| Forfatter |
|
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW
Andet kan jeg simpelhen ikke sige... Jeg har jo gennem længere tid ønsket mig et 5.1 setup. For lidt over en måned siden
købte jeg så et sæt BL3 og en BL2.
BL3'erne blev sat op som baghøjtalere kort efter, det løfter virkelig lydoplevelsen når man ser film. Især Master & Command
kan jeg anbefale.
Jeg har valgt at sætte "audio" til Speaker Mode 4, da det for mig giver en bedre lyd i stuen. Sammenspillet mellem BL3 og
BL8000
syntes jeg er rigtig godt, der er lidt mere bund i BL8000 omvendt skulle BL3 jo så levere en bedre spredning af diskanten hvis
man ikke sidder i sweet spot.
Jeg købte BL3 og BL2 brugt, alt skulle være som nyt ifølge sælger, men da der var nogle ridser/mærker på enhederne på
BL2'en aftalte vi at sælger ville få skiftet alle enhederne på Luffe. Så nu har jeg en BL2 med helt nye enheder (Hvis ikke helt
billigt for sælger...)
I går aftes fik jeg så tilsluttet min BL2 til mit setup med BV10-40 center. Jeg kan igen ikke sige andet end WOW.
Det er da helt vildt hvilket løft det giver til musik og film. Jeg har valgt at sætte BL2 i Setup 1 (maks bas) og Position Wall. Det
anbefales godt nok i et Dolby Digital system at bruge Setup 3. Jeg kan jo altid prøve med 2 eller 3 hvis jeg syntes der bliver
for meget bas. Det tror jeg nu ikke
Iøvrigt har jeg erfarret at bashøjtaleren i BV10 stadigvæk spiller med når jeg har tilsluttet en sub, det er jo egentlig kun
glædeligt at jeg stadigvæk får noget lyd der fra. Så er det ikke kun diskant og mellemtone enhederne der skal levere
centerkanalen. Sub'en arbejder jo i "25-157 Hz (upper limit determined by setup)" Er det Setup omskifteren der afgør dette
eller er det BV10's surround sound modul der gør det ud fra oplysninger og de andre tilsluttede højtalere?
Jeg kan læse at: "BeoLab 2 forbløffe dig med sine 850 watt og 2 kilowatt peaks med ICEpower forstærkning" Hvad betyder 2
kilowatt peaks? Min fortolkning er, at BL2 kan levere 2000 watt i korte perioder???
Skulle andre gå med overvejelser om et 5.1 setup nu også er det værd, kan jeg kun varmt anbefalde det. Især film får en helt
ny dimension.
De bedste hilsner
Beoappe
P.S. Tak for de mange råd og vejledning omkring baghøjtalere og sub
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
Mon ikke også der kommer et V1 i 55", måske med det panel de brugte til BV7 inden 3D udgaven?
De bedste hilsner
Beoapple |
|
|
Jeg tror umiddelbart, at B&O er lidt tilbageholdende med at lancere 46" og 55" versioner af V1, da de så kan få problemer
med at sælge deres beovision 10 og beovision 7. Jeg ved godt, at de to "rigtige" B&O-tv er af en anden støbning rent
designmæssigt og teknisk på nogle områder end V1, men det er da et problem, hvis man får et langt bedre teknisk produkt
(igen på nogle områder) til det halve af f.eks. beovision 10s pris.
Jeg tror V1 kan gå hen og blive en pæn succes. Jeg synes i hvert fald at deres media-funktion virkede overbevisende i
butikken, da jeg var inde og kigge på det
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også min tanke Nesta, mon ikke salget af BV10-32 og BV10-40 fuldstændigt stagnere...???
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
I følge min B&O forhandler, så kommer der ikke V1 TV over 40", da højttaler-løsningen bliver for stor rent fysisk og derfor ikke ikke ville passe med
konceptet i V1 - Om det var en "smart" bortforklaring ved jeg ikke, men tiden er vel også ved at løbe fra at der bygges højttalere direkte ind i TV?
Personligt glæder jeg mig utroligt meget til at få et 55" OLED TV på 3-4 mm skærmtykkelse op på vægen  Og dog, var jeg husejer med masser af
plads, så ville jeg
sikkert også foretrække et "Pejs-størrelse" arrangement af et TV
Jeg fik i øvrigt, med en uges forsinkelse, igår min Encore - Den er dejlig?
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
| Det er også min tanke Nesta, mon ikke salget af BV10-32 og BV10-40 fuldstændigt stagnere...??? |
|
|
Jo det kunne man jo frygte på B&O's vejne, men samtidig kunne det jo være, at man fik sat skub i en opdatering af Beo10's
hardware, så den teknisk kunne matche V1. Som sagt så synes jeg umiddelbart (jeg har set en lille demo på 5 min), at B&O's
medieløsning fungerer godt. Så det var noget der ville passe fint i BV10.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 05:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple. Tillykke med dine nye højtalere. Jeg har selv fortrudt at jeg ikke købte Bl3 istedet for de lidt billigere bl 4000. Jeg kan godt forstå at du syns de skal spille med når du hører musik. Jeg har selv valgt speaker 3 til audio. Jeg har nemlig en beolab 10, som center og nyder derfor godt af diskantens 180* spredning, også til musik. Ved den indstilling dæmpes beolab 2 også en smule, til et mere passende neveau, end hvis man valgte speaker 2/4 Beolab 2 er jo simpelthen uovertruffen, især til film.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoPlay V1 er ikke BeoVision 10 teknisk overlegen, og heller ikke overfor de øvrige. V1 tilbyder nogle anderledes features som kan dække nogle
brugeres behov, der er nogle nye smarte features som download af styring af 3. parts produkter, og en indbygget Mediabrowser så man direkte
kan hente indhold fra sin NAS server, eller applikation på iPhone, iPad eller Android. Dette er da features som ligger over en BeoVision 10. Til
gengæld tilbyder BeoVision 10 den fulde system integration med MasterLink og deraf også MasterLink GateWay. Ligeledes for en kunde som ønsker
Atlona HDMI Matrix er det ikke V1.
Kigger vi på billedkvaliteten så har BeoVision 10-40 og 46 et Panel med 200 HZ, og 1,5D dimming, hvor V1 tilbyder 100 HZ og Global Dimming.
BeoVision 10 kan også få en motordreje stand. Og så er der også mulighed for at få en Anti kontrast coating på den glasskærm der sidder forrest
på TV'et.
Så det er meget individuelt hvilket TV der matcher den enkelte kunde. V1 er et fantastisk TV, med suveræn lyd og billede og så en lang række fede
features, som er nemmere at gå til end på de øvrige TV. Men der er stadig nogle områder hvor et BeoVision 10 eller et af de andre er mere rigtig
for den kunde som kommer i butikken, så det er godt der er noget forskelligt at vælge imellem.
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ærligt erkende, at jeg blev ret skuffet, da jeg så de første billeder af BeoPlay V1. Men efter at havde læst millemissenŽs positive indlæg om V1Žeren, tog jeg alligevel turen ind til min forhandler. Og så må jeg bare sige: "Det var kærlighed ved første blik" :-) Meget anderledes end mit Beocenter 6-26, men alligevel totalt tiltalende (efter min smag). Jeg er helt vild med det "rå look" og at der ovenikøbet er en mediabrowser i, er da helt fantastisk. Selvom jeg altid har været meget glad for mit Beocenter 6, så syntes jeg pludselig (efter at have set V1Žeren) at der var frygteligt meget glas over det hele på det gamle tv 
Så nu er 32Žeren i hvid med apple-tv bestilt og jeg kan næsten ikke vente til tirsdag , hvor jeg får tvŽet. Denne gang har jeg valgt at få B&O til at stå for opsætningen, da jeg (som nogle af jer ved) havde ret store problemer med at få min encore til at fungere korrekt.... 
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej quinnie
Jeg har selv lige anskaffet mig en Encore og har ingen problemer med at rippe CD'er i dBpoweramp CD Ripper, så det virker perfekt med "OMSLAG"
og det hele. Men jeg har rigtig mange gigabyte rippede CD'er i FLAC, som jeg har rippet igennem årene med forskellige programmer og det har altid
virket perfekt i mine HTPC'ere, men det er langt fra dem alle der umiddelbart virker med "OMSLAG" på Encoren og jeg gider næsten ikke at rippe alle
CD'erne igen, ihvertfald ikke hvis jeg kan undgå det! Jeg har læst en del tilbage her i tråden om at du har haft en del problemer med at få vist
"OMSLAG" korrekt, jeg kan forstå at du har løst problemet, men jeg kan ikke finde hvor der står, hvordan du har løst det? Måske du, eller en anden
lige kunne guide mig hen hvor løsningen står?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SYSBMP
Jeg har løst coverproblemet ved hjælp af gratis programme Mp3tag. Det er nemt at bruge og kan også bruges til FLAC.
Eller rettere sagt, det er millemissen der har løst problemet 
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4 skrev:
Beoapple. Tillykke med dine nye højtalere. Jeg har selv fortrudt at jeg ikke købte Bl3 istedet for de lidt
billigere bl 4000. Jeg kan godt forstå at du syns de skal spille med når du hører musik. Jeg har selv valgt speaker 3 til audio.
Jeg har nemlig en beolab 10, som center og nyder derfor godt af diskantens 180* spredning, også til musik. Ved den indstilling
dæmpes beolab 2 også en smule, til et mere passende neveau, end hvis man valgte speaker 2/4 Beolab 2 er jo simpelthen
uovertruffen, især til film. |
|
|
Ja BL10 er bestemt en lækker højtaler, det er vel den "bedste" center højtaler.
Hvilkert tal (1 til 3) har du indstilet din BL2 til på posisions omskifteren?
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP og quinnie
Tak for svarene og iøvrigt inden for samme minut
Jeg fifler videre med Mp3tag
Måske alle dem der her på kanalen har en Encore og som bruger en USB HDD til den, enten alene, eller med en NAS kan fortælle hvilken de bruger og
om det virker optimalt?
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple . Jeg ved ikke om det er den bedste, for Bl7-4 skulle være nøjagtig ligeså god. Jeg valgte Beolab 10, fordi det ser
ret godt ud, at fjernsynet består af en stor bred firkant, med en trekant centreret under, og at trekanten peger lige ned i center
af
cirkelen af drejestanden. Det syns jeg er kunst. Det mærkelige er at Bang & Olufsen officielt ikke støtter deres butikker, med
den opstilling af et Bv 7-55.
Beolab 2 har jeg sat i position 1 ligesom dig, for det lyder altså bedst. Det var iøvrigt også den indstilling som min B&O
installatør anbefalede, til trods for hvad der står i manualen......
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4... Vi er helt enige ;-)
Jeg har også forsøgt mig med at sætte den anden omskifter til "Free" men det bliver nu alligevel for voldsomt for min lille stue. Jeg har vinklet BL2'en
så bassen ikke reflektere frem og tilbage. De ene passive enhed peger om bag mit BV10 og den anden passive enhed peger mod vores sekundære
lytteposition. Det er faktisk utroligt hvor meget lyd der kommer fra de passive enheder. Jeg mener min B&O forhandler fortalte at ved BL3 var det
20% af lyden der kom fra de passive enheder.
Er der nogen der ved hvordan fordelingen er ved BL2
I mit setup er center højtalerne i mit BV10-40 jo nok det svageste led, og der er jo ikke umiddelbart mulighed for at tilslutte en ekstern center
højtaler. Jeg må dog tilstå, jeg er meget imponeret af hvad de 5 små enheder i mit BV10 kan levere. Jeg ved ikke hvad forskel det gøre at 4"
basenheden spiller med? Som tidligere skrevet troede jeg faktisk den ville slå fra når man tilslutter en Sub til BV10-40/46....???
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Beoapple, placerings omskifteren på beolab 2, er vi nødsaget til at respektere, for den virker åbenbart efter hensigten. jeg
har dog ikke tænkt over at de passive enheder spiller en rolle i fordelingen af bas lyden. Udover det sørger de jo også for at
uønskede
vibrationer i den aktive enhed stabiliseres , så vi opnår en dyb, men samtidig præsis bas.
Angående lyden i Beovison 10, så syns jeg at Bang & Olufsens lyd teknikere har præsteret et meget flot resultat,på trods af den
tynde ramme, men de har desværre valgt, at det skulle være uden den akustiske 180* spredning af diskanten.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
quinnie skrev:
Jeg skal ærligt erkende, at jeg blev ret skuffet, da jeg så de første billeder af BeoPlay V1. Men efter at
havde læst millemissenŽs positive indlæg om V1Žeren, tog jeg alligevel turen ind til min forhandler. Og så må jeg bare sige:
"Det var kærlighed ved første blik" :-) Meget anderledes end mit Beocenter 6-26, men alligevel totalt tiltalende (efter min
smag). Jeg er helt vild med det "rå look" og at der ovenikøbet er en mediabrowser i, er da helt fantastisk. Selvom jeg altid
har været meget glad for mit Beocenter 6, så syntes jeg pludselig (efter at have set V1Žeren) at der var frygteligt meget
glas over det hele på det gamle tv 
Så nu er 32Žeren i hvid med apple-tv bestilt og jeg kan næsten ikke vente til tirsdag , hvor jeg får tvŽet. Denne
gang har jeg valgt at få B&O til at stå for opsætningen, da jeg (som nogle af jer ved) havde ret store problemer med at få
min encore til at fungere korrekt.... 
|
|
|
Jeg må erkende, at jeg måske har taget fejl af Beo Play V1`s chance på Tv markedet . Min personlige mening forbliver den
samme. Men ud over Quinnie og Millimissen, har
flere af mine ellers B & O skeptiske venner udtrykt rimelig begejstring over V1.... De syns dog at prisen er for høj.
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart!
Ja, prisen kan man altid diskutere og 18.000 kr. er rigtig mange penge. Forhandleren fortalte at V1Žeren faktisk er blevet 3.000 kr. billigere end B&O oprindeligt havde tiltænkt. Om det var en røverhistorie fra de varme lande for at få mig til at købe, ved jeg jo ikke. Men salgstrickŽet virkede 
Forleden aften, da jeg solgte mit Beocenter 6-26 for en yderst beskeden pris, så jeg på kvitteringen, at jeg i maj 2007 havde betalt den svimlende sum af 34.290 kr. og så er 18.000 kr. jo ingenting i forhold til 
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvor denne PowerLink converter kan købes 

Billederne er fra en Kinesisk blok, intet link. Jeg har tidligere fundet B&O ting fra Japan,
som ikke måtte sælges i vesten. Dengang handlede det om surround dekoderen vi i
vesten må købe et BeoVision TV for at få. I Japan kunne den købes i en fin lille boks
med PowerLink / Phono tilslutninger lige til at tilslutte et BeoLab 5.1 surround setup. 
|
| |
tomaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg er ny her på siden men har nu et lille problem :-) :O
Jeg er to AV5'er. Det ene har jeg haft fra nyt men det har ikke været tilsluttet i nogle år. Det andet har jeg fornylig købt brugt. Mit eget virkede upåklageligt inden det blev taget fra og dem jeg købte det andet af sagde at deres også virkede.
Problemet er at de åbenbart ikke kan læse CD'er mere. Når jeg trykker CD lukker de låget og skriver load CD tre gange og så bare CD. De åbner her låget igen. Jeg har prøvet med flere forskellige CD'er. Det virker ikke som om de prøver at læse CD'en og CD'en kører på intet tidspunkt rundt. Den sidst indkøbte kunne ved første opstart spille ti sekunder af en sang og siden har den vist fejlen.
Nogen der har en godt ide eller et tip til hvad der er galt med dem?
|
| Til top |
|
| |