| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 Maj 2012 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mulemissen
Lad være at spekulere så meget over hvordan BeoPlay V1 kan tilsluttes MasterLink selv om det vil være interessant at finde en løsning. Folk der køber et V1, køber det fordi det er prismæssigt overkommeligt. Når det er sagt er det med prisen et prioritets spørgsmål.
Vi der har prioriteret at betale for et BeoVision TV med et design vi elsker, og faciliteter som MasterLink og Dolby digital 7,1. vil jo ikke vælge et BeoPlay V1 til stuen, uanset prisen.
Min mening. Der er så de "nye" muligheder for netværks tilslutning vi mangler, fordi Bang &
Olufsen ikke har prioriteret dette højt før nu. Men med de nye lyd & billede motor samt et
nyudviklet digital/analog "ML" system vil der komme BeoVision TV der opfylder vores krav
inden længe. Så det vi nu skal tage stilling til, er om vi vil betale den merpris dette koster.
Som tidligere beskrevet (læst på Beospain), vil der sidst på året komme et BeoVision TV, designet som V1, men også med de nyeste teknologiske landevindinger som et nyt "ML" system. Så kan du lide BeoPlay V1's design, kan du nå at spare sammen, for prisen vil
selvfølgelig blive højere.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 22 Maj 2012 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, jeg betaler gerne for MasterLink - hvis jeg bare kan få det.
Og jeg venter også gerne på et "nyt" tv - hvis jeg kan lide det. Det må også gerne være større (46") - bare det ikke fylder så meget i stuen som et BV7. Og jeg prioriterer de "nye muligheder" højere end faciliteter som drejesokkel, ekstern projektor-mulighed, 7.1-tilslutning, glasskærm m.m. Et tv er for mig i første række en brugsgenstand - ikke et møbel.
Hvis du har ret med din tegning (det har du jo ofte), ser det jo lovende ud. Men rygterne går ellers på, at der kommer en opdateret BV10????
Jeg kan bare ikke se linien i det, B&O for tiden gør. I stedet for at opgrade deres premium-tv, lancerer de et fantastisk tv, som de garanteret ikke tjener meget på. De lader alle de "pengestærke" sidde og ærgre sig over at have huset fyldt med (ML-)B&O. Det havde vel været smartere at lancere BV10/7 i en opdateret version incl. ML - og så et PLAY-V1 UDEN MasterLink. Og hvordan skal forbindelsen/overgangen/samarbejdet mellem det digitale NetworkLink og det analoge MasterLink realiseres - hvis det overhovedet er meningen???
Men Peter, jeg finder nok en løsning. Dine tråde har jo altid været gode til at finde løsninger, der ikke betyder 100% binding til B&O
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
lad os så høre - hvad skal vi egentlig bruge et nyt MasterLink til 
Vi kan allerede nu fordele "digital" video uden problemer. Inden V1 med den nye engine lanceredes, kunne man bare bruge en boks som f.eks. TViX'en, en BluRay-player eller AppleTV- boksen med puc-styring. I de fleste tilfælde er det, som vi allerede nu kan (via netværkskabel og/eller trådløst), helt sikkert også nok for de allerfleste, da der sjældent streames mere end 2-3 ting samtidigt.
Fremover (det må vi gå ud fra) understøtter et B&O-tv sogar DLNA-streaming direkte gennem sin egen mediaplayer. Og musik kan man ligeledes fordeles på denne måde. Så egentlig er det kun os, der stadig holder fast i de gode gamle analoge kilder som en pladespiller, en analogt tilsluttet cd-spille eller en musikserver, der ikke understøtter DLNA (f.eks. En Squeezeserver/boks), der står med sorteper! Der er vel ikke mere nogen grund for B&O til at bygge det gamle analoge ML ind i nye/opgraderede og fremtidige premium-tv!!
Skal vi virkelig forvente, at den gamle analoge ML indbygges samtidig med noget nyt ML (NetworkLink), sådan som Peter skriver det:"Men med de nye lyd & billede motor samt et nyudviklet digital/analog "ML" system...."
Og måske alligevel: hvad sker der med MasterLinkGateway'en? Hvordan hænger det sammen?
Hilsen Spørge-Missen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Mr.Bang Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 Maj 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har lige et spørgsmål ang. Beolab 11 kan jeg sætte 2x Beolab 8000 og en Beolab 11 til et sonos system?
Beolab 8000 sættes jo i Beolab 11?
Hvilke kabler skal bruges ?
1000 tak :-)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Maj 2012 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr.Bang
BeoLab 11 til et system, der ikke er fra B&O, benyt LINE.
Fra Sonos (stereo) Phono udgang benyttes højre/venstre kanal Phono kabel ---> 8 polet DIN stik, tilsluttes BL 11. IN.
Fra de to 8 polet DIN OUT på BL 11, benyttes et mono højre og venster kabel. Altså 2 x 8 polet DIN ----> Phono kabel, til IN på hver Beolab 8000.
På BeoLab 8000 og BeoLab 11 - Indstil omskifteren til LINE.
Special kablerne fås som ekstraudstyr hos din Bang & Olufsen forhandler.

| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2012 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle V1-interesserede,
her er så et bud på en lille aktiv højtaler, der kunne passe til et V1 - måske 32"'eren? For de med hang til nostalgi: der er sogar lidt "RedLine" over den
http://vimeo.com/40045750

Den er forøvrigt digital - optisk forbindelse. Så den kan bruges direkte på en Apple AirportExpress eller på en computer med optisk udgang. Fra et V1 forbindes PowerLink-udgangen til højtalerens line-indgang.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Maj 2012 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audyssey LES virker som en lille alsidig digital højttaler med indbygget DAC.

Læs mere her. Pris 1.006 Kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 25 Maj 2012 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis, beobrian eller andre, undskyld at jeg spørger igen!
Men lige meget hvor dårlig en NAS er, burde en Encore så ikke i det mindste kunne se den?
Jeg har også lånt en Neatgear MS2120 og stadigvæk ingen kontakt, er Encoren defekt (Jeg er jo elektriker og har arbejdet en del med netværk,
elektronik og IHC) Eller kan den være defekt, altså Encoren?
Nu anbefaler de mig at købe:
Anbefalede lagringsmedier
Testet, godkendt og anbefalet af Bang & Olufsen:
BeoSound 5 med BeoMaster 5
Iomega StorCenter px4-300d eller px4-300r (til 19"-rack)
Iomega StorCenter ix2-200
Testede lagringsmedier
Testet af Bang & Olufsen:
Imerge Musicm8, inkl. cd-ripping-funktion
QNAP TS 459 Pro eller 459 U (til 19-rack)
Andre enheder i QNAP x59-serien
QNAP TS 219 P eller større
Cisco NSS 300 series
Computer med Windows 7®
Mac med installeret Twonky Media® DLNA-server i version 6.0 eller nyere
Men hvis:
Øvrige kompatible lagringsmedier
BeoSound 5 og BeoSound 5 Encore fungerer højst sandsynligt med ethvert lagringsmedie med Twonky Media DLNA-server (version 5.1.3 eller nyere).
Bang & Olufsen kan dog ikke garantere dette og yder kun support i forbindelse med tilslutning af ovennævnte produkter.
Så burde alt med Twonky vel kunne ses?
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2012 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er:
Iomega StorCenter ix2-200 Cloud 2TB
Købt
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SYSBMP,
det er lidt svært at komme med gode råd her, når man ikke ved hvad du har gjordt/prøvet indtil nu.
Principielt opfører en BS5Encore sig som enhver anden DLNA-kompatibel afspiller. Det spiller ikke nogen rolle, om det er en "kina-boks" eller ej. Det
afgørende er om softwaren er ordentlig implementeret, og det er den på Encor'en.
Derfor her nogle af de ting, der skal gøres/tænkes på, når man sætter et server/client-system op.
Først og fremmest skal alle enheder være på samme netværk. Routeren skal have DLNA "enablet". Serveren skal være DLNA-kompatibel og aktiveret
(på Netgearen hedder det vist nok:"Share with media players"). Twonky er god, men også WMP kan bruges, og andre. På Encoren skal serveren på
NAS'en være valgt i netværksindstillingerne.
Prøv at lave en kablet forbindelse - det udelukker mange fejlkilder. Prøv at bruge WMP på en WINDOWS-maskine hhv en Twonky-server på en MAC,
igen for at udelukke fejlkilder ved Netgearens opsætning. Man kan iøvrigt sagtens bruge forskellige servere, men kun én ad gangen, dvs man skal ind
i netværksindstillinerne og vælge , hvis man vil skifte.
Grunden til at B&O giver de anbefalinger, som du citerer, er ganske simpel: det er de ting, som de har testet og kan stå inde for. Twonky er alment
kendt for at være fremragende - og f.eks. Iomega'erne er NAS'er med god processorkraft og meget RAM.
Jeg tror ikke på, at Encore'n er defekt - den er absolut pålidelig, når den først er sat rigtigt op. Alt med en aktiveret Twonky kan ses, forudsat at den
er på samme DLNA-aktiverede netværk, som Encore'n :-)
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der også købt et sæt Beolab 3, på stand inden Beolab 5'erne dukker op, de skal jo fungere som TV - lyd til den tid.
Det bliver rart at få SONY reviveren og JBL'erne væk  Det hele bliver hentet søndag, nåeh ja en Beosound9000 er det også blevet til, en
omskifter-box til AUX-indgangen er klart at foretrække i vores tifælde, i stedet for noget Cambrige-løsning og så er den smuk sådan en
Beosound9000
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SYSBMP,
så det lige da jeg havde skrevet mit indlæg.
Tillykke med Iomegaen - den gør man ikke noget forkert med at købe.
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak, jeg havde gerne købt den med det samme, hvis jeg have haft min nuværende erfaring med situationen
Jeg har jo før sat NAS op for folk, men med det her føler jeg mig godt nok dum  alt virker, jeg kan bare ikke bruge Encore, jeg kan jo oven i
købet se den i My Book Live, Encoren kan bare ikke se My Book Live
Er Imoegaen "pluck and play", eller kan man måske få en lille guide - ikke flere overraskelse, nu skal det fa***** virke
Hilsen
Mart
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt trist at fylde en 32 USB pind om hvergang man vil ændre på noget, jeg glæder mig til at kunnre bladre igennem min efterhånden kæmpe
musiksamling uden bøvl og besvær!?
Desværre er min Synology til reperation, så den kan jeg jo heller ikke teste på
Hilsen
Mart
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SYSBMP
Tillykke med dine indkøb. Jeg håber du får det hele til at virke til din fulde tilfredshed.
Jeg vil anbefale at tilslutte router nummer to til et af de ledige Ethernet porte på din eksisterende router. Og så sætte kablets anden ende i Internet eller WAN stikket på router nr. 2. Herved skaber du et subnet, dog skal du huske at router nummer 2 skal have et helt andet IP range. Hvis router nr. 1 hedder 192.168.1.1 så kald router nr. 2 for 192.168.200.1
|
|
|

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Hvilken Netværk Link Router anbefaler beobrian så?
Jeg brænder jo fingernene fo tiden!
Tak for jeres tid
Hilsen
Mart
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom jeg igennem til en tredie B&O mand og det viste sig at Encoren skulle resettes, heldigvis var det noget der kunne rettes med tryk på knapper,
så det var altså ikke mig der vare noget galt med og nu virker alle NAS-maskinerne - inklusive My Book Live
Hilsen
Mart
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SYSBMP. Det virker som om du er ved at have løst problemet. 
Beobrian skrev:
Vi anbefaler vores kunder at investere i en Linksys E4200 Router eller Cisco WRT610 som vi installerer som et subnet, på kundens eksisterende netværk. Så kan alle AV produkter køre sammen på denne router upåvirket af den trafik der er på kundens egen router.
Vores nye produkter vil kunne køre trådløst på 5 GH båndet op imod Cisco routeren, som bliver nerven i et Network Link netværk. |
|
|
Linksys blev for år tilbage købt af Cisco. Læs alt om Linksys E4200 Router til ca. 850 kr. Her -
http://www.tweak.dk/review/Linksys_E4200_Maximum_Performance _Wireless-N_Router/1277/1/1 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
SYSBMP Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2012 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeeeej  Puha, jeg havde afsat ferien her til at få det hele til at "spille"
Nu virkede det hele, men nu kan jeg ikke bladre i N.MUSIC og det album der er, er fryst fast og kan ikke afspilles
Den B&O mand der havde styr på at resette systemet, kommer først på tirsdag
Er der nogen der kender det problem?
Er der nogen der ligger inde med teknikermanualen, teknikeren sagen den fyldte for meget til at han kunne sende den til mig, Gmail tillader ellers 25
Mb. Så det må være noget af en moppedreng!
|
| Til top |
|
| |
quinnie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 27 Maj 2012 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
SYSBMP skrev:
Neeeeej Puha, jeg havde afsat ferien her til at få det hele til at "spille"
Nu virkede det hele, men nu kan jeg ikke bladre i N.MUSIC og det album der er, er fryst fast og kan ikke afspilles
Den B&O mand der havde styr på at resette systemet, kommer først på tirsdag
Er der nogen der kender det problem?
Er der nogen der ligger inde med teknikermanualen, teknikeren sagen den fyldte for meget til at han kunne sende den til mig, Gmail tillader ellers 25 Mb. Så det må være noget af en moppedreng! |
|
|
Hej SYSBMP
Øv, jeg føler virkelig med dig. Jeg havde selv store problemer med at få encoren til at virke. Prøv at slukke for encoren, altså taŽ strømmen helt fra i 1/2 times tid. Tænd så igen, og se om ikke det har hjulpet. Det har virket for mig flere gange.
|
| Til top |
|
| |