o-o-o-o-o-
Hej Lennart4,
du mener vel: "trådløse muligheder vi aldrig før har set.....<!-- Message ''"" -->".... på et B&o tv ?
|
|
|
Jo millemis helt rigtigt. Det var faktisk det han sagde....
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2012 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart4,
det er jeg da ikke i tvivl om, men B&O-folk tager jo ofte store ord i munden - lad os nu vente og se 
Hilsen Millemissen
P.S. Spar på papiret - det står jo lige ovenover  __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2012 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Du skriver: "BeoSound 8 med AirPlay kommer i midten af Maj måned."
Mon den så også bliver Made in Denmark/Germany? Er fjernøst-eventyret forbi?
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 12 April 2012 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig til at se det nye TV , jeg har dog sat mig i hovedet at mit første tv fra B&O skal være et BV10-40, men nu venter jeg lige og tager et kig på denne nye model.
Ligeledes er jeg spændt på om der er nogen designmæssige ændringer på Beosound 8 når den kommer med airplay, "Bang & Olufsen" bliver vel erstattet af "B&O" da den vel bliver en del af Play gruppen, men ellers  __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter VTEC,
vel nok ikke - med mindre du betragter en aftagelig dock som en designmæssig ændring.
N.B. jeg ville også vente - med mindre du har andre B&O-produkter, der forudsætter MasterLink.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 12 April 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemissen.
Med aftagelig dock mener du så at den lille holder på toppen bliver mulig at afmontere? __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2012 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter VTEC,
sådan forstår jeg i hvert fald "aftagelig dock". Vi får at se i midten af maj 
|
Til top |
|
|
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 13 April 2012 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud er:
At BV Play V 32" minder lidt om BV10, men unden alu rammen. Højtaleren er på samme måde med en stoffront som BV10, men på V er højtaleren
dog kun 1/3 af skærms højden hvorimod 2/3 på BV10. V kan stå på gulvet ved nogle alu rør der går fra toppen af tv'et og skråt bagud så tv'et får en
hældning bagud på ca. 10 grader. I bunden et rør parallelt med gulvet fra tv'et bund og ud til røret fra toppen. Denne fod kan foldes ind bagpå tv'et
hvis den skal hænges op. Det bliver ikke mulighed for link, men mulighed for at tilslutte højtalere.
V tv'et har tydeligt slægtsskab i visuelt design med BV10 og BV12.
Men det er blot mit gæt på hvordan det kunne se ud ;-)
Mon ikke vi får det at se sidst i april...???
De bedste hilsner
Beoapple
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 13 April 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beoapple
Vi måtte ikke se BeoPlay V1 Tv'et før 2 Maj. 

32" B&O BeoPlay V1-32 koster: Euro 2399. 40" B&O BeoPlay V1-40 koster: Euro 2899.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 14 April 2012 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter og Millemis
Jeg skal bare bruge noget, der kan trække mine, ikke imponerende, men ok, JBL'ere, indtil jeg får et sæt Beolab 5'ere, men selvfølgelig skal det lyde
fint og selvfølgelig ikke væsentligt dårligere end min nuværende forstærker. Om alt går efter planen, så er Beolab 5'erne i stuen inden for en måned,
men der kan sagtens gå længere tid, så i værste tilfælde skal det være løsningen i flere måneder!
Men som jeg forstår på jer, så er det enten; Beolink Passive, eller ML/MCL Converter? Hvis højtalerne skal "virke" automatisk med tænding af
Beosound 5 Encore ikke?
millemis skrev:
beobrian skrev:
SYSBMP skrev:
Hej B&O entusiaster, jeg håber, at kunne skrive i ny og næ herinde, måske ikke så tit,
som gerne jeg ville? Men lad os se hvad det kan ende med ;-) Jeg er elektriker og har både IHC OG meget andet elektronik, både i væge og gemt i
skabe, men jeg mangler den ekstra "lækkernesfaktor" som jeg har følt og rørt, hos bekendte og i B&O butikkerne! Mit første køb bliver en Encore, jeg
vil købe en B&O MCL-2, så jeg kan bruge mine nuværende JBL'ere hvad er jeres kommentarer det? ;-) - Planen er, at der skal købes et par Bolab5
senere. Hilsen SYSBMP |
|
|
Du bør måske med dit eksisterende IHC system fokusere på BeoSound 5/BeoMaster 5 fordi dette kan kombineres
med en MasterLink GateWay for den totale integration. Hvor du kan få dit IHC til at afvikle scenarier sammen med dit BeoSound 5 og hvis du senere
investerer i TV eller link højttalere. |
|
|
Hejsa SYSBMP og også beobrian,
Encoren er - som jeg skrev tidligere - et standalone-produkt. Vil man integration er det en BM/S5, man skal have.
"En B&O MCL-2" skriver du. Det kan du ikke bruge til noget. Det var forgængeren for det nuværende MasterLink-system. Men du mener nok
en "MCL-2P", som er den forstærker, der dengang blev brug i link-sammenhæng. Den eller efterfølgerne: ML/MCL-converter'en (uden Link-øje) og
BeoLink Passive kan du sagtens bruge til at drive et sæt højtalere - hvis de da ikke er alt for krævende. De kan med lidt held og snilde erhverves for
12-1500 KR. Jeg har selv 4 styks fordelt forskellige steder i huset. Og de kan sagtens gemmes væk i et skab 
Når du så engang får dine BL5, kan du sælge dem til samme pris.
det er en god ide', at kigge lidt på MLGW'en, som beobrian anbefaler. Når man har gang i IHC, er den et oplagt valg.
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Bemærkelsesværdigt er det, at beobrian/B&O stadig anbefaler brugen af MLGW og dermed af MasterLink.
Specielt, når man tænker på at det/de kommende tv er annonceret uden MasterLink, og at man også snakker/har snakket læææænge om en
efterfølger til det analoge MasterLink-system.
Skulle de mon have ombestemt sig? Man må i hvert fald ikke håbe, at beobrian/B&O anbefaler et "gammelt" system, samtidigt med at der "snart"
skal komme et nyt (digitalt-baseret) ML/BeoNet.
Fra beobrian kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad han mener med: ".....få dit IHC til at afvikle scenarier..... "Det lyder meget
kryptisk!
Hilsen Scene-missen |
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|