Forfatter |
|
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 14 April 2012 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP
Uha nej da ;-)
Det er netop meningen, at den nuværende forstærker skal væk hurtigst muligt, lige nu står den på gulvet da den ikke kan integreres i skabene,
ombygningen til B&O er nemlig allerede foretaget :-) Så det jeg skal bruge er netop noget der kan gemmes væk i et skab! :-)
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 14 April 2012 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 15 April 2012 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er godt nok skabt til at blive gemt væk  (Læs; grim)
Men du siger jo noget, måske jeg bare skulle skynde mig, at bestille en?
|
Til top |
|
|
viking9990 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2012 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 16 April 2012 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
Tak for inputtet Allan. Det virker til du har rigtig godt styr på opsætningen og muligheden for at finde små
smutveje
Jeg selv haft lidt "bøvl" med mulighederne for at bruge mit BV10-40 og Apple TV.
Lad mig lige korte bekrive mit setup:
BV10-40 med BL8000 sat til som fronthøjtalerer.
Apple TV 2 og Samsung BD-D8900 er tilsluttet mit BV10-40 via HDMI og begge er styrret via PUC.
Mit TV er instaaleret af B&O forhandleren og står vel derfor i Option 1.
Jeg ville gerne kunne gøre brug af AV->DTV (Apple TV) så jeg kun fik lyden i Speaker Mode 2 og altså skærmen slukket.
Denne funktion virker ikke på mit TV i Option 1.
Efter vejledning fra AV-missen æmdrede jeg mit TV til Option 2. Så virker AV funktionen både for TV, DTV (Apple TV) og DVD
(Samsung BD-D8900). Jeg ønsker dog kun at bruge AV->DTV når jeg vil høre musik via AirPlay.
Så langt så godt...
Da vi plejer at høre radio om morgen, via BV10-40 med signal fra YouSee og deraf flere radiokanaler, bruger jeg den
rødeknap på Beo4 til at skifte til radio på mit BV10-40. Dette virker dog ikke i Option 2....
Så nu er jeg tilbage til start med mit BV10-40 i Option 1 så jeg kan høre radio. Skal jeg høre musik via AirPlay er
kommandoen igen: DTV->LIST->SPEARKER->2->LIST->P.MUTE (I option 2 er det jo blot AV->DTV)
Skyldes dette at option 2 er lavet til der er sluttet en B&O enhed med Radio? (Har alle B&O musiksystemmer virkelig indbygget
radio?)
Hvis der er nogle gode bud op opsætninger jeg kan prøve, er jeg meget modtagelige for forslag.
De bedste hilsner
Beoapple |
|
|
Hej Beoapple
Jeg har nøjagtigt det samme setup som dig, med undtagelse af BD-D8900'eren som jeg længe har påtænkt at investere i.
Flg. er sikkert et skørt spørgsmål  men...
Da både ATV og BD-D8900'eren begge - for mig at se - leverer et "smart-tv" koncept,
ville jeg blot spørge dig hvordan du holder dem adskilt da man (går jeg ud fra) jo ikke
kan benytte disse funktioner på samme tid?
F.eks streamingen af Netflix - hvilket produkt sørger for det?
Bruger du KUN 8900'eren til at optage på?
Håber du forstår hvad jeg mener - eller har jeg totalt misforstået ?
Mvh
Per
|
Til top |
|
|
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 16 April 2012 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per
Det er helt rigtigt, at BD-D8900 har hvad Samsung kalder SMART TV. Har du brugt mere end 30 sek med en ATV så synges man pludselig ikke at
Samsungs interface helt lever op til navnet smart. Jeg brugte ca. en halv time på at se hvad der var af muligheder, men nu bruger jeg udelukkende
ATV til
Youtube, audio/video podcast, radio, video/serier leje eller køb via iTunes (integration via Claude til andre Apple enheder), til at høre vores musik som
vi har lagt ind i iTunes (ATV fungere for os som BS5, vi kan styre musikken fra ente: computeren via AirPlay til ATV, fra ATV på BV10 med Beo4, via
programmet Remote til iPhond/iPad (du kan med Remote søge hurtigt i din musik, når et nummer er startet kan man bladre videre til næste nummer
eller mere med Beo4) du kan jo også vi iPhone/iPad høre musik via AirPlay.
Jeg har sat vores BV10 op i option 2, derved kan jeg trykke "list" -> "AV" -> "DTV" = starter ATV med skærmen slukket på BV10 og Speaker Mode 4
(muligt med valgfri opsætning til audio kilde kontra video kilde)
Det korte svar på dit spørgsmål. Jeg bruger kun BD-D8900 til optage, afspille DVD/Blu-Ray. Vi kunne godt bruge mere HDD plads, men vi optager
også mange børne ting. Her i huset er Timmy-tid og Mickey's Clubhus i høj kurs. Rart selv at kunne bestemme sende tidspunktet.
Jeg har sorteret kanalisten på BV10 og BD-D8900 så kanalerne ligger i samme rækkefølge. Ser man en film i EPG på BV10 trykker jeg "DVD" og så
"Menu" + "3" så er man i EPG på BD-D8900. Man flytter rundt med pilene på Beo4 og bruger "Go" til at vælger. Det er meget hurtigt og intuitivt at
vælge en optagelse på den måde. Jeg har du læst manualer igennem en 2-3 gange for at få alle fungtionaliteter med. BD-D8900 kan meget, men ikke
alt er logisk opbygget. Man skal lige lære det og så forstå genvejene med Beo4 på grund af PUC listens styring. Ofte skal der trykkers "Go" foran alle
kommandoer. Eks. Play er "Go" + " Go" spole frem er "Go" + pile til siden. Back er "Go" + "Rød" den bruger man så meget at jeg of trykker den
kommando når jeg er på TV ;-)
Netflix er jeg faktisk aldrig kommet igang med, da jeg ikke "har" US ip ellers hvordan det nu er man får adgang. Ved flere bruger ATV til Netflix, skal
jeg undersøge om BD-D8900 og har Netflix? Den har også mulighed for nogle app's, men jeg synes ikke det virker særligt gennemført. Prøvede dog
Google Maps som var meget sjovt på 40" men ikke nok til jeg gider besværet igen frem for iPhone eller Mac.
Har du flere spørgsmål, vil jeg meget gerne prøve at svare.
De bedste hilsner
Beoapple
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 April 2012 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da have en flad Samsung til BeoVision 10.

Se her.
Eller denne løsning for at gemme dit hi-fi grej.

Hvis du ikke ser TV fra din køjeseng, er det bedst at placere BV. 10 en smule over gulv højde. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 17 April 2012 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
SYSBMP skrev:
Ja, den er godt nok skabt til at blive gemt væk (Læs; grim)
Men du siger jo noget, måske jeg bare skulle skynde mig, at bestille en?  |
|
|
Hej SYSBMP,
hvad siger du til sådan en lille fyr?
Den kan købes her: http://www.amazon.de/Original-Lepai-Stereo-Verst%C3%A4rker-A mplifier/dp/B0053A65ME/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1334682009 &sr=8-3 - og koster bare 13.99 Euro - ikke meget mere end en hund. Og så er forsendelsen nok billigere end fra USA. Måske har du allerede en passende strømforsyning liggende, ellers skal du huske at bestille den med.
-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-
Hvis det ikke er Encore, du køber, men BM/S5, kunne du også bruge dens digitale coax-udgang direkte på en TinyAmp:

http://www.sumoh.com/ --- http://www.streamtech.dk/digitale-forstaerkere-61/sumoh-tiny amp-s30-169.html Den er lidt dyrere, men den kan du helt sikkert sælge, når du får dine BL5 - eller bruge den andetsteds i huset.
Husk forøvrigt, at du til en Encore skal bruge en velfungerende NAS. Det behøver du ikke til en BM/S5, da den har sin egen harddisk - og mulighed for ripdrev - og (sidst men ikke mindst) MasterLink-tilslutning.
Hilsen Sumoh-missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 18 April 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Se ovenfor indlæg kl. 18:51:
Hej Beoapple BD-D8900 må du bytte til.....
Du skal da have en flad Samsung BD til BeoVision 10. Se her hvorfor.
Eller også denne løsning..... |
|
|
Hvad så Peter, jeg vidste da ikke, at BD-D8900 også kan optage 
Hvis han "bare" skal have en ny Bluray-spille, skal det da være en Oppo - men så skal hullet i væggen bagved nok være lidt større
Hilsen Mille-drille-missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 18 April 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Nu var mit indlæg for at gøre opmærksom på hvad for muligheder der er
for at gemme sit grej bag en BV 10, og så er det ikke så vigtigt hvad det er.
Og er det stort grej, ja så skal hullet i væggen bagved nok være lidt større. 
I fremtiden behøver man dog ikke at lave hul i væggen, for i det ny BV play V1-40" har man allerede lavet et "hul" i bagbeklædningen til f.eks en ATV version 3 boks. 
Det kan du læse, under nye oplysninger om B&O BV play V1 på Beospain.
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 April 2012 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
buch68 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 19 April 2012 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej med jer
håber på lidt hjælp fra jer, min viasat boks er stået af (Pace 830 NV) , jeg kan enten vælge en magen til, eller få en ny model (Samsung SMT-S5140) den har en optisk digital udgang, min gamle havde analog digital udgang.
er der overhovedet brug for de digitale udgange, går det ikke via HDMI stikket. ?
og er der nogen der har erfaringer med den samsung sammen med mit beovision 7
mvh
Buch
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 April 2012 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
SciroccoGT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Das Pferd Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser ikke umiddelbart godt ud på stativet  Men jeg er sikker på, at det vil tage sig meget bedre ud på spikes på gulvet eller vægophængt. Virkelig en skam, at dette billede skulle blive lækket som det første. I guder, hvor er folk hurtige til at dømme. Der er allerede næsten udelukkende "hate" vedrørende designet. Specs og pris er i mine øjne ren guf! Jeg havde faktisk ikke regnet med power link tilslukninger, da dette jo er et Play-produkt. Jeg havde frygtet at B&O var gået all in med "stand alone" tanken.
|
Til top |
|
|
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja. Umiddelbart ligner V1 ikke noget B&O produkt. Gulv standen ligner noget fra 60`erne ( ligesom Beolit 12 ) Højtaler gitteret
ser utrolig skuffende ud. Jeg tror jeg hellere vil glæde mig til at "retro" bølgen er ovre, så kan det være at Beoplay
produkterne bliver interessante for mig. Men lad os nu se det i virkeligheden
 Modsat Ekstra bladet, er Recordere dk imponeret, også over over designet
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 April 2012 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der også en dato -
I Horsens afholdes nu EU-formandskabet på Hotel Opus og Forum Horsens. EU-formandsskab sender 15.000 EU-folk til Horsens. Det har B&O set som alletiders mulighed og vil officiel præsentere BV V1-40" den 2.5.2012. BeoVision V1-40" fremvises fra kl. 10.00. Hotel Opus har også fået placeret et antal BV V1-40" på hotellet. Smart IK' 

Så bliver der run på butikken.
En spansk installatør har lækket dette billede, som han påstår, er det nye BeoPlay TV.
Specifikationer: LCD display - LED type 100/120 Hz LAN / WLAN. Netforbindelse kan være både kablet og trådløs - der følger en antenne til trådløs netværk med i kassen. 5 x HDMI 1 x USB 3 x Power Link (hver med 2 kanaler via RJ45) 2 x PUC (med 4 udgange via RJ45) 1 x AV IN (til analog udstyr) PIN kode beskyttelse Integreret 5.1 surround lyd . __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 20 April 2012 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tror jeg ikke på, hverken materiale eller "fod"
Probertionerne på skærm, højtaler og "resten" er nok ikke helt ved siden af...
De bedste hilsner
Beoapple
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 April 2012 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes godt man kan se at designet på BeoPlay 1V- 40" ikke må konkurrerer med B&O's øvrige sortiment.
Bang & Olufsens nye TV-koncept
Vi måtte ikke se dem før til maj, men her er et smugkig. BeoPlay V1-32 og Beoplay V1-40 er de to nye prisvenlige TV fra Bang & Olufsen.
Matrialerne er malet stål og chrome, og vil i første omgang udkomme i farverne hvid og sort. Bag om teknikken
BeoPlay V1 er det første produkt der er baseret på Bang & Olufsens nye TV-platform kaldet Video Engine (Video Motor).
Udover høj ydelse på billed og lyd, så byder de nye modeller også på helt nye grafiske menuer. Tilsluttede kilder genkendes såvidt muligt automatisk, med mulighed for at hente nye PUC-koder og software via internettet.
Der er DLNA medieafspiller indbygget, for afspilning af media over netværk som film, billeder og musik. Det kunne være eksterne kilder som en computer eller et NAS.
For billeder og musik kan kilderne også være en smartphone eller tablet. Det sker via en speciel App til Apple iOS eller Android enheder.
Der er afsat plads bag på TV'et til at skjule et Apple TV medieafspiller.

Specifikationer
LCD display - LED type 100/120 Hz LAN / WLAN. Netforbindelse kan være både kablet og trådløs, der følger en antenne til trådløs netværk med i kassen. 5 x HDMI 1 x USB 3 x Power Link (hver med 2 kanaler via RJ45) 2 x PUC (med 4 udgange via RJ45) 1 x AV IN (til analog udstyr) PIN kode beskyttelse Integreret 5.1 surround lyd Pris :
32" B&O BeoPlay V1-32 koster: Ca. 18.000 Kr. 40" B&O BeoPlay V1-40 koster: Ca. 22.000 Kr. De lanceres verden over d. 2. maj 2012.
Delvis fra Recordere. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 21 April 2012 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 21 April 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt svært ved at se at de nye B&O tv skulle være specielt kiksede, de er da meget pæne, og B&O skal da have ros for at lave TV til mere overkommelige priser. Men det virker underligt at de er i 32 og 40 tommer. Standarten for stuetv er vel mere end 40 tommer idag, så 40, 46 og 52 tommer havde været bedre. Og det ophæng på billedet er der næppe mange der vil bruge, da de fleste TV hænger på væggen.
Men B&O bør have ros for mere overkommelige priser, og så sælger de dem forhåbentlig også så der kan komme reel priskonkurrence på produkterne. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|