Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
christian1984
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

SYSBMP skrev:
Neeeeej Puha, jeg havde afsat ferien her til at få det hele til at "spille"

Nu virkede det hele, men nu kan jeg ikke bladre i N.MUSIC og det album der er, er fryst fast og kan ikke afspilles

Den B&O mand der havde styr på at resette systemet, kommer først på tirsdag

Er der nogen der kender det problem?

Er der nogen der ligger inde med teknikermanualen, teknikeren sagen den fyldte for meget til at han kunne sende den til mig, Gmail tillader ellers 25
Mb. Så det må være noget af en moppedreng!

På beosound5 gør du følgende for at komme ind i en udvidet menu hvor du kan resette og genstarte:
Stil den på indstillinger tryk pil højre pil venstre pil højre pil venstre GO

Jeg har pt samme problem på min beosound5 med radiokanalerne, så skal have fat i min forhandler.

Til top Vis christian1984's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian1984

SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hej quinnie

Ja du er vist heller ikke gået helt ramt forbi

Ps strømmen har været slukket en hel nat i træk!

Hilsen
Mart
Til top Vis SYSBMP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SYSBMP

SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Christian1984

Tak for detaljerne om at komme ind bag brugerfladen

Så må jeg se om jeg kan løse det!

Hilsen
Mart

Ps held og lykke med radioen, men musikken er ikke noget problem?

SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Lige et spørgsmål til dig, hvornår lavede B&O den sidste revision af Beosound 9000? Altså den sidste opdatering? Der findes vis MK 1 til 3 ikke?

Hilsen
Mart

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

SYSBMP

År 2011 - http://beocentral.com/beosound9000

Søg også på BeoWorld

B&O kabler, div. & diy

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

quinnie skrev:

Hej SYSBMP

Øv, jeg føler virkelig med dig. Jeg havde selv store problemer med at få encoren til at virke. Prøv at slukke for encoren, altså taŽ strømmen helt fra
i 1/2 times tid. Tænd så igen, og se om ikke det har hjulpet. Det har virket for mig flere gange.

Hej alle Encore-ejere,

det lyder mest af alt som en softwarebug - er softwaren på jeres BS5E opdateret? Prøv event. selv manuelt!
Det kan ikke være meningen, at man "skal tage stikket" eller "resette" for at det virker. Jeg ville ikke selv have ret meget tålmodighed dér - det er
noget jeres forhandlere skal stå inde for - det er jo det i betaler for, når i giver mange penge for B&O-grej.
Jeg selv har - desværre - endnu aldrig sat en Encore op. De BS/BM5, som jeg har sat op har fungeret upåklageligt. Så det må en Encore også kunne!
P.S. Quinnie: Hvordan går det med dit nye V1?
Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted

SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Jeg tjekkede med det samme, om der var ny software og den har hele tide skrevet "No new software Update avaible"

SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2012 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

I den udvidede menu, under SERVICE SETTINGS/MUSIC STORAGE, kan man fint vælge /MyBookLive-Twonky

Og nederst i den udvidede menu ROLES er MyBookLive-Twonky valgt.

Så alt burde jo virke i den skønneste orden ikke?

Hilsen
Mart

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2012 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Hej SYSBMP,

det lyder som om det ikke gør det alligevel???
Forudsætningen er selvfølgelig at der på NAS'en også er noget den kan arbejde med. Ofte skal det (musikfilerne med tags) ligge i en bestemt mappe
på den før
serveren kan indeksere og stille det til rådighed for afspilleren (BS5E). En DLNA-enhed kan ikke bare "læse" en almindelig SMB-frigivelse.

Har du da stadigvæk problemer?

Hilsen Millemissen

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Maj 2012 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
Hej alle Encore-ejere,

det lyder mest af alt som en softwarebug - er softwaren på jeres BS5E opdateret? Prøv event. selv manuelt!
Det kan ikke være meningen, at man "skal tage stikket" eller "resette" for at det virker. Jeg ville ikke selv have ret meget tålmodighed dér - det er
noget jeres forhandlere skal stå inde for - det er jo det i betaler for, når i giver mange penge for B&O-grej.
Jeg selv har - desværre - endnu aldrig sat en Encore op. De BS/BM5, som jeg har sat op har fungeret upåklageligt. Så det må en Encore også kunne!
P.S. Quinnie: Hvordan går det med dit nye V1?
Hilsen Millemissen[/QUOTE]

Hej Millemis!

Du har helt ret, det kan ikke være rigtig at man "skal tage stikket" eller "resette" for at det virker. Men ikke desto mindre, så har dét været svaret, når jeg har bedt om hjælp hos min B&O forhandler. Selvom jeg efterhånden er blevet ret glad for min encore, så kan det alligevel godt irritere mig, at mine albumomslag ikke er ligeså klare og tydelige, som dem jeg har set hos min forhandler. Adspurgt oplyste forhandleren mig, at det kommer an på i hvilken opløsning billederne er i. Jo højere opløsning - desto bedre. Jeg har oplevet at encoren godt kan vise nogle covers i 1417*1417 opløsning, mens andre covers i mindre opløsning slet ikke kan vises. Da jeg har brugt mp3tag, ligger stort set alle min covers i 500*500 og de kan alle vises, men bare ikke særlig klart og tydeligt. Er det fordi min NAS-server bare er for dårlig eller hvad? Har du en løsning på dette, Millemis?

Vedr. mit nye V1, så må jeg bare sige: "Det er det bedste køb meget længe " Jeg synes billedet er fantastisk og står knivskarpt, i hvertfald i forhold til mit "gamle" beocenter 6. Har de seneste dage eksperimentet med at lægge sønnikeŽs dvdŽer ind på NAS-serveren, så filmene kan ses via medieafspilleren, og resultatet er overraskende godt. Og så gør det jo heller ikke noget, at junior lige pludselig synes han har "verdens bedste mor"

Til top Vis quinnie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quinnie

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret, det kan ikke være rigtig at man "skal tage stikket" eller "resette" for at det virker. Men ikke desto mindre,
så har dét været svaret, når jeg har bedt om hjælp hos min B&O forhandler. Selvom jeg efterhånden er blevet ret glad for
min encore, så kan det alligevel godt irritere mig, at mine albumomslag ikke er ligeså klare og tydelige, som dem jeg har set
hos min forhandler. Adspurgt oplyste forhandleren mig, at det kommer an på i hvilken opløsning billederne er i. Jo højere
opløsning - desto bedre. Jeg har oplevet at encoren godt kan vise nogle covers i 1417*1417 opløsning, mens andre covers i
mindre opløsning slet ikke kan vises. Da jeg har brugt mp3tag, ligger stort set alle min covers i 500*500 og de kan alle
vises, men bare ikke særlig klart og tydeligt. Er det fordi min NAS-server bare er for dårlig eller hvad? Har du en løsning på
dette, Millemis?

Vedr. mit nye V1, så må jeg bare sige: "Det er det bedste køb meget længe " Jeg synes billedet er fantastisk og står
knivskarpt, i hvertfald i forhold til mit "gamle" beocenter 6. Har de seneste dage eksperimentet med at lægge sønnikeŽs dvd
Žer ind på NAS-serveren, så filmene kan ses via medieafspilleren, og resultatet er overraskende godt. Og så gør det jo
heller ikke noget, at junior lige pludselig synes han har "verdens bedste mor"

[/QUOTE]
Hele udfordringen ligger i DLNA delen, fordi denne understøtter ikke de højtopløselige covers. Dog har vi med de NAS
servere som vi anbefaler skabt en fælles software, så det bliver muligt med din Encore eller BeoSound5/BeoMaster5 at
udnytte de supporterede NAS med højtopløselige covers. Det handler især om version af den Twonky media software som
ligger på NAS serverer. Jeg mener den skal hedde 6.38 uden jeg er helt sikker på de to sidste tal. Så det er derfor vi har
flere grunde til at pege på specifikke NAS servere. Men du arbejder godt med det Quinnie det kan være du skulle med på et
af mine kurser en dag ;-D
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Forresten var nogen af jer tidligt oppe imorges og så TV? Jeg faldt over nedenstående klip fra Go'Morgen Danmark. Interessant
med et Gadget indlæg med en ny vinkel på i dette tilfælde fladskærme. Ofte bliver det bare en hardcore specs. sammenligning
som intet fortæller om det produkt du reelt står overfor. Her er der et alternativ:

http://go.tv2.dk/morgentv/id-50731728.html
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2012 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Beobrian Dit link virker ikke, men jeg fandt det alligevel. Ham gadget eksperten har vist skiftet holdning, nok set i lyset af
den
succes V1 har haft indtil nu. Han var ret kritisk den dag V1 blev præsenteret. Tror efterhånden, at B & O har ramt noget helt
nyt, lidt ligesom med Mx fjernsynet i 80`erne.

Iøvrigt siger ham design eksperten i klippet, at B&o satser på farven hvid, pga Apples succes og at Apple "ejer" farven. Jeg
husker et kritisk klip i nyhederne for nogle år siden, hvor en designer prøvede at belyse B&O`s problemer med svigtende
salg.
Designernen kritiserede blandt andet B&O for at lancere deres produkter i hvid, og han mente at hvis der var noget den
farve var,
så var det på vej ud.... Mon ikke det er omvendt, at Apple har skævet til B&O?

Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg mig en lækker hvid Beoplay A8 med hjem, har leget lidt med den idag og indtil vidre fungere alt efter hensigten. Lyden er faktisk overraskende god i den, bevares man kan da godt høre der bliver kompenseret en del for de små højtaler enheder og det lille kabinet ved højere lydstyrke, men til mit brug hvor den skal fungere som alm "link" højtaler i mit køkken er den perfekt.

Nu skal der lige laves et nyt strømudtag, og så skal den hænges op på væggen og kablerne skal laves pænt. Det bliver spændene.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2012 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej Peter VTEC,

tilykke med den - hvorfor kalder du den for "alm "link" højtaler"? Hvordan bruger du den da?

Hilsen Millemissen

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis

Tak skal du have, jamen jeg bruger den sådan set bare som en aktiv højtaler forbundet trådløst til mit anlægs zone 2 pre out udgange. Måske var det ikke korrekt at kalde den for en "link" højtaler men det var det første der faldte mig ind  

SYSBMP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2012 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Så virker Encoren perfekt, da den blev koblet sammen med Iomega-StorCenter-ix2200-Cloud-2TB - den har også lige fået et par Beolab 3'ere at
hygge sig med inden Beolab 5'erne kommer hjem! - Det er altså bare en cool maskine!

Vender lige tilbage med flere detaljer senere, ellers bare spørg hvis i har problemer med den, da jeg har været det hele igennem nu!

Hilsen
Mart

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2012 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
Hele udfordringen ligger i DLNA delen, fordi denne understøtter ikke de højtopløselige covers. Dog har vi med de NAS
servere som vi anbefaler skabt en fælles software, så det bliver muligt med din Encore eller BeoSound5/BeoMaster5 at
udnytte de supporterede NAS med højtopløselige covers. Det handler især om version af den Twonky media software som
ligger på NAS serverer. Jeg mener den skal hedde 6.38 uden jeg er helt sikker på de to sidste tal. Så det er derfor vi har
flere grunde til at pege på specifikke NAS servere. Men du arbejder godt med det Quinnie det kan være du skulle med på et
af mine kurser en dag ;-D
[/QUOTE]

Vil det så sige, at hvis jeg installerer Twonky på min Synology Nas-server, så vil jeg også kunne få vist covers i høj opløsning? Er det virkelig så simpelt? Og hvis det er så simpelt, hvorfor har det så ikke været muligt at integrere softwaren i encoren? Eftersom min Nas-server viser billeder og afspiller film på mit V1Žer i super kvalitet, så må det jo være encoren, der er problemet!!

P.s. tak for komplimentet og jeg er sikker på at jeg ville finde dine kurser ret interessant

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2012 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

SYSBMP skrev:
Så virker Encoren perfekt, da den blev koblet sammen med Iomega-StorCenter-ix2200-Cloud-2TB - den har også lige fået et par Beolab 3'ere at
hygge sig med inden Beolab 5'erne kommer hjem! - Det er altså bare en cool maskine!

Vender lige tilbage med flere detaljer senere, ellers bare spørg hvis i har problemer med den, da jeg har været det hele igennem nu!

Hilsen
Mart

Dejligt for dig at encoren endelig virker  Jeg er jo meget interesseret i om du kan se dine covers i høj opløsning eftersom du nu har investeret i en Iomega!!

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes