Emne: Bang & Olufsen club ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 21 April 2012 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes bestemt BeoPlay V1 et pænere i sort.
Vi måtte ikke se det før 2 maj, men her er et smugkig på BeoPlay V1 i sort. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 21 April 2012 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også det er pænere i sort. Billedet er jo taget på for lang en afstand, til at vi kan se det ordentligt nu. Så nu må vi se
om vi bliver overrasket af nogle flotte detaljer. I starten syntes jeg også, at Bv8 var tudegrimt, men nu er jeg efterhånden
blevet helt pjattet
med 40" udgaven......
|
Til top |
|
|
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 21 April 2012 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er bestemt pænere i sort... Overfladen er også mere eksklusiv i sort. Kunne den måske forveksles med glas som på andre BV modeller?
|
Til top |
|
|
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 22 April 2012 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP
Jeg tror alligevel, at jeg starter med den "simple" kabel løsning til nuværende forstærker, jeg har jo også: WDTVLIVE, ATV3, PC og TV der skal udover
et sæt højttalere! Det er iøvrigt et helt andet projekt jeg senere vil spørge ind til ;-)
Og så måske et dumt spørgsmål: Kan man styre, med PUC-koder, fx en ATV3 med Beo4 hvis man ikke har B&O TV? Teknisk ser jeg ingen hindring,
men måske B&O har lavet en begrænsning?
|
Til top |
|
|
SYSBMP Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2012 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Jeg venter lidt med en ny forstærker, da jeg har flere ting der også lige skal udover et par højttalere og til de ting skal der findes en ny løsning som
jeg fifler med ;-) Men tak for forslagene!
Jeg regner med at BS Encore'en får sin egen dedikerede HDD, en USB WD Elements, der selv finder ud af om det den er tilsluttet er tændt, så den
skulle gerne tænde og slukke med Encoren!
Hvorfor jeg vælger Encoren er, at vi bor i en lille lejlighed og ikke har brug for MasterLink, da det kun vil være i stuen, at vi vil have B&O, som det ser
ud nu og så er 15000 ekstra for MasterLink mulighed og B&O HDD måske lige i overkanten! ;-) Så hellere blæse guldet af på et sæt BeoLab 5 :-)
Hej SYSBMP,
hvad siger du til sådan en lille fyr?
3">http://www.amazon.de/Original-Lepai-Stereo-Verst%C3%A4rke r-A mplifier/dp/B0053A65ME/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1334682009 &sr=8-
3 - og koster bare 13.99 Euro - ikke meget mere end en hund. Og så er forsendelsen nok billigere end fra USA. Måske har du allerede en
passende strømforsyning liggende, ellers skal du huske at bestille den med.
-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-
Hvis det ikke er Encore, du køber, men BM/S5, kunne du også bruge dens digitale coax-udgang direkte på en TinyAmp:

http://www.sumoh.com/ --- 169.html">http://www.streamtech.dk/digitale-forstaerkere-61/ sumoh-tiny amp-s30-169.html Den er lidt dyrere, men den kan du helt sikkert
sælge, når du får dine BL5 - eller bruge den andetsteds i huset.
Husk forøvrigt, at du til en Encore skal bruge en velfungerende NAS. Det behøver du ikke til en BM/S5, da den har sin egen harddisk - og mulighed
for ripdrev - og (sidst men ikke mindst) MasterLink-tilslutning.
Hilsen Sumoh-missen [/QUOTE]
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 April 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
SYSBMP
Apple TV2 og 3 har infrarød fjernbetjenings IR modtager, så den kan godt styres med Beo4 /5 /6 fjernbetjening.
Kun interessant for elskere af Apple-grej
Har du investeret i Apples univers og ejer Mac-computere og en eller flere iOS-enheder, så giver Apple TV meget god mening. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
fisp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 23 April 2012 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvor høj lydopløsning er BS5/M5 i stand til at levere?
Jeg har downloaded noget musik i 24bit 88.2kHz, og det lyder jo fantastisk! Nu har jeg så prøvet med 24bit 192kHz, men her
er mit anlæg tavst.
Er det filen, der er noget galt med eller vil BS5/M5 ikke spille med så høj en opløsning?
Mvh.
__________________ Anlæg:
Beosound 5
Beolab 9
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 23 April 2012 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 23 April 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej fisp,
B&O melder mig bekendt ikke ud med noget herom - den er dog testet til at virke med filer i 24/192-opløsning. Jeg har ikke selv haft mulighed for at efterprøve det.
Desværre er B&O jo meget tilbageholdende med at melde ud om de komponenter, de bruger - således ved vi heller ikke noget om den DAC, der er i BS5 - BS/M5.
Har du prøvet at afspille den samme fil på computeren - f.eks. med "Foobar 2000"? Hvilket filformat er den forøvrigt i i???
Det kan godt være at BS5's DAC kan håntere en 24/192-opløsning, men nedkonverterer til 24/192 (eller lavere) - så vær ikke for hurtig i din konklusion, hvis det skulle lykkedes for dig.
Hvis vi skal have et endeligt svar, må vi håbe på mere transparens fra B&O's side 
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SYSBMP skrev:
Hej millemis
Jeg regner med at BS Encore'en får sin egen dedikerede HDD, en USB WD Elements, der selv finder ud af om det den er tilsluttet er tændt, så den skulle gerne tænde og slukke med Encoren!
Hvorfor jeg vælger Encoren er, at vi bor i en lille lejlighed og ikke har brug for MasterLink, da det kun vil være i stuen, at vi vil have B&O, som det ser ud nu og så er 15000 ekstra for MasterLink mulighed og B&O HDD måske lige i overkanten! ;-) Så hellere blæse guldet af på et sæt BeoLab 5 :-)
|
|
|
Hej SYSBMP,
jeg skal selvfølgelig ikke blande mig, men.... du bor i en lille lejlighed, og vil have at sæt BeoLab5. Fint - men jeg håber, at du har forstående naboer 
At bruge en egen dedikeret HD til Encore er rigtig nok en mulighed, men ikke noget jeg vil anbefale. Det er bøvlet, når man skal lægge ny musik/opdatere tags på den - og MOTS er ikke glad for, at den bliver taget fra i tide og utide. Ej heller tror jeg at din tiltro til en HD, "der selv finder ud af om det den er tilsluttet er tændt", vil bære frugt.
Det eneste rigtige er, at bruge en fornuftig NAS - og nøjes med at bruge usb-porten til at afspille noget musik, "som vennerne lige havde med".
Hilsen NAS-missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2012 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
SYSBMP skrev:
jeg har jo også: WDTVLIVE, ATV3, PC og TV der skal udover et sæt højttalere! Det er iøvrigt et helt andet projekt jeg senere vil spørge ind til ;-)
Og så måske et dumt spørgsmål: Kan man styre, med PUC-koder, fx en ATV3 med Beo4 hvis man ikke har B&O TV? Teknisk ser jeg ingen hindring, men måske B&O har lavet en begrænsning?
|
|
|
Hej SYSBMP,
hvis du forestiller dig, at kunne bruge "WDTVLIVE, ATV3, PC og TV" med de samme højtalere (BL5), som du har til din fremtidige Encore, vil du nok blive skuffet - det kan ikke lade sig gøre...
...med mindre du sætter "dine" BL5 til tv'ets lydudgang, og BS5Encoren til en af dens analoge lydindgange - men så er vi meget langt fra B&O'sk brugervenlighed 
"måske et dumt spørgsmål....." - dér må jeg give dig ret! PUC-koder er en software, som B&O har "opfundet.". De virker kun gennem et B&O-tv/indlæses i dette - derfor kan du kun styre dine ekstra kilder med en BEO4, hvis du har et nyere B&O-fjernsyn!
Og så alligevel ikke - f.eks. Lintronic: http://www.lintronic.dk/ laver løsninger, som kan tilpasse Beo4/5/6'erens koder til alle mulige andre apparater. Det er lidt indviklet - men det kan vel lade sig gøre at arbejde sig ind i det.
Hilsen B&O-missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
fisp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 23 April 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej fisp, Har du prøvet at afspille den samme fil på computeren - f.eks. med "Foobar 2000"? Hvilket
filformat er den forøvrigt i i???Det kan godt være at BS5's DAC kan håntere en 24/192-opløsning, men nedkonverterer til
24/192 (eller lavere) - så vær ikke for hurtig i din konklusion, hvis det skulle lykkedes for dig. Hvis vi skal have et endeligt
svar, må vi håbe på mere transparens fra B&O's side
Hilsen Millemissen |
|
|
Hej Millemis
Min første fil var i flac-format. Nu har jeg prøvet i samme opløsning med WAW, og her spiller det! Så det er åbenbart et
spørgsmål om formater.
Jeg har skrevet til B&O, og jeg skal nok give lyd, hvis jeg får svar.
Spørgsmålet er nok også kun af akademisk interesse. Jeg har downloaded flere albums i flac 24/88.2 og nyder hvert sekund.
Mvh __________________ Anlæg:
Beosound 5
Beolab 9
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jeg syntes bestemt BeoPlay V1 er pænere i sort. |
|
|
Hej Peter,
synes du ikke, at det er mærkeligt, at (en del) folk nu brokker sig over, hvordan V1 ser ud? De samme folk har i årevis skreget på et "billigere" tv fra B&O.
De har vel ikke forventet at Bang & Olufsen nu vil sælge et tv, der materiale/design-mæssigt matcher deres "dyrere" tv. Det ville jo være selvmord. Nej, der skal selvfølgelig noget nyt til - til alle nye kunder, og til os der snart har lært at kunne lide dette design også (sådan går det jo).
De samme folk har gennem længere tid kritiseret B&O for at lave tv med "utidssvarende teknik". Nu ser vi - hvis rygterne da taler sandt - endeligt et tv med up-to-date teknik (og mere end det!!), og så bliver der ikke snakket en dyt herom.
Jeg har tidligere skrevet, at jeg har en god "mavefornemmelse" mht de nye tv. Jeg tror, det bliver et kanon-tv for alle de, som ikke har/har brug for MasterLink. Og jeg er sikker på, at vi snart vil se noget af den samme teknik (video-engine'n) i deres andre "mere premium"-tv.
Jeg glæder mig i hvert fald til at se det, når det den 2. maj bliver præsenteret.
N.B. hvilken anden tv-producent er forøvrigt så innovativ, når det gælder om at levere diverse placeringsmuligheder for deres produkter??
Pøj, pøj B&O - der er brug for pengene i den slunkne kasse.
Hilsen V1-missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
SYSBMP Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2012 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple TV2 og 3 har ikke infrarød fjernbetjenings IR modtager, så den kan
ikke styres med Beo4 /5 /6 . Så du må bruge den tilhørende fjernbetjening.
Det er da også rigtigt, jeg styrer ATV3 med iPhonen  så jeg bruger ikke den medfølgende fjernbetjening.
Men hvis jeg i mit spørgsmål bytter ATV3 ud med WDTVLIVE, hvad er svaret så?
Hilsen
SYSBMP
|
Til top |
|
|
SYSBMP Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2012 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SYSBMP,
jeg skal selvfølgelig ikke blande mig, men.... du bor i en lille lejlighed, og vil have at sæt BeoLab5. Fint - men jeg håber, at du har forstående
naboer 
At bruge en egen dedikeret HD til Encore er rigtig nok en mulighed, men ikke noget jeg vil anbefale. Det er bøvlet, når man skal lægge ny
musik/opdatere tags på den - og MOTS er ikke glad for, at den bliver taget fra i tide og utide. Ej heller tror jeg at din tiltro til en HD, "der selv finder
ud af om det den er tilsluttet er tændt", vil bære frugt.
Det eneste rigtige er, at bruge en fornuftig NAS - og nøjes med at bruge usb-porten til at afspille noget musik, "som vennerne lige havde med".
Hilsen NAS-missen [/QUOTE]
Yes Beolab 5 i lejlighed er total "overkill". Men har man først forelsket sig, så er der ingen vej tilbage!
Jeg har allerede en WD Elements 3 TB sat til min WDTVLIVE og den tænder og slukker helt automatisk sammen med WDTVLIVE'en! Og den overfører
jeg jo filer til over netværket og jeg må da indrømme, at jeg har taget for givet, at en ny WD Elements sat til Encoren, også ville være tilgængelig via
netværket! Er du helt sikker?
Hilsen
SYSBMP
|
Til top |
|
|
SYSBMP Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2012 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
SYSBMP skrev:
jeg har jo også: WDTVLIVE, ATV3, PC og TV der skal udover et sæt højttalere! Det er iøvrigt et helt andet
projekt jeg senere vil spørge ind til ;-) Og så måske et dumt spørgsmål: Kan man styre, med PUC-koder, fx en ATV3 med Beo4 hvis man ikke har B&O
TV? Teknisk ser jeg ingen hindring, men måske B&O har lavet en begrænsning? |
|
|
Hej SYSBMP,
hvis du forestiller dig, at kunne bruge "WDTVLIVE, ATV3, PC og TV" med de samme højtalere (BL5), som du har til din fremtidige Encore, vil
du nok blive skuffet - det kan ikke lade sig gøre...
...med mindre du sætter "dine" BL5 til tv'ets lydudgang, og BS5Encoren til en af dens analoge lydindgange - men så er vi meget langt fra B&O'sk
brugervenlighed 
"måske et dumt spørgsmål....." - dér må jeg give dig ret! PUC-koder er en software, som B&O har "opfundet.". De virker kun gennem et
B&O-tv/indlæses i dette - derfor kan du kun styre dine ekstra kilder med en BEO4, hvis du har et nyere B&O-fjernsyn!
Og så alligevel ikke - f.eks. Lintronic: http://www.lintronic.dk/ laver løsninger, som kan tilpasse
Beo4/5/6'erens koder til alle mulige andre apparater. Det er lidt indviklet - men det kan vel lade sig gøre at arbejde sig ind i det.
Hilsen B&O-missen |
|
|
Hej millemis
Planen er, at WDTVLIVE, ATV3, PC og TV skal køre igennem en Cambridge"agtig" løsning, der har et sæt BeoLab 8000 og en BeoLab 11 tilsluttet. Så
BeoLab
5'erne skal kun have forbindelse til Encoren, da de kommer til at stå langt væk fra TV'et, får vi lejligheden ved siden af til sammenlægning, eller
flytter vi i noget størrer, så har vi jo så de første dele til noget surround lyd
Tak for svaret med PUC-koderne, jeg vidste ikke de skulle indlæses til et B&O TV, men jeg ved, at jeg med en B&O kompatibel IR-modtager til mit
IHC, kan styre IHC udgange med Beo4/5/6 uden B&O TV, så jeg havde håbet på, at PUC-koderne blev lagret i Beo4'eren uafhængigt af et B&O TV,
men sådan skulle det ikke være
Hilsen
SYSBMP
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2012 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Jeg har allerede en WD Elements 3 TB sat til min WDTVLIVE og den tænder og slukker helt automatisk sammen med WDTVLIVE'en! Og den overfører jeg jo filer til over netværket og jeg må da indrømme, at jeg har taget for givet, at en ny WD Elements sat til Encoren, også ville være tilgængelig via netværket!
Er du helt sikker?
Hilsen SYSBMP[/QUOTE]
Hej SYSBMP,
du kan overføre filer til din WD-usbdisk, fordi den er tilsluttet til WDTVLIVE-boksen. Denne muliggør overførsel via en helt almindelig netværkshare - kendt som SAMBA. Dette er udførligt beskrevet i betjeningsvejledningen til WDTVLIVE-boksen: "Mediecenteret understøtter Windows (SMB/CIFS)- og Linux (NFS)-netværksshares."
Men det siger ikke noget om din WD Elements 3 TB-disk. Den er en helt almindelig usb-harddisk, en lagerenhed. Hvis du skulle kunne tilgå den - efter at den er sat til Encore - skulle den have sin egen netværksopkopling! En sådan harddisk kaldes for en NAS.
Du kan derfor godt sætte den til Encore, men den skal tages fra hver gang, der skal ændres/tilføjes - og du kan så ikke bruge den til din WDTVLIVE samtidig.
Løsningen vil være en 1-bay-NAS (f.eks. en Synology) med din WD Elements som udvidelse af lagerkapaciteten hhv som backup.
Den vil du så kunne trække på fra Encore og fra WDTVLIVE-boksen via den UPNP/DLNA-server, der er på NAS'en. Kører der også en DAAP-server/Firefly-server på den, kan du endvidere fra iTunes-biblioteket (PC/MAC) få tilgang til (Apple-kompatible) filer via din ATV-boks. De fleste af disse ting kan udemærket betjenes med et i-Device hhv med de rette apps.
Hilsen NAS-missen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
SYSBMP Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2012 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Hej SYSBMP,
du kan overføre filer til din WD-usbdisk, fordi den er tilsluttet til WDTVLIVE-boksen. Denne muliggør overførsel via en helt almindelig netværkshare
- kendt som SAMBA. Dette er udførligt beskrevet i betjeningsvejledningen til WDTVLIVE-boksen: "<FONT face=HelveticaNeue-Light>Mediecenteret
understøtter Windows (SMB/CIFS)- og Linux (NFS)-netværksshares."
<FONT face=HelveticaNeue-Light>Men det siger ikke noget om din WD Elements 3 TB-disk. Den er en helt almindelig usb-harddisk, en lagerenhed.
Hvis du skulle kunne tilgå den - efter at den er sat til Encore - skulle den have sin egen netværksopkopling! En s<FONT face=HelveticaNeue-
Light>ådan harddisk kaldes for en NAS.
<FONT face=HelveticaNeue-Light>Du kan derfor godt sætte den til Encore, men den skal tages fra hver gang, der skal ændres/tilføjes - og du kan
så ikke bruge den til din WDTVLIVE samtidig.
<FONT face=HelveticaNeue-Light>Løsningen vil være en 1-bay-NAS (f.eks. en Synology) med din WD Elements som udvidelse af lagerkapaciteten
hhv som backup.
<FONT face=HelveticaNeue-Light>Den vil du så kunne trække på fra Encore og fra WDTVLIVE-boksen via den UPNP/DLNA-server, der er på
NAS'en. Kører der også en DAAP-server/Firefly-server på den, kan du endvidere fra iTunes-biblioteket (PC/MAC) få tilgang til (Apple-kompatible) filer
via din ATV-boks. De fleste af disse ting kan udemærket betjenes med et i-Device hhv med de rette apps.
Hilsen NAS-missen
<FONT face=HelveticaNeue-Light> [/QUOTE]
Hej millemis
Hvorfor jeg har taget for givet, at jeg ville kunne tilgå en USB HDD tilsluttet Encoren via netværk er, at B&O sælger Encoren som "100 %" alsidig og
de skriver endvidere "Tilslut en harddisk eller USB-hukommelse direkte via USB-porten, opret forbindelse via Ethernet-kabel eller trådløst internet"
Der står jo ikke noget om, at man skal afmontere harddisken, for at administrere sin musik og sine covers og så oven i købet sammentidigt sletter sin
MOTS-hukommelse
Men ok, jeg får først Encoren på næste onsdag, hvor der er aftenåbning i forbindelse med release-party for de nye Play-TV, så jeg har heldigvis ikke
fået
bestilt en ny Elements HDD, så jeg må lige se hvad jeg kan finde af netværks-HDD's
Tak for dine svar!
Hilsen
SYSBMP
|
Til top |
|
|
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 24 April 2012 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
SYSBMP
Apple TV2 og 3 har ikke infrarød fjernbetjenings IR modtager, så den kan ikke styres med Beo4 /5 /6 . Så du må bruge den tilhørende
fjernbetjening.
 <!-- Signature -->
|
|
|
ATV kører med IR betjening, det er deres egen fjernbetjening. Men der findes også PUC styring så Beo4 kan styre den, og selvfølgelig
Beo5/6. De to sidste kan endda styre ATV direkte hvid programmeres til det
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2012 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beobrian,
ja, det var jo ikke ligefrem en nyhed - men værd at nævne alligevel 
Og når nu vi er ved det: Oneremote tilbyder et indbygningskit til en Beo4, så en ATV og co. kan betjenes direkte. Se her: http://shop.oneremote.dk/catalog/product_info.php?cPath=19_3 3&products_id=2706

Så der er altså flere muligheder - "hvis man er til B&O, men ikke vil bindes 100%" 
Hilsen Drillemissen
N.B. kan den der iPad ikke lære at citere, uden at det fylder så meget???
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|