| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
op til 50 meter, hvis optimeret dertil.
BT4.0 kan og vil blive brugt på mange måder. Også med hensyn til audio/video vil det have fordele.
"AirPlay over Bluetooth" vil være fortrinligt til kommunikation mellem kompatible enheder f.eks. i et sommerhus (hvor der normalt ikke er WiFi). Kan også bruges på et kontor til f.eks. at "beame" skærmbilledet fra en MAC (OS-Mountain Lion) til en projektor med en ATV-boks, uden først at skulle logge ind på det trådløse netværk.
Eller bare til en hurtig/spontan forbindelse til en AirPlay-enhed fra en iPad/iPhone for at høremusik. En slags "AirPlay on the go".
Så kan "den lille rødhætte" endelig få forbindelse til sin AirPlay-madkurv når hun render forvirret rundt i den store verden - hvis du husker B&O's reklame for Beolit12!!
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 05 Maj 2012 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ork Rødhætte havde skam lyd i skoven, fordi hun havde opsat sin iPhone til at agere accesspoint, og derved trådløs tilslutning mellem iPhone og
BeoLit12
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Maj 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
|
I løbet af de sidste par dage er jeg kommet i tanke om den PowerLink-switch, som Bosscom laver ( http://eu.bosscom.com/files/pdf/BOSSCOM-PL-Switch-datasheet. pdf). Jeg tænker, at den nok kan bruges, så man får en vis form for integration mellem et V1 og en ML-baseret audiodel event. med et eller flere audio-rum.
Har man en ML-audiomaster i samme rum som et V1, kunne man sætte sine højtalere direkte til V1 (helst 5.1), undtagen fronthøjtalerne. Disse sættes i udgangen på PowerLinkSwitchen. I denne samles derefter PowerLink-udgangen fra audio-masteren i den ene indgang og PowerLink-udgangen fra V1's fronthøjtalere i den anden. Herefter burde den kunne finde ud af om det er audio-masteren, der er aktiv eller om det er V1.
Fordelen er, at man bruger de samme højtalere (fronthøjtalere er jo normalt de bedste) til begge dele. Audio-delen i linkrum kan så bruges som vanligt, og V1 kan bruges uafhængigt af dette. Ulempen er, at man ikke kan fordele video-lyd (videokilder) til linkrum, men det bruges nok sjældent efterhånden. En digital (video)kilde kan jo heller ikke uden videre linkfordeles. Der vil nok også være nogle indskrænkninger i brugen af "højtalergrupper" på V1 (se herom på side 24/25 i V1-userguide). Måske vil lyden fra audiomasteren oven i købet være bedre, end hvis den først skulle en gang igennem V1's lydprocessor??
Ulemperne vil så være ting man må leve med - indtil B&O måske besinder sig og laver en eller anden form for konverterløsning. Selvsagt er dette teoretiske overvejelser - jeg har hverken noget V1 eller nogen PL-switch til at teste det på. Men måske kan disse tanker være til inspiration for den ene elller den anden "fifle-ven" - efter mottoet: "Er du til B&O, men vil ikke bindes 100%?" Måske BeoPer ved mer' 
Og måske kunne Peter Pan kaste lidt tryllestøv over mine tørre ord - og lave en flot tegning 
Hilsen fifle-missen |
|
|
Hej fifle-missen, her mit forsøg på at overføre dine tanker til en tegning.
BeoPlay V1 TV - Connection

Der kan tilsluttes en eller flere Active bokse i et eller flere link-rum. Den giver mulighed for volume styring med Beo4, samt styring af Audio Masteren i hoved-rummet. MasterLink kablerne tilsluttes i ML fordeler boksen.
http://eu.bosscom.com/
Læs pepsi74 's indlæg fra 26 Oktober 2011 kl. 18:05. Han har købt en bosscom powerlink switch, og koblet til en airplay express.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&P N=1&TPN=16
Har du spørgsmål PL switch, kontakt ham evt. på Privat Post. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Mr.Bang Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 05 Maj 2012 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
En af mine venner vil sætte Sonos op i sin spise stue og koble det til et par BeoLab 8002.
Hvilke kabler skal der bruges fra Sonos til BeoLab 8002? og i hvilken ende skal de splittes?
tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Maj 2012 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr.Bang

SC 200 styre lydstyrken.
Se line tilslutning af aktive BeoLab højttaler til Sonos ZP 90, og meget andet på dette link:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&P N=0&TPN=4
Til BeoLab 8002 køber du højre og venstre Phono ---> 8 polet DIN kabler i din B&O butik.
------------------------------------------------------------ ------

DIY LINE tilslutning - DIN til RCA adapter, fx til BeoLab 3 / 8002. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Maj 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
| Ork Rødhætte havde skam lyd i skoven, fordi hun havde opsat sin iPhone til at agere accesspoint, og derved trådløs tilslutning mellem iPhone og BeoLit12 |
|
|
Hej beobrian,
ja, den rødhætte er en gæv pige ;-)
Jeg vidste ikke at en iPhone kan sende via AirPlay samtidig med at den agerer accesspoint - men når du siger det...
Hilsen Milemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoPlay V1 TV/AudioMaster-Connection - Se ovenfor 
Hej fifle-missen, her mit forsøg på at overføre dine tanker til en tegning. Der kan tilsluttes en eller flere Active bokse i et eller flere link-rum. Den giver mulighed for volume styring med Beo4, samt styring af Audio Masteren i hoved-rummet. MasterLink kablerne tilsluttes i ML fordeler boksen.[QUOTE]
Hej Peter,
tusind tak - nu kan alle forstå det - du er simpelthen den bedste 
Egentlig er det jo blot muligheden for at bruge de samme højtalere til V1 og til et audianlæg, som man allerede har. Det gør det måske lidt nemmere at beslutte sig for et nyt V1-tv. Strengt taget burde B&O være glade for en sådan løsning - fordi de "gamle kunder" således allerede nu kan slå til - og ikke behøver at vente på en konverter-løsning.
Løsningen kan også fint bruges, hvis man har en BS5Encore og vil bruge de samme (front-) højtalere som er sat til et V1. Så har man 2 måder, at søge/afspille sin musik på 
Hilsen Fifle-Missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
I mit indlæg her på tråden den 04 Maj 2012 kl. 18:38 skrev jeg: "....at en A8 teoretisk kunne være på det trådløse net, og have sin egen ip-adresse, og kunne ses af et andet UPnP-kompatibel device...Hvis dette var/er implementeret ville/vil man via en passende iOS/Android-app kunne sende musik-filer direkte til en A8 fra en server/NAS/BM5. En A8 ville så kunne "fodres" med musik ".
B&O har for kort tid siden lanceret en app til trådløs indretning af Beolit 12. Den 2. maj kom så iOS-app'en: "B&O Setup Utility": http://itunes.apple.com/dk/app/setup-utility/id494269974?mt= 8 - til nemmere indretning af netværks-tilgang fra B&O's produkter. Dette kan også gøres via en web-browser. Nogenlunde samtidig er softwaren til Beolit12 blevet opdateret: http://bogo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/6380/sessio n/L2F2LzEvc2lkL19DeDF5clhr Som jeg umiddelbart kan se, bruges stort set den samme software på den nye udgave af BS8 = A8. Brugervejledning her: http://www.bang-olufsen.dk/UserFiles/File/ug/BeoPlayA8/beopl ayA8_guide_EU_US_multi.pdf
A8 er således et helt nyt produkt. Uden på ligner den BS8, men den nu indbyggede WiFi/AirPlay gør hele forskellen.
Dette er et første skridt på vejen til at gøre både Beolit12 og A8 til netværkskompatible enheder. Der skal ikke megen opdatering til, før Beolit12 og A8 kan gøres til DLNA-kompatible produkter. Mon ikke vi snart vil se, at disse to produkter kan bruges lige som et V1 eller en BS5Encore = til at gengive musik fra en NAS eller computer med en god server/Twonky - eller fra en BM5 for den sags skyld. Vi ville således være et stykke nærmere en fornuftig multiroom-løsning fra Bang & Olufsen.
Tænker man lidt frem, kan man sagtens forestille sig en lille boks - med samme "indmad"/teknik, som i en A8. Dertil en PowerLink-tilslutning og en port til et linkøje, så har man en fleksibel Linkrum-mulighed. Man kunne endda "genbruge" sine BeoLab-højtalere, og blot udskifte ActiveLink-boksen med en "ny Active-Network-Link-boks".
For dog at gøre det hele optimalt, må der komme en egen BEO-App til styring af musikfordelingen - så man ikke skal nøjes med at bruge PlugPlayer og co. Enhver seriøs producent af netværksbaserede Audio-produkter har en sådan i sit program. Se f.eks. http://www.linn.co.uk/support/software

Det må B&O også kunne - bare bedre.
Men måske er det for meget at håbe på  Kom nu i gang B&O - i er på rette vej.
Hilsen Netværks-Missen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Maj 2012 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fifle-Missen skrev:
|
Løsningen kan også fint bruges, hvis man har en BS5Encore og vil bruge de samme (front-) højtalere som er sat til et V1. Så har man 2 måder, at søge/afspille sin musik på 
Hilsen Fifle-Missen |
|
|
Tak for roserne millemis.
Sådan ca.

http://eu.bosscom.com/product.asp?id=1082 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 07 Maj 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har god erfaring med rengørings middel til Beovision tv? Jeg har kig på en spray, der er beregnet til rengøring
af div skærme, den bliver solgt i Netto. Jeg har på fornemmelsen at produktet er ok, men vil helst ikke dumme mig ved evt at
"slibe" kontrastskærmen. Det kan godt være en hård opgave at pudse en 55" glas skærm, med kun en fugtig klud.
Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Maj 2012 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart4
Jeg skal hilse fra min kone Sådan vedligeholder hun kontrastskærmen
med absolut tilfredsstillende resultat.
Med en syntetisk karklud hårdt opvredet i Vel opvaskemiddel, tørres kontrastskærm (glas) over, og poleres herefter op med denne Biosol specielle fiber klud.

Købes her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 07 Maj 2012 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
 hils og sig mange tak for tippet. Herhjemme laver den hårdt opvredne klud striber , som er nærmest umulige at
polere af bagefter. Jeg må prøve med fiberkluden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Maj 2012 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her et skud af den nye V1-B&O Play remote.
Beo4Play identificeres ved det store B&O logo!
Beo4 standard type nr. 1710 er modificeret. Foto af 9 LEE.
Den modificeret Beo4 Play udgave har fået type nr.1717. Fronten er den samme som type nr.1710, men med det "nyt" B&O logo.
Samme  logo som Bang & Olufsen tidligere benyttede.
Under LIST kan du nu finde en ny tekst frem - "Media", der kalder Media browseren frem på Beoplay V1. Det er muligt at ændre en eksisterende taste f.eks DVD-tasten til denne funktion.
User guides - Beo4 (w/o navigation button)
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/beo4/beo4_lexi con_danish.pdf

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 09 Maj 2012 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Ork Rødhætte havde skam lyd i skoven, fordi hun havde opsat sin iPhone til at agere accesspoint, og
derved trådløs tilslutning mellem iPhone og
BeoLit12 |
|
|
Hej Beobrian
Jeg overvejer at købe en BeoLit12 og vil gerne gøre brug af, at kunne tage den med og afspille trådløst fra min iPhone.
Kan du give en vejledning til hvordan man opsætter sin iPhone til at agere accesspoint, og derved trådløs tilslutning mellem
iPhone og BeoLit12?
Jeg har ikke selv kunne finde noget omkring hvordan man gør
De bedste hilsner
Beoapple
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Har i lyst at studere Beoplay V1- Tech specifikationer, ligger her
mange oplysninger. F.eks -
HØJTTALERFUNKTIONER: 9 Brugerkonfigurerbare Speaker grupper 9 Rediger bare lydtilstande.---------------------------------
----- |
|
|
Er det rigtig forstået at V1 kan opsættes som BeoSys3 med forskellige lyttepositioner (Lytteprofiler)?
Altså så eks. baghøjtalerne spiller kun spiller som i Speaker mode 2 ved lytning til musik?
Er der nogen der ved om det kan tænkes at en opdatering af BV10's build vil kunne give samme muligheder?
Så vidt jeg kan læse kan V1 flere muligheder end BV10 men til en betydelig lavere pris.
Nogen der ved noget om billede kvaliteten mellem V1 og BV10?
De bedste hilsner
Beoapple
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Med en syntetisk karklud hårdt opvredet i Vel opvaskemiddel, tørres kontrastskærm (glas)over, og poleres herefter op med
denne Biosol specielle fiber klud.
|
|
|
Her er hvad B&O anbefaler:
RENGØRING
Vedligeholdelse:
Almindelig vedligeholdelse, såsom rengøring af fjernsynet, er brugerens ansvar.
Skærm:
Brug et mildt vinduesrensemiddel, og rengør skærmen let, uden at efterlade striber eller spor. Visse typer mikrofiberklude kan
beskadige den optiske belægning på grund af deres slibende effekt.
Kabinet og betjeningspanel:
Tør støv af overfladerne med en tør, blød klud. Pletter og snavs kan fjernes med en fugtig, blød klud og en opløsning af vand
og et mildt rengøringsmiddel, f.eks. opvaskemiddel.
Aldrig sprit:
Brug aldrig sprit eller andre opløsningsmidler til rengøring af fjernsynet.
---ooo---
Jeg er ikke klar over om en syntetisk karklud er det samme som en mikrofiberklud. Her i huset følges B&O's anvisning og der
bruges et rent viskestykke i bomuld. Det fungere fint og giver et flot resultat på et BV10-40
De bedste hilsner
Beoapple
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
Er det rigtig forstået at V1 kan opsættes som BeoSys3 med forskellige lyttepositioner (Lytteprofiler)?
Altså så eks. baghøjtalerne spiller kun spiller som i Speaker mode 2 ved lytning til musik?
Er der nogen der ved om det kan tænkes at en opdatering af BV10's build vil kunne give samme muligheder?
Så vidt jeg kan læse kan V1 flere muligheder end BV10 men til en betydelig lavere pris.
Nogen der ved noget om billede kvaliteten mellem V1 og BV10?
De bedste hilsner Beoapple |
|
|
Hej Beoapple,
hvad jeg ved, er det, som fremgår af brugervejledningen hhv tillæg. Da jeg ikke selv endnu har haft mulighed for at "lege" med netop den del af V1, kan jeg ikke give dig et konkret svar på, hvor meget af det, som er beskrevet i tillægget: http://www.bang-olufsen.dk/UserFiles/File/ug/BeoPlayV1/Techn ical_Sound_Guide.pdf , der er realiseret i netop V1. Men funktionen: "Lydtilstande og Højtalergrupper" er beskrevet i selve vejledningen.
Jeg tror ikke du skal regne med at BV10's motor kan opdateres i den retning. Det er to forskellige motorer, der ligger i dem. Måske bliver BV10 relanceret med den ny (video-)motor - men i så fald skal du købe et nyt fjernsyn. Det er oplagt, at den før eller siden bliver indbygget i de kommende modeller og nok nogle af de nuværende. Det første bliver nok BV12.
Teknisk set er V1 et mere avanceret produkt end BV10 !!!
Jeg har set et BV10-40 lige ved siden af en V1-40 med samme tv-program kørende. Det er selvfølgelig smag og behag, men jeg bryder mig ikke rigtigt om den "spejleffekt", der kommer fra kontrastskærmen. V1's billede er behageligt at se på - og absolut i top. Prøv selv at bedømme det hos en forhandler.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2012 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du din computer stående stationært ved en væg eller i et hjørne - og er træt af dårlig lyd...
.....så hæng en BEOPLAY A8 op på væggen ovenover/bagved skærmen og forbind den til computeren med et usb-kabel.

Nu fungerer A8 som et eksternt lydkort, og giver dig sikkert en langt bedre lyd end dine "gamle højtalere". Du vil også mærke en væsentlig forskel til forbindelsen fra computerens lydudgang og til A8's line-indgang - de lydkort, der ligger i en nomal pc/bærbar er næsten altid af ringe kvalitet.
Du kan selvfølglig stadigvæk bruge din A8 med AirPlay 
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Teknisk set er V1 et mere avanceret produkt end BV10 !!!
Hilsen Millemissen |
|
|
Ja det var egentlig også sådan jeg forstod det. Så man få mere og for mindre  Det burde da kunde tiltrække nye kunder i
butikken. Mon ikke også der kommer et V1 i 55", måske med det panel de brugte til BV7 inden 3D udgaven?
De bedste hilsner
Beoapple
|
| Til top |
|
| |