| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Er der nogen der ved hvor denne PowerLink converter kan købes ........Billederne er fra en Kinesisk blok, intet link...... Jeg har tidligere fundet B&O ting fra Japan, som ikke måtte sælges i vesten. |
|
|
Hej Peter,
hvor har du dog fundet den - jeg troede da ikke at du kunne kinesisk - nå, ja billeder taler jo samme sprog overalt.
Måske kan en anden af læserne være behjælpelig, så vi kan finde frem til hvor den laves - og måske få den (re-)importeret.
Der er altså håb forude for alle os, der gerne vil blive ved med at bruge vores ML-baserede produkter, men som også gerne vil tage del i de fantastiske muligheder i V1 og de kommende video-produkter med den samme video-engine.
Det ser ud som om, der kunne være flere muligheder i denne boks - i første omgang er det nu konverterfunktionen fra ML til Network, der vil interessere mig. Er der nogen der ved, hvordan det så skal sættes op? Får den måske sin egen ip-adresse på netværket, så man kan konfigurere den via en web-overflade???
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg - Millemissen - skrev: "Teknisk set er V1 et mere avanceret produkt end BV10". Nesta skrev: "....men det er da et problem, hvis man får et langt bedre teknisk produkt (igen på nogle områder) til det halve af f.eks. beovision 10s pris". Beoapple skrev: "mon ikke salget af BV10-32 og BV10-40 fuldstændigt stagnere...??? ".
Nu skal man jo lige spise brød til. Jeg omtalte den nye engine i V1 med de nye funktioner. Ikke blot mediafunktionen, og den helstøbte brugeroverflade, men også mulighederne i de nye lydindstillinger. Det alene skaber dog ikke et tv. Der skal meget mere til - panel, højtalere, materialer, design osv.
Derfor har beobrian jo til dels ret, når han skriver: "BeoPlay V1 er ikke BeoVision 10 teknisk overlegen, og heller ikke overfor de øvrige".
Ser man på B&O's tv samlet set, er det svært at sammenligne et V1 med f.eks et BV10-40 eller et BV7-40. Lægger man hovedvægten på materialevalg (bl.a. refleksglas-skærmen) og er man til klassisk B&O-design, er det nok ikke V1, der ligger på førstepladsen. Det er også klart, at der ikke kan blive/bliver brugt samme panel/skærm i et V1 som i et BV7-40.
Tager man derimod udgangspunkt i nye opstilingsmuligheder, det faktum at et tv i vore dage nok ikke har samme levetid som i BV7-generationen og lægger mulighederne i den nye video-maskine (fremtidssikring/netværksbaseret - auto-update - nem puc-hentning) og ikke mindst prisen til, er det klart at V1 vil kravle opad på hitlisten.
Derfor er det fint at beobrian slutter sit indlæg med: "...så det er godt der er noget forskelligt at vælge imellem".
V1 er et godt skridt fremad for B&O. Vi ser forhåbentlig snart den nye engine i deres øvrige tv, så vi får kombineret det velkendte høje niveau på de andre områder med fordelene i V1.
Jeg tror personligt ikke, at V1 vil gøre indhug i f.eks 10-serien - dertil er de for forskellige. Der er kunder til begge dele. Men måske vil den ene eller anden nye kunde være hurtigere til at tage en beslutning om køb af et B&O-tv, når han/hun hører, hvad man kan få for 20.000 nu om dage. Og dette kunne på sigt generere tilkøb af BeoLab-højtalere m.m.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Et eller andet sted på en søgning efter Penta højttaler, fandt jeg billederne, men jeg har opgivet at finde dem igen.
Men nu kan du jo prøve: Søg her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=millemis
Jeg tror personligt ikke, at V1 vil gøre indhug i f.eks 10-serien - dertil er de for forskellige. Der er kunder til begge dele.
Men
måske vil den ene eller anden nye kunde være hurtigere til at tage en beslutning om køb af et B&O-tv, når han/hun hører,
hvad
man kan få for 20.000 nu om dage. Og dette kunne på sigt generere tilkøb af BeoLab-højtalere m.m.
Hilsen Millemissen
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---------------------
-
Hva nu hvis B & O smed en ICE power surround forstærker i V1? Så ville unge med hang til klædeskabs højtalere, og
måske med
mindre god økonomi også
lokkes
til, hvis de frit kan vælge højtalere til, eller endda beholde dem de har. Jeg ved godt at B&O nok aldrig vil gøre det, men jeg
tror det ville fuldende den strategi, som V1 er en del af. Ud over det tror jeg at Bang & Olufsen vil høste stor anerkendelse i
den brede befolkning. Hilsen Lennart
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart4,
man kan jo allerede nu sætte lige nøjagtig den/de passive højtalere til, som man lyster.
Det er da bare et spørgsmål om at have en (ICEPower-)forstærker før hver højtaler. Signalet, der kommer ud af en PowerLink-port er et ganske simpelt line-signal. Hvordan man trigger forstærkeren, har Peter Pan beskrevet utallige gange på sine tråde.
Hvis B&O virkelig skulle putte 2xstereo-ICEPower ind i et TV ville det fylde (med fare for brok fra alle, de der mener at et tv skal være tyndt) og koste så meget mere, at "de med mindre god økonomi" alligevel ikke bider på.
Nej, det ville være en dårlig forretning for et firma, der også lever af at sælge aktive højtalere 
"..stor anerkendelse i den brede befolkning" kan man nu engang som dansk niche-producent ikke leve af.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
quinnie skrev:
| Jeg skal ærligt erkende, at jeg blev ret skuffet, da jeg så de første billeder af BeoPlay V1. Men efter at havde læst millemissenŽs positive indlæg om V1Žeren, tog jeg alligevel turen ind til min forhandler. Og så må jeg bare sige: "Det var kærlighed ved første blik" :-)..... Så nu er 32Žeren i hvid med apple-tv bestilt. |
|
|
Hej quinnie,
det var da godt at du lyttede til mit råd om at vente lidt med beslutningen om udskiftning af din gamle BV6-26
Jeg håber, at du bliver glad for V1'eren - og ser frem til at høre om dine erfaringer med den her på tråden.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der burde være en lov der forbød sådan en gang kabel rod:
Billede på DBA
Eller er det standard ude omkring i de små hjem...???
Jeg har samlet alle kabler under et vitrineskab, hvor vores BD-D8900 (Blu-Ray/DVD/HDD optager også står under), da jeg ikke
har et teknikskab alla det Peter Pan har billeder af. (Der kan man da se der er styr på kablerne  ) Jeg har en "strømpe"
(Den brede sorte på billedet fra BV10's venstre bund) fra mit BV10 til under vitrineskabet (indeholder: 2 x HDMI, 2 x
Powerlink, 2 x PUC styringskabel, strøm til BV10, antennekabel)
Eneste fustration jeg har er, at jeg har 2 x powerlink kabler der kommer ud ved drejefoden på BV10 og gemmes ind under
fodlisten bag fejelisten. (Ses ikke rigtigt da strømpen jo kommer ud samme sted)
Er jeg mon den eneste der går op i skjult kabeltræk uden kabelbakker?
En af fordelene ved de originale Powerlink MK3 kabler er jo de er så tynde (Er de ikke 2œ mm. tykke?)
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
jeg ved ikke, om det er standart. Der har jo nok stået et andet - måske et Avant - tv på det sted før.
I hvert fald ser det ikke godt ud. Egentlig en skændsel - når man tænker på det, som er lagt i tv'ets design - at lade tingene flyde sådan.
Desuden er det totalt malplaceret på den væg direkte under de vinduer.
Billedet er fra den blavis, så måske er de kommet i tanke om, at det var en smutter, de vil sælge den, og vil have en BV7-55 stående dér i stedet 
Skal en BV10 hænge på en væg, bør der være skjult kabelføring - eller en lav reol. Denne har så den fordel, at man kan "gemme" blurayafspiller, TViX-boks, AppleTV og lignende væk deri. At samle kablerne i en strømpe kan gøre underværker.
Et veldesignet tv kræver at der bliver kræset for detaljerne omkring det - så ja, det er en skændsel.
Har man ikke selv tid til at lave det, og heller ikke pengene til det, burde man måske vælge et tv i en anden prisklasse 
Hilsen Millemissen
P.S. jeg tror dog ikke, at du er den eneste, der går op i skjult kabeltræk - men det må jo komme an på en prøve. Hvem lægger ud med nogle billeder af deres setup? __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beoapple
Tak for roserne. Ja et hul i væggen vil løse mange kabel problemer. 

Millemissen skrev:
P.S. jeg tror dog ikke, at du er den eneste, der går op i skjult kabeltræk - men det må jo komme an på en prøve. Hvem lægger ud med nogle billeder af deres setup? |
|
|
Millemissen den udfordring tager jeg gerne imod. Tryk her.
En hver på dette forum ved alt om, at AV systemer kun er uden ledninger i udstillings vinduet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Lennart4,
Nej, det ville være en dårlig forretning for et firma, der også lever af at sælge aktive højtalere 
"..stor anerkendelse i den brede befolkning" kan man nu engang som dansk niche-producent ikke leve af.
Hilsen Millemissen |
|
|
Nej jeg er godt klar over at det aldrig kommer til at ske. Men jeg tror bare at en stor del af de kunder som V1 appelerer til,
aldrig vil købe beolab højtalere. Det er de meldinger som min omgangskreds, af ret unge venner giver udtryk for. Men de
ville måske overveje at købe V1 hvis de kunne smide deres højtalere direkte til Tv`et.
Anderkendelsen i den brede befolkning styrt bløder jo, eftersom priserne på B&O er blevet så vanvittigt høje, og det kan
sommetider være svært at forsvare sit køb. Det er B&O heldigvis ved at rette op på nu, og nu må vi håbe at de har ramt
rigtigt. Lad mig være ærlig og sige at jeg ikke hører til i en løn klasse, hvor jeg burde købe det jeg har købt, men jeg er vist
blevet smittet for alvor med beovirus.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart4,
ovenfor skrev jeg: "man kan jo allerede nu sætte lige nøjagtig den/de passive højtalere til, som man lyster."
En hurtig søgning via Google gav denne mulighed: http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=677
Der er masser af tilsvarende muligheder i alle prisklasser!
2 af disse "Børger" er nok til et sæt front- og et sæt bag-højtalere. Med lidt hjælp her på trådene kan de fleste få sat "deres elskede gamle (eller nye) højtalere" til et V1, og på denne måde få et 5.1-setup -----uden at skulle investere i B&O's BeoLab-højtalere.
Vil man gøre det nemt for sig selv køber man 2 styks: http://www.dba.dk/effektforstaerker-bo-mcl2p/id-82143768/ Med lidt forhandlingsnilde kan man få dem til 1200-1500 Kr per styk.
Er man lidt af en DIY-mand/kvinde kunne man forsøge sig med noget i denne stil: http://www.dba.dk/forstaerker-bo-ice-power/id-81970800/ Her er jeg sikker på at Peter Pan vil give et hjælpende ord med på vejen 
Alt dette isenkram kan - når det er sat til - gemmes pænt af vejen.
Så....der er ingen undskyldninger.
Hilsen Alt-mulig-missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4 / millemis
Jeg er næsten sikker på at vi snart får en ny aktiv BeoPlay højttaler at se til BeoPlay V1 Tv'et, også til en pris der er under hvad vi er vant til at se fra B&O. Her skal vi dog ikke forvente ICEpower forstærker / Acoustic Lens Technology og Adaptive Bass Control teknologi. Det bliver måske heller ikke en højttaler produceret af B&O selv. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis eller andre
Jeg har lige modtaget min WD My Book Live, men Encoren kan slet ikke se den?
Nu har jeg terpet På nettet og læser om masser af problemer, men ikke om noget om nogen der slet ikke kan få forbindelse?
Nogen med et link til en løsning?
Hilsen
SYSBMP
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SYSBMP,
lidt flere oplysninger ville nok hjælpe - hvad har du gjordt indtil nu?
Kan du se den via din pc/mac?
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Tænkte at man kunne bruge V1'eren både som tv og anlæg. Med et par aktive højttalere koblet til tv'et (f.eks) et par beo 8000) og ved at bruge apple
tv som dac/kilde så burde det vel være nok. Alt min musik styres fra ipad/iphone til forskellige airports i huset allerede allerede.
Har V1'eren en 2 kanal mode?
Er der en "dac" indbygget tv'et og hvordan vil kvaliteten være her i forhold til apple tv? Forskellen vil vel være om man kører phono eller toslink fra
apple tv til tv'et.
Ser i nogle problemer i dette?
/Mike
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dranow,
det er der ingen problemer i.
Sæt en ATV-boks til en af HDMI-portene, og hent PUC-koden til den. Hvordan du konfigurer lydopsætningen kan du læse i V1's brugervejledning
http://www.bang-olufsen.dk/UserFiles/File/ug/BeoPlayV1/beopl ay_V1_guide_DA.pdf
Når ATV-boksen er sat til via HDMI, behøver du ikke at tænke på noget med DAC. Det vil via HDMI være V1, der ordner decoderingen.
Styringen vil være som du kender det fra dine andre bokse - du kan mute (slukke) billedet, hvis du blot sender lyd via AirPlay. Eller du kan betjene
ATV med en BEO4 direkte på tv'et.
God fornøjelse!
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
bemærk at der er nye/flere vejledninger til V1 under "Tillæg".
Det er godt nok i småtingsafdelingen, men det kunne måske interessere den ene eller anden.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemis,
Takker. Tænkte også at måtte være ligetil.
/Mike
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |