| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 15 Maj 2012 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dranov
Der er en S/dif coaxial lyd indgange, og PowerLink RJ45 - giver analog lyd ud, så må der også være D/A converter indbygget.
BeoPlay A1 Specifikationer
LCD display - LED type 100/120 Hz LAN / WLAN. Netforbindelse kan være både kablet og trådløs, der følger en antenne til trådløs netværk med i kassen. 5 x HDMI 1 x USB IN 1 x S/pdif IN 3 x Power Link = pre-out lyd (hver med 2 kanaler via RJ45 udgangs bøsninger) 2 x PUC = IR kabel tilslutning (med 4 udgange via RJ45) 1 x AV IN (til analog udstyr) PIN kode beskyttelse Integreret 5.1 surround dekoder

V1 40" __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Maj 2012 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 16 Maj 2012 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Jeg har blot gjort den "offentlig tilgængelig" så alle mine apparater kan se den (jeg kan fint føre filer over på den) - undtagen
Encoren?
Men jeg "brænder" jo fingrene for tiden, da jeg jo lærer, at B&O ikke opfører sig som "Kina-kasser" når det skal sættes op,
så et lille spark i den
rigtige retning ville være dejligt!
Opdatering:
Under: "TILSTAND/INDSTILLINGER/NETVÆRKSOPLYSNING" kan man jo se "MAC-ADRESSE"'en på Encoren.
Hvis man så åbner Twonky Media Serveren op på My Book Live, så kan man under "Media Receivers" sagtens se en "Generic
Media Receiver" med den
Mac-adresse.
Dvs., at My Book Live kan se Encoren, men Encoren kan ikke se My Book Live?
Opdatering 2:
"List of media receivers that have contacted the server. For each media receiver, the access to the server can be restricted.
Automatic receiver detection does not always work. In this case the server simply assigns "Generic Media Receiver" and no
client adaptation will take place. Media receivers that are not identified correctly can however be adapted manually by means
of the drop down menu above. To delete an entry, please set it to -/-."
Når man så ikke kan vælge en "Beosound 5 Encore" hvad vælger man så? Eller skal man opdatere til seneste Twonky server
og så vil der "dukke" en "Beosound 5 Encore" frem i "drop ned box'en"?
|
| Til top |
|
| |
christian1984 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 17 Maj 2012 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Besound5/Beomaster 5
Jeg har et problem med mit nye Beosound5/Beomaster5 setup.
Jeg kan ikke få nogle radio kanaler frem på listen - har genstartet - skiftet netværkskabler - genstartet igen og igen - ventet i
uger i håb om at listen pludselig blev opdateret, heller ikke det har hjulpet.
hvad gør jeg galt?
hvordan kobler jeg den på trådløst netværk?
Jeg har en Beo4 fjernbetjening, kan jeg på nogen måde programmere den til at skifte kanal til AUX, eller skal jeg rejse mig
hver gang og fysisk skifte på Beosound5 ?
Lidt spørgsmål fra en nybegynder i B&O verdenen, håber nogen kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian1984.... Det lyder som om Beomaster 5 ikke er på nettet. Er det aldrig lykkes dig at finde nogen radio kanaler? I
opstarts menu`en kan du vælge indstillinger, og derefter netværksoplysning. Her kan du se om den er på nettet. Hvem har sat
anlægget op? Det kan nemlig sagtens være drilagtigt at installere Beosound 5. Min blev installeret af B & O, og det tog noget
længere tid end planlagt. Prøv eventuelt at flytte net stikket i dit modem, til en anden port.
Du kan sagtens skifte til A.Aux med din Beo4. Tryk på knappen LIST ( evt flere gange ) Hvis A.aux ikke ligger på listen af
knapper der vises i display, skal du holde sluk knappen inde, mens du samtidig trykker på LIST, slip så og tryk GO når ADD
blinker i displayet.
Her ligger så en lang række af knapper som du ikke har under list, og de kan så tilføjes. Herefter er det bare at trykke på den
faste knap LIST, så vises A.aux i display på beo4.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inlæg ved en fejl ( hvordan sletter man )
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 Maj 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4 - Du kan rette teksten, ikke slette indlæget. 
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Maj 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mange mennesker der starter med B&O for første gang, er BeoPlay V1 en fantastisk start mulighed.
Lad os se hvordan det ender. Nu har B&O spillet bolden op med BeoPlay V1, uden at indbygge de traditionelle MasterLink faciliteter.
Men sandsynligvis ved udgangen af dette år, vil vi se endnu et BeoVision TV med samme chassis som V1, nu bl.a. med MasterLink. Så har vi det bedste fra begge verdener. Det traditionelle BeoVision blink udstyr med en flot stand til gulv og bord, samt ML sammenkoblingen via hjemmenetværk, og adgang for medie
kontrol. Samt mulighed for Internet opdatering af PUC listen.
Her en mere præcise forklaring for dem der ikke ved det. PUC betyder "Peripheral Unit Controller",
og er et enestående system udviklet af Bang & Olufsen. Disse PUC koder giver B&O-enheder kontrol
med f.eks Blu-Ray afspiller/ setup bokse, f.eks YouSee HD box, altså produkter fra andre producenter,
der kan reagerer på infrarødt udstyr som er tilsluttet B&O's fjernsyn med IR Control og HDMI kabler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Maj 2012 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er to nye indstillinger i BeoPlay V1 TV.
Der er to nye indstillinger i V1, der kan være interessante. Den første er en ny højttaler udgangs type kaldet "Line" der fortæller TV det skal bruge en PowerLink kanal, som har et fast niveau Line output i stedet for det sædvanlige volumen-regulerede udgangs signal.
Det anden er tilføjelsen af to nye højttaler indstillinger kaldet "Mix Venstre" og "Mix Højre". Disse indstillinger vil give en ned blanding af de indkommende signaler, til et to-kanals output.
Ideen bag begge disse tilføjelser til den software, er at du kan tage en PowerLink udgang fra TV, og sende det til soveværelset, hvor du har en selvstændig enhed til regulering af lydstyrken. F.eks en forstærker med passive højttaler.
Det er altså ikke Masterlink ;-( så der er ingen fjernbetjenings signal, der kommer tilbage til fjernsynet, men du
kan bruge det til at re-distribuere lyd til et andet rum, hvis du ønsker at gøre det.
____________________________________________________________ _______
Nu en V1 tv loftbeslags guide, der viser kablel føring op til loftet og tilbage.
Og en Technical Sound Guide.pdf
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 20 Maj 2012 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændene med endnu et nyt tv fra B&O, bliver det så også under Play brandet og ellers med et mere eksklusivt materiale valg?.
Jeg var lige forbi min B&O forhandler i weekenden og se lidt på nyhederne, her fik jeg bla. at vide at BV10 serien bliver opdateret formentlig til oktober i år. __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
hsfrank Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 20 Maj 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Var lige forbi min B&O forhandler i går for at se BeoPlay V1. Det ser egentligt ok ud, men jeg er nok mere til de "gamle" B&O
produkter. Forhandleren viste mig lidt af, hvad fjersynet kan og må sige, at nogle af de ting ville være rart at have i de
traditionelle B&O produkter. B.la. muligheden for trådløst at kunne føre musik fra sin iphone og over til tv'et, det var sgu ok.
 Billedet stod rigtig godt og var super skarpt. Vi må håbe at det kan få nye kunder ind i B&O butikkerne og at det ikke bare
bliver dem, der hid til har købt de lidt dyre produkter, der nu hopper på de lidt billigere.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Maj 2012 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter VTEC / hsfrank
En ny version med samme chassis som V1, vil blive et BeoVision TV, og måske i indfarvet aluminium, som Bang & Olufsen længe har arbejdet på at udvikle.
De faciliteter V1 har, skyldes en helt ny lyd og billede motor. Formodet udviklet i samarbejdet mellem B&O og Intel , et samarbejde der blev offentligtgjort 1-7-2011.
om smart tv produkter. Om motoren i V1 så er en lille version, hvor en større f.eks
med Dolby 7.1 surround følger efter, tror jeg på.
Fremover skal vi lære at skelne mellem BeoVision TV og BeoPlay TV versioner, hvor
et nyudviklet analog/digital "MasterLink" altid vil komme i BeoVision modellerne først.
Men alle TV versioner fra B&O, vil fremover have mindst samme faciliteter som V1 har. B&O elsker at indbygge features der overrasker os, sådan vil det nok også være fremover.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 Maj 2012 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Der er to nye indstillinger i BeoPlay V1 TV.
Der er to nye indstillinger i V1, der kan være interessante. Den første er en ny højttaler udgangs type kaldet "Line" der fortæller TV det skal bruge en PowerLink kanal, som har et fast niveau Line output i stedet for det sædvanlige volumen-regulerede udgangs signal.
Det anden er tilføjelsen af to nye højttaler indstillinger kaldet "Mix Venstre" og "Mix Højre". Disse indstillinger vil give en ned blanding af de indkommende signaler, til et to-kanals output.
Ideen bag begge disse tilføjelser til den software, er at du kan tage en PowerLink udgang fra TV, og sende det til soveværelset, hvor du har en selvstændig enhed til regulering af lydstyrken. F.eks en forstærker med passive højttaler.
Det er altså ikke Masterlink ;-( så der er ingen fjernbetjenings signal, der kommer tilbage til fjernsynet, men du
kan bruge det til at re-distribuere lyd til et andet rum, hvis du ønsker at gøre det.
|
|
|
Undskyld Peter, men hvorhenne læser du dette???
Hilsen Spørge-missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2012 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hsfrank skrev:
Hej Var lige forbi min B&O forhandler i går for at se BeoPlay V1.....må sige, at nogle af de ting ville være rart at have i de traditionelle B&O produkter. B.la. muligheden for trådløst at kunne føre musik fra sin iphone og over til tv'et, det var sgu ok.
|
|
|
Hej hsfrank,
hvad var/er det for en mulighed "for trådløst at kunne føre musik fra sin iphone og over til tv'et."?
Påstod han, at man kan gøre det med den indbyggede mediaplayr/hvordan?. Hvis han mente, at man kan gøre det via AppleTV-boksen, er det jo ikke noget nyt! Det har man kunnet gøre så længe den har eksisteret hhv har været sat til en HDMI-port på ethvert "traditionelt" B&O-tv.
Hilsen Spørge-missen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2012 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2012 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
og hvor har han så læst det - jeg kan ikke umiddelbart finde noget herom i guiden?
Det er selvfølgelig lidt smart - men har man ikke hele tiden kunne gøre det med et PL-udtag?
Jeg skriver "lidt smart", fordi man jo ikke har en dyt styr på, hvad der kommer ud af højtalerne i et andet rum. Skal man så rende tilbage til tv'et for at ændre på/vælge musik? For de som bare har en playlist kørende, er det måske ok. Men ellers er det langt fra den smarte løsning, vi råber på - og slet ikke smart som MasterLink.
Og det med mix-højre/venstre ved jeg ikke, hvad kan bruges til?
Hilsen  __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Maj 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
spørge-missen skrev:
og hvor har han så læst det |
|
|
millemis
Geoff Martin er tonemester hos Bang & Olufsen, så han ved godt hvad han taler om. Ham kan du læse om her, hvis Adaptive sound technogy / "Mix Venstre" og "Mix Højre" enteresere dig.
Nu her vi i åervis skrevet at ved Line tilslutning fra en PowerLink udgang til en forstærkers LINE IN, stilles volumen i kl.12.00 som udgangs punkt. Men hvis en person i hoved rummet skruer ned for V1 TV'et, vil lyden også blive lavere i linkrummet. Dette vil ikke ske med et fast LINE signal til en linkrums forstærkers LINE IN.
Og NEJ det er ikke MasterLink, med de returvejs fordele dette system har. Men det kommer nok i et nyt BeoVision 7 TV. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
hsfrank Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 21 Maj 2012 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej spørge-missen
Så vidt jeg husker gik han ind i menuen på tv'et og valgte vist nok "kilder" og derefter muligvis noget der hed medie.
På iphonen havde han downloaded en app som så gjorde det muligt at overføre musikken og vist nok også de billeder som man
har på iphonen, trådløst til tv'et. Jeg tror det var sådan, det var
Der var ingen Appel Tv boks koblet til tv'et og han nævnte heller ikke noget om mediaplay.
Håber du forstår hvad jeg mener
Hilsen hsfrank
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2012 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hsfrank skrev:
Hej spørge-missen Så vidt jeg husker gik han ind i menuen på tv'et og valgte vist nok "kilder" og derefter muligvis noget der hed medie. På iphonen havde han downloaded en app som så gjorde det muligt at overføre musikken og vist nok også de billeder som man har på iphonen, trådløst til tv'et. Jeg tror det var sådan, det var Der var ingen Appel Tv boks koblet til tv'et og han nævnte heller ikke noget om mediaplay. Håber du forstår hvad jeg mener
Hilsen hsfrank |
|
|
Hej hsfrank,
så har han nok brugt en app som f.eks. PlugPlayer. Den har erkendt V1 som DLNA-kompatibel mediaplayer på netværket, og har "pushed" indholdet den vej. Jeg var blot nysgerrig på, hvad han havde vist dig.
Det er en god måde at gøre det på - bare man kunne gøre det på en BS5Encore og en A8 også
Hilsen Nysgerrig-missen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2012 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
millemis
Geoff Martin er tonemester hos Bang & Olufsen, så han ved godt hvad han taler om. Ham kan du læse om her, hvis Adaptive sound technogy / "Mix Venstre" og "Mix Højre" enteresere dig.
Og NEJ det er ikke MasterLink, med de returvejs fordele dette system har. Men det kommer nok i et nyt BeoVision 7 TV.
|
|
|
Hej Peter,
nu vidste jeg da godt at Geoff "the ear" Martin" er ansat hos B&O - det er jo ham, der er ansvarlig for udviklingen af Adaptive Sound Technologien. Men selvom jeg læser den (gamle) artikel, du linker tl eller i Sound-guiden, bliver jeg ikke klogere på hvad netop "Mix Venstre" og "Mix Højre", skal bevirke. Måske er der et aller andet andet klogt hoved, der kan forklare det.
Det med fixed-line-out og PowerLink er jeg selvfølgelig klar over - men det kan da ikke være sandt, at B&O præsenterer dette som noget, der skal bruges til at få lyd ind i et ekstra rum.
Hvis det endeligt skulle bruges, ville det være smart at forbinde en V1-fixed-line-udgang f.eks til Line-indgangen på et Sonos-setup. Herfra ville man så nemt kunne fordele lyden med individuel lydstyring til så mange rum, man nu har.

Eller man kunne bare forbinde den til et ML-baseret audioprodukts A-Aux-indgang - så er der lyd overalt.
Men bortset fra dette ville det "omvendte" interessere mig mere. Hvis jeg har et ML-baseret audio-produkt og et V1 i samme stue, ville jeg normalt have højtalerne sat til V1. Uden ML er der dog ikke nogen forbindelse mellem de to produkter.
En nødløsning ville være at bruge PL-udgangen på audio-anlægget til at overføre lyd til V1's analoge lydindgang (AV-ind med "speciel adapter"). Her ville det så være fint at have en fixed-line-out-indstilling til rådighed. Hvordan kan dette ellers realiseres - måske med en forforstærker i mellem de to - en dims, der omdanner et volumebaseret line-out-signal til et fixed signal?????
"et nyt BeoVision 7 TV" - jeg troede det skulle udgå snart.
Hilsen Mulemissen 
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |